@cenkpasha
O kadar hassas değiller. Tecrübe ettim. Geri sokup balatayı takın. Tekeri takınca aynı sorun olursa çözümü yine bende var. Başıma geldi, oradan biliyorum.
@cenkpasha
Pistonları sıfıra sıfır şekilde yuvasına doğru ittiyseniz biraz boşluk olmalı tabi kaliperi diske doğru montaj yaptığınız halde sürtme yapıyorsa dediğimi bir deneyin.
@cenkpasha
Fren kolunda pistonların pozisyonunu ayarlama özelliği varsa pistonları dibe kadar itin. Eğer piston yine çıkık halde değilse sorun yok, biraz kullanırsınız balata eriyince sorun kalmaz. Ben de ilk balata değiştirdiğimde 50 km kadar yaşıyorum o sorunu.
Not: bazı balataların kalınlıkları farklı olabilir. Tekeri düzgünce ortaladığınzda ufak da olsa boşluk olması gerekir.
Arkadaşlar, 5 gün önce 2. el Sedona 870 aldım. Aldığım kişi bisikleti uzun süre kullanmamış gayet temiz ve bakımlı bir bisiklet ancak kullanılmadığı için pistonlar düzgün çalışmıyordu. Freni Biraz kullandıktan sonra diski kitliyip bırakmıyordu. Dün yine böyle olunca Sakin bir yere geçip kaliperleri söktüm, pistonları yerine ittim. Daha sonra kaliperi yerine takıp frene bastığımda 1mm hareket etmeyen fren kolu gidona dayandı. Sanki sistemde hiç hidrolik kalmamış kadar yumuşak. Ancak sistemde hidrolik de var. 20 dakika pompalamama rağmen hiç bir şey değişmedi. Frenin sıkıntısı nedir? Garantiye göndersem ücretsiz yağ değişimi ve tamiri yapılır mı?
Ek olarak internette avid db5 çift piston geçiyor ama benimkilerde Tek piston mevcut. DB5 içinicin kaliperi görünen net bir fotoğraf olmadığı için de emin olamadım size sorayim
Merhaba bs01 firen balatasi aldim shimano marka. Biten balatalarda ayni model ve marka. Yanliz bir sorunum var. Fren balatalari diski kavriyor ve birakmiyor sıkısıyor. Sanki kalin gelmis gibi. Kaliperi sonuna kadar yuvaya yerlestiriyorum. Fren yapmadan once teker rahat donuyor ama fren yapinca tekrar birakmiyor. Yeni balatada oluyor. Bitmis balatada bu sorun hic yok. Nasil cozerim.
@meskin her yerde avid frenin çözümü için shimano alıp avid i çöpe atmak diyorlar. Bugün hak verdim. Salak saçma bleed sistemi, bleed tutmayan salak tasarımı, bozulup duran lever reach vidası, 50€ bleed kit i o güzelim performansını gölgede bırakmaya yetip artıyor.
Dün akşam yumuşamış frenlerime bleed yapmaya çalıştım. Az önceki denemelerimi de sayarsam 12-13 defa uğraşmama rağmen eskisinden beter oldu.
Sorunuza gelirsek sizin frenlerin de bleed e ihtiyacı var. Bu aptal frenler durduğu yerde arıza yaptığı için kolaylıklar diliyorum. Sorunun ana kaynağı taper bore teknolojisi(!)
Ekleme: db 5 de taper bore yokmuş ama avid frenlerin alayı sıkıntılı sayılır. Sram olduktan sonra bu sorunlar ortadan kalkmıştır sanıyorum ama bir defa soğudum artık ben.
@excelus Sizinkinin de bleed e ihtiyacı var sanırım. Bende de pistonlar dışarıda duruyordu. Balatam varken diske devamlı sürtüyordu, balata bitme aşamasına gelince sorun geçici olarak ortadan kalkmıştı.
@CmlCLK
İyi bir fren ayağı ve baradinenin 3 başlı pabuçları ile çok iyi işler çıkıyor diyebilirim. Sadece 2noktada biraz zayıf kalıyor,yağmurlu havada jantlar ıslakken fren mesajen artıyor.(bu aslında bir yandan iyi,tekerin kaymasınıda engelliyor) diğeri ise bir dağdan tepeden inerken sürekli freni kısmanktan parmağın ağrıyabiliyor. Bu noktalarda zayıf malesef.
Arkadaşımın bisikletinin fren kollarının üst kapakları taşıma esnasında kırıldı. İnternette Shimano Bl-M355 model fren kolunun üst kapaklarını aradığımda; 15 tl gibi bir fiyata sol kapak bulunabiliyor. Sağ kapağı ise bir türlü bulamadım. Tüm sitelerde stokta yok. Şişman bisikleti aradım 1 ay sonra stoğa girer diyor. Amazon.com da buldum ama 30 dolar kargo parası çıkardı. Yardımcı olabilecek olan var mı? Sağ kapağı nereden bulabilirim?
Merhaba arkadaşlar bisiklet dünyasında ve forumda yeniyim bu konuyla ilgili başlıkları inceledim ama cevabımı bulamadım tam olarak. Fotoğraflarda ön ve arka hd fren balatalarımın mevcut durumlarını görebilirsiniz. Önden ses gelmiyor ama arka disk sürtüyor diske baktığımda herhangi bir eğilme göremedim sorun balatalardan kaynaklı olabilir mi? Çözümü değişim yapmadan mümkün müdür? Teşekkürler.