Scudo Sports

İstanbul dolmabahce'de ölümlü kaza

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.645
Tepki
10.149
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Az once oradan geciyordum, bir halk otobusu, siyah bir panelvan minibus ve bir arac daha birbirine girmis. 2 veya 3 ölü olduğu söyleniyor. Polsle konuştum, olayin detaylarina su an kimse vakif değil.
Besiktas gibi bir yerde bu kadar hizli gidecek ne var? Cevreyolu olur, otoban olur, bir yere kadar anlarim da besiktas lan burasi? Derdiniz nedir sizin, neden sehir icinde bu kadar hizli gidiyorsunuz?
Bu guzergahtan gecis yapan binlerce bisikletli var. Allah korusun diyorum, dusunmek bile istemiyorum.
 
Scudo
Dün gece 10-11 gibi ordan arabayla geçiyordum gerçekten o saatte bile trafik yoğundu, bir anlık dikkatsizlik çok büyük kazalara sebep olabiliyor. Birde dün cannondale'li bi abimiz kırmızı ışıkta geçti. Bence çok tehlikeli, taşıtlardan kurallara uymalarını bekleyip bizim uymamamız saçmalık. Üstelik böyle merkezi ve yoğun bir yolda. Neyse, benim gördüğüm 3 ışıktanda kırmızı ışıkta geçti. Dikkat edelim stravada ortalamamız 2 km/h düşmesin diye canımızdan olmayalım. (Kendimi bi an kamu spotunda hissettim)
 
@olympos
Bu ortalama meraklari yuzunden kirmizida gecenler, arabalarin tamponlarindan son anda silme kurtulanlar falan goruyorum. Tehlikeli bu isler. Bedenimiz, kaportamiz. Bu kadar manyagin yaşadığı bu trafikte boyle seyler mantikli degil.
 
2 tekerden fazla tekeri olan tüm araçlardan nefret ediyorum. 2 kez kullanmadığım araç içerisinde trafik kazası geçirdim. 1 kez bisiklet ile giderken araba çarptı.

Ben nefret etmiyim de kim etsin. Birisi hediye araba alsa, satıp başka bir şey alırım. Hele de İstanbul gibi bir şehir de araç kullanmak, Allah muhafaza. Toplu taşıma beni istediğim her yere götürüyor.
 
Benim de çok sık kullandığım bir güzergah, Allah korusun.

(link)

Beşiktaş Dolmabahçe Caddesi'nde 3 otomobil, 1 minibüs ve 1 belediye otobüsünün karıştığı zincirleme trafik kazasında biri yaya 2 kişi hayatını kaybetti, 3'ü ağır 7 kişi de yaralandı.

Kaza nedeniyle Dolmabahçe Caddesi'nde trafik iki yönde de durma noktasına geldi.
zincirleme kaza saat 20.00 sıralarında meydana geldi. Görgü tanıklarının ifadesine göre, plakası belirlenemeyen bir motosiklet Beşiktaş'tan Kabataş yönüne ilerlerken, Dolmabahçe Sarayı önünde aniden fren yaptı. Arkasından gelen 34 V 5591 plakalı lüks otomobilin şoförü de motosiklete çarpmamak için aniden durdu. Lüks aracın arkasından gelen 34 PPV 97 plakalı Sarıyer-Beşiktaş hattında çalışan belediye otobüsünün şoförü de otomobile çarpmamak için direksiyonu kırdı. Sürücünün kontrolünden çıkan belediye otobüsü, karşı yöne geçerek, Kabataş'tan Beşiktaş yönüne ilerleyen 34 ZD 18 22 plakalı panelvan ile 34 MD 964 ve 34 BG 2996 plakalı otomobillerle kafa kafaya çarpıştı.
2 KİŞİ ÖLDÜ
Kazada, panelvanda bulunan 1 kişi ile yaya olduğu iddia edilen 1 kadın hayatını kaybetti. Otobüs, panelvan ve özel otomobillerde bulunan 3'ü ağır 7 kişi de yaralandı.
ÇOK SAYIDA AMBULANS SEVK EDİLDİ
Kaza sonrası caddeye çok sayıda ambulans ve itfaiye aracı sevk edildi. Araç içinde sıkışan 2 kişi, itfaiye ekiplerinin çalışmaları sonucu sıkıştıkları yerden çıkarıldı. Kazada yaralananlar ambulanslarla çevredeki hastanelere kaldırıldı.
Panelvan içinde sıkışan ceset de itfaiye ekipleri tarafından çıkarılarak ambulansla Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Morgu'na kaldırıldı.
İddiaya göre, kaldırımda yürüdüğü sırada, otobüse çarpan panelvanın altında kalan kadın da yine itfaiye ekiplerince ağır yaralı olarak kurtarıldı. Ancak talihsiz kadın, sağlık ekiplerinin olay yerindeki tüm çabalarına rağmen hayatını kaybetti.
Kaza nedeniyle Dolmabahçe Caddesi'ndeki trafik zaman zaman durma noktasına geldi.
Polis kazayla ilgili soruşturmanın başlatıldığını belirtti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Ben eskiden besiktasta calisip ise gider gelirken hep derdim iyi burada birileri ölmüyor diye. Hele dolmabahcenin girisinde taksim tarafindan inen yolda birinin freninin bosaldigini dusunmek istemiyorum. Uzuldum simdi :(
 
cok aktif ve sinirlerin tavan yaptigi bi yol aman dikkat edin kaldirimdan gidin
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Maalesef otomobiller besiktas dolmabahce arasindaki bu yolda cildirmis gibi ilerliyor. Buraya hiz sinirlamasi icin ya eds koy 40 km/h nin uzerine cezayi bas, ya da kasis koy ziplaya ziplaya gitsinler. Maalesef bizim öküz suruculerimiz bundan anlar.
Bak, tunellere 70 hiz sinirini koydular, bir tanesi 71'i gorebiliyor mu? Aninda şak diye geciriyorlar cezayi.
 
