Scudo Sports

Hidrolik fren sorunları ve çözümleri

Ben konu acmak istiyorum ama konu acilmiyor asagida denetim icin bekleniyir yaZiyor sonra siliniyor konunu nasil aca bilirim
 
Scudo
@suat akman çıkma kapak buldum usta 25 tl diyor, sıfır kol 90 tl, komple sistemlere hak getire öneriniz ne olur ?
 
@isosel

Acikcasi bu tamamen sizin karar verebileceginiz bir durum. Kapak olan birisini bulsaniz ucret almasa 15 TL falan kargosu tutar. Yedek parca avantaji olur deseniz yenisini alsaniz, bekleme suresi girer 2 gun ve ileride sol kol problem cikarsa yine parca aramaya baslarsiniz.
Usta cikma kapak, saglam montaj ve yag-hava alma olayini ekstra almadan cozecekse degerlendirebilirsiniz...

Kısacasi tum parametreleri dusunup oyle karar verin. Size kalmis bir durum...
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Selçuk
@suat akman

yağ basılır havası alınır dedi 40 tlymiş. hiç sormak aklıma gelmedi yeni kol alınsa hava alma olayı yine yapılır mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
@isosel

Yeni kol aldiginizda kol monte edilecek, yag basilacak, havasi alinacak ve kapatilip hazir hale getirilecek. Acikcasi kucuk kurbagacik, alyan-yildiz tornavida, serum hortumu, siringa ve mineral yag ile sizde yapabilirsiniz. Bu konu icerisinde buna dair bilgilendirme ve videolar mevcut. Ben kendim yapiyorum. Gerekli malzemeyi tam olarak hazirlar ve bu konudki yazi/videolari iyi incelerseniz cok zor bir islem degil. Ben disk frenli bisikletimi aldigimda bulundugum yorede bunu yapan kimse olmadigi ve tamirci fobim oldugu icin kendim cozmeyi basardim bu işlemleri.
Ancak puflere dikkat etmeniz gerek. Ornegin hava kalmamasi icin yagi nipelden basmak, nipel vidalarini dogru zamanda acmak ve kapatmayi unutmamak, pistonlari baslamadan sifira itmek, hortumdaki havayi hazneye yukseltmek, fiskirmalar olmamasi icin yavas ve dikkatli calismak, hortumlarin dogru ve tam oturacak sekilde takildigindan emin olmak vb...
 
@suat akman hocam ilginiz için teşekkür ederim artık bir karar vermem gerekiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Avid elixir 7 kullanıcısıyım. Az önce ön balataların ömrüne bakmak için balataları çıkarınca pistonların birinin çalışmadığını farkettim. Kolu sonuna kadar sıkmama rağmen milim hareket etmiyordu. Screenshot_20171122-200401.png

Pistonu geriye ittim ama diğeri kadar içeri de gömülmedi işin garibi. 1mm kadar dışarıda kaldı. Çalışmasında sıkıntı yok ama bu konu canımı sıktı.
Hem ön, hem arka frenin bleed zamanı geleli çok olmuştu ama arka normal şekilde çift halinde çalışırken önde biri oynamıyor. Frenim iyi tutuyor ama bu sorun can sıkıcı. Sıkıntı nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: venom09
@Mustafa Zeybek benim bildiğim arada birşey yokken fren sıkılmaz yağ boşa akar eğer sorun yoksa kadir gecesi doğdunuz demektir ;). bu elixirlerin de yağ dolumu çok zor bunun bir i vardı bende ne çektim ondan en sonunda attım 250 tl lik shimano fren takımı aldım da rahat ettim yıllarca kullandım sonra yola geçtim hâlâ sağlamlar ama.
 
@hakkında: boşluk
Yağın akması için sebep göremiyorum. Elimde kit var, yalnızca henüz dolum yapmadım. Arada bir şey yokken fren sıkılmaması gerektiğini biliyorum. Pistonun birinin çalışmadığını farkedince sıktım. Fren kolunu dibine kadar sıkmama rağmen milim hareket etmedi :(
 
  • Beğen
Tepkiler: venom09
@Mustafa Zeybek
Piston aşaa inmiş :D Piston etrafına toz toprak vs. dolduğu için zamanla sıkışabiliyor. Alkol ve diş fırçası ile güzelce temizlersen cinavar gibi çalışır tekrar :harika: Contalara, asit içerikli spreyler zarar verebiliyormuş ona dikkat et. Gerçi Dot sıvısı da asit ama neyse
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Yusuf !!WOW!!
:kptmya:

@Yusuf !!WOW!!
Avid bu konuda kendi içinde bir ironi. (detaylı bilgim yok, bir şeyler düşünmüş olmalılar) sistemi çalıştıran şey sisteme zarar veren şey :rolleyes: her halükarda sabahleyin bisikletçimle görüşeyim ben. Teşekkürler.

