@olympos
Sanırım dediğiniz kırmızı ışıkta geçen kişi bendim, hiç de uymam kırmızı ışığa bisikletin kırmızı ışıkta durması sizin ve yolu paylaşan diğer herkes için tehlikelidir.
Yoğun nufusa sahip karmaşası olan şehirlerde genelde sürücüler direksiyon arkasına geçince değişiyorlar, yüksek kornalar, sabırsızlık ve sinirlilik yüzünden bencillik , şerit atlamalar, ve özel plakalı araçlar gibi.klasik İstanbul trafiğinin aşağı yukarısı aynı hemen hemen her yerde merak etmeyin sadece bizim ülkeye has bir şey değil, nerde olduğunuz pek farketmiyor sadece tehlikenin boyutu artar veya azalır. Sadece ayrı bisiklet yolları varsa biraz tehlike azalır ama onda bile bisiklete özel yol var bize neden yok diyerek trafik sıkışınca bisiklet yoluna giren 2 tekerli motor sürücüleri ile paylaşırsınız özel bisiklet yollarını ama tüm yolları kesen kavşaklar gene sorun oluyor.
Bisikletler 4 veya 2 tekerli motorlular kadar seri kalkamıyor ondan oldukça sorun yaşıyoruz, bisikletler ve diğer sürücüler için en sağlıklı olanı, kavşaklarda veya kırmızı ışık dahil olsa yavaşlayarak kontrollü olarak ışıktan bağımsız hareket etmek, unutmayın size kırmızı yanıyorsa büyük ihtimalle yayalarda geçecektir veya bir sürücü arkadaki sürücü ile kavga etmek için kapıyı açabilir, yandaki araçtakinin dikkatini çekmek için elini,başını, kolunu hatta bacağını camdan çıkartabilir, iki arkadaş gurubu yanyana ışıklarda kapıyı açmadan pencereden arkadaşlarını diğer arabaya geçirebilirler ve her ışıkta tekrarlayabilirler veya çok ütopik bir aksiyon yapabilir (link)
Sarı ışık yanar yanmaz hemen kalkıp hızlanamadığımız için, dur şu öndeki bisikleti arkadan araba ile destek vereyimde hızlı gitsin gariban diye düşünen, veya kırmızı ışık süresini ezberlemiş,önünde ne olduğuna bakmadan son 1 saniyesinde hareket eden taksi,otobüs ve minübus şöförlerinin olduğu bir trafikte bisiklet sürüyoruz. Ondan kırmızı ışıkta kontrollü geçmek, eğer durmak zorunda isek mümkün olduğunca ilerde bekleyerek arabalar ile arada boşluk bırakmak en iyisi. Arkadan patinaj sesleri gelince direkt kaldırıma çıkmak, genelde ışıklarda en sağa girerler nedense, araba sesi gelincede direkt pedallamak en güvenlisi sanırım.
Yavaş yavaş daha düzgün kurallara bağlı ülkelerde bisikletliler için özel çözüm alınıyor, Parisde bizimki kadar olmasada aşağı yukarı benzer trafiğe sahip bu sebepten dolayı araştırmalar sonucunda çok yeni özel yönetmelik ile karar aldılar, Pariste artık bisikletlilerin kırmızı ışıkta durmasına; kişisel ve genel kazaları azaltmak; sonuçta bisikletli ulaşım oranlarının artması için bu çözüme geçtiler, yakında bu karar diğer şehirlere yayılacaktır sanırım. (link)