Scudo Sports

İşe Bisikletle Gidenler

İşe hangi sıklıkta bisikletle gidiyorsunuz?


  • Toplam katılım
    712
Bu hafta 2.5 günlük hava muhalefeti(kar) sebebiyle 2/5... Ara yollar biraz problem ama genel olarak iyi. Hava sıcaklığı sabahları eksi derecelerde çift haneli ancak idare edilebiliyor. Tabi parmaklar hariç.

(link)
(link)
 
Scudo
Istanbulda oturuyorum. Isyerim 15 km ve her gun gidis gelis 30 km yol yapiyorum.
Ocak ayinda gecirdigim influenza hastaligi nedeniyle bisiklet kullanmayip bazen sahsi arabamla, bazen de toplu tasima ile gidip gelmek durumunda kaldim. Ve bu isin bana 1 aylik maliyeti 800 tl oldu.
Aylik 800 tl=dogalgaz+elektrik+internet

Yani su demek oluyo ki bisiklete binmek her ay benim 3 buyuk faturami ödüyor.
Sen ne guzel biseysin bisiklet.
 
Istanbulda oturuyorum. Isyerim 15 km ve her gun gidis gelis 30 km yol yapiyorum.
Ocak ayinda gecirdigim influenza hastaligi nedeniyle bisiklet kullanmayip bazen sahsi arabamla, bazen de toplu tasima ile gidip gelmek durumunda kaldim. Ve bu isin bana 1 aylik maliyeti 800 tl oldu.
Aylik 800 tl=dogalgaz+elektrik+internet

Yani su demek oluyo ki bisiklete binmek her ay benim 3 buyuk faturami ödüyor.
Sen ne guzel biseysin bisiklet.

Benim tek yön tam akbil + aktarma 9.40 lira tutuyor. günlük 19 lira neredeyse gidiş geliş. 2 hafta ev 2 hafta ofisten çalışıyorum. 10 günde en az 190 lira kardayım. sağlık ve psikolojik kazanımlar da cabası. İnsanlar alışkanlıklarının biraz dışına çıkıp bisikletli ulaşıma yönelseler ne kadar büyük kazanımlar elde edeceklerinin farkında değiller.

Yılda işe gidiş geliş ve diğer ulaşım ihtiyaçlarımın toplamı olarak 200 gün bisiklet kullansam 4 bin lira kazancım var. Toplu ulaşıma kıyasla bu şekilde. Bir de otomobil ile kıyaslasak hey yavrum hey.
 
Esat bey soğuk sıkıntı değil de rüzgardan hoşafım çıktı resmen. Dayak yemiş gibi oturuyorum ofiste.
 
Ruzgar için decatlondan aldığım ürünler yetiyor.maske boyunluk maskenin üzeri büfe rüzgarlarla sıkıntı yaşamıyorum.yagmur çok yoruyor.dün yagmur nedeniyle servisle gittim işe.
 
Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Adana vs gibi büyük şehirde yaşayanlar nasıl yapıyor bu işi merak ediyorum. O trafik, o kargaşa falan ç8k zor gibi gözüküyor gözüme.
 
Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Adana vs gibi büyük şehirde yaşayanlar nasıl yapıyor bu işi merak ediyorum. O trafik, o kargaşa falan ç8k zor gibi gözüküyor gözüme.
Hem sürekli biri bizi gözetliyor (katil kamyonlar, azılı köpekler, moron araç kullanıcıları vb.) :eek:, hem de biz sürekli etrafı gözetliyoruz o_O. Bir an bile dikkati elden bırakmadan...
Ara ara da Azrail (a.s.) ile göz göze geliyor gibi oluyoruz yani :krktm:. Çok eğlenceli bir kullanım değil mi? :ssrtcbya:
 
Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Adana vs gibi büyük şehirde yaşayanlar nasıl yapıyor bu işi merak ediyorum. O trafik, o kargaşa falan ç8k zor gibi gözüküyor gözüme.

