Scudo Sports

Hidrolik disk frenden sonra yol bisikleti frenlerinin güvensiz hissettirmesi

Kısa süre önce 26'' mtb den yol bisikletine geçtim. Bisikletimde sram apex grupset mevcut.Lastikler deseniz continental gp 4000 sII.Anlayacağınız durmak için elimde herşey var gibi.Fakat gelin görün ne yaparsam yapayım o eski seri xt frenlerimin güvenini vermiyor bana.Zaten yol bisikletindeki normal fren tutuş pozisyonuda(gidonun altından tutmaktan bahsetmiyorum) oldukça rahatsız bi pozisyon bana göre.Bi kaç kere dediğiniz aniden fren yapma olayıyla karşı karşıya kaldım hepsindede takla atmama ramak kaldı diyebilirim çünkü refleks olarak kendimi öne doğru atıyorum sürekli.Sanırım hafif olmamında etkisi büyük bunda.Yaklaşık 60 kiloyum.Youtubeden vs. videolar izledim nasıl fren yapacağımla alakalı bi kaç kezde denedim ve denemelerim sürüyor.Halen alışma evresinde olduğumu düşünüyorum.Yinede yol bisikletine geçtiğim için mutluyum.Tek mutsuz olduğum konu yol bisikletine geçmek için mtb mi parçalamış olmam.Siz siz olun sakın mtb nizi satmayın.Çünkü yol bisikletinde mtb kadar özgür olamıyorsunuz bunun tersini iddaa etmek dahi mümkün değil bana göre.
 
Scudo
@uguryilmaz144
Hocam yalnız yukarda hesaplamaları falan bahsettim biraz da ağırlık iniş olmadığı sürece çok önemli değil 9\5 kat artırıyor yalnızca enerjinizi ki bu artış hızınızın 1.5 kat armasında oluşacak şeyle aynıdır yani siz x hızıyla giderken 50 kilo olan biri sizden 1.5 kat daha hızlı olunca gerekli fren gücü aynı oluyo
 
Bi de kolların üstünden tutarken parmaklarınızı aşağı uzatıp serçe ve orta parmağınızla baskı uygularsanız daha kolay fren yapılabiliyor
 
benim triban 3 te tekerlekler kilitleniyor fakat bu seferde lastikler kayıyor banada güven vermiyor açıkçası yol bisikleti ama gülü seven dikenine katlanıyor işte :)
 
29mtb ile yol bir arada kullaniyorum sonucta ikisini de farkli amaclar icin farkli yerlerde surdugumde fren noktasinda cok sorun olmuyor bir sure sonra alisirsin uzun mesafeden frene basmaya ve daha tedbirli surmeye . yoksa yol bisikletinde aniden durma gibi bir durum yok .105 bile guvenme ozellikle hafif islak zeminde frenin yaninda tekerinde onemio artiyor manevralar michelin pro4 yagmur icin oldukca iyi tutus sagliyor karda bile surmuslugum var ama cok dikkatli olmak lazim . en onemlisi trafikte araclara cok yakin surmemek takip mesafesi cok onemli. hayirli olsun simdiden :)
 
Bende pabuçları değiştirmeyi düşünüyorum dura ace fren pabuçları tiagra bacaklara uyar mı?
 
@uguryilmaz144
Makine mühendisleri,
İyiymiş :D
 
Yol bisikleti frenleri bence gayet yeterli. 35 km hızlara kadar ani frenlerimde çok rahat durmuşluğum var. Belli bi süre kullanımdan sonra refleks ve beceriler yeterli düzeyde gelişiyor. Yol bisikletlerin de asıl sorun bisikletin durmaması. Frenler kuru havalarda sorunsuz şekilde jantları durduruyor. Lakin yeri tutuş alanı az olduğu için kayma olayı çok fazla oluyor.. Özellikle ağırlık merkezini arkaya atınca sorunsuz frenleme ve hızlı gidişlerde bile sorunsuz duruş sağlıyor.

Barrel adjuster ile güzel ayar yapıldıktan sonra çok iyi geri tepki alabilirsin..
 
Hidrolik pabuçlu frenler vardı bir ara ya fotoğrafını görmüştüm. Bilenler atabilir mi buraya ?
 
Bnde 105 set falan yok , aliexpressten aldigim fren kollari , ebaydan aldigim alhonga fren bacaklari var. Yagmursuz gunlerde disk fren ile durma mesafem ayni , fren kollarina asılınca tekerleri kitleyebiliyorum(frenlerken bu sekilde durmuyorum tabiki) dahada otesi abs fren sistemi falan oluyor zaten onlarda bisiklette yok.
 
Bakalım bisikleti alınca 4700 tiagra'nın frenleriyle ilgili düşüncelerimi foruma yazacağım :) Teşekkürler herkese...
 
Hemen hemen sizinle ayni sartlardayim. Kilo 93. Bende de M395 frenli bir 29er mevcut. Fren sistemini kendim degistirdim hatta, orjinalinde Tektro mevcuttu. Birkac ay önce bir bakayim neymis bu yol bisikleti deyip 105 setli ikinci el bir bisiklet daha aldim. Tepe bir yerde oturuyoruz (300m rakim, ort 8-10% egim). Yol bisikleti ile sehre ilk inisimde yasadigim korkunun tarifi yok. "Dur lan dur artik" diye bisiklete bagirdim bir ara fren yaparken. Durmak icin degil yavaslamak icin diyorlar ya, öyle bos laf filan degilmis bu. Hakikaten durmuyor bisiklet. Benim bir de ellerim oldukca ufak oldugu icin midir nedir, ne kadar sikarsam sikayim sanki yeterli fren gücü üretemiyorum gibi geliyor. Frenin pozisyonuna da alisamadim pek, senelerin flatbar aliskanligi. Yolu o günden beri sadece uzun sürüslerde, ani frene pek ihtiyac olmayan yollarda kullaniyorum. Sehir icinde 29er'a devam. Traktör filan ama en azindan basinca duruyor. :) Bisikletinizi alinca güncelleyin ki bu dertten müzdarip tek ben miyim takip edebileyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Birde yol bisikletinde gidonu nereden tuttuğunuzda önemli. İyi grupsetlerde bile gidonu üstten tutunca zaten fren kollarının ucuna yetişemiyorsunuz ve uyguladığınız tork azalıyor. Gidonu alttan tutunca 3 parmakla iyi sonuç alınsa da ben o pozisyondayken yokuş aşağı indiğimi hayal edemiyorum. Demek ki yalnız değilmişim.
 
@uguryilmaz144, ben de edemiyordum... Tek cözüm o kalinca alistim biraz. :) Droplardan fren yapmadikca bu bisikletle yokus inmek imkansiz.
 
Peki droplardan tutarken %10 eğimlerden inerken durabiliyor musunuz ? Soruyorum çünkü mtb ile idman yaptığım rotada %15 eğim var... Abi hakikaten korkuyorum o fren kolları elimde kalacak diye :D
 
Droplardan sikinca problem yok. Uzun süre frenlemede el agrisi da yapmiyor bu sekilde. Hood'dan uzun süre fren yaparsam ellerim agriyor bir süre sonra. Drop ile tek problemim viraj almak. Bir de pozisyon yere cok yakin oldugu icin sürekli düsecek gibi bir his oluyor. Bu kadar mesakkatli oldugunu önceden bilsem hic girmezdim bu ise. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Bakalım 58cm kadrolar bayilere gelsin de, bisikletin alınca güzel bir inceleme yazısı yazacağım...Umarım 4700 tiagranın frenleme gücü yeterli gelir...
 
Geri