Ordan geçerken hemen yanımda pat diye bir ses duydum. Allah korusun ya bende o aralardan geçmeye falan çalışsaydım. Neyse en yakın zamanda ilk iş iyi bir kask almak olacak.
 
cezalar caydırıcı olmadığı sürece maalesef ve maalesefki her an birimizin başına gelebilir. Şansa yaşıyoruz şu hayatta. Allah hepimizi korusun..
 
@olympos
Bende kirmizi isikta kontrollu bir sekilde geciyorum. Kurallara uyup o insanlarin beni ezmesindense, kurallara uymiyorum. Sadece benim uyguladigim birsey degil bir cok insanin uyguladigi bir guvenlik. Isiklarda bekleyip sari isikta korna calip ustume cikmayi beklemektense kirmizi isikta kontrollu bir sekilde gecmeyi tercih ediyorum.
 
Takip mesafesi Türkiye'de icat edilmedi daha :( Siz bıraksanız bile birisi o boşluğa mutlaka makaslayıp dalıyor. Öküz milletiz, öküz geldik, öküz gidiyoruz artık nereye kadar giderse.
Bu ülkeyi yönetenlerin bu trafik kazalarını minimuma indirmek için yapacakları şey çok basit ve belli aslında (acımasız cezalar ve amansız/istisnasız ciddi denetim), 1 kişinin tek bir talimatına bakıyor çözümü. Ama kendileri trafikle hiçbir şekilde haşır neşir olmadığı için umurlarında değil.
 
araçların azami hızını 80km ye düşürmedikçe bu tür kazalar herzaman olur. fabrikadan çıkışları böyle olması lazım aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@olympos

Sanırım dediğiniz kırmızı ışıkta geçen kişi bendim, hiç de uymam kırmızı ışığa bisikletin kırmızı ışıkta durması sizin ve yolu paylaşan diğer herkes için tehlikelidir.

Yoğun nufusa sahip karmaşası olan şehirlerde genelde sürücüler direksiyon arkasına geçince değişiyorlar, yüksek kornalar, sabırsızlık ve sinirlilik yüzünden bencillik , şerit atlamalar, ve özel plakalı araçlar gibi.klasik İstanbul trafiğinin aşağı yukarısı aynı hemen hemen her yerde merak etmeyin sadece bizim ülkeye has bir şey değil, nerde olduğunuz pek farketmiyor sadece tehlikenin boyutu artar veya azalır. Sadece ayrı bisiklet yolları varsa biraz tehlike azalır ama onda bile bisiklete özel yol var bize neden yok diyerek trafik sıkışınca bisiklet yoluna giren 2 tekerli motor sürücüleri ile paylaşırsınız özel bisiklet yollarını ama tüm yolları kesen kavşaklar gene sorun oluyor.

Bisikletler 4 veya 2 tekerli motorlular kadar seri kalkamıyor ondan oldukça sorun yaşıyoruz, bisikletler ve diğer sürücüler için en sağlıklı olanı, kavşaklarda veya kırmızı ışık dahil olsa yavaşlayarak kontrollü olarak ışıktan bağımsız hareket etmek, unutmayın size kırmızı yanıyorsa büyük ihtimalle yayalarda geçecektir veya bir sürücü arkadaki sürücü ile kavga etmek için kapıyı açabilir, yandaki araçtakinin dikkatini çekmek için elini,başını, kolunu hatta bacağını camdan çıkartabilir, iki arkadaş gurubu yanyana ışıklarda kapıyı açmadan pencereden arkadaşlarını diğer arabaya geçirebilirler ve her ışıkta tekrarlayabilirler veya çok ütopik bir aksiyon yapabilir (link) :D

Sarı ışık yanar yanmaz hemen kalkıp hızlanamadığımız için, dur şu öndeki bisikleti arkadan araba ile destek vereyimde hızlı gitsin gariban diye düşünen, veya kırmızı ışık süresini ezberlemiş,önünde ne olduğuna bakmadan son 1 saniyesinde hareket eden taksi,otobüs ve minübus şöförlerinin olduğu bir trafikte bisiklet sürüyoruz. Ondan kırmızı ışıkta kontrollü geçmek, eğer durmak zorunda isek mümkün olduğunca ilerde bekleyerek arabalar ile arada boşluk bırakmak en iyisi. Arkadan patinaj sesleri gelince direkt kaldırıma çıkmak, genelde ışıklarda en sağa girerler nedense, araba sesi gelincede direkt pedallamak en güvenlisi sanırım.

Yavaş yavaş daha düzgün kurallara bağlı ülkelerde bisikletliler için özel çözüm alınıyor, Parisde bizimki kadar olmasada aşağı yukarı benzer trafiğe sahip bu sebepten dolayı araştırmalar sonucunda çok yeni özel yönetmelik ile karar aldılar, Pariste artık bisikletlilerin kırmızı ışıkta durmasına; kişisel ve genel kazaları azaltmak; sonuçta bisikletli ulaşım oranlarının artması için bu çözüme geçtiler, yakında bu karar diğer şehirlere yayılacaktır sanırım. (link)
 
@Erdal YILMAZ

Siz gene şanslıymışsınız bugüne kadar 7 kere trafik kazası geçirdim 3 ünde yayaydım 4 ündede yolcuydum en basiti kaldırımda yürürken bile bomboş yolda gelip araba çarptı levent gibi bir yerde, bir arabanın ön koltuğuna oturduğumda artık istem dışı olarak geriliyorum ve garip bir korku başlıyor içimde.
 
Geri