Yalnız ilginç olan şey şu ki; ben 97 kiloyum, bisiklet 16 kilo, fren hava yapmış durumda, pistonun biri sıfır çalışıyor, ona rağmen arazide yetiyor :D tam bakım yaptırsam fren yapınca takla atacağım herhalde :p
 
@Yusuf !!WOW!!
En kötü freni söküp tekrar takarım. Nasılsa her türlü bleed ihtiyacı var. Dediğim gibi sabah bisikletçiye gideyim, sonuçları buraya yazarım. Kendim uğraşmak isterdim ama bir yerleri zarar görürse fena maliyetli (en azından öğrenci için)

Bisikletçime durumu anlattım, elinden pek avid geçmediği için yapma riski almak istemediğini söyledi. Kendim yapmaya çalışsam elimde kalır mı diyeceğim ama sorunun ne olduğunu bile anlamış değilim :hasta:
 
@Mustafa Zeybek
Kaliper bakımı çok sıkıntılı değil. Fren kolu daha sıkıntılı.

Şu video problemini çözer sanırım;

Ama illa kaliperi mıncıklayacağım dersen de olay bu;
(55. saniyeden sonra izlemeye başla)

Bu parça Shimano nun M446 model kaliperi. Bleed nipel yuvası yalama olmuştu bende oyuncağa çevirdim tabi :D

IMG_20171123_180605.jpg
IMG_20171123_180650.jpg

Bu siyah daire parça pistonumuz. Benim önerim, parçalamadan önce videodaki gibi hafiften çıkarıp sonra işleme başlaman olur.
IMG_20171123_180844.jpg
IMG_20171123_184150.jpg

Meşhur contamız bu
IMG_20171123_180736.jpg
IMG_20171123_180945.jpg

Sayın John TraConta
IMG_20171123_181004.jpg
Tek parmağınla bastırıp öbür taraftan da bastırarak tekrar yerleştirebilirsin.
IMG_20171123_181314.jpg
IMG_20171123_180736.jpg IMG_20171123_180534.jpg

Bu muymuş la bütün tantana dediğini duyar gibiyim. Evet bu kadar :D
 
@Yusuf !!WOW!!
Tek tek resimli anlatım :mzkdnlmk: çok teşekkürler vakit ayırdığınız için. Kendim açmaya karar verdim, sonumuz hayrolsun :D hemen yapmayacağım ama sonucu bildiririm. Tekrar teşekkür ederim.

Not: bu muymuş la bütün tantana :p
 
@Yusuf !!WOW!! Dayanamadım aldım tornavidayı, çalışan pistona baskı uygulayarak fren kolunu sıktım. Diğer piston harekete geçti ancaj zor hareket ediyor. Çalışan piston ise fren kolunu bırakır bırakmaz değil; zamanla geri gidiyor.

Bu arada diğer pistonu dışarı çıkardım ama şimdi içeri girmiyor. Sanırım yapmam gereken şu:

Sistemdeki yağı çıkar, pistonları anlattığınız gibi sök, temizle, yağla, tekrar monte edip bleed yap.

Son durum: balatayı çıkardım, çalışan pistona tornavida ile güç uygulayıp çalışmasını engelledim ve kola asıldım. Sonuç olarak diğer piston dışarı çıktı. Sorun bitti mi, hayır. O kaliper açılacak, temizlenip kapatılacak. Dışarı çıkmayan pistonu çıkarma metodu buymuş arkadaşlar.

Eğer piston dışarıda kalıp içeri girmiyorsa, yaptığım araştırmaya göre sistemden yağ eksilterek kolayca yerine oturtabiliyoruz. :okyrm:
 
Sistemdeki yağı boşaltıp kaliperi ayırdım. Şimdi durum bu.
NOXLnk.jpg

Elimle ve cımbızla biraz uğraşsam da pistonları çıkaramadım, fazla güç uygulamak da istemiyorum açıkçası. Ne yapmalıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri