Scudo Sports

iç lastiğim balon gibi patladı

20140502_173515.jpg @Emre Akkanat
Bence lastiğin patlamasından değil mazgallardan korkun. Dün gece ilk defa bindiğim bir yol bisikleti ile mazgala girdim, ne olduğunu anlamadan bisiklet altımdan gitti. Bende gidonun üstünden hop ucuverdim. Baktım qr ler mazgala kadar inmiş bisiklet ayakta duruyor. Fikir vermesi açısından başka bir resim ekleyeyim. Aynısı oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Akkanat
Scudo
Ufak kare mazgallar çok sık bulunuyor yol kenarlarında gidiş yönlerinde ve yönlerini sanki bilerek gidiş yönünde yapıyorlar.Çok tehlikeli bir durum.Ne olur lastiğe dik konumda koysalar.
 
@Fırat Y.

Saçma gelebilir ama, ilk aldığınızda böyle bir durumla karşılaştığınızı ve yine böyle bir yarık oluştuğunu Yazdığınız için, acaba jantın icinde mı birşey var acaba? Birkaç ayı sorunsuz geçirdiğinizi yazmışsınız ama..
 
@Serdar Kaptı
benim de kafama takıldı yeniden söküp baktım ama jantta herhangi bir problem görünmüyor
 
Decatlondan 2 tanesi 8,95TL'ye aldığım lastiklerden biri şişirirken patlamıştı.(yarıldı) Diğerinide kullanmadan attım. Kalitesiz lastik kullandığınız için olabilir.
 
@Emre Akkanat

Olmaz diye bir şey yok, ama normal bir kullanımda olmaz.
Düzgün takılmış hiç bir lastik durup dururken patlamaz. O an camdan, çividen falan geçmeniz gerekir; ki bunlar ince deliklerdir ve lastik hemen inmez. Kontrolü hemen kaybetmezsiniz.
Düzgün basınç da çok önemlidir. Sürüş şartlarına, lastiğinize ve kilonuza göre basınç seçmeniz gerekiyor.

Asıl sorun, iç lastiğin yarıldığı patlaklardır. O zaman hava tamamen boşaldığı için kontrolü kaybediyorsunuz.
Onda da kontrolsüz olarak mazgallardan, yoldaki çukurlardan vs. geçmek yüzünden olur. Yapmanız gereken, geçmemek.
Zıplayacaksınız, mazgallardan çapraz geçeceksiniz falan filan. Zor değil. Hepimiz yapıyoruz :)

O da hiç olmasın diyorsanız, Clincher Tubular lastikler var. Tufo satıyor. Tubular lastiğin, clincher janta oturan versiyonları. Ağırlar, fakat bu riski tamamen ortadan kaldırıyorlar.
Lastik yarılsa bile tamamen şeklini koruyor ve kontrolü kaybetmemenizi sağlıyor.
 
Geçen mayıs ayında iğneadaya 2 günlük bir antrenman yapmak için gittk.Yeniceden demirköye kadar sürekli yapmurda tırmanıp iniş yaptık ve sürekli frenaj.Demirköyde bir kahvede oturup üstümüzü kurulayıp çıkacaktik dışardan bi gümleme sesi geldi, lastiklerden biri gitmişti.Frenajdan ısınan aşırı genleşen lastiklere ve yağmurun altında bile olabilen bi durum(tabi eskimiş bayatlamış lastikte hazırlayıcısı).Uzun inişlerden sonra patlayan lastik tesadüfen çok rastladım.Biri bana ait diğerleri tur arkadaşlarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Stabilize yolda yokuş aşağı 40-45 civarı hızla giderken ön lastik patladı bir kere benim. Patlak büyük olduğu için hava bir anda boşaldı. Bu durumda bisiklet sağa-sola çekebiliyor ama önemli değil dengenizi koruyabiliyorsunuz. Karda sürmek gibi bir şey. Asıl önemli olan o hızda hem de yokuş aşağı giderken bisikleti durdurabilmek. Ön frene fazla güç uygularsanız jant durup lastik jantın üzerinde dönüyor. Muhtemelen de iç lastik sibop kısmından kopuyor. Gerçi ben kurtarmıştım ama durabilmek için çok zorlandığımı hatırlıyorum.
 
Kendi adıma söylüyorum, çok ilginç bilgiler/tecrübeler aktarılmış.Teşekkürler
 
Geri