Scudo Sports

İlk Şehir/Tur Bisiklet Seçimi Yardımı

@Atilay


http://www.lapierre-bikes.co.uk/sites/default/files/size/SizeChart_ROAD.jpg

Shaper için XL kadro uygun gözüküyor, shaper 900 (karbon olan) için L kadro tercih edebilirsiniz ama deneme şansınız varsa tabii ki rahat ettiğinizi alın



Fiyat olarak ise fransız siteleri araştırdım 850-900€ civarında
(link)
(link)
(link)
(link)

siz fiyatı 2013 veya 2014 model olan için almış olabilir misiniz?
 
Scudo
Süpersiniz. Evet fiyat eski model için olabilir. Ek olarak beni bir konuda aydınlatırsanız çok sevinirim, Fitness/Commuting Urban/City Bike serileri arasındaki fark nedir? Çünkü hepsi şehir içinde kullanıma uygun gözülüyor. Tabi denemek için mağazaya gideceğim.
 
Bi ara sahibinden de Quick 5 1100 tl idi az kullanılmış 2.el bakın derim. Ankarada idi ayrıca
 
Daha önce, şehir içinde ,Merida crossway kullanmıştım ve Kilitlemeli amotisörüm genelde hep kilitliydi,Yani gereksiz ağırlık .Ayrıca hızlanmamı da etkiliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: alierkanimrek
Olgun bey bilgi için teşekkür derim ama 0 bisiklet düşünüyorum.

Bu bilgi benim için çok önemli Ahmet bey, bu konuda sizin sayenizde kesin karar vermiş bulunmaktayım. Beni düşündüren bu sorundu ve bizzat yazmışsınız hızlanmayı etkiliyor diye. Kullanmayacağım için bana da bisiklete ekstra yük gibi geliyor özellikle de yokuş yukarı çıkışlarda.
 
Fitness Modeller daha atak,hıza yönelik yani yol bisikleti performansına yakın.City bisikletler ise daha rahat kullanıma yönelik,Genelde de gidonları ayarlanabilir gidondur,Fazla eğilmek istemeyenler için.
 
@Atilay


Fitness bisikletler kadro açıları olarak biraz daha yol bisikletine yakın yani üst borusu yere daha paralel olan bisikletler urban ise biraz daha dağ bisikletine yakın eğimli üst borusu olan bisikletler
Avantaj: Daha aerodinamik ve kısa gidon veya dropbar kullanımı için daha elverişli)
Fitness bisikletleri genellikle düz maşa (aliminyum veya karbon, tur amaçlı olanlar cro-moly, çelik) urban ise genellikle 60mm travel mesafesine sahip olan amortisör kullanır (MTB 100-200mm arası değişir)
Avantaj: Hafiflik ve daha az enerji israfı; kilitli olsa bile gücünüzün birazını kullanır)
Fitness bisikletlerinde daha büyük aynakol kullanılır buda daha fazla hıza çıkmanıza yarar hemde 3 yaprak bulunduğu için yokuşlarda da rahat edersiniz (çoğu 3 yaprak 2 yapraklılarda var, yol bisikletlerinin çoğu 2 yaprak)
Fitness bisikletleri gerekmedikçe v-fren sistemi kullanır bazı urban bisikletlerde disk fren sistemi kullanılır, fitness bisikleti için v fren yeterlidir disk frene göre avantajları hafif olması bakımı kolay ve ucuz olması sorun çıkarma şansının az olması
Fitness bisikletlerinde en önemlisi genellikle daha ince tekerlekler ve ona uygun jantlar kullanılır ve amortisörü de olmadığından hızlanma konusunda daha başarılıdır.
 
Bilgiler için sağolun Hakan bey. Peki ben Lapierre de iki bisiklet beğendim. Fitness serisinde Shaper 900 ve Commuting serisinde Urban Shaper 600. Siz benim kullanım şeklimi göz önünde bulundurarak hangi modeli alırdınız? Ahmet bey yazınızı gördüm, sizde çok net kısa özetlemişsiniz, şimdi kafamda daha net oturmaya başladı sağolun.
 
Hülasa,2 farklı modeli de yaklaşık 3000 km kullandım.Diyeceğim;Lapierre Shaper Ya da Merida Speeder T modelleri sizi pişman etmeyecektir.Kadro boyu olarak da 56 kadro size uyar,Ancak denemek de lazım üzerinde. Ayrıca sizin Fransa'dan alma avantajınız olunca en uygunu Lapierre görünüyor.Çıkmaz ama olur da bir sorun çıkarsa Fransa merkezden de Sorunu çözebilme imkanınız olur.Ben Lapierre'i çok sevdim .kaliteyi hissettiriyor.
 
Sizinde düşünceniz benim için önemli bizzat kullanıcısı olarak. Sizin şu an model tercihiniz hangisi olurdu Ahmet bey?
 
@Atilay

Aslında fitness ve commuting arasında kayda değer bir fark yok, en azından bu lapierre için böyle; o yüzden farkları yazarken de ayırmadım 2 kategoriyi.
Ama shaper 600 de Dağ bisikleti gidonu ve disk fren kullanılmış, vites oranları biraz daha hafif
Ağırlığı da 11.5 kg olarak belirtilmiş bence bisikleti gereksiz yere hantallaştırmışlar.

Ben ilk bisikletiniz olucağı için size Shaper 500 öneririm (XL kadro uygun)
(link)

Ağırlığı da 9.8 kg fiyatları ise 10€ fark ediyor :D Gereksiz yere hantallaştırmaya gerek yok.

Bu arada belirtilen ağırlıklar pedallı ağırlıklar olması lazım diğer bisikletlerde çoğunlukla pedalsız ağırlık yazarlar ona göre kıyaslayın

(link)

mesela bu da pedalsız ağırlığı zaten resimde de pedal yok
 
Fransa merkez'den çözmek güzel ama bir sorum daha olacak, çoğu elektronik ürün gibi bu bisikletlerde uluslararası garanti altında mı? Öyle ise Türkiye de gerekli destek alınabilir sanıyorum bir bilginiz var mı? Hakan bey öneriniz çok güzel şu an için almaya en yakın olduğum bisiklet shaper 500 diyebiirim tabi dediğiniz ağırlık farkı büyük faktör. Sizin incelemeniz önemli açıkcası ben sitedeki bisiklet özelliklerine bakınca bana çok bir anlam ifade ettiğini söyleyemeyeceğim ne yazık ki :) Beni net anlamanıza sevindim ama. Siz tam olarak fiyat/performans açısıdan olayı ele alıyorsunuz sanırım ki güzel birşey. Shaper 900 de diyebilirdiniz ama fiyatı 1500 euro tabiki.
 
@Atilay

Garanti konusunda bir fikrim yoki Lapierre'nin Türkiye düstrübatörü Accel Bisiklet ama yurtdışından aldığınız bisikletle ilgilenirler mi emin değilim.
Ama sorun olursa en kötü Fransa'ya yollarsınız, hem Accel bisikleti ben çok samimi bulmuyorum; Fransada daha iyi bir muhattap bulacağınız kesin.
(link)
Şöyle bir entry var Lapierre Türkiye pazarına 2013 te girdi bu entry 2011 yılına ait.
Özellik olarak ideal bir bisiklet Shaper 500 yine de merak ettiğiniz bir şey varsa cevaplarım.
 
Hakan Beye katılıyorum.Bana şehir için de Shaper 400 deore setiyle fazlasıyla yetiyor Burada artık sizin renk ve fiyat seçiminiz önemli.Bu arada disk fren de şehir içinde gereksiz.
 
Anladım. Ekşisözlük'deki yazı çok güzel buna sevindim ciddi anlamda firma destek oluyor demekki. Shaper 700 - 900 modelleri güzel ama bana çok aşırı fiyat farkı var gibi geldi Shaper 500'e göre. Yani anladığım kadarıyla aralarında çok bir fark yok ve gereksiz yere tabiiki 1300 Euro Shaper 700, yada 1500 Euro Shaper 900 almak istemem. Ağırlık bile 1 kg civarı farkediyor sanırım. Yakın zamanda Fransa'ya uçacağım ve detaylı olarak Shaper 500 modelini inceleyeceğim. Peki kafamdaki bir soru şu: 2014 - 2015 model arasında fiyat farkları mevcut, çok önemsemeyip 2015 modeli mi almalıyım yoksa daha uygun fiyat ise 2014/2013 model var ise onları mı almalıyım? Birde shaper 300 ile ilgili düşünceniz nedir?

Şimdilik Almayı düşündüğüm sırayı şöyle sıralayabilriim:
1. Shaper 500
2. Shaper 700
3. Shaper 900
4. Diğer arkadaşların tavsiye ettikleri bisikletlere özellikle Merida'ya da bakacağım.
 
@Atilay

2013 modelini bulamazsınız heralde ,hatta 2014ü bile aramanız gerekebilir; ama donanım olarak aynılar, hatta üzerinde kullanılan vites sisteminin (Tiagra) modelleri de aynı. Bu sene Tiagra yenilenmedi zaten. 2014 modeli de 100gr daha hafif gözüküyor bu seneki modelden.
Benim görebildiğim tek fark selesi değişmiş bir de birinde arka dişli 11-25 iken (2014) diğerinde 12-28 (2015) kullanılmış.
Yani 2014 model tercih edilebilir, güle güle kullanın.
Shaper 300 de güzel bir model ama nedense bende 500 e bir sempati var :D
Birde 500 ün üzerindeki kompanentler orta seviyeye de hitap ediyor 300 aldıktan ve bisikleti hayatınıza soktuktan bir süre sonra yükseltmek isteyebilirsiniz ondan bütçeniz varken 500 daha iyi bir tercih olacaktır.
 
Anladım. Herşey için teşekkür ederim. Gelişme oldukça size yazacağım sağolun.
 
Almışken fitness serisinde en iyi olanı almaya karar verdim ve Lapierre Shaper 900 modelini ilk Fransa'ya gittiğimde alacağım. Bütün yazanlara verdikleri destekten ve fikirlerinden dolayı herkese çok teşekkür ederim.
 
@Hakan Can Onrat

fitness ve urban shaper ların kadro geometrileri çok hafif de olsa farklılaşıyor; fitness da üst boru neredeyse eğimsiz, yere paralelken; urban da belirgin bir eğim söz konusu, dolayısıyla birazcık daha dik ve böylece rahat bir sürüş pozisyonu..

urban ın ön ve arka maşa kolları, fitness ınkilere nazaran birazcık daha kalın ve sanki biraz daha dayanıklı, daha fazla yüke müsait gibi (bagaj montajı halinde) zaten çamurluk ve bagaj montaj opsiyonları da urban da, biraz daha gelişmiş. Hatta fitness ın arkası çamurluk için evet ama, bagaj montajına elvermiyor gördüğüm kadarıyla.

Dolayısıyla aralarındaki 1,5 kg lik agırlık farkının asıl temelinin maşa kalınlıklarındaki bu fark olduğunu düşünüyorum ki çok da gereksiz değil bence..

lapierre bir biçimde, fitness shaper ın, commuter kitleye de hitap eden bir seri olmadığını, bazı dezavantajları olduğunu (sürüş pozisyonu, yokuş tırmanma vs..) değerlendirmiş olmalı ki, bu sene, fitness shaper serisini korurken bir shaper serisi daha çalışmış ve ona da BU yüzden ''urban'' shaper adını vermiş, yani bu ikincinin urban için daha uygun olacağını vurgulamaya çalışmış bence..
 
Güzel bir bakış açısı. Aradaki farkı ben bir türlü anlayamamıştım. Aydınlatıcı bilgiler için teşekkürler.
 
Geri