Scudo Sports

Hoşgeldin Triban 540

@Emre Doğan
Biraz değişik görünür ama riser bar denen açılı gidonlara bakın. Örneğin bendeki gidon 25mm riser. Boğaz kısmından yükseltirseniz tipi kayar makinenin. DSC_1284.JPG
 
Scudo
Bu bisikletin boyu XL ve boyuma uygun. Gidonu da aynı şekilde uygun ayarlanmıştır diye düşünüyorum. Yani sorun gidonda değil bende. mtb geçmişim olduğu için gidonun yükseltilmesi gerektiğini düşündüm. Henüz 2. gündeyim vs 50-55 km kullandım. Bakalım alışmazsam şu tarz bir şeyi kullanırım o zaman.
 

Dosyalar

  • 2A546C32-E267-4537-BE3E-06876003273F.png
    2A546C32-E267-4537-BE3E-06876003273F.png
    39,3 KB · Okunma: 33
@Emre Doğan 540 fb dağ bisikleti ile yol bisikleti arasında, yola yakın bir model. Böyle bir ihtiyaç duyuyorsanız biraz yanlış seçim olmuş bence. Daha rahat oturuş pozisyonu sunan Carraro Sportive tarzında mtb ye yakın model tercih edilebilirdi.

Yine de belli olmaz. Bence hemen masraf yapmadan alışmaya çalışın. Baktın olmuyor o zaman ayarlı boğaz alıp zamanla indirirsin. Bir süre sonra ister istemez agresifleşmeye başlıyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Doğan
@Emre Doğan
Bende dağ bisikletinden yol bisikletine geçince bu durumu yaşamıştım çok yavaş iniyordum yokuşlardan alıştıktan sonra sıkıntı olmuyor tavsiyem acele etmeyin alışırsınız.
 
Evet arkadaşlar. Alışmaya çalışacağım. Çok teşekkürler. @Mustafa Zeybek bunun fiyatı iyiydi karbon maşa tiagra set vs. Bir de tekerleri ince. Sürekli asfaltta gittiğinden ne gerek var dedim. Şehir/Hybrid bisiklet alacaktım ama daha az enerji harcayarak daha çok yol katetme isteği doğdu. Geleneksel yarış bisikletlerinden daha yüksek ve dik bir sürüş sağlayan flat bar gidon olması nedeniyle aldım. Dediğiniz gibi mtb ve geleneksel yol bisikleti arasında sürüşü. Dediğiniz bisiklete de bakmıştım ama 540 fb indirimde olması, daha az enerji tüketerek daha yol gidebilme kapasitesi ve üst düzeye yakın elementler kullanması nedeniyle tercih ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@hayatçokgarip
Flat bar
 
@Emre Doğan
Ben alışacağınızı düşünüyorum. Ben de düz yerine açılı gidon aldım ama sonradan gidon boğazını aşağı indirdim. Dediğim gibi zamanla performans yapma isteği kendiliğinden oluşuyor. Bir ara - 17° boğaz almayı bile düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Doğan
Değerli Forum üyeleri , uzun zamandır forumu takip ediyorum, herkeze ayrı ayrı teşekkür ederim.
Bende btwin triban 540 dropbar modeli üzerinde çok duruyorum ama alternatif marka ve modeller de var.triban 540 şu an 3600TL civarında.Bneim bütçede zaten sınır bu kadar.
Amacım mesela yenikapıdan feribota binip bandırmada inmek ve çanakkale filan gitmek.Süre ve zaman sınırım yok, zevk için süreceğim. dura dura geze geze, yani yarış vs ye katılmayacağım.
Ben konfor ve daha sağlam olsun diye 700x32 5mm zırhlı lastik takmayı hedefledim, bisiklet bagaj destekliyor, aksium jantlar 20 tel ama dizaynı farklı olduğundan sanırım yolda sorun çıkartmaz ,su ve hafif gıda haricinde çok birşey taşıyacağımı sanmıyorum, birkaç yedek malzeme, havlu ,filan .
Güzergah tabiki asfalt ve buda aslında yol bisikleti ama bazı sahil beldelerinde deniz kenarına inmek için yol toprak yada mıcırlı olur ,ben süratli sürmem , 10-20-30km hız bana yeter.
Bu kadar kısa açıklamadan sonra asıl kısma geleyim, ben uzun süre specialized rock hopper 29" hd modelini kullandım , lastikler yine zırhlı ve 700x38c idi.
Bununla çok güzel gezilerim oldu ama hard trail yani dağ bisikleti olduğundan yol ve tur işine bulaşmadım, bisikletim geçen ay apartmandan çalındı.
Bende artık yeni birtane alırken yine melez bişey yapıp uğraşmıyım diye yol ama tur bisikleti gibi bişey olsun kısmında karar kıldım.
Benim bu hayalime cycloss değilde enduro tarzı daha çok uyuyor sanırım.
1.sorum ;
Asıl ızdırabım Dropbar ve Flat bar, hevesim dropbardan yana ama tura çıktığımda bu bana ızdırap verirmi ?, bu soru özellikle bu kadro ve bu model için.
Yoksa kelebek gidonda ve dropbar için çok öneriler, var. Bu kadronun açılarından dolayı sordum.
2.sorum ;
Flatbar modelinde 50x34 ayna kol var ve tiagra seti kullanılıyor , 10 vites ,
Dropbar modelinde ise 50x36 aynakol ve 105 set kullanılıyor , 11 vites ,
Amacım dediğim gibi uçak olup pedal tepmek değil, kararlı ve istikrarlı çalışan bir set olsun, yolda şık şık geçiş yapsın.
Yani tiagra ile 105 set bana çok bi fark yaratırmı , kazancım ne olur.

Bu yazdıklarımı çok dostane yazdım ve sordum, yazarkende heyecanla yazdım, çok yazıp sorulacak şey var ama yazı çok uzun olunca okunmaz diye kısa tuttum :)
3.sorum ;3600 TL ye halen bu dropbarlı model alınırmı ? yoksa boşver git şunu veya bunu al dermisiniz ? , btwindeki takılı kalmam parasal bütçe o kadar
( gittim bu modeli yakından gördüm .salcano xrc 035 i gördüm , mosso tca 735 gördüm, carraro 052 tavsiyelerden okudum )
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Bir an bisiklet mi küçük acaba dedim ama değilmiş. O durumu bende bilirim özellikle dik yokuşlarda taklaya gelmemek için ayrı bir çaba sarf edilir. Umarım bir çözüm bulursun kendine ya da bu bisikletin olayı budur ve alışırsın. Hayırlı olsun :)
 
0146807A-A0EE-4600-85C2-E3DF0823EDDE.jpeg 0FB74C47-D800-44A1-9D0B-79B8B168EFFE.jpeg @hayrobet
Üstündeki malzemelere göre piyasada yanına yaklaşan diğer bisikletler mosso tca 735 tiagra ve carraro race 052 yalnız bu iki bisiklete bagaj takamazsın,dropbar mevzusunada gelirsek çok yönlü tutuş pozisyonu sağlıyor sana herhangi bir sorun yaşatacağımı zannetmiyorum,hafif mıcırlı ve topraklı yollarda da sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum bisikletimi kullandığım yollardan örnek vereyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve hayrobet
Üstat Bu kullandığın bisiklet Btwin triban 540 mı ? , işte bahsettiğim ve hayalini kurduğum yol tipi bu :) , Görsel paylaşım için çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fırat Ç.
@hayrobet
Bisikletim mosso tca 735,bu tür yollarda kullanmak helede yol bisikletiyle bayağı zor ama kastik ebadını 700x28-30 seçerseniz daha iyi olur.Ayrıca seçiminiz iyi ikinci el bulabilirseniz kalan paranızlada ekipman alabilirsiniz.
 
Hemen hemen tüm ilanlara bakıyorum ama benim boyuma göre ilan yok , boyum 1.65 ve iç bacak uzunluğu 70cm , Small kadro bana uyuyor , bulabildiğim en ufak ölçü 52 kadroydu , zaten dropbar olunca iyice gidona eğileceğimden sürüş ve fren sorunu filan yaşarım diye çok titiz ve çekingen oldum.
Lastik için kesin ve kesin kararım ebadı büyütmek, hız 2. planda , sürüş konforu daha önemli.
Sizdeki mosso tca 735 105 set ise bunun aynakol 52x39 olan modelimi ? , rampa vs de zor olmuyormu ?
Benim diğer sıkıntımda o , 50x34 ile 52x36 arasında bile kara kara düşünür oldum.
Triban 540 da 52x36 ayna 11-28 ruble var ,
( yanıtlar içinde ayrıca teşekkür ederim )
 
@hayrobet
Benim kullandığım bisiklet tiagra setli 2x10 aynakol oranı 52-36 ruble ise 12-28 ikinci el boyunuzdan dolayı bulamayabilirsiniz muhtemelen size 47-49 kadro civarı uyması lazım diye düşünüyorum.Zaten decathlon un sitesinde kadro bilgileri mevcut olmazsa e posta ile sizi bilgilendirmeleri için iletişime geçersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hayrobet
540 FB kullanicilari kadro geometrisi hakkında yorum yapabilirler mi, yol bisikletine kiyasla daha dik bir oturma pozisyonu sagliyor mu?
Ayrica bisikletin mtblere gore hafifligi de goz onune alindiginda ortalama bir mtb kullanicisini %7lik egimlerde uzer mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Lawyer58
@Fırat Ç. Ben de mosso 735 tca tiagra set aldım bir ay önce kadar
Cidden bu yollarda sıkıntısız kullanabiliyor musunuz ya da bu tür yollara girdikten sonra herhangibir temizleme bakım yapıyor musunız
 
@Mrmath
Şöyle diyeyim bu yollara pek girmenizi tavsiye etmem çünkü belli bir sürüşten sonra işkenceye dönüşebiliyor ha sürülüyormu sürülüyor.Temizleme(Yıkama) ve zincir bakımını yaptınızmı bir sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum.
 
@hayrobet
Kondisyonunuz iyi değilse,bu oranlarla dik rampaları çıkamazsınız..Yaşınız da 42..Mümkün değil bu..

Genelde 50-34,12-30 veya 50-34,11-32 oranlarına sahip bisikletler satılıyor veya tavsiye ediliyor..''Altın oran'' filan deniyor..
540'ın oranları sert..52-36,11-28..
Aynakolun küçük dişlisini,rublenin büyük dişlisine bölüp bir şey hesaplanıyor..Adını unuttum şimdi..Bu rakam ne kadar küçük olursa,rampalara o kadar rahat çıkıyorsunuz..
36'yı,28'e böldüğümüzde 1,28 çıkıyor..Rampa için kötü bir rakam bu..1'in altı iyi..
Kendimden de örnek veriyim ki,daha iyi anlayın bu konuları..
Bende daha yeni,triban 500 aldım..Aynakol üçlü..En küçüğü 30..Rublenin en büyüğü 25..30'u bölelim 25'e..1,2 çıkıyor..Yani triban 540'la aynı sayılır..0,8'de önemli ama..
Rampalarda bisikleti/kendimi biraz denedim,olmuyor..Çıkamıyorum..Bu bakımdan rubleyi değiştireceğim..Decathlon'da 12-32 ruble var..Ondan alırım galiba..O zaman biraz çıkmaya başlarım galiba..Rubleyi değiştirsem,elde edeceğim oran 30/32=0,9 olacak..1'in altına ineceğim yani..
''Zevk için süreceğim'' demişsiniz..
Eğer dropbar almak istiyorsanız,benim aldığım bisikleti alıp,rubleyi değiştirebilirsiniz..Biraz kondisyonunuz iyiyse,0,9 oranıyla rampaları zevkle çıkabilirsiniz..Fazla para vermenize de gerek kalmaz..Unutmayın,triban 500'ün aynakolu 3'lü..
Dropbar olmasa da olur diyorsanız,fitness bir bisiklete bakın..Triban 540'a o kadar para vereceğinize,aynı veya yakın bir paraya 3'lü aynakolu olan,rublesi tırmanmaya elverişli olan,karbon maşalı,hafif bir fitness bisikleti sizin işinizi görür..Specialized veya Giant gibi ünlü markalara bakabilirsiniz..Bir örnek vereyim..Mesela şu bisiklet;
(link)
Cube iyi bir marka..Yalnız bu bisikletin maşa karbon değilmiş..Dişli oranları çok çok iyi ama..Bakınız;
48x36x26T
11-34
Bölelim..26/34=0,76
Çok iyi..Rahat tırmanırsınız rampaları..Bisikletin görüntüsü de çok iyi..Kablolar içerinden geçiyor..Scwalbe lastikler filan..
Yalnız bu bisikletler biraz ağır işte..3-4 kg..Bu da az değil..
Neyse..Ben birşeyler yazmak istedim..Uzatmayayım..
Sormak istediğiniz bir şey varsa,sorabilirsiniz..
 
@ahlaksız
Hocam 52-36t aynakol 12-28t ruble oranları kullanıyorum pazar günü 2200 m rakım aldımherhangi bir sıkıntı olmadı benim için tabi bu kişiden kişiye değişebilir.
 
Geri