Hıza etki

M.Haktan Derin

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2006
Mesaj
683
Tepki
79
Şehir
Malatya
Arkdaslar vides sisteminin DİREK hıza etkisi warmıdır performans olarak artırır atiklestirir ancak hıza direk katkısı warmıdır merak ediyorum Simdiden tesekkurler
 
Scudo

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
vites sistemi derken kastettiğiniz tüm drivetrain yani fren bacağı ve göbekler dışındaki grup parçaları mı?yoksa sadece arka ve ön vites değiştirici mi?

her iki durumda da hıza tabiki etkileri var,örneğin bazı arka viteslerin dişlileri rulmanlı,bu tür dişliler daha az sürtünmeye sahiptirler ve sizi daha az geriletirler.
ön değiştiricide ise vites değişimindeki kolaylık etkilidir.örneğin yol bisikleti gruplarından dura ace in ön değiştiricisi o kadar kesin ve hızlı ki sizi çok az engelliyor.
bunlar dışında aynakola gelirsek,bazı aynakollar yapıları ve malzemeleri bakımından diğerlerinden daha fazla esniyor.bu esneme çok az bir etki yapsa da bir realite.
en kritik parçaların başlarında zincir de var.bazı zincirlerin parçaları fluoric gibi malzemelerle kaplanıyor örneğin.bu sürtünmeyi azaltır.ayrıca bilinçsizce mazot gibi uçuculara batırılmamış bir zincir eğer kaliteliyse daha çok yağ tutar ve akıcılığını uzun süre sürdürür.son olarakda zincirin aşırı yükler karşısında uzamaması için kaliteli seçilmelidir.aksi takdirde bütün arka dişli ve aynakol dişlerinizi aşındırıp eğilmelerine zemin hazırlarsınız...
umarım yardımcı olmuştur.iyi sürüşler dilerim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
hıza direk etki eden faktör jant göbekleridir... diğer bütün sistemlerin etkisi dolaylı yoldan olmaktadır.göbekleriniz nekadar iyi dönerse yani sürtünmesi nekadar az ise okadar hızlı olursunuz....
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
@oxsy

Evet göbekler dönmedikten sonra sadece boşa güç harcarsınız... Zaten vites çekiş sistemlerinde Gelişmeler sadece 8li yada 9lu sistem arasındaki fark değil bu elemanların hareketi esnasında en az enerjiyi sarfederek hareket etmemizi sağlamak amaçlıdır... ne kadar az güç kaybı olursa o güç size hız ve ataklık olarak geri döner...
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
@oxsy

vites dişlileri,orta göbek direkt etki etmiyor diyorsun yani.ilginç.bisiklette hareket eden bütün kısımlar etkilidir.direkt ve dolaylı diye ayıramayız.çünkü birşeyin dolaylı olması için 3üncü bir unsur gerekir oysa ortada bir 3üncü unsur yoktur.senin dediğine göre üst kalite göbeklerle kötü bir orta göbek kullanırsak sonuçta göbeklerimizin sürtünmesi az olduğu için bir o kadar hızlı olacağız.

göbeklere vites konusunun dışında olduğu için değinmedim ancak örneğin shimanonun dura ace ve sora arasındaki göbek performans farkı eğer atak yapmak gibi hızlı bir şekilde kalkmayacaksanız yani yavaş yavaş hızlanacaksanız 3300\7800\ksyrium es gibi setleri aynı bisiklette denemiş birisi olarak yavaş kalkışta fark etmek çok ama çok zor.bunu çok ciddi söylüyorum.

parantez dışı jant konusuna da değinecek olursam jantda eğer 500 gramlık bir jantı dura ace göbeğe takar 400 gramlık jantı ise soraya takarsanız(aynı cins teller,ve lastiklerle) aynı şekilde hızlı kalkış tepkisi verir.hızlı kalkışlarda jantın dış kısmının hızlanması mevzu bahis,eğer bu kısım biraz daha ağır olursa hızlanma değişir.yalnızca sora daha kısa ömürlü olur.illa da göbek değildir.
saygılar...
 
  • Beğen
Tepkiler: alper öztürk

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bisikletin yere değen tak parçası lastiklerdir. we lastikleri kadroya bağlayan tek yerde jant göbekleridir.jant göbekleriniz nekadar iyi ise okadar hızlı gidersiniz.burdaki olay bisikletin nekadar sürede hızlandığı deil.ozman işin içine aerodinamik yapı ve bunun gib birçok unsur geliyor.sizin şıkır şıkır çalışan bi vites sisteminiz olsun bu ister durace olur ister record.göbekleriniz kötü olduktan sonra hızınızı koruyamazsınız.hızlanamazsınız demiyorum hızınızı koruyamazsınız.elimize bi bisiklet alalım vites sistemi çok kötü olsun yağsız inanılmaz sürtünmeli, binelim üstüne yokuş aşağı sallanalım. aynı bisikletin vitesi sistemini derleyip toplayalım sorununsuz şıkır şıkır çalışıyor hale getirelim, tekrar aynı yokuştan sallanalım. ulaşacağımız hız aynı olur.
 

Hasan Çağri

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ağustos 2006
Mesaj
4.541
Tepki
4.701
Şehir
Bostancı, İstanbul
Bisiklet
Specialized
Ya ben ikisinide yazmıştım ama neyse... İşte vites çekiş sisteminin etkisi sürtünmenin azalmasını sağlayarak etkilidr...

Onun dışındaki etkiside Dişli oranlarıdır...
 

güray

Daimi Üye
Kayıt
9 Aralık 2006
Mesaj
297
Tepki
84
Şehir
antalya\istanbul
@oxsy

benim işim hızlanamama hızı koruyamama değil arkadaşım,ben onları göbekleri karşılaştırmak için öylesine söyledim,benim demek istediğim "çekiş sistemi iyi olsun göbekler kötü olsun farketmez" de değil.bilhassa ben bisiklet üzerinde hareket eden her sistemin eşit oranda iyi olmasını kastettim.yani senin dediğin gibi "önemli olan göbekler gerisi teferruattır" değil diyorum.çünkü iyi göbekler kötü sistemle de sonuçta hızı koruyamazsın doğru mu?süper göbekli bisiklete kötü sistem takarsakda sonuç orta olur,kötü göbeklere süper sistem takarsakda...
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Haktan Derin

M.Haktan Derin

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Ağustos 2006
Mesaj
683
Tepki
79
Şehir
Malatya
Arkadaslar hepinize cok tsekkur ediyorum hepinizden de aradıgım cevapları aldım
 

ogulcan22

Aktif Üye
Kayıt
12 Mayıs 2007
Mesaj
135
Tepki
32
Şehir
İSTANBUL
arkadaşlar bisiklette bir sorunum var disk freni yaptırdım her seferinde 2 gün sonra sıkışıyor bisikletçiye götürdüm yaptı yine oldu niye lütfen cevep yazarmısınız işmdiden teşekkürler