Merhaba,
Joe serisi hakkında pek yorum olmamış, merak edenler için bir başlık açayım dedim.
Bisikleti alalı iki sene oldu. Yol bisikletine geçtikten sonra birkaç kere satılığa çıkardım, ama sonra satmaktan vazgeçip şehir bisikleti olarak kullanmaya karar verdim. Şimdilik epey memnunum.
Öncelikle bu bisikletin hedef kitlesi kimler dersek; katlanır bisiklete ihtiyacı olup katlanır bisikletin bazı dezavantajlarını yaşamak istemeyenler ve bunun için de katlanırın bazı avantajlarından vazgeçebilirim diyenler için diye özetlenebilir. Yani aslında katlanır ile normal bisiklet arasında bir yerde.
Mesela,
- konvansiyonel katlanır bisikletlere göre daha katı bir kadro isteyenler için uygun. Kadro ve gidon pek esneme yapmıyor. Sürüş normal bisiklet tadında.
- büyük boy tekerlekli bisikletim olsun ama evde fazla yer kaplamasın diyenlerin de işini görür. Katlanınca çok küçük değil tabi ama bir köşede rahatlıkla durur.
- ben nasılsa bisikleti arabada taşıyorum, toplu taşım kullanmıyorum, ama normal bisikleti de arabaya yüklemek sıkıntı oluyor diyenlere de uygun. Katlanınca hatchback arabanın bagajına sığıyor. Arka koltukları da yatırmaya gerek kalmıyor.
- katlanır kullanmak istiyorum ama yokuşlarda vitesler yetersiz kalıyor diyenler de 24 vitesten memnun kalır.
- dolmuşa metroya binmeye pek uygun değil. Çabuk katlanıyor ama tekerler epey yer kaplıyor. Ben otobüse bindim bir kaç sefer. Boşken sorun olmadı. Ancak dolduğunda özellikle inmek binmek problem.
Bisikletin komponentlerde genel kalitesi epey iyi. Lastikler schwalbe marathon biraz ağır olsa da akıcılığı iyi ve hiç patlamadı. Hatta bugün cam kırıklarının üzerinden geçtim. Elcikleri de çok iyi, ergonomik ve rahat. Elciğin bir tanesinde entegre 4-5-6 anahtar var. Ayrıca alyan taşımaya gerek kalmıyor.
Gidon düzdü, ayarlanabilir gidon boğazı var. Yine de ben biraz kıvrımlı bir şehir gidonu taktım. Böyle daha rahat oldu gibi. Orijinale göri daha dik duruş sağladı, ama aslında amacım gidonları içe kıvırmaktı, dümdüz gidonda pek rahat edemiyorum. Çamurluk da takınca bayağı şehir bisikleti oldu.
Selesinden çok rahat edemedim, süngerli bir sele. Jelli sele kılıfı ile kullanıyorum.
Pedalları katlanır değil. Normal pedal bana daha güvenli geldiği ve katlanınca çok önemli bir kazanç yaratmayacağı içi ben platform pedal taktım.
Grupset tabi düşük. 3x8 sistem, tourney ayarında olduğunu sanıyorum. Vitesler koldan çevirmeli, pek sevmiyorlar ama bence özellikle katlanır için çok pratik bir sistem, vites geçirdikten sonra trim yapmak da kolay oluyor.
Frenler v-fren, abisi 27,5 tekerlekli olan versiyonunda disk fren var.
Bisikletin katlanması çok rahat ve hızlı. Bir kaç saniyede katlayabiliyorsunuz. İki teker mıknatısla birleşiyor. Gidon boğazı maşadan alyanla çıkıyor. Yan çevirip takabiliyorsunuz ya da çıkarıp tekerlerin arasına koyuyorsunuz. Açıkçası bisikletin en sevmediğim iki yönünden biri bu gidonu katlamak olayı. Maşada yan takılı bıraksanız boyut çok büyük kalıyor. Tekerlerin arasına koysanız sabitlemek sıkıntı. Oynayıp ses yapıyor, gövdeyi çizebiliyor. Sonraki serilerde kadroda takmak için yer yapmışlar, ancak benimkinde ben ancak bagaj lastiği ile çözüm bulabildim.
Diğer sevmediğim yönü de ağırlık. 14 kilo civarında. Sanıyorum sağlam olsun diye boruları kalın tutmuşlar. Tek elle taşımak için ağır kalıyor. Çekerek götürmek mümkün gerçi, ama bir brompton gibi değil. Tek teker üzerinde çekmeniz lazım, o da ağırlığı nedeniyle tek elle yapması zor oluyor. Arabanın bagajına koyarken iki elimi de kullanıyorum.
Sonuç olarak bence güzel zevkli bir bisiklet. Büyük teker katlanır arayanlara tavsiye ederim.193825 dosyayı görüntüle193826 dosyayı görüntüle193827 dosyayı görüntüle193828 dosyayı görüntüle
Joe serisi hakkında pek yorum olmamış, merak edenler için bir başlık açayım dedim.
Bisikleti alalı iki sene oldu. Yol bisikletine geçtikten sonra birkaç kere satılığa çıkardım, ama sonra satmaktan vazgeçip şehir bisikleti olarak kullanmaya karar verdim. Şimdilik epey memnunum.
Öncelikle bu bisikletin hedef kitlesi kimler dersek; katlanır bisiklete ihtiyacı olup katlanır bisikletin bazı dezavantajlarını yaşamak istemeyenler ve bunun için de katlanırın bazı avantajlarından vazgeçebilirim diyenler için diye özetlenebilir. Yani aslında katlanır ile normal bisiklet arasında bir yerde.
Mesela,
- konvansiyonel katlanır bisikletlere göre daha katı bir kadro isteyenler için uygun. Kadro ve gidon pek esneme yapmıyor. Sürüş normal bisiklet tadında.
- büyük boy tekerlekli bisikletim olsun ama evde fazla yer kaplamasın diyenlerin de işini görür. Katlanınca çok küçük değil tabi ama bir köşede rahatlıkla durur.
- ben nasılsa bisikleti arabada taşıyorum, toplu taşım kullanmıyorum, ama normal bisikleti de arabaya yüklemek sıkıntı oluyor diyenlere de uygun. Katlanınca hatchback arabanın bagajına sığıyor. Arka koltukları da yatırmaya gerek kalmıyor.
- katlanır kullanmak istiyorum ama yokuşlarda vitesler yetersiz kalıyor diyenler de 24 vitesten memnun kalır.
- dolmuşa metroya binmeye pek uygun değil. Çabuk katlanıyor ama tekerler epey yer kaplıyor. Ben otobüse bindim bir kaç sefer. Boşken sorun olmadı. Ancak dolduğunda özellikle inmek binmek problem.
Bisikletin komponentlerde genel kalitesi epey iyi. Lastikler schwalbe marathon biraz ağır olsa da akıcılığı iyi ve hiç patlamadı. Hatta bugün cam kırıklarının üzerinden geçtim. Elcikleri de çok iyi, ergonomik ve rahat. Elciğin bir tanesinde entegre 4-5-6 anahtar var. Ayrıca alyan taşımaya gerek kalmıyor.
Gidon düzdü, ayarlanabilir gidon boğazı var. Yine de ben biraz kıvrımlı bir şehir gidonu taktım. Böyle daha rahat oldu gibi. Orijinale göri daha dik duruş sağladı, ama aslında amacım gidonları içe kıvırmaktı, dümdüz gidonda pek rahat edemiyorum. Çamurluk da takınca bayağı şehir bisikleti oldu.
Selesinden çok rahat edemedim, süngerli bir sele. Jelli sele kılıfı ile kullanıyorum.
Pedalları katlanır değil. Normal pedal bana daha güvenli geldiği ve katlanınca çok önemli bir kazanç yaratmayacağı içi ben platform pedal taktım.
Grupset tabi düşük. 3x8 sistem, tourney ayarında olduğunu sanıyorum. Vitesler koldan çevirmeli, pek sevmiyorlar ama bence özellikle katlanır için çok pratik bir sistem, vites geçirdikten sonra trim yapmak da kolay oluyor.
Frenler v-fren, abisi 27,5 tekerlekli olan versiyonunda disk fren var.
Bisikletin katlanması çok rahat ve hızlı. Bir kaç saniyede katlayabiliyorsunuz. İki teker mıknatısla birleşiyor. Gidon boğazı maşadan alyanla çıkıyor. Yan çevirip takabiliyorsunuz ya da çıkarıp tekerlerin arasına koyuyorsunuz. Açıkçası bisikletin en sevmediğim iki yönünden biri bu gidonu katlamak olayı. Maşada yan takılı bıraksanız boyut çok büyük kalıyor. Tekerlerin arasına koysanız sabitlemek sıkıntı. Oynayıp ses yapıyor, gövdeyi çizebiliyor. Sonraki serilerde kadroda takmak için yer yapmışlar, ancak benimkinde ben ancak bagaj lastiği ile çözüm bulabildim.
Diğer sevmediğim yönü de ağırlık. 14 kilo civarında. Sanıyorum sağlam olsun diye boruları kalın tutmuşlar. Tek elle taşımak için ağır kalıyor. Çekerek götürmek mümkün gerçi, ama bir brompton gibi değil. Tek teker üzerinde çekmeniz lazım, o da ağırlığı nedeniyle tek elle yapması zor oluyor. Arabanın bagajına koyarken iki elimi de kullanıyorum.
Sonuç olarak bence güzel zevkli bir bisiklet. Büyük teker katlanır arayanlara tavsiye ederim.193825 dosyayı görüntüle193826 dosyayı görüntüle193827 dosyayı görüntüle193828 dosyayı görüntüle


