Scudo Sports

İlk kadrom: Columbus, Lugs andabitof Silver

@Aytaç Biber

@cparlakgul


Açıkcası ben de kapanışı krom nikel bir kaplama ile beklerdim, ama zevkler renkler tartışılmıyor. :) Bu arada statik vernik ya da boya gerekirse bu haftasonu Ankara da statik boyacı ile bir takım işlerim var, aklının bir köşesinde yine bulunsun.
 
Scudo
@Aytaç Biber


Sağol Aytaç,

Doğru söylüyorsun. Ben de diğer verniklerle başarısız tecrübelerim olduğu için şüpheyle yaklaşıyordum ama akrilik vernik (oto boyası üzerine atılan sertleştiricili vernik) ile birkaç deneme yaptım ve dayanacağına kanaat getirdim. Kromaj tabii ki her yönden çok daha dayanıklı olurdu ama Cengiz'in istediği görüntüyü vermeyecekti.

Aslında hangi boyacıya gitsem çıplak metal üzerine yapışmayacağını söyledi. Ama ben bir şekilde çalışması gerektiğini biliyorum çünkü daha önce 10 sene kadar kullandığım bir dağ bisikletim vardı, o da Cro-Moly üzeri vernikti. O kadar sene dökülme vs hiçbir problem çıkarmadı, hatta ufak tefek çiziklerden çıplak metal ortaya çıkmasına rağmen paslanma da yapmadı. Bence kritik nokta temizlik, vernikten önce metali çok iyi temizlemek gerekiyor. Büyük ihtimalle sanayideki boyacılar bu konuda yeterince titiz olmadıkları için problem yaşıyorlar.
 
gerçekten çok göz alıcı ve kaliteli bir işçilik oldu ya insan buna ne renk boya atacağına bile karar vermekte zorlanır, CP logoasundaki karatma çok hoşuma gitti çıplak tene çok yakışmış o karartmayı tüm lug kaynaklarında da kullansan sonra vernik atsan diyorum ne dersin ,birde maşalı görelim artık çeyizi gelmemiş gelin gibi duruyor :) :) :)

boş vaktimin bolca olduğu bir dönem aşağıdaki gibi bir çalışma yapmıştım ner dersin..... deeeermişim :) :) :) yok yok aman haaa :)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=40518
 
Ben o kadroyu alamadim diye cok uzulmustum,bayaa uzulmustum hatta. Bir daha bulamadik oylesini Bulent abi karbon kaplamada ayri bir iscilik ne yalan soyliyim sona yaklastikca zaman gecmemeye basladi yahu:)
 
@Aytaç Biber
Kadroyu, genel klasik kadrolardaki gbi astarlı-boyalı yapsalar el yapımı olduğu bile görülmeyebilir. Yolda karşınızdan gelse, eski model bir bisiklet der geçersiniz belki de! Hayatımda sadece vernikli gördüğüm ikinci kardro oldu bu(maalesef sadece resimde :).

@Burçak Erbil
Manşonları menevişlemeyi odanızda mı yaptınız? Eğer kapalı yerde değilse ısının homojen olmaması nedeniyle rengarenk olması normaldir diye düşünüyorum. Herbirini ayri ayrı menevişlemek için çok özel bir düzenek gerekecektir mutlaka.
Siz ne kadar aşağıdan alsanız da, ben naçizane, bu kadroyu çok güzel bulduğumu söylemek isterim.
Merak ettiğim bir nokta da; arka göbek yuvalarını 127 mm. mi 130 mm. yaptınız? (Eğer daha önce yazdıysanız, ben atlamış olabilirim.Yaşlılık işte!:))

Cengiz Bey' i de kutlarım böyle bir kadroya sahip olduğu için.
 
@ihtiyar

Çok teşekkürler ;)

Menevişlemeyi de yine oksi/propan’la yaptım, alevli işleri balkonda yarı açık yapıyorum. Pek kontrollü bir iş değil yani. Renk, sıcaklıkla eş zamanlı gelmediğinden tutturmak baya zor. Alevi çektikten ancak 2-3 sn sonra renk son haline geliyor.

Fotoğraflarda henüz vernik yok, şu anda Cengiz o konuda çalışıyor.
Evet, her halükarda boyalı da boyasız da olsa çelik kadrolardaki kalite farkı ancak yakından bakınca anlaşılıyor. Söylediğiniz gibi çok dikkat etmeyen birisi için seri imalattan çıkmış 30 senelik bir kadroyla, 2012 model özel yapım bir çelik kadro aynı görünebilir. Fark daha çok detaylarda; iyi bir ustadan çıkmış kadronun lug şekilleri çok daha düzgün, kenarları keskin, uçları inceltilmiş oluyor. Tabii bu sadece işin görsel kısmı; 80’lerin en prestijli markalarının kadroları bile töleranslar açısından günümüz ustalarının yanına yaklaşamıyor (ki kadronun düzgün hizalanmış olması en önemli noktalardan biri)

Arka göbek 130mm, ruble 10’lu, ekipman Campagnolo olacak. Gayet modern bir bisiklet çıkacak ortaya, bence güzel olacak ;)
 
Bende cok tesekkur ederim, celik kadro el yapimi iscilik tablo gibi bir bisikletten ziyade benim bu isten en buyuk kazancim Burcak abi nin dostlugu oldu. Zamani cok uzunca tutmadan yeni yila girmeden bisikleti toparlamayi planliyorum, zaten herseyi hazir. Burcak abi gitmeden gorsun hakkini helal etsin istiyorum:):)
 
@ihtiyar

Çançinçon son derece janjanlı uzaymekiği gibi görünen bir karbon kadro ile son derece basitmiş gibi görünen bir Colnago C59 u ayırt etmek ya da edememekle aynı şey bence.
Bu ikisini ayıracak göz ayırır. Ayıramayan gözler de zaten ne olduğunu bilse ne olur, bilmese ne olur? :)
 
@Aytaç Biber

Bu sekilde yaklasinca söyleyebilecek seyim yok. Cok hakisiniz!
Ancak ben kendi acimdan bakinca; o kadar cok yol bisikleti görüyorum ki, her birine ayri ayri bakip incelemk mümkün degil. Beni baktirmalari icin bir sebep olmasi lazim.
Bu gün 25 Aralik Noel' in ilk günü. Iki hafta önce 1 metre kar vardi. Bugün 19° idi. O kadar cok bisikletci gördüm ki, ben bile kollari yukari sivayip bindim. Bazi dereler caylar bisiklet yollarina kadar tasmis durumda idi. Karsimdan C59 gelmisse bile görmemisimdir, saga sola bakmaktan. Ben de bugün sadece ciplak alüminyum kadroluya bindim.(Karbona acidigim icin). Ama karsimdan ciplak bir celik kadro gelse idi mutlaka bakardim tahminim. Alüminyum ciplak kadro cok. Ebay de 60-ila 100 € arasi isimsiz-markasiz cok güzel kadrolar var.(Benim bugün kullandigim da öyle bir tane) Ama Cromoly pek pek nadir.

Bu benim ki:

http://img26.imageshack.us/img26/313/1weihnachtstag2012003.jpg
 
@ihtiyar

Tam kış için kondüsyonluk yol bisikleti. Ekonomik, çok şık ve işlevsel. Mutlu sürüşler. :)

Ama bu bana pek 60 euroluk bir kadroymuş gibi gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihtiyar
Çok güzel bir çalışma başarılar dilerim ilgi ile görsellerinizi izledim...
 
En usta amatör sanırım sizsiniz bu konuda.Elinize emeğinize sağlık.El tesfiyesi işini çok güzel beceriyorsunuz.ustayım diyen adam bile bazen beceremez.yetenek ve sabır işidir.Bisikletin son halini kesinlikle görmek istiyorum.Arka çatalların sele borusu kelepçesi civarında kaynaklanan noktalara takıldım biraz.Bunun için daha sağlam bi kaynak - lehim çeşidi varmıdır acaba.Bu lehim tipi darbelere pek dayanıklı olmuyor.genellikle lehim orta kısmından çatlayarak ayrılıyor.Onca emeğe ve işçiliğe yazık olmasın.Somun-cıvata çiftiyle sökülebilir bir birleştirmede yapılabilir fakat görsel olarak bunun kdr güzel görünürmü orası tartışılır.kolay gelsin
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
(link)

Yurt dışında bu konuda seçenek çok. Daha ucuz kadrolar bile var. Bendekinin maşası karbon. Üzerindeki lastikleri ve seleyi (tabii Rolls taktım)değiştirdim. Sadece 300 € verdim.
 
Veya sade cilalanmış alüminyüm.

(link)
 
@alper turan

Teşekkürler.
Bu "seat cluster" tasarımı gayet klasik, en az 100 yıldır kullanılan kendini kanıtlamış bir tasarım. Lehim iyi yapıldıktan sonra sorun çıkaracağını sanmıyorum ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
konumuz güncelliğini korumaktadır, bisikleti ratrod görünümü vermeyi çok istedim ancak elde olmayan nedenlerden ötürü yapamadım, sadece vernikle boyamayı amaçladık ancak kimse eline almak istemedi sağlam olmayacağından dolayı. şimdi ise full krom kaplanıp boyanması üzerine durmaktayım ancak yaratıcı fikirlere ve boya işçiliklerine açığım. fikri olan ve boya işleriyle uğraşan herkesin fikrini bekliyorum.
 
Geri