Scudo Sports

İBB İstanbul Bisiklet Çalıştayı

Ülkemizde yukardakilerin bazıların kafa şu şekil:
Bisihled yolu mu? O da ne ki ne? Bıraağh yaağğ, benim torunlar bahcede biner, onnar icin bisihkled yoluğ mu yabılır yağ, sacmalamayın Allaseniz. Fuzuli masrafsınız ha!
 
Scudo
Bisiklet yolu diye birseye ihtiyacimiz olmamali. Bisiklet bir ulasim aracıdır. Avrupa da bircok sehir trafige nasil daha az arac girisi saglarim diye kafa yorarken biz hep trafiği nasil rahatlatiriz diye düşünüyoruz. Herseyin temeli bu bakis acimizi değiştirmekle baslar. Biraz ogrenmek isteyen Paris ornegini ve vizyonunu inceleyip aslinda uzun vadede hic de zor olmadığını gorecektir.

Kesinlikle katılıyorum.
Yolların bir şeridi bölünerek bisiklet yoluna ayrılsın.
Geçen gün bir gazetede doktor Anadolu yakasından Avrupa yakasındaki ofisine bisiklet+vapur kullanarak bir saatte.
Arabayla 1 saat 20 dk da gittiğini yazdığı röportaj vardı.
Yani arabaya bu kadar ya da daha fazla şerit ayırsan da trafik rahatlamıyor.
O yüzden bir şerit bölünerek bisiklet yolu yapılması görüşündeyim.
Üstelik bunun maliyeti çok cüzi olacaktır.
Araya birkaç boyalı tretuar taşı konuyor. Bkz örnek Muğla.

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/4e0b573d-f930-4b34-9038-c4fab1ac3516-jpeg.218558/
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: bonder76 ve sspl
Emniyet şeridini kullanıp makas atan, insan olmadık sürücüler varken paylaşımlı yol çok tehlikeli. Emniyet şeritleri geniş olduğunda bile bisikletli çok rahat sürebiliyor, bisiklet yoluna gerek kalmıyor ama insan olmadık sürücüler yüzünden herkes tedirgin oluyor.
 
Emniyet şeridini kullanıp makas atan, insan olmadık sürücüler varken paylaşımlı yol çok tehlikeli. Emniyet şeritleri geniş olduğunda bile bisikletli çok rahat sürebiliyor, bisiklet yoluna gerek kalmıyor ama insan olmadık sürücüler yüzünden herkes tedirgin oluyor.

Benim mesajımı okudunuz mu bilmiyorum.
Bisiklet yoluna araba girmesi imkansız.
Eğer girerse ki bu konuda 30 yıllık ehliyet ve deneyim sahibiyim. Araba alt kısımdan tretuara bindirir ve büyük ihtimalle pert olur.
Doğru bisiklet yolu yapılırsa sorun olmaz. Mesajımı inceleyin lütfen.
 
Benim mesajımı okudunuz mu bilmiyorum.
Bisiklet yoluna araba girmesi imkansız.
Eğer girerse ki bu konuda 30 yıllık ehliyet ve deneyim sahibiyim. Araba alt kısımdan tretuara bindirir ve büyük ihtimalle pert olur.
Doğru bisiklet yolu yapılırsa sorun olmaz. Mesajımı inceleyin lütfen.
Bahsettiğiniz yolu yanlış anladım sanırım. Benim kastettiğim ana araç yolunda sadece beyaz şerit çekip üzerine bisiklet simgesi koyuyorlar ve orası artık bisiklet yolu oluyor. Pek çok yerde maviye bile boyamıyorlar. Örnek kayseri. Bahsettiğim oydu :)
 
Benim mesajımı okudunuz mu bilmiyorum.
Bisiklet yoluna araba girmesi imkansız.
Eğer girerse ki bu konuda 30 yıllık ehliyet ve deneyim sahibiyim. Araba alt kısımdan tretuara bindirir ve büyük ihtimalle pert olur.
Doğru bisiklet yolu yapılırsa sorun olmaz. Mesajımı inceleyin lütfen.

Tretuar -> Tretuvar ise eger dediginiz sey ozunde kaldirim. Eger kastettiginiz dogru bisiklet yolu, araclardan duba, yuksek beton serit ( bunun adi nedir bilemiyorum ) gibi elemanlarla ayrilmis yol ise bu en hatali bisiklet yollarindan birisi. Dunyanin hemen hemen hic bir yerinde ulasim icin yapilan bisiklet yollari arac yollarindan bu sekilde ayrilmaz. Bu tur elemanlar bisikletciler icin hayati tehlike olusturur.
 
Tretuar -> Tretuvar ise eger dediginiz sey ozunde kaldirim. Eger kastettiginiz dogru bisiklet yolu, araclardan duba, yuksek beton serit ( bunun adi nedir bilemiyorum ) gibi elemanlarla ayrilmis yol ise bu en hatali bisiklet yollarindan birisi. Dunyanin hemen hemen hic bir yerinde ulasim icin yapilan bisiklet yollari arac yollarindan bu sekilde ayrilmaz. Bu tur elemanlar bisikletciler icin hayati tehlike olusturur.

Muğla daki fotoğrafı ben çektim. Bisiklet için tehlike oluşturacak bir unsur yok orada.
 
Muğla daki fotoğrafı ben çektim. Bisiklet için tehlike oluşturacak bir unsur yok orada.

Bahsettiginiz fotografi link vermediginiz, mesaja koymadiginiz icin goremiyorum malesef.

Benim bahsettigim bu ve benzeri seyler.


unnamed.jpg


Bisiklet yolunun cevresine konan, bisikletin seyir halindeyken uzerinden gecemeyecegi her sey buyuk tehlike olusturur.
 
Bahsettiginiz fotografi link vermediginiz, mesaja koymadiginiz icin goremiyorum malesef.

Benim bahsettigim bu ve benzeri seyler.


230809 dosyayı görüntüle


Bisiklet yolunun cevresine konan, bisikletin seyir halindeyken uzerinden gecemeyecegi her sey buyuk tehlike olusturur.
Bu tip yollarda en basitinden yola giren bir yaya, karşı yönden süren bir motorsikletli veya önünüzde kaza yapan biri olduğunda kaçma şansınız kalmıyor. Şeritleri ayırmak güvenlik sağlasa kara yollarında da uygulanırdı zaten. Ama sadece düz bir çizgi çekiliyor geçmeniz yasaksa. Bu sebeple bisiklet yolları ve şeritleri önce sürücülerin kafasında açılmalı. Yoksa dubalar, mavi boyalar vs ne yapsan boş.
 
Bu tip yollarda en basitinden yola giren bir yaya, karşı yönden süren bir motorsikletli veya önünüzde kaza yapan biri olduğunda kaçma şansınız kalmıyor. Şeritleri ayırmak güvenlik sağlasa kara yollarında da uygulanırdı zaten. Ama sadece düz bir çizgi çekiliyor geçmeniz yasaksa. Bu sebeple bisiklet yolları ve şeritleri önce sürücülerin kafasında açılmalı. Yoksa dubalar, mavi boyalar vs ne yapsan boş.
Bahsettiğiniz tehlikeler zaten olmaması gereken şeyler ama oluyor, haklısınız. Esas risk baska bir bisikletliyi geçmeye çalıştığınız da. Sollamaya çalıştığınız da kaçacak yeriniz yok. Tekerin bunlara dokunup dengenizi kaybetmeniz halinde düşeceğiniz yer çok tehlikeli olduğu için kullanılmıyor kesinlikle. Hadi tekeri geçtim, pedal ya da varsa bisiklet arkası çanta gibi geniş ve alçak ekipmanlar dokunsa dahi denge kaybı yasamak mümkün.
Hep söylüyorum, önce araç sürücüleri kurala uymalı, bu olmadan yapılan hemen hemen her şey boşa malesef.
 
Bahsettiginiz fotografi link vermediginiz, mesaja koymadiginiz icin goremiyorum malesef.

Benim bahsettigim bu ve benzeri seyler.


230809 dosyayı görüntüle


Bisiklet yolunun cevresine konan, bisikletin seyir halindeyken uzerinden gecemeyecegi her sey buyuk tehlike olusturur.

Burda sıkıntı yok. Bunu burada dün akşam mesaja eklemiştim.

20 m civarı ara ile 1 m lik tek bordür var. Ve çift yön.
Ayrıca araç yoluna geçiş açık ve eşit seviyede sıcak asfalt.
Ayrıca kaldırıma kaçış da mümkün ve bisiklet yolu ile düz ayak.
Fotoğrafı dikkatli inceleyin lütfen.
Görüşlere saygılıyım. Ama detaylı incelemeden herkes profesör gibi yazıyor.🤣🤣

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/4e0b573d-f930-4b34-9038-c4fab1ac3516-jpeg.218558/
 
Burda sıkıntı yok. Bunu burada dün akşam mesaja eklemiştim.

20 m civarı ara ile 1 m lik tek bordür var. Ve çift yön.
Ayrıca araç yoluna geçiş açık ve eşit seviyede sıcak asfalt.
Ayrıca kaldırıma kaçış da mümkün ve bisiklet yolu ile düz ayak.
Fotoğrafı dikkatli inceleyin lütfen.
Görüşlere saygılıyım. Ama detaylı incelemeden herkes profesör gibi yazıyor.🤣🤣

https://www.bisikletforum.com/dosyalar/4e0b573d-f930-4b34-9038-c4fab1ac3516-jpeg.218558/
Hocam, insanlarin incelemeden profesor gibi yazmasini istelemiyorsaniz eger inceleyecekleri referansi verin. Sizin dun aksamki mesajlarinizi hatirlayan takipcileriniz vardir elbette ama ben onlardan degilim malesef.

Muğla daki fotoğrafı ben çektim. Bisiklet için tehlike oluşturacak bir unsur yok orada.

Mugla'daki fotograf herkesin bildigi bir sey de bir tek bilmeyen ben isem cahilligimi mazur gorun.
Cok tesekkurler bu sefer zahmet edip vermissiniz linki. Inceliyoruz detayli sekilde hemen.


videoyardmcihakm.jpg

Bu mesajinizda veriginiz linkte sorun yok, nizami yukselti.
 
Çalıştayın raporu paylaşılmış mıydı emin olamadim. Buyurun tartışmaya Istanbullu bisikletseverler.
 

Dosyalar

  • istanbul-bisiklet-calistay-raporu.pdf
    3,4 MB · Okunma: 59
Herkese merhaba. Ben ve bazı arkadaşlar İBB bisikletin sürekli toplantı yapıp adım atmamasını eleştirdik.

Sizler de fikir paylaşımı ve ilerleme olmadığı konusunda yorum yaparsanız belki birşeyler hızlanır!

 
  • Beğen
Tepkiler: Adil ÜNALDI
Caddedeki yoldan sürekli geçiyorum bisikletiden çok motorcu var artık. Bakımı hiç bir türlü yapılmıyor. Bir çok çukur ve logar var tehlike yaratabilecek. Daha önemlisi kavşaklardan ve benzinliklerden aniden çıkan araçlarla kafa kafaya gelme ihtimali. Uyarı tabelaları yok olanada dürbünle bakmak gerekiyor.Ben yavaş yavaş ibbden ümidimi kesmeye başladım yeni bisiklet yolları konusunda. Umarım yanılırım
 
Geri