Scudo Sports

hidrolikmi v frenmi

Yüksek performans seviyesinde hidrolik sistemler şart hale gelmiştir. Free-ride,Downhill hatta Trial(hs33) de bile sadece hidrolik sistemler kullanılıyor.
UCI sıralamasındaki ilk 100(XCO) e bakın %99 u hidrolik fren kullanıyor.


Julien Absalon (3 kere dünya şampiyonu)
http://www.mtbtr.com/uploads/1064H3.JPG
 
Scudo
@Uğur Taşdemir

Yorumunuza sadece yüksek performans seviyesinde katılabilirim.
Ancak, bilindiği üzere bisiklete binme amacı çok geniş bir yelpazeyi kapsıyor.
Profesyonel olmayanlar(özellikle gezginler) için bence hd fren şart değil hatta olmazsa daha iyi olur derim.
 
Absalon gibi olalım da hidrolik frenimiz kusur kalsın :D:D:D O zaman Türkiyedeki hidrolik frenlerin %95 gereksiz
 
Ben disk istem kullanmadım ama ben ilk bisikletimden ( bmx ) bu yana fren ayarlarına çok aşırı dikkat ederim ,kablolardaki sürtünmeyi minumuma indiririm ve kablo içini iyice kayganlaştırırım şuanda xt v frenler var ve her halukarda çok iyi tutuyor,ıslansada çamurlansada az bir performans kaybı oluyor,frenlerin ayarlarıda çok önemli ,pabuçları düzgün ayarlarsanız fren sıktığınızda tokluk hissini anlarsınız. Benim frenlerimi deneyipte şaşırmayan yoktur çok iddialıyım bu konuda,hakan abi benden tecrübeli birisi muhtemel bende ona benzer çalışmalar yapıyorum mantıksal yol aynı zaten,umarım bir gün hakan abi ile karşılaşır ve karşılaştırma fırsatı bulurum,ama o xtr dış kablo seti kullanıyor onun kayganlığı çok iyi zannedersem
 
@alperen_69

Estafurullah Alperen, teşekkür ederim övgün için, ben de zaman içinde deneme yanılma ve mantıkla ve deneyimle bugünkü duruma geldim, XTR dış kablo seti kullanmıyorum ve zaten çok farketmiyor kayganlığı, önemli olan kabloları doğru açılama ve dediğin gibi iyi ayarlar ve telleri uygun yağlamak.
Selamlar ,
Hakan Yazman
 
  • Beğen
Tepkiler: alperen_69
@Mesut Girgiç

Teşekkür Ederim Mesut abi, allah razı olsun eksik olmayın, hayatta hepimiz birbirimizin öğretmeni değilmiyiz ? ;)
 
Bu konunun açılalı çok olmuş ama 3 sayfayı da ilgiyle okudum ve tek sonuca vardım herkes kullandığı fren sistemini övüyor. Ben şuan XT hidrolik kullanıyorum bi ara pistonlardan biri biraz 2 milim kadar dışarıda kalıp içeri girmiyordu bu da rotara dengesiz baskı uyguluyordu ancak sorunu çözdüm sonuçta basit bir kaç işlemmiş. Ben de herkes gibi bu sevdaya ilk olarak uygun fiyatlı bisikletlerle başladım ve o zamanki frenler v frenlerlerin markasız en dandiklerindendi sonuçta iyi bir ayarla gayet iyi çalışırdı. Daha sonra xtr v fren de kullandım onlara diske izafeten ince ayar çekmek daha zordur pabuçlara vereceğiniz açılar azıcık farklı olsun ya öter ya da fren sistemini jantı esnetir. Bu durumda hidrolikler tak kullan daha rahat oluyor. Benim frenler de bir sürtme yok bu arada. :)
Sonuçta iyi bir ayarla her ikisi de bisikleti durduruyor.
 
@kory

O zaman sorun yok. Allah herkesi sevdiğine bağışlasın. :) :) :)
 
Selamlar, bence V fren aslında çok hesaplı ve günlük kullanımda oldukça yeterli bir çözüm. Gereksiz yere fazla para vermeye gerek yok diye düşünüyorum. Yok ben dağa, çamura, kara, suya girecem diyorsanız tabiki hidrolik olsa iyi olur.

Daha önce mekanik disk fren vardı ne çektiğimi ben bilirim :) dediğiniz gibi rotor yamulur, sürter, tekeri takıp çıkarınca ayarı kaçar yine sürter.. ses çıkarır falan, insanı canından bezdirir uzun yolda :) ..

Bir şekilde denk geldiğinden Deore LX Hidroliğe geçtim, hiç problem yok şuan, çok memnunum. Ama dediğim gibi mekanik disk veya kalitesiz bir hidroliğe para vereceğime çok daha uygun fiyata üst model bir V fren almayı tercih ederim.
 
arkadaşım senin para sorunun yoksa ben sana hidrolik v fren öneririm mesela magura bak link atıyorum bii göz at v frenden iyi tutar bilyosan

(link)
 
@Başar

teori öyle ama kesinlikle uygulamada tam tersi çünkü v frende pabuçlar kauçuk yada benzeri maddelerden yapılıyor yada daha profesyonel malzeme varmı bilmiyorum ama diskte kömür yada daha metal yakını malzeme var birde frenlerin üzerinde soğutma kanalları var soğutma kanallarıda soğumayı çok başarılı bir şekilde sağlıyor birde diski çok kısa bir mesafede mekanik olarak sıkıştırması durmayı daha az enerjiyle sağlaması v freni ezip geçiyor pabuç takmak ayar yapmak akort bozulunca sürtme gibi birçok eksiyide silmesi benim için diski vazgeçilmez kılıyo bende shimano disk takımları var ve ben v den diske geçmiş bir insan olarak durmanın keyif verebileceğini aklıma bile getirmezdim :D amma konuştum yahu sustum tamam :D
 
@Başar

Başar şöyle düşün
"Eğer disk frenin balatasının yapıldığı malzemeden V fren pabucu yapılsaydı sonuç ne olurdu?" :) Bunu düşününce diskin uyguladığı fren gücü çok bariz bir şekilde ortaya çıkıyor.
 
Geri