Scudo Sports

Hypersonicbiker Atölyesi:"İmkansızı başarmak"

GPS cihazım yok maalesef.Km saati fotografı koyacağım.Teker ölçüleri mm'lik ölçülmüştür,yanlış değildir.Yetmezse motorsiklet kullanan arkadaşımdan rica edeceğim,video çekimi yapacağız.

Bu arada kel lastikler takılmıştır.Ağırlıkta ve son süratta hissedilir iyileşmeler var.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Scudo
@Sertaç EKİCİ

Motorsiklet kullanan arkadaştan GPS'li bir telefon ödünç almak daha mantıklı olur bence :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@Gökhan Toros

Ben emanet telefonla yola çıkmam.Ben sert sürüş yapıyorum,sürekli yaralanan birisiyim.Avatarıma bakarsanız ne demek istediğimi anlarsınız.Narin bir aletle bisiklet sürmem maalesef.Kendi telefonlarımı bile parçalayan biriyim.O yüzden video çekimi daha mantıklı.
 
@Sertaç EKİCİ

4 saatlik video pek de mantıklı olmayacaktır sanırım. Ek olarak motorsikletin hız göstergesinin ne kadar doğru olduğu da tartışılır.
Mesela kullandığım arabalarda, GPS verisi ile arasında %10 gibi bir fark oluyor yaklaşık olarak. Araç %10 daha yüksek gösteriyor. Lastik basıncı, ağırlık vs. gibi durumlardan dolayı.

Ek olarak, kusura bakmayın ama, GPS verisi olmadan o bisikletle 39 ortalama çıkarabileceğinize kesinlikle inanmiyorum. 2km belki. Hadi 5km de tamam. Ama 160km için hiç bir güç de beni inandıramaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Denizli'ye gelin,misafirim olun.O zaman gözlerinizle görünce inanırsınız belki.En iyi şekilde ağırlanacağınızdan şüpheniz olmasın.

Ben kendime ve yaptığım bisiklete güveniyorum.Forumdaki bir çok arkadaşımızı da beklerim.Beraber çeviririz.

Eğer dediğim gibi yüksek ortalamalar çıkarırsam ne olacak? Bu kadar söylediklerinizin arkasında durabilecek misiniz?

Forumun önünde özür dileyebilecek misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
Olay farklı boyutlara taşınmış. Her iki taraf da iddialı ve kendinden emin görünüyor. Bu işin sonu nereye varır bilinmez ama anlık da olsa mtb ile yol bisikletini hiçe sayarak süpürmek zevkli olsa gerek...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
O zaman şöyle bir öneri de bulunayım:

Ben üç gün boyunca sürüşlerimin sigma km saati değerlerini fotograflarını çekip paylaşayım.Farklı rotalar olacak,iniş çıkışlar olacak.Farklı hava koşulları ve rüzgarlar olacak en azından ortalamaları ve sürüs zamanına bakarak,az çok olay netleşir.Var mısınız?

-Tek günlük sürüşlerde belki iyi günündeydi yada rüzgar arkadaydı denebilir.
 
@Sertaç EKİCİ

Fırsat olursa seve seve gelirim. Zaten bu yaz Türkiye'ye döndüğümde böyle bir planım var. Yol bisikleti ile 3-5 şehir gezip, 2-3 gece konaklayarak farklı parkurlarda bisiklet sürmek.
Eğer bunu gerçekleştirebilirsem, Denizli de yolumun üzerinde olacak, buna emin olabilirsiniz :)
Ayrıca teşekkür ederim davetiniz için.

Eğer dediğiniz gibi 160km'de 39 ortalama doğruysa, ki burada size kesinlikle yalancı demiyorum, sadece bu işte bir yanlışlık var diyorum, istediğiniz şekilde (foruma konu açarak, video ekleyerek, bu konu altına mesaj atarak) özür dilerim :)

Fakat ben sizden yüksek ortalama değil, 160km mesafede 39+ ortalama istiyorum :)
Eğer bacaklarım yeterse, rüzgarınızda kalmaya da çalışırım ayrıca :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Yukarıdaki önerime tamam derseniz,ben üç günlük sürüşlerimin değerlerinin fotograflarını paylaşacağım.En kısa zamanda yapabileceğimiz bu.

160 km sürüşte her zaman 39 çıkmaya bilir,yol bisikletiyle bile olmaz.Rüzgar faktörü,hastalık faktörü var ama o ortalamalara yaklaşırsam ya da geçersem, o zaman bu kadar iyi bisiklet yapıldığının kanıtı olacak.Benlik sıkıntı yok!
 
@Sertaç EKİCİ

39 çıkmaz, 37 çıkar. Hepsi yüksek hızlar, hepsi güzel değerler. Yol bisikleti için bile.

Mesela son zamanlardaki sürüşlerime baktım.
117.4km, 792 metre tırmanış, 30.4 ortalama. Tek başıma yaptım. Fakat iniş ağırlıklı bir rotaydı. (link)
72.9km, 632metre tırmanış, 31.4 ortalama. 3 kişi yapıldı. (link)
43.2km, 455 metre tırmanış, 33.9 ortalama. Grup sürüşü. (link)
49.6km, 484 netre tırmanış, 34.2 ortalama. Grup sürüşü. (link)

Benim yapabildiğim ortalamalar, mesafeler bunlar. Bütün nabız, kadans, hız, yükselti, rota verileri ile ortada. Buna ek olarak hiç bir zaman ortalamanın üstünde bir sporcu olamayan ben. Strava adresim de imzamda yazılı. Diğer bütün sürüşlerim açık olarak orada bulunuyor.

Keşke böyle veriler verebilseniz siz de, her şey açığa kavuşsa güzelce.
 
Her bisikleti taktir ediyorum ancak Gps ile bu km de bu ortalamaya yakın verirseniz bu bisiklet ve sizin kendi icimde cok farkli bi yere sahip olacaksınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Sertaç dün Denizli'den yanıma geldi, km saati 39 gösteriyordu yanlış hatırlamıyorsam. Sürüşünü iyi bildiğim için değere şaşırmadım. Fotosunu ekleriz yakında :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Gerçekten Güzel bir başarı olmuş.Bizim bisikletleri de verelim bi ayar çek :) Hızımıza hız katalım ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Emek vermişsiniz bisiklete fakat 39km+ ortalama gerçekten çok yüksek bir rakam , eğer gerçekten öyleyse ki öyle olmasını isterim büyük bir iş başarmışsınız :) ama ben kendi telefonumu kullanarak yaptığım ölçümlerde (gps ile) ortalama hızlarım genelde düz yolda 21-22 km :/ böyle bir ortalama yapabilmeniz için bence kondüsyonunuzun çok yüksek olması gerek. Bnce yanınıza bir emanet telefon alın derim kırılıp parçalanmasından korkuyorsanız eğer bi starafora sarın etrafını bantlayın küçük bir çantada belinizde taşıyın (tabi gps takibini açtıktan sonra) . ondan sonra verileri buraya koyun hep beraber sonuçları görelim :)
Sağlıcakla ...
 
eski mtb mi ben de yol bisikleti ekipmanları ile yenilemiştim. vites oranları dışında pek bi farkı olmuyor. 39+ yapmak biraz da gücünüze kalıyor yani.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
takdir edilmesi gereken şey 39 km ortalama ile bisiklet sürmek değil de, bisiklet parçalarıyla oynamanız, kendi işinizi kendi yapmanız, bisikletçilere ihtiyaç duymamanız bana göre. çok güzel bir iş çıkarmışsınız. tebrik ederim.
 
bisikletin üstünde alacağı pozisyona bağlı herşey. Zamana karşı yarışlarda proların aldığı pozisyonda sürerse 39 ortalama için gereken güç benim de 4 saat üretebileceğim bir güç. Rüzgarsız hava, düz yol, slick mtb lastiği, zamana karşı pozisyonu ile 160 km boyunca 39 ortalamayı ben de garanti ederim. Ama aero bar olmadan o pozisyonda 4 saati bırak 4 dakika bile duramam. Eğer aero bar yoksa iyice kapanarak 39 ortalamayı 90 dk civarında sürdürebilirim sanıyorum.

Bu ortalama hız konusu çok irdeleniyor ve yeterince konuşuldu ama gözden kaçan veya üzerinde fazlaca durulan birkaç noktayı dile getireyim.

- irtifa: deniz seviyesi ile 1000-1500m arasında 40 km/s civarı hızlar için sırasıyla %8-12 fark vardır. Yaklaşık olsa da bu fark vardır ve önemlidir. Örneğin 1000m rakımda 39 yapılacak eforla sahilde 37'nin biraz üstü ancak yapılabilir. Hız arttıkça bu fark da artar.

- trafiğin yarattığı hava boşluğu: Aynı yöne giden özellikle ağır araçlar ciddi bir hava boşluğu yaratarak arkadan esen rüzgar gibi etki yaratır. Ölçmeden bu etkinin ne kadar olacağını bilemeyiz ama deneyerek iyi bir fikir sahibi olabiliriz. Bence irtifadan bile daha büyük bir etkisi var, %15 ve üstü diyebilirim. Issız yollar yerine işlek şehirler arası yollarda daha yüksek ortalamalar mümkündür.

- gizli rüzgar veya inişler: hissedilmeyecek kadar hafif rüzgar ve inişler çoğu durumda dikkate alınmıyor. Rota çizen uygulamaların veya gps'in vb'nin farkedemeyeceği %0.5 gibi bir negatif eğim bile fark yaratır.


- mtb yol farkı: aradaki fark önemlidir ama gece ile gündüz değildir. Yukarıdaki bisikleti tam TT pozisyonunda ve slick mtb lastikleriyle 39 km hızda götüreceğiniz eforla aynı pozisyonda bir yol bisikletini 41 küsürlerde götürürsünüz. Hız azaldıkça bu fark düşer.

- hızın katlanarak artan etkisi: 40-45 gidiyorduk diye bir ifade olmaz. 40 biz isek 45 tdf'deki produr. Genelde 40 altı hızlar iyi bir pozisyon ve uygun yol şartlarıyla tempo seviyelerinde gidilebilecek hızlardır. En az bir saatlik eforlardan bahsediyorum tabii. 10 dakika 45 ile gitmek zor olsa da yapılabilir.

- ağırlık: 5 kg daha ağır bisiklet ve 10 kg daha ağır sürücü ile TT pozisyonu, kaymak asfalt ve sıfır rüzgarda farkeden hız 0.5 km/s bile değildir. En ufak eğimde işler değişir.

- lastiklerin etkisi: hız arttıkça lastik önemsizleşir. Bahsedilen hızlarda tam slick lastik yarı dişli ile tam dişli lastikten sırasıyla 2 ve 1 km/s daha hızlıdır. TT pozisyonunda elbette. Pozisyon kötüleştikçe lastiğin etkisi azalır.


Sonuç olarak olmayacak şey değil. Öncelikle ölçümlerin son derece güvenilir olması; rota profili ve güzergahı, varsa nabız ve kadans bilgilerinin sağlanması, iki yöne de farklı zamanlarda olsa dahi tekrarlanmış olması gibi şartlar sağlanırsa şüphe kalmayacak şekilde ispatlanmış olur. Şahsen dediğim koşullarda yapabileceğime inanmıyorum, yapabileceğimi biliyorum. Söz konusu bisikletin ölçülerini bilmem ama ideal TT pozisyonumda (bar şart) yukarıda belirttiğim şartlarda o ortalamayı yaparım. Trafik varsa daha da rahat yaparım. 260 watt falan yeter ki tempo aralığımın tam ortası :)
Sertaç gibi bu işe gönül vermiş biri bence de rahat yapar o ortalamaları.
 
sertaç süpersin ama bisikleti aero barla görmek istiyoruz redbull sesini duyup seni bulacak:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Yeni fotograflar geliyor.Sabredin biraz.

Aerobar'lı fotograf size:

https://www.bisikletforum.com/a/img515/1840/drkd.jpg

Mesafe:

https://www.bisikletforum.com/a/img18/4708/iq2y.jpg

Sürüş Süresi:

https://www.bisikletforum.com/a/img15/8355/0o84.jpg

Ortalama:

https://www.bisikletforum.com/a/img713/1126/l5e2.jpg
 
Geri