Scudo Sports

İlk kadrom: Columbus, Lugs andabitof Silver

İleriki kadrolarınızda böyle incelikler hoş olur kendinizi geliştireceğinize eminim :) ayrıca ufak çaplı kadro yapımına başlayıp tabi vaktiniz varsa koskep kredisi alabilirsiniz karşılıksız olarak ufak bi vergi levhası vs diye düşünüyorum tabi araştırmak gerekli tanıdığım 27 bin tl almıştı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Burçak Erbil
Scudo
@Dogukanaksu

Evet o aparattan bende var ama çok hassas veya stabil değil; matkap elde delmekten çok daha iyi ama sütunlu matkap yerini tutmaz. Bir de el matkaplarında tork ve hız birlikte ayarlanıyor; yani düşük hızda düşük tork alabilirsin ancak. Ama gerekli olan çok düşük hızda çok yüksek tork.

Evet, en güzeli önce çok fazla alet edevata dalmadan biraz pratik yapmak, ben de baya bir yaptım ;)

@Bülent ÖZER

O yöntem de büyük ihtimalle çok iyi bir sonuç vermez; borular lehim sonrası baya bir şekil değiştiriyor; ovalleşiyor vs.. (Çapta 0.1, 0.2mm’lerden bahsediyorum, ama bu furşun girmemesi için yeterli) Ve de hala üst ve alt yüzeyleri lehimden sonra işlemek gerekecek, çünkü o yüzeylere lug’lar da dahil.

Maşa ve neredeyse tüm diğer parçalar hazır :in: Kadro bekleniyor :D
 
Ben de başta ilk satın aldığın kadro diye düşünmüştüm:) emeğinize sağlık ben zaten sizden bunu bekliyordum.
 
@cparlakgul

Maliyetler üreticilerin bize 3000-5000 euro ya sattıkları kadrolar için de inanılmaz düşük. Hatta inanılmazdan da ötede düşük sadece malzeme açısından bakarsak. İster aluminyum ister karbon ister çelik olsun, paralarımız malzeme maliyetine gitmiyor zaten, ar-ge ye, marka imajına ya da custom ise ustanın yüzü hörmetine, reklamlara, hebele hödölelere gidiyor. :)
 
Ah be abi, router ile kesilmis MDF jig falan derken adam akilli bir jig yapmak icin ciddi vakit harcamissin, emegine saglik. Kiskandim desem yeridir. Gorusemedigimiz surede ciddi yol katetmissin. Iste sana daha buyuk balkonlu ev almak icin gecerli bir sebep, salomanin hortumlari!

Ince borularla oynamaya basladiginda sana yeni projemden bahsedecegim, 1931 Alfa Romeo Monza 8C'den esinlendigim cok hafif bir randonneur bisiklet konsepti var kafamda... Pek cok parcasini topladim bile, 1950-60 yillarina ait Fransiz parcalarla 2000'li yillarin Tune parcalarinin bir karisimi. Renk ve detay cozumleri de 1931 Alfa'dan. Kulaga karman corman gelse de sonuc gozlerimin onunde...

Ilk kadronun bitmesini heyecanla bekliyorum. Detayci, ruh hastasi karakterini goz onunde bulundurarak pek cok kisinin bir kac kadro yaptiktan sonra ulastigi kaliteye ilk kadron ile varacagindan suphem yok. Sert lehimleme antrenmani yaptigin parcalari umarim atmamissindir, ileride donup baktiginda gulumsemeni saglayacaklar.
 
@Burçak Erbil
peki Burçak usta seat tube luglarını kaynatırken ovalleşme orda oluşmuyor mu ? sele borusunu sokmak çıkarmak mesele olur ki en b.ktan yerde oradır, hadi furşu bir kere çakarız oturturuz belki yıllarca ellemeyiz ,arada yağlarız falan ama seleborusu aşağı yukarı indir kaldır en çok oynanan yerlerden biridir ve o bölge bence furş yatağından daha hassas,tabiri caizse vidasını gevşetince seleborusu lap aşağı düşmeli eğer zar zor kıvrıla kıvrıla sokup çıkarıyorsak bir hata var demektir ve sele borusunun da bir şekilde içine ediyoruz, sen oradaki kaynaktan sonrada bir işlem yapıyormusun ,Hazır ustayı bulmuşken aklımızdaki herşeyi soralım :eek:
http://img696.imageshack.us/img696/8485/img3647resize.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@Ahmet Miura
Merhaba Ahmet!
Çok sağol :eek:
Evet valla niyeti bozdum iyice, ama sen aklıma soktun bu işi, zorla zehirledin beni!!! :D
Aslında balkondan ziyade ayrı bir atölye lazım bana.. Önümüzdeki sene biraz belirsiz ama bu işleri de sokmaya çalışacağım araya..
Hadi bakalım, 31 Alfa bir bisiklete nasıl uyarlanır hayal bile edemedim ama senden çıkar o tasarım ;)
Antreman parçalarını saklıyorum tabi! Ama bazılarını kesip biçtim haliyle.. Şimdiye kadar kötü bir sonuç çıkmadı en azından.
Bir ara daha ayrıntılı konuşalım
 
@Bülent ÖZER

Doğru, henüz o işleme geçmedim, ama sırada. Sele borusu furş gibi sıkı geçme olmadığından borudaki ovalliği biryere kadar kompanse ediyor. Bu yüzden orası için de reamer'lar olmakla birlikte orada hiç reamer kullanmayanlar var. (O bölge an fazla stres altında olan bölgelerden biri olduğundan boruyu inceltmek yerine biraz oval kalmasını tercih edebiliyorlar). Benim orada her halükarda reamer kullanmam gerekecek çünkü fotoğrafta da göründüğü gibi seatlug'ın üst tarafında borunun ucunu kapatan ince bir kademe var; o kademe ile boru iç çapının eşitlenmesi gerek. Zaten dikkat edersen Bülent, henüz kelepçe kısmını da ikiye ayırmadım; iç çapı işledikten sonra ayıracağım. ;)

Ancak sele borusunun aşağı kayacak kadar gevşek olması da borunun içinde biraz oynamasına, dolayısıyla gıcırtı, çıtırtıya sebep olabiliyor. Bu yüzden o da çok iyi değil. Bence tatlı-sıkı bir uyum en iyisi. Zaten sele borusunun çizilmesine sebep olan şey sıkılıktan daha çok seattube içindeki keskin köşe, çapak vs oluyor.
 
Beceri ve emeğinizden ötürü kutlarım.Sizin imal kadroları denemek nasip olur İnşaallah.
 
Burçak bey ;
Valla soyliycek bisey bulamıyorum. Sizi cok cok tebrik ederim.::))
Ben boruları alıp İst.la geliyorum...
Not: Benim Automoto da kadro ustune bakır +nikel kaplama yaptırmıstım .Ustundede elektrostatik boya var. On maşada ilave olarak krom kaplama ..

Bence guzel oldu. Fotoları paylasırım. Beğenirseniz yardımcı olmaya calısırım...
 
@Okan.Yıldırım

Fotoğrafları görsek güzel olur derim :)
 
Ok, devam ;) Vites kablosu bossları:

http://farm9.staticflickr.com/8066/8229729165_8833b14302_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8488/8230794358_ce3cdd7f2f_b.jpg

Bu da Cengiz için tasarladığım logo:

http://farm9.staticflickr.com/8339/8230794568_6b95890aa5_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8058/8229728977_8afc7dcefd_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8347/8229728867_9cf5cf6bdb_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8339/8230794102_e8cac58a91_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8058/8229728677_79118efc1d_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8063/8229728563_ff88865214_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8202/8229728459_13b79c2912_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8069/8230793672_f216d69d2d_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8340/8230793586_2373e0a527_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8061/8229728159_5775514bd3_b.jpg

Bu parçayla birlikte lehim işleri son buluyor.. merak edenler için son ağırlık 1.8kg; nispeten kalın olan Cromor borularla aslında düşündüğümden hafif bitti:

http://farm9.staticflickr.com/8342/8230793380_0fc925dd3c_b.jpg

Sele borusunun ağzını işleyip, son kesiği de atıyorum:

http://farm9.staticflickr.com/8349/8229727911_084fc6c574_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8337/8230793144_bc60133ebf_b.jpg

Ve son temizliklere başlıyorum:

http://farm9.staticflickr.com/8348/8230793054_0e6a38a6be_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8482/8229727609_87dbf65352_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8483/8230792850_cf004edc1f_b.jpg

Artık kadronun son hali sürpriz olsun ;) O zamana kadar fotoğraflara ara verelim..
 
üstat süper ötesi denecek hiçbir lafım yok ağzım açık kaldı ... mükemmel ötesi olmuş son hlini düşünemiyorum bile muazzam bir şeydir ... ayrıca cengiz arkadaşı da çok mu çok kıskandım....
 
Geri