Scudo Sports

Hidrolik disk fren piston sorunu

Siringa ve hortum isi kolay zaten. Shimano HD frenlerde vidaya gerek olmuyor ancak mineral yag bulmak gerekiyor. Dot yaglarin mineral sistemlerde hortumlara zarar verdigi, verimi dusurdugu yazıyor genelde.
asagidaki urunu kendi bisikletimin HD frenlerine yag icin aldim. Iki hortum cikiyor icinden bir duz benim sisteme uyan, digeri ise vidali. Muhtemelen Avid vb. frenlere uygun yapilmistir:
(link)

Ama size mineral yag gerekmiyorsa alt tarafi siringa ve hortum. Daha once 3 TL civarina siringa ve hortum alip elimde bulunan yag ile yapmisligimda var bu isi. Eger vida kismini cozebilirseniz veya bu tip vidali hortumu olan birisini taniyorsaniz kolay gelsin ;)
 
Scudo
@Mehmet Altuğ

O konulara baktım ama yapıldı denilip sonra vidaları tam uyumlu olmadı dediklerini okudum bazı konularda, galiba ufak bir hava kaçsa bile sıkıntı çıkaracak
bu yüzden tam yapacağım yapabilirsem.Vidaları buldum gibi m5 ölçüsü diyorlarmış galiba, yağ dolum vidası diyen de var..Zaten ucuz olacağı için hepsinden
5 er tane alacağım galiba, üzerine hortumu boğabilirim yalnız şu kırmızı sıkıştıran parça ne kadar gerekli çözemedim.
http://thebiketube.com/sites/all/files/styles/580w/public/tutorial_images/screenshot2014-09-11at6.18.23pm.png?itok=YlQCRBk9

O'ring işi kolay onu hallederim yerini biliyorum oranın.
Şu aparat yerine de bir şey uydurabilirim herhalde?
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2011/12/2012-Avid-Elixir-9-parts03.jpg

@suat akman

Shimano videosunu da izledim oradaki sistem daha güzel ama yukarıya şırınga yerine yağı tutan başka bir aparat takıyorlar yani bu set
tek şırıngalı galiba, benim anladığım bana çift şırınga gerekiyor.
Vida kısmını bugün çözeceğim, işin kötü yanı 3 gün sonra başka yerde deneyeceğim ve İstanbul a dönemeyeceğim bu yüzden nokta atışı ürün
almam gerekiyor denediğimde olmazsa o verdiğim seti alacağım.
 
@M. Mert Babayiğit
Eger o vidali hortum uyuyorsa eczaneden 2. siringayi 50 kurusa alirsiniz zaten :)
Ama uymuyorsa diyecek birsey yok tabi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
@M. Mert Babayiğit

Hortumu sıkıştıran kırmızı parça gerekli; zira bleed işleminin belli aşamalarında hortumları boğarak sisteme hava girişini engellemeniz gerekiyor. Mandal benzeri bir mekanizma ile hortumları boğabilirsiniz diye düşünüyorum.

Bleed işlemi esnasında fren balatalarını sökerek, pistonlar arasına resimde üzerinde "bleed block" yazan aparatı yerleştirmeniz gerekiyor. Eski kredi kartlarınızı kullanarak kendi bleed block'unuzu yapabilirsiniz:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
@Mehmet Altuğ

Teşekkürler o aparat da tamamdır güzel bir şey olacak galiba, çok da zorluğu yokmuş onun:)

@suat akman
Şırınga işi de tamam sayılır, önden vidalı baktım ama bulamadım normal şırınga ile idare edeceğiz anlaşılan:)


....
Sözde bugüne yapılmış halinin fotoğrafını koyacaktım ama daha vidaları ayarlayamadım..Karaköy de kesin vardır diyordum her yeri gezdim ama yok:(
Başta her yere bu parçayı sordum, adına dekor diyorlarmış... neyse 20 tane filan dükkan gezdim yok en sonunda üreticisini buldum(önal sanayi)
yok üretmiyorlarmış artık... Aynı parçanın büyük olanları var en küçüğü de parmak kalınlığında bir şey..Belki sadece vida deliğine uyan ve içi boş
bir parça arasaydım bulurdum ama aradığım parçayı bulamadım.. Yine de bu hafta bir şeyler yapacağım bakalım nasıl olacak..
Ölçüsü M5 olacak parçanın.
http://cdn2.bikeonlineshop.net/upload/image/big/big_5725.jpg
 
Arkadaşlar belki konuyu aratıp da bulan olur diye yazayım sonucu.Öncelikle uydurma şeyler tam olmuyor çünkü basınç vermeniz
gerekiyor, bu basınç sızdırma yaparsa bir işe yaramıyor.
Bizim kullanacağımız vida ise nipel oluyor, doğalgaz tesisatlarında kullanılıyor.Yalnız dikkat etmeniz gereken nokta M5 olmalı ve uzunluğu yeterli olmalı.
İmkanım olursa fotoğraf çekebilirim sonradