Scudo Sports

İstanbul Boğazına Yürüme Tüneli

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

kobalamin

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2015
Mesaj
313
Tepki
427
Yaş
29
Şehir
10 ay Ankara 2 ay Kütahya
İsim
H.Onur
Bisiklet
b'Twin
Gün geçmiyorki güzel ülkemde çok güzel(!) işler yapılmasın.Biz bisikletliler olarak sadece köprüden geçme izni isterken adamlar boğazın altına yürüyüş yolu yapıyor.
Mynet'in ilgili haberi:

Topbaş'tan yeni proje: İstanbul Boğazı'nın altına "Yürüme Tüneli"

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Üsküdar ile Kabataş arasına yayalar için bir tüp tünel yapmayı planladıklarını açıkladı.

Marmaray ve Avrasya tünelinden sonra, Avrupa ve Asya yakasını bu kez de Üsküdar ve Kabataş arasında yapılacak bir yürüme tüneliyle birbirine bağlamayı hedeflediklerini söyleyen Topbaş, "Üsküdar'dan çıkan bir kişi, yüzeye çıkmadan, yürüyen bantlar aracılığıyla veya yürüyerek Kabataş'a gelecek diye konuştu.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İBB Meclisi'ne 2015 yılında İstanbul için yapılanların yer aldığı Faaliyet Raporu'nu sundu.Topbaş, İBB Meclisi'ne seslendiği konuşmasında, yönetiminin son döneminde kente yönelik yeni projelerinden de bahsetti. Topbaş'ın yapmayı planladığı projeler arasında en ilgi çekeni, Üsküdar ile Kabataş'ı denizin altından birbirine bağlayacak yürüme tüp tüneli oldu. Topbaş, 'Ustalık döneminin müthiş projesi' olarak nitelendirdiği projeyi açıkladığı sırada, Meclis'ten alkışlar ve gülüşmeler yükseldi.
'YÜRÜYEN BANT SİSTEMİ OLACAK'
Üsküdar ve Kabataş noktalarının İstanbul için önemli düğüm noktaları olduğunu vurgulayan Topbaş, Boğaz'ın altından geçecek olan yürüme tüneli projesinin sunumunu, 'Nefeslerinizi tutun' diyerek yaptı. Üsküdar ile Kabataş arasına yürüme tüneli yapmayı planladıklarını açıklayan Topbaş, "Kabataş-Mahmutbey Metro Hattı, Taksim-Kabataş Füniküler Hattı veya deniz ulaşımıyla Kabataş'a gelen vatandaşlar, Marmaray ve Avrasya Tüp Geçidi'ne erişim sağlayabilecek. Tersi istikamette de, Üsküdar'a inen vatandaşlarımız Kabataş'a yürüyerek ulaşabilecek. Tüp geçidin içinde yürüyen bant sistemi de kuracağız. Bu sayede Asya ve Avrupa Yakası'nı bu kez de yürüme tüp geçidiyle bağlayacağız" dedi.
 
Scudo
O paraya ne bisiklet yolu yaparim bi bilseniz..
 
C0vTGZcXEAAGTPW.jpg

Bugünün güzel haberi. Daha önce konu tartışılmış ve bunun hakkında başlıklar açılmışsa konular birleştirilebilir tabii ki.

Şimdilik böyle güzel bir projenin hayata geçmesini beklerken akıllarda tabii ki tek soru olacaktır: Ücretli mi olacak, ücretsiz mi?..

İsim de çok güzel; Boğaziçi Bulvarı... :):):)
 
Gec olsun guc olmasin diye bir soz var. Ama bu sefer hem gec hem de guc oluyor. Bir tunel yaparken biraz daha genis yapip yaya ve bisiklet yolu yapmakla iki tane tunel yapmak arasindaki maliyet farkini konu hakkinda bilgili arkadaslar soyleyebilir. Ikinci tunelin ihalesini hangi sirket aldi acaba?

Koprulerde hala bisiklet yolu olmadigini da hatirlayalim.
 
Büyükçekmece'den - Pendik'e bağlansa sahil şeridi ne güzel olur. Anadolu yakası hazır gerçi Avrupa'yı bekliyoruz :)
Her kafama estiğinde Trakya turu atarım valla bu yapılırsa :)
 
Hazir yapilan tunele bir bisiklet yolu eklenebilirdi. simdi yapici dusunmuyorsun diyenler olacaktir memleketin kisitli parasini sadece yayalar bisikletliler gecsin diye denizin dibine gommek anlamsiz zaten manzara yok bir sey yok tunel bu ne gecerim ne icine girerim.

Sadece birilerine ihale ciksin is yapsin gibi amaç sanki
 
Birkaç detay o zaman;

Proje, (link) Büyükşehir Belediye Başkanı ((link)) (link)’ın, ustalık dönemi vaatlerinden biriydi. İBB şirketlerinden BİMTAŞ,
“Taahhüt Altında Bulunan Kabataş-(link) Arası Boğaz Geçiş Yaya Tüneli Deniz ve (link) Sondajlarının Yapılması Hizmet Alım İşi” adı altında yaptığı sondaj ihalesini, merkezi (link)’da bulunan Envy Enerji ve Çevre Yatırımları AŞ, 7 milyon 500 bin liraya üstlendi.

13 Aralık’ta sözleşme imzalayan şirket, sondaj çalışmalarını 12 Mart 2017’ye kadar tamamlayacak. Envy Enerji firmasının, “A” grubu hisselerinin tamamını geçtiğimiz haziran ayında, Fransız firma Assystem SA satın almıştı. “B” grubu hisselerinin çoğunluğu ise Osman (link) Yahşi’ye ait. (link)’ın 2019 yılında sona erecek üçüncü dönemi bitene kadar hayata geçirmeyi planladığı, denizin 20 metre altından geçecek iki katlı yaya tünelinin üst katından yayalar ve bisikletliler geçecek. Alt katından ise (link) tekerlekli, elektrikli araçlar yolcu taşıyacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Arkadaşlar konuyu yeşillendiriyorum, arkadaş da aynı haberi paylaşmış (link)

Yaya + Bisikletliler için yol da dahil. Asya avrupa arası sıkıntısız bisiklet ile geçebileceğiz, yani İstanbul'dakiler ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Savaş Acıboz
ücretli olacaksa vapur her zaman tercihim olur.
 
@srdrmrs Sizce ücretsiz olma olasılığı nedir. :)
 
Görüyorum Ve %1 e düşürüyorum.:)
 
@alperr125 yapsalar suç yapmasalar suç. Sen geçme zaten tünelden falan. isteniyorki 60lı yılların türkiyesinde yaşayalım hayret bişey ya.
 
fikrimce,
Köprü de bisiklet yolu olmasına karşıyım. Bisiklet kullanıcıları şehir de daha süremezken köprüyü geçmek isteyecekler ve çok sorun/kaza vb şeyler olacaktır.
Trafik olunca, aradan dereden gideyim diye çıkanlar olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road Cyclist
Tünelin bisikletçilerle ilgili kısmı pek hayal edildiği gibi değil. yani sürerek geçemeyiz, asansör ve yürüyen merdivenlerle inerek, videoda görüldüğü gibi elimize alıp geçebiliriz. Bisiklet yolu olabilmesi için Karaköy ve Beşiktaş girişli yer altına inmeye başlayıp sonra 90 derece bir virajla tünele bağlarlarsa, Üsküdar dan direk çıkış mümkün değil ancak yine bir tünelle Kadıköy meydandan çıkış sağlanırsa bisiklet yolu olabilir.

otoparklardaki gibi döner rampada olabilir tabi, çıkarken iyi antrenman olur.
 
@Asilzade benim fikrim sizi ilgilendirmez 60 li yillarin Turkiyesi dediginiz zamanda yapilan enerji yatirimlarinin hukumetin son yillardaki gelir kaynagi oldugu acik.

Senli benli konuşmayın sizinle boyle yazmanizi gerektirecek bir sohbetim yok.
 
@Asilzade

Tunelin parasi "yaptik", "yapiyoruz" veya "yapacagiz" diyen kisilerin cebinden cikmiyor. Yabanci sirketler de sevabina gelip yapmiyorlar. Yapilan her isin parasi hepimizin cebinden cikiyor. Neden oyle yapilmadi deme hakkina bu ulke vatandasi herkes sahip. Yakin zamanda acilisi yapilan koprulerin gecis ucretleri ve yapan sirketlere verilen para garantilerini okumus olmalisin. O sirketlere aktarilan her dolar senin sebindeki parayi da azaltiyor.


Yeni tunelimize donecek olursak;

Derinligi 20m olacak deniyor. Istanbul bogazindan dev tankerler, petrol platformlari v.b. geciyor. Bogazin iki tarafini birlestiren bir tunel 20 metre derinlikte olamaz. Soylenenlerde bir terslik var.

Tunelden gecis ucreti ile ilgili bir sey soylenmemis. Istanbul'lu arkadaslar, Taksim-Kabatas funikuler hattinin ucretine bakip bir tahminde bulunabilirler.
Insaati yapan sirkete para garantisi verilecek mi acaba?

Su anda sadece sondaj isinden soz ediliyor. Haberlerde gecen 7 milyon 500 bin lira sadece sondaj parasi. Sondaj isini alan sirketi google'da aramak isteyebilirsiniz, ben aradim. Tunelin maliyeti milyar dolarlar seviyesinde olacaktir. Bu parayi bir yerden cikartmak gerekecek.
 
2016 yılı bitmek üzere 16 milyarlık yatırım bütçesi acaba nerelere yatırıldı. Bisiklet yolu bu senede yapılmadı. Seneye yapılır mı sanmam. Çünkü bunun için ısrarla bir kesimin talep etmesi gerekiyor. Yapılacak her köprüde bisiklet yolu giriş çıkış ve yolu olması mükemmel olur. Ülkenin nüfusu 75 milyon ise 20 milyonu belki daha fazlası İstanbul da. Yol yap köprü yap ne yaparsan yap bu şehir bu kadar nüfusu uzun süre kaldırmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: cngz
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri