Scudo Sports

İnceleme Tern Joe D24

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Merhaba,
Joe serisi hakkında pek yorum olmamış, merak edenler için bir başlık açayım dedim.
Bisikleti alalı iki sene oldu. Yol bisikletine geçtikten sonra birkaç kere satılığa çıkardım, ama sonra satmaktan vazgeçip şehir bisikleti olarak kullanmaya karar verdim. Şimdilik epey memnunum.
Öncelikle bu bisikletin hedef kitlesi kimler dersek; katlanır bisiklete ihtiyacı olup katlanır bisikletin bazı dezavantajlarını yaşamak istemeyenler ve bunun için de katlanırın bazı avantajlarından vazgeçebilirim diyenler için diye özetlenebilir. Yani aslında katlanır ile normal bisiklet arasında bir yerde.

Mesela,
- konvansiyonel katlanır bisikletlere göre daha katı bir kadro isteyenler için uygun. Kadro ve gidon pek esneme yapmıyor. Sürüş normal bisiklet tadında.
- büyük boy tekerlekli bisikletim olsun ama evde fazla yer kaplamasın diyenlerin de işini görür. Katlanınca çok küçük değil tabi ama bir köşede rahatlıkla durur.
- ben nasılsa bisikleti arabada taşıyorum, toplu taşım kullanmıyorum, ama normal bisikleti de arabaya yüklemek sıkıntı oluyor diyenlere de uygun. Katlanınca hatchback arabanın bagajına sığıyor. Arka koltukları da yatırmaya gerek kalmıyor.
- katlanır kullanmak istiyorum ama yokuşlarda vitesler yetersiz kalıyor diyenler de 24 vitesten memnun kalır.
- dolmuşa metroya binmeye pek uygun değil. Çabuk katlanıyor ama tekerler epey yer kaplıyor. Ben otobüse bindim bir kaç sefer. Boşken sorun olmadı. Ancak dolduğunda özellikle inmek binmek problem.

Bisikletin komponentlerde genel kalitesi epey iyi. Lastikler schwalbe marathon biraz ağır olsa da akıcılığı iyi ve hiç patlamadı. Hatta bugün cam kırıklarının üzerinden geçtim. Elcikleri de çok iyi, ergonomik ve rahat. Elciğin bir tanesinde entegre 4-5-6 anahtar var. Ayrıca alyan taşımaya gerek kalmıyor.
Gidon düzdü, ayarlanabilir gidon boğazı var. Yine de ben biraz kıvrımlı bir şehir gidonu taktım. Böyle daha rahat oldu gibi. Orijinale göri daha dik duruş sağladı, ama aslında amacım gidonları içe kıvırmaktı, dümdüz gidonda pek rahat edemiyorum. Çamurluk da takınca bayağı şehir bisikleti oldu.
Selesinden çok rahat edemedim, süngerli bir sele. Jelli sele kılıfı ile kullanıyorum.
Pedalları katlanır değil. Normal pedal bana daha güvenli geldiği ve katlanınca çok önemli bir kazanç yaratmayacağı içi ben platform pedal taktım.
Grupset tabi düşük. 3x8 sistem, tourney ayarında olduğunu sanıyorum. Vitesler koldan çevirmeli, pek sevmiyorlar ama bence özellikle katlanır için çok pratik bir sistem, vites geçirdikten sonra trim yapmak da kolay oluyor.
Frenler v-fren, abisi 27,5 tekerlekli olan versiyonunda disk fren var.
Bisikletin katlanması çok rahat ve hızlı. Bir kaç saniyede katlayabiliyorsunuz. İki teker mıknatısla birleşiyor. Gidon boğazı maşadan alyanla çıkıyor. Yan çevirip takabiliyorsunuz ya da çıkarıp tekerlerin arasına koyuyorsunuz. Açıkçası bisikletin en sevmediğim iki yönünden biri bu gidonu katlamak olayı. Maşada yan takılı bıraksanız boyut çok büyük kalıyor. Tekerlerin arasına koysanız sabitlemek sıkıntı. Oynayıp ses yapıyor, gövdeyi çizebiliyor. Sonraki serilerde kadroda takmak için yer yapmışlar, ancak benimkinde ben ancak bagaj lastiği ile çözüm bulabildim.
Diğer sevmediğim yönü de ağırlık. 14 kilo civarında. Sanıyorum sağlam olsun diye boruları kalın tutmuşlar. Tek elle taşımak için ağır kalıyor. Çekerek götürmek mümkün gerçi, ama bir brompton gibi değil. Tek teker üzerinde çekmeniz lazım, o da ağırlığı nedeniyle tek elle yapması zor oluyor. Arabanın bagajına koyarken iki elimi de kullanıyorum.

Sonuç olarak bence güzel zevkli bir bisiklet. Büyük teker katlanır arayanlara tavsiye ederim.193825 dosyayı görüntüle193826 dosyayı görüntüle193827 dosyayı görüntüle193828 dosyayı görüntüle
 
Scudo
Tam anlamıyla bir 2. Bisiklet. Yol veya mtb varsa bence bir şehir bisikleti de şart.
Görüntü olarak hoş ve Avrupai.
 
