Scudo Sports

Hypersonicbiker Atölyesi:"İmkansızı başarmak"

Bir de bir açıklama yapayım.Ben sürüşlerimde lastik patlama,teknik arıza....v.b. dışında,mola vermem.Yiyeceğimi ve suyumu taşırım.Çok uzun sürüşler olursa yiyeceklerim ve suyum bittiğinden, almak için 5 dk. molalarım olur.

Kısacası 150 km altındaki mesafelerde km saatindeki sürüş sürelerim,gerçek sürelerimi gösterir.

GPS olayını halledeceğim bu arada.GPS verisi de koyacağım.
 
Scudo
Ayaklarına sağlık Sertaç Abi, GPS verisini de merak edenlerdenim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Unutuyordum konuyu az kalsın.
İlk fotoğraf gelmiş, 150km 38 ortalama. Oldukça güzel.
Keşke GPS ile eğim grafiğini de görsek de ben de özür dilesem forumdan :)

Bu da benim Polonya'da yaptığım son tur. Benim için çok ciddi rakamlar. Muhtemelen daha iyisini yapamam bu mesafede bu ortalamalardan.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
gps çıktı mertlik bozuldu :) bence 400 liralık bisikletle harikalar yarattım diyerek komik duruma düşmemek için strava gibi güvenilir bir yazılımdan gps verisi gerekiyor..
 
@kayhan
Yarın Denizli-Didim yapacağım.Yaklaşık 220-230 km uzunluğunda inişli bir rota.Kolay olacak.Km saati verisi ve nabız saatimin kronometresinin fotograflarını paylaşacağım.Nabız saati kronometresi,evden çıkışımla başlayacak ve didime varıp durduğumda bitireceğim.Km saati sürüş süresi ile kronometre arasındaki fark,benim su ve yiyecek almak için yaptığım molaların süresini gösterecek.Bakalım ne olacak? Evden çıkış saatimi ve varış saatimde olacak gerçek ortalamayı hesaplayacağız.
Yol tarifi:
(link)
 
@Sertaç EKİCİ

Rotanın durumu bu.
http://img62.imageshack.us/img62/7067/0uat.png
(resim küçük geliyorsa eğer link; Fotoğraf bulunamadı. )

Hava durumunda ise 25+km/h, Kuzeyden görünüyor yarın için. Kısacası yolun son kısmında arkadan esecek rüzgar. Geri kalanı zaten yokuş aşağı :)
Aynı yolun dönüşünü merak ediyorum ben açıkçası :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Rüzgar benim çıkış saatlerimde olmayacak,sakin havada gideceğim.Didim'e varırken son km'lerde arkadan olacak yarın güzel ortalamalar çıkacaktır büyük ihtimal.40 küsürler olacaktır.Dönüşteki ortalama önemli benim içinde.

Dönüşü aynı günün akşamı olacaktır.Nazilli'ye kadar bisikletle döneceğim.Orada güzelliklerimi(bisiklet parçaları) alıp,otobüsle döneceğim.Toplamda 350 km kadar pedallayacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer KARAN
Böyle olduğu zaman üzülüyorum. Rakamların Türkiye gibi hiç de bisiklet için dizayn edilmeyen yollarda gerçekleştirildiği gerçeğini gözardı ediyoruz.
Bisikletin 400 TL lik olması performansta belirleyici bir etken midir? Sertaç Makine Mühendisliğinde okuyan bir genç kardeşim, işin mühendislik kısmıyla beraber aerodinamik üzerine de çalışıyor bu onun için vazgeçilmez bir hobi. Burada bazı rakamların yakalanabilmesi için çok pahalı makinelerden ziyade komponent ve aero üzerine odaklanmaya çalışıyor. En azından teşvik edici olsak herhalde çok şey kaybetmeyiz. 40 a yakın ortalamayı yaptığında benim yanıma gelmişti, km saatindeki değerlerin içinde patlayan bir lastiğin tamir süresi ve kaybedilen yolun bulunması da var. Normalde sürüş stili bu ama destekten çok köstek olan ifadeler yüzünden iş hırsa dönüyor.
Yarınki etabını da tehlikeli buluyorum, değerlerin gerçekleştirilebileceğini göstermek için (ki bunu normalde yapıyor zaten) riske girer ve başına birşey gelirse hep beraber üzülürüz. Lütfen destekleyici olalım, karşımızdaki kişi yıllardır bu işin içinde ve yılda bilme kaç km performans turu yapıyor.
 
evet ne yazık ki bisikletin 400 liralık olması performansta en etkili
belirleyici etken.. doğruyu söylemek kösteklemek değildir.

suyun yüz derecede kaynaması gibi karbonun herhangi bir metale göre aynı ağırlıktayken daha az esnediği bir gerçektir.

öte yandan arkadaşımızın meydan okuması ve çabası takdire şayandır.. böyle cesaretli arkadaşlar olmadan ilerleme sağlanamaz. ama boşuna şak şak yapmak yerine gerçekleri dile getirmek daha olumlu bir motivasyon sağlar
 
İlerleme böyle mi sağlanıyor? Sertaç'ın her ne kadar performansını kanıtlama zorunluluğu olmasa da(kimsenin yok) kendi arzusuyla bu işe girişmiş karar onundur, saygı göstermek gerekir. Öte yandan Yusuf Z. Şipal'ın yorumu çok doğru. Gerçi uzun zamandır tur yapan Sertaç gerekli tüm tedbirleri alıp yolculuğa çıkıyordur. Kısıtlı bütçeyle uç işler yapması takdir edilmesi gereken en önemli noktadır. Rakamların bir önemi yok...
 
Benim anladığım, burada iddia edilen aşağıda fotoğrafını eklediğim iki arkadaşın performans olarak aynı olmasıdır.

http://cyclingweekly.media.ipcdigital.co.uk/11141/00000509f/99ae/Specialized-McLaren-Venge-aero-road-bike-2011.jpg
https://www.bisikletforum.com/a/img515/1840/drkd.jpg


Ayrıca ilk başta konuşulan bisiklete ek olarak aero bar, slick lastik ve kilitli pedal gelmiş. Olsun o da olur.
Yeter ki inişi çıkışı bir olan bir yolda şöyle güzel bir tur göreyim ben.


Arkadaşın risk alması konusunda da;
Afedersiniz ama kendi sorunudur o. Hiç birimiz bu ortalamaları risk alarak yapmıyoruz. Yolumuzda efendi efendi sürüyoruz. Işıklarda duruyoruz, kavşaklarda geçiş önceliğine bakıyoruz, kontrollü sürüyoruz. Arkadaş çok isterse risk alıp 1-2km/h kazanmayı, kendi bileceği iş.
Ben yapmam.
 
Bisiklet ile olan her türlü çabalarınız takdir edilmeyi fazlasıyla hak ediyor. Forum ortamında anlık hızlarını görüp heyecana kapılıp sonra ortalama hız olarak paylaşımlardan dolayı da doğal olarak güven azalıyor. Benzer şartlarda 7-8 kglık karbon bir bisikletteki derecenizi bu bisiklette olan derecenizle karşılaştırsak aynı mı olur merak ediyorum. Ayrıca sizi cumhurbaşkanlığı koşularında görebilme ihtimalimiz var mı ?
 
anladığım kadarıyle 400 liralık bi bisiklet ile bir performans deneyimi ,
bisikletin performansı yeterli olmayabilir bisiklet dökülebilir yarınki turda sorun çıkartabilir,, ama üstündeki kişi performanslı ise hiç bi şey olmaz istanbuldan dostum var idi 52 yaşında idi maraton koşan arkadaşım idi ve yıllarca bu işi yapmış idi ve bisikleti çok kötü idi polinez turunda bisikletten sesler geliyor idi ama o kötü bisiklete rağmen işi başardı daha sonra iyi bir bisiklet aldı tavşanlıda olayı yedirdi bitirdi ...boşuna o bisiklet ile gitmişim dedi..evet performans bisikleti ile daha iyi sonuçlar alınır bu kesin ,,,,
 
Didim'e işlerim dolayısıyla gidemeyeceğim ama yarını boş geçirmeyip,şöyle bir tırmanışlı rota yapayım dedim.Alın size rota bakalım sevecek misiniz? 1200 mt'ye tırmanış.

Didim kolay bir rotaydı hadi.Bu rota inşallah size yeterli gelir.Bakalım ortalama ne olacak?

https://www.bisikletforum.com/a/img842/3646/3rpy.png
 
Abi takdir ettim de ev temizliği zor olmuyor mu? Allah eşine/annene sabır versin :D
 
@Gökhan Toros
Hayır anlatılmak istenen bu değil :) Görece kaliteli bir MTB kadrosuna yol bisikletinin bazı komponentleri uyumlu bir şekilde monte edilebilir, gerekli lastik modfikasyonu sağlanır ve aero bazı ayarlar yapılabilirse, performansı daha uzun süre yüksekte tutmak ve yüksek hızlara ulaşmak mümkün olabilir. Yani eldeki kısıtlı imkanları optimal düzeyde bir araya getirip hızlı bir bisiklet toplayabilirsiniz. Yukarıdaki Specialized ile evdeki Salcano'yu kıyaslamak :eek:
 
Konuda gelişme var mı/olacak mı??
 
Sertaç EKİCİ kardeşim, konuyu baştan aşağı okudum. çalışmaların için seni tebrik ediyorum.sıradan parçalarla böyle yüksek performanslı bir makina çıkarmak herkesin harcı değil. bunun dışında bence kimse kimseye her hangi bir şey kanıtlamak zorunda da değil, ancak yine hayattaki en büyük keyif veren şey ise başkalarının yapamazsın dediğini yapmaktır. çalışmalarının ve başarılarının devamını dilerim, Allah her daim yolunu açık etsin
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Merhaba,
Sertaç arkadaşımızı tebrik ediyorum, özgüveni, tecrübesi ve cesareti ile. Ayrıca kondüsyonuda iyi durumda. Fakat anlamadığım bir olay var. 400TL lik dediğiniz bisiklet hangisi? Salcano Excel den geriye neredeyse bi tek kadro kalmış, gerikalanlar değişmiş. Sırf Deore setlerin fiyatları 530TL den başlarken 400TL ye nasıl denk geldiğini anlamadım. Ortaya çıkan sonuç bence salcano excel in değil, deore nin, truvativ in yani komponentlerin ve Sertaç arkadaşımızın başarısıdır.Bunun dışında f/p olarak baktığımda excel 250-300tl, deore set 500tl dediğinde zaten 750-800 tl ediyor, ıvız zıvırlar ile 1000 e bağlar, hatta geçer. Bu fiyatlara deore setli bir bisiklet ancak 2. el bulunabilir. ama sonuçta tercih meselesi. dünyanın en hızlı vosvosu diye içine porsche motoru koyulmuş bir vosvos vardı bir aralar, aklıma o geldi..o motoru bana taksan bende giderim 300 le :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri