Scudo Sports

Hidrolik disk frenden sonra yol bisikleti frenlerinin güvensiz hissettirmesi

Linkteki ürün'ün tiagra desteği var mı bilmiyorum. Fakat fiyatı hakikaten iyiymiş, ihtiyacı olan kaçırmasın, yabancıya gitmesin...
 
Scudo
@uguryilmaz144
Linkte uyumlu modeller yazıyor. Seri dışı birçok modelle de uyumlu görünüyor. Alacağınız frenlere göre bakarsınız uyuyor mu diye :)
 
Olay pabuç da bitiyor hocam v fren gayet sağlam ve dayanıklı bir fren tipi ama yol bisikletlerindeki v fren ile dağ/şehir bisikletlerindeki v fren aynı değil. En iyisi birinden ödünç alın veya kiralayıp deneyin
 
Hocam v fren sağlam, güvenilir de ben problemim o değil :) Benim sıkıntım başlıktan da anlaşılacağı gibi hidrolik frene alıştıktan sonra v frenlerin güvensiz hissettirmesi. Evet v fren basittir, güvenilirdir, ama frenleme gücü hidrolik fren gibi değil. Dağ bisikletimde nazik fren yapmaya alıştıktan sonra arkadaşlarımın bisikletlerini deneyince hayal kırıklığı yaşadım açıkçası. Çok grupset denedim, apex ve 105 altındaki frenler hiç güven vermedi bana.

Tabiki burada yol bisikletinde hd fren gücü beklememek gerek diyen arkadaşlar çıkacaktır ama yol bisikletiyle çok daha hızlı gidiyoruz malum, dolayısıyla ihtiyaç duyulan fren gücü de daha fazla. Hele uzun inişlerde, benim gibi 90+ kilolarda olan arkadaşlar yol bisikletleriyle nasıl hissediyorlar çok merak ediyorum.

Belki 55-60 kg olsaydım, v frenleri rahatlıkla kullanacaktım, ama biraz kilolu olduğum için v frenin frenleme gücü yetmiyor. Özellikle yüksek hızlarda yaptığım frenlemelerde anladım bunu...
 
Hocam birkaç metre önceden sikacaksiniz freni bu kadar biraz ayar yapar pabucu kaliteli birşeyler değiştirirsiniz mis gibi olur yani sonuçta fren bu elbette dururacak Ha birkaç metre öte Ha geri önemli olan sizin ne zaman sıktığınız yola dikkat etmenizde önemli. Ha birde söyleyeyim mtb ağır yol bisikleti hafif yol bisikleti fren meselesini amorti ediyor :)
 
Yanlış düşünüyorsunuz. Fren mesafesindeki 1 m'lik fark hayat kurtarır. 2m geç durursanız uçurumdan uçarsınız,olay bu kadar basit. Ayrıca yol bisikletinin mtb'ye göre hafif olması bana frende bir avantaj oluşturmuyor. Çünkü total ağırlığın %90'ı sürücünün ağırlığı oluyor. Yani bisiklet hafifleyince fren mesafesi söylediğiniz gibi kısalmıyor. 90+ kilo yol bisikletçi arkadaşlar neden bahsettiğimi anlayacaktır...
 
Bende onu anlamiyorum abi cidden yol bisletleri aşiri hizli fren konusu ciddi problem
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144 Uğur bey bende 90+kilolardayım bu aralar veriyorum biraz kilo yokuş inerken çok sıkmışlığım var frenlerimi ve anındada durdum diyemem ama çokda korkulan ne bir kazam nede birine çarpmadım hiç bir şey anında durmaz,ağırlığa takmayın bu kadar alışırsanız sorun teşkil etmez.iyi bir fren papucu ve çok iyi bir çift lastikle sorun ortadan kalkar.
 
Peki yağmurlu sürüşler için fren performansını arttırmak için ne yapılabilir? Campagnolo bazı jantlarında fren performansını geliştirmek için fren yüzeyine ısıl işlem yapıyorlar. Büyük ihtimalle nitrürleme olabilir. Jant da önemli fren konusunda...
 
@uguryilmaz144 Yağmurda pek çıkmıyorum yol bisikletim ile bir ara dağ kullandım onla çıkardım binmiyorum o yüzden bilgim yok çıkan arkadaşlar illaki yazarlar tecrübelerini.
 
Aslında doğru kilo farkıyla hız farkı çok farklı şeyler 10 km\h la giden toplamda 100 kilo olan (15 bisiklet +85 sürücü olsun) bisikletin kinetik enerjisi M. V² yani 100 x 10² ama 15 le giden 90 kg ağırlığında bir bisikletin kinetik enerjisi 90x15² yani 20250 j yalnızca 5 km\h artışta bile ağırlık düşmesine rağmen enerji 10000den 20250ye çıkıyo Bu da fren gücü gerekliliğini baya artırıyor hele bi de inişteyse oluşan potansiyel enerjiyi de ekleyince.... Rakamlar uçuyo resmen yani yol bisikletinde gerekli fren gücü çok daha fazla olmalı
 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
Tourney setle sprintle 50-55'e çıkıp sağlam fren yaptım. Bisiklet durmuyor arkadaşlar :D Önüme birşey çıksa sizin bahsettiğiniz gibi ani frenle durmam mümkün değil. Aynı şekilde trafikte hızla ilerlerken önümdeki araç fren yapsa direk bagajına çarpmamla sonuçlanır olay :)
 
abi benim sora setli mossoda frenler iyi fakat sıksan ne lastikler kayıyor
 
@enes dökmen Kaç kilosun enes? Benim de istediğim ön tekeri kilitleyecek kadar fren gücü elde etmek...
 
yol bisikletinde fren durmak için değil, yavaşlamak içindir.
yol bisikleti durmak için değil, gitmek için tasarlanmıştır:cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
50kg olduğun için tiagranın sana yetmesi normal. Ben 93 kg olduğum için frenleme gücü yetmiyor. Daha fazla sıksam heryerden esnemeye başlıyor, ya kol kopacak ya kaliper...
 
@Kuzey Ege

Katılmıyorum hocam. Öyle olsaydı makine mühendisleri fren koymazdı, boşuna ağırlık yapıyor frenler sizin hesabınıza göre :D Çok merak ediyorum siz yol bisikletiyle kaptırıp giderken önünüze bir köpek çıktığında yol bisikleti durmak değil gitmek için tasarlanmıştır mı diyeceksiniz :) Kontrolsüz güç güç değildir :)
 
Geri