08.00'de başlayacak mesai için sabah kalabalığı/trafiğine yakalanmamak adına 06.30'da çıkıp 07.00'de işte oluyorum. Yollar boş gibi oluyor o saatlerde. Günlerin kısa olması, saat dilimi vb. gibi sebeplerle kışın şafak operasyonuna çıkıyormuşum gibi oluyor biraz ama yapacak bir şey yok. Işıklandırmayı da buna göre ayarladım. Arkada 270 derece açılı stop lambası+biri sağda biri solda 2 küçük lambam var. Önde de birisi geniş açılı ve yanıp sönen biri de sabit farım var. Kaskım da Limar Velov serisi, çıkarılabilir plakaları da fosforlu sarı renkte. Görünürlüğü artırıyor diye düşünüyorum.

Dönüş için: Trafik olması aslında iyi çünkü hareket edemeyen arabaların yanlarından yavaşça süzülmek iyi oluyor. Trafiğin kalabalık ve akıcı olması bence daha sıkıntı. Genelde de trafik böyle oluyor maalesef. En sağdan giderek kask aynasıyla arkamdan gelenleri kontrol ediyorum sık sık. Çünkü ne yapacakları belli olmayabiliyor. Bir gözüm hep arkada. Bir de, mümkünse ana yollara paralel tali yolları/sokakları kullanmaya çalışıyorum. Rota yer yer buna izin veriyor, iyi oluyor. Stop lambası ve yanıp sönen ön lamba açık gidiyorum kapalı havalarda.

Sonuç olarak birtakım zorluklar var ama bisikletin en güzel tarafı işe veya başka yerlere ücretsiz gidebilmek olabilir bence. Tasarruf. İmkanı olan herkes yapmalı... Hele ki bu devirde.
 
suyunsesi
Joseph Cavalcanti

Benimde Ankara'ya taşınma gibi bir durumum var, durum böyle olunca bisiklet sevdası çok zor gibi gözüküyor.
- 8'deki mesaiye 6.30'da çıkmak ayrı bir özveri zaten. Diğer yandan trafiğin sıkıştırması, hava şartları vs.
-Giysi sorunuda var, normal iş kıyafetiyle bisiklet sürülmez, terleyeceksin edeceksin terli terli akşama kadarda beklenilmez.
-Yağmuru var, karı yağışı var. O günler sürmezsin ama yine habersiz yakalanma olacaktır.
-İş yerinde bisikleti saklayacak bir yerde gerekecektir falan.

Saysan bir ton engel var, devlet neden şu işe doğru düzgün el atmıyor anlamıyorum. Bisikletin geri dönüşü bir çok şeyden faydası var. Bedensel, psikolojik sağlık, cep sağlığı, hava temizliği vs (Burada nasıl bisiklet süreceksin ya...)
 

Dosyalar

  • ankara-da-trafik-felc-oldu-uzun-kuyruklar-olustu.jpg
    ankara-da-trafik-felc-oldu-uzun-kuyruklar-olustu.jpg
    199 KB · Okunma: 31
suyunsesi
Joseph Cavalcanti

Benimde Ankara'ya taşınma gibi bir durumum var, durum böyle olunca bisiklet sevdası çok zor gibi gözüküyor.
- 8'deki mesaiye 6.30'da çıkmak ayrı bir özveri zaten. Diğer yandan trafiğin sıkıştırması, hava şartları vs.
-Giysi sorunuda var, normal iş kıyafetiyle bisiklet sürülmez, terleyeceksin edeceksin terli terli akşama kadarda beklenilmez.
-Yağmuru var, karı yağışı var. O günler sürmezsin ama yine habersiz yakalanma olacaktır.
-İş yerinde bisikleti saklayacak bir yerde gerekecektir falan.

Saysan bir ton engel var, devlet neden şu işe doğru düzgün el atmıyor anlamıyorum. Bisikletin geri dönüşü bir çok şeyden faydası var. Bedensel, psikolojik sağlık, cep sağlığı, hava temizliği vs (Burada nasıl bisiklet süreceksin ya...)

Sanırım gözünüzü fazla korkuttuk.
Sen hele hayırlısıyla taşın, bisiklet öyle kolay terk edilecek bir olay değil :).
Kısa sürede alışırsın diyorum. :harika:
 
Sanırım gözünüzü fazla korkuttuk.
Sen hele hayırlısıyla taşın, bisiklet öyle kolay terk edilecek bir olay değil :).
Kısa sürede alışırsın diyorum. :harika:
Eyvallah, işe gidip gelmeyi geçtim hafta sonu dışarı çıkıp bisikletle gezilir mi ondayım. O ne trafikya öyle, burası cennetmiş harbiden bisiklet konusunda. :) Bisikleti bırakır mıyım bilmiyorum ama %60-70 pek ümitli değilim. Tabi hamama girmeden kese acıtır mı bizimkisi ama işte "Görününen köyde uzakta olmuyor." :) Hayırlısı bakalım.
 
Ben arkada moon comet x (gunduz flaş ozelligi var ama çok verimli degil) önde de fenix 600lm far kullanıyorum. Gündüzleyin bunlar mutlaka flaş özelliğinde aktif oluyor.uzerimde sari neon bisiklet ceketi ve rüzgarlığı var. Gidon aynasından sürekli arkayı kontrol ediyorum.özellikle okul servisleri, kasalı kamyonetler ve taksilere dikkat ediyorum.park halindeki araçların kapı açma ihtimallerini gözeterek araç şoför koltuğuna mütemadiyen bakarak kullanıyorum.16 km guzergahimin 10kmsi bisiklet yolu(kendimi şanslı hissediyorum).kalan 6 kimde de trafikteyim.trafik yoğunluğu düşük trafik ışıklarında bana yesil yansa bile diğer bir araç sürücüsünün ışık ihlali yapma ihtimaline binaen bisiklet elde geçmeye çalışıyorum.karsidan benim şeridimden gelen araba vs bir sebepten sıkışıcağımı anlarsam bisikletten atlama konusunda akrobatiik hareketlerde uzmanlaşmış bulunmaktayım.bu bisikletle ise gitme gerçekten bir yaşam biçimi.avrupali 30 yıl önce keşfetmiş.ben ise ancak 2 sene önce keşfedebildim.
Bu arada İstanbul trafiği için yazdım bunları.
 
suyunsesi
Joseph Cavalcanti

Benimde Ankara'ya taşınma gibi bir durumum var, durum böyle olunca bisiklet sevdası çok zor gibi gözüküyor.
- 8'deki mesaiye 6.30'da çıkmak ayrı bir özveri zaten. Diğer yandan trafiğin sıkıştırması, hava şartları vs.
-Giysi sorunuda var, normal iş kıyafetiyle bisiklet sürülmez, terleyeceksin edeceksin terli terli akşama kadarda beklenilmez.
-Yağmuru var, karı yağışı var. O günler sürmezsin ama yine habersiz yakalanma olacaktır.
-İş yerinde bisikleti saklayacak bir yerde gerekecektir falan.

Saysan bir ton engel var, devlet neden şu işe doğru düzgün el atmıyor anlamıyorum. Bisikletin geri dönüşü bir çok şeyden faydası var. Bedensel, psikolojik sağlık, cep sağlığı, hava temizliği vs (Burada nasıl bisiklet süreceksin ya...)

Ankara oldukça yokuşu bulunan bir şehir. İş veya okul durumuna göre ev tutmanız faydalı olabilir çünkü Ankara'da kanımca rota oldukça önem kazanıyor konu işe veya okula bisikletle gitmekse. Rotanız düzlüklerden oluşuyorsa şahsen 15 kilometre/1 saat çekilir olabilir. İşin içine yokuş girecekse işe giderken yokuş aşağı, işten dönerken yokuş yukarı olacak şekilde bir rota veya ev seçilebilir. Bizim iş yerinde resmi-yarı resmi kıyafet durumu bulunuyor. Sabahki rotam yokuş aşağı yoğunlukta olduğundan çok ter vb. problemi olmuyor.

İş/Okul vb. deneyimlerimi Bursa ve Kütahya'da da yapmıştım. En kolayı Kütahya idi çünkü merkezi dümdüz ve insanı az olan bir şehir. Çok rahattı. En zoru da burası ama birtakım istek ve fedakarlık ile oluyor. Yukarıda saydıklarım benim önlemlerim. Belki bunlar biraz fazla olabilir kimilerine göre. Günlük bisiklet kullanımınıza Ankara'da da devam edebilmeniz ümidiyle...
 
Herkese merhaba , resmi kıyafetle (gömlek kravat keten pantolon) daha az terlemenin terlemeden iş yerine ulaşmanın püf noktaları var mıdır? Evimle işim arası 6 km 3 km tatlı bir eğimle çıkış sonra 3 km iniş yani giderken de dönerken de rampam var :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ozantrk
Geri