Scudo Sports

İç lastik taşımak yerine yama taşımak?

minimalist

Aktif Üye
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
159
Tepki
93
Şehir
İstanbul
İsim
Fırat AKYOL
Bisiklet
Sedona
Herkese merhaba,
Tecrübeli yol bisikleti kullanıcısı arkadaşlara bu sorum.
50km'lik sürüşler yapıyorum Caddebostan-Kaynarca arasında.
Doğal olarak yanımda iç lastik taşıyorum.
Bugüne kadar birkaç kere patladı ama hep eve dönmek üzere olduğum için idare ettim.
Yama setim yok. İç lastik taşımak yerine sadece yama taşısam sizce yeterli olur mu?
Çantadan kurtulmak için bahane arıyorum, iç lastik varken kurtulamam.

Bir kere de dış lastik delinmişti. Ona sanırım bir çözüm yok ayak üstü uygulanabilecek.
 
Scudo
yama ve iç lastik yaşımak yerine slime kullanmak :D :harika::harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
@minimalist
Dış lasitk ile ilgili sorunlara karşı maalesef yapacak hiçbir şeyimiz yok.
Hem yama, hem de iç lastik taşıyorum. Ancak bunlar her ikisi de ağırlık ve hacim teşkil etmeyen materyaller. Ve ikisi de olmazsa olmaz. Aynı gün iki lasitiğim patladığı da oldu. Sadece iç lastik yetmeyecektir.
Lastik işimizi kolaylaştırıyor. Yama ile uğraşmıyoruz. Ancak ikinci lastiğin de patlama riskine karşı yama taşımak şart.
Ben yol bisikleti kullanırken arka cebime yama lastik pompa ve alyanı koyuyor, devam ediyordum. Bunlar için çantaya zaten gerek yok.
 
Profil fotoğrafınızdan anlaşıldığı üzere yol bisikleti kullanıyorsunuz. Bu durumda turlara forma ile çıktığınızı düşünürsek, yedek iç lastik ve pompayı forma ceplerinde rahatlıkla taşıyabilirsiniz.

Ben hem yedek iç lastik, hem de kendinden yapışkanlı yama bulunduruyorum. Zira aynı güzergahta çeşitli insansılar tarafından kırılmış cam parçaları nedeniyle birden fazla patlak yaşamışlığım var.

Telefon, cüzdan, alyan takımı, anahtar derken forma ceplerinin iyice torpido gözüne dönme durumu var. Ben minik bir sele altı çanta taşıyorum. İçine yedek lastik, yama seti, alyan takımı ve anahtarım sığıyor. Cüzdan ve telefon formaya, pompa suluk yanına. Mükemmel değil ama bu rüzgarda yolda kalıp şifayı kapmaktan iyidir.
 
@chnkrmz
Slime olayını araştırıyorum, ufkumu genişletti :D

@Kuzey Ege
İç lastik patlayınca her halükarda sökülecek. Yedek iç lastik ne kazandırıyor o sırada?
İki üç dakika yamanın yapışkanının kurumasını beklemekten kurtarıyor gibi sadece.
Acaba patlayan yeri bulamama gibi bir durum mu oluyor bazen? Sebep bu olabilir mi?

@Sadettin Z.
Size de farklı bir sorum var :) Alyan takımım var ama sizce bunu taşımam gerekli mi?
Henüz donanım konusunda acemi olduğum için zaten hiçbir yerini kurcalayamıyorum bisikletin.
Sahilde pastörize bir kulvarda 50km sürüş yapıyorum. Gerek var mı bunu taşımaya yanımda?
 
yama seti %99 oranında işinizi görecektir. iç lastik hiç taşımadım. fakat beşiktaşdan dönerken bir gün lastik basıncının düşük olması ve kaldırıma hızlı çıkmamdan dolayı iç lastik yılan ısırığı şeklinde delindi. tam sibopun altında olduğu için yama da kurtarmadı beni.

benim gibi yanlışlar yapmadan adam gibi bisikleti sürerseniz sadece yama yeterli olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
@minimalist

Alyan takımı aslında kısa mesafe turlarında çok da elzem değil. Tura çıkmadan önce gerekli kontrolleri yaptığınız, aşınan parçaları zamanında değiştirip, çekiş sistemine ince ayarı vaktinde yaptığınız zaman alyan takımı yanınızda gereksiz ağırlık olabilir.

Lakin olabilecek aksaklıklara karşı ben sürekli olarak alyan takımı bulunduruyorum. Kendime lazım olmasa, turda bir başka arkadaşın fren/vites ayarlarını yapmak gerekebiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
Bazen yamanın yapışmayacağı tutuyor, iç lastik bulundurmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
Çok özel durumlar için 20-30 lira taksi parası bulundurmak daha mantıklı geliyor :D
O iç lastik ve onun yüzünden taşıdığım çantanın hem bisikletin görünüşünü bozduğunu,
hem de ağırlığı yüzünden yola aktarabileceğim enerjimden çaldığını düşünüyorum.
 
30 tl taksi parası bulundurmak yerine sele altı çanta al içine lastik filan ne varsa koy.:)
 
lastiğin çok patlamaması gerekiyor aslında; fakat olur da patlarsa yama ile uğraşmak istemem. Hemen 2 dakikada iç lastik değiştirip bacaklar kendini çok salmadan yola devam etmek daha cazip geliyor bana :)
 
500 gr fazla taşımamak için 50-60 gr daha ağır ve patlama direnci daha yüksek lastik kullanmak daha mantıklı.
 
O iç lastik taşınacak kaçarı yok. ben uzun turlarda iki tane bulunduruyorum. İki kez lastiğimin patladığı bir turda iki iç lastiğide kullanmıştım. Peki yama seti olsa olmazmı. Olmaz. Yama seti eli pratik olanlar için laylaylom tarzı turlarda geçerli bir önlem olabilir. lastiğin iyi kontrol edilip yapıştırılması gerekirki pratikte kolay bir iş değildir. Birden fazla patlak olabilir vede gözden kaçırabilirsin. Sonra hadi bakayım işin yoksa aynı işlemi tekrarla. Herşeye karşın diyerek üç iç lastik bulunduruyorum. Kötümü ediyorum. Hayır. Yedek lastiği değiştirmem herşeyi ile maksimum 10 dakikamı alıyor. Tur dönüşünde patlayan lastikleri bir güzel yamıyorum. (Bu olmadı galiba yani yamıyorum sözcüğü bir TDK nın imla sözlüğüne bakıyım. Buda olmadı sanırım yani bakıyım sözcüğü bir TDK nın sözlüğüne daha göz atıyım. Buda... Yetti lan gari Girit paradoksuna döndü)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@oktayakgoz
O çantadan ve içindeki iç lastikten kurtulmak için zaten bütün bu muhabbet :)
Yama setinin çözemeyeceği çok özel durumlar için de taksi parası ya da
küçük kardeşe "arabayla gel al" telefonu çözüm olabilir :D
Evden en fazla 25km uzaklaştığım,
toplamda 50km olan çok düzgün bir parkur içindi bu soru.
 
o çantadan veya taşımamaktan kurtuluş yok :)

yama ile turda uğraşılmaz yedek iç lastik olsun patlayan lastiği evde yamarsınız 100 km üzeri turlarda hele mutlaka 2 iç lastik alırım

tabi düzgün hava basıncı ile çıkarsınız hiç patlamaz eminim çok arkadaş vardır burdan 2-3 bin km de lastik patlatmayan
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrulaltinay
@minimalist

Yarışçımısınız merak ettim. Bir sele altı çantası taşımak bence bu kadar sorun olmamalı. Yani altı üstü bir sele altı çantası, hadi oda olmadı diyelim suluk alet kutuları var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vahap Demir
Linç girişimi var resmen :D

@mehmetsunu
Yarışçı değilim ama yarı profesyonel olarak ileride yarışlara katılma niyetim var.
Mümkün olduğu kadar hafif tutmak istiyorum bisikletimi.
25km/s üzerine çıkamıyorum ortalamada şu anda tek başıma rüzgara karşı.

@oktayakgoz
Kadro içi üçgen çantam var şu anda eskiden kalma alışkanlık.
Sele altı çantaya geçeceğim çok uzun sürüşler için ama onu da sevmiyorum.
Yol bisikletinin üzerinde her türlü çanta (sele altı, kadro içi, suluk kutusu...) görüntüyü bozuyor bence.
Gösteriş meraklısı değilim, kendim için :)
Mümkün olsa da suluk bile taşımasam.
 
bazen yolda çözemeyeceğiniz sorunlar da hiç beklemeyeceğiniz anda başınıza geliyor. her duruma hazırlıklı olmakta fayda var. ayrıca içlastik taşımak, yol kenarında hele ki soğuk havada yamayla uğraşmaktan çok daha pratik bence.
 
Yama çoğu durumda yeterli oluyor hızlı yama yapıyorsanız ve aceleniz yoksa sorun değil ama iç lastik sibop dibinden yama olmayacak bir yerden delinir veya yarılırsa yama işe yaramayacaktır.
 
Geri