Merhabalar.. Muhteşem ve yararlı bir inceleme olmuş.. çok teşekkürler.. ben de Tern 26 jant düşünüyorum..
tam kafamdaki iki şeyi yapmışsınız..
tam benimde istediğim tarz gidon ve çamurluksuz olmaz diyenlerdenim..
kafamdaki soruydu bu .. bu modeli alsam ve bu tarz bi gidon taksam ve çamurluk taksam katlanmasına bi engel olur mu diye kafamda soru vardı.. cevap karşıma çıktı.. : ))
gidonu çıkarmadan katlayabiliyor musunuz acaba ?
ağırlıktan bahsetmişsiniz ? daha hafif bir model, keşke şu modeli alsaydım dediğiniz bi model oldu mu ?
forumda yeniyim.. alıntı yapıp mesaj atamadım.. umarım görürsünüz..
teşekkürler..
 
@oha
Merhaba, Hoş geldiniz. Ben de size teşekkür ederim. Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

Gidon çıkarmadan bisiklet katlanabiliyor ama biraz büyük oluyor. Bagaja girmez öyle. Gidon tam çıkarmadan yerinde döndürülebilir ve tekerler ile paralel hale getirilebilir ama o durumda da boyutlar biraz büyük kalıyor. Ben çıkarmayı tercih ediyorum. Daha yeni modellerde gidonun çıkarılınca takılabileceği bir yuva yapmışlar.

Aslında gidonun çıkarılması çok kolay, normal gidon gibi değil. Sadece tek alyanı gevşeterek ve sıkarak çıkarılıp takılabiliyor. Öyle furç kapağı, boşluk ayarı gibi dertleri yok. Ama yine de daha pratik olsaydı iyi olurdu.

Gidonun katlanabilir olması esneklik açısından sıkıntı olabilir. Bunun gidonda esneme çıtırtı olmuyor, normal bisiklet gibi sürüş hissi var. Daha üst bir model var yine 26”, adı verge olabilir. o daha konvansiyonel katlanır gibiydi, gidon da katlanıyordu. Ama hem fiyatın uygunluğu hem de normal bisiklete daha yakın diye ben Joe tercih ettim.

Daha hafif olmasını isterdim tabi, ama bu bisiklette sanırım tüm katlanır bisikletlerde olan kalın boru profili yanında ağırlık biraz da tekerlerden de kaynaklı. Hem büyük jant olması hem de kalın ve patlamaya dayanıklı kalın profil lastikler biraz ağırlık yapıyor. Yine de toplam ağırlık makul bir düzeyde sayılır. Ölçmedim ama sitesindeki ağırlığı 14 kg idi.

Gidonu AliExpress’ten buldum. Niye bilmiyorum 31.8 mm bu tip gidon pek bulunmuyor ülkede. Başta bullhorn gidon takıp vetesleri de söküp fixie yapacaktım, sonra viteslere kıyamadım. 24 vites yokuşta iyi oluyor ?

Bunu almayıp şunu alsaydım dediğim, katlanır olarak bir tek brompton vardır, onun da fiyat malum. İleride almak istediğim bir bisiklet. Bir de hummingbirdi çok beğeniyorum. O da pahalı ve Türkiye’de bulunmayan bir bisiklet. Bir süre Strida kullanmıştım. Bazen keşke satmasaydım diyorum. Uzun mesafe kullanılabilecek bir bisiklet olmasa da çok şık bir tasarımdı.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
süper süper emeğinize sağlık.. iyi sürmeler..

hiç şikayetiniz veya memnun olmadığınız bir yönü var mı bisikletin ? satmayı düşünmüyorsunuz dimi ? = )

mesela vites aklıma geldi şimdi.. tourney mi deniyor o viteslere ? elcik vites yani parmak basmali olanlardan olsaydı dediniz mi hiç ? değiştirmeyi filan düşündünüz mü ?
 
Son düzenleme:
Teşekkürler, her bisikletin eksik kaldığı noktalar olacaktır tabi. Onları incelemede yazdım. Genel olarak memnunum ben. Şimdilik satmayı düşünmüyorum, ama her şeyin bir fiyatı vardır tabi?

Not: Çevirmeli vitesi seviyorum, trim yapmak kolay oluyor. Alt düzey basmalılara tercih ederim.
 
çok teşekkür ederim paylaşımlarınız için..
 
2013 yılında almıştım. Benim aldığımda tek kat jant ve direksiyon katlanmıyordu. İyi düşünmüşler. Bisikletin Katlanması tabi avantajı lodgy var bende arabaya çok rahat giriyor. Bazı oynamalar yaptım. Bence vites oranları yetersiz yokuşlarda problem oluyor. Ruble veya aynakol değiştirilebilir. Elime Nexus göbekten vites geçti onu takayım dedim. Gayet iyi oldu. Yinede üzerindeki aynakol oranı 28/38/48 yerine en az 24/34/42 olsa daha iyi olurdu. Sonuçta şehir bisikleti çok fazla hız değil bize yokuşlarda rahatlık lazım. Kışa doğru ön teker çiftKat alüminyum jant ve aynakol değiştireceğim. Tam şehir bisikleti olur.
 

Dosyalar

  • P00903-155546.jpg
    P00903-155546.jpg
    367,2 KB · Okunma: 25
  • P00903-155536.jpg
    P00903-155536.jpg
    475,3 KB · Okunma: 27
  • P00903-155601.jpg
    P00903-155601.jpg
    396,7 KB · Okunma: 24
  • P00903-155900.jpg
    P00903-155900.jpg
    372 KB · Okunma: 21
  • P00903-155651.jpg
    P00903-155651.jpg
    443,2 KB · Okunma: 22
  • P00903-155831.jpg
    P00903-155831.jpg
    498,8 KB · Okunma: 21
  • P00903-155641.jpg
    P00903-155641.jpg
    398,8 KB · Okunma: 18
  • P00903-155851.jpg
    P00903-155851.jpg
    399,8 KB · Okunma: 13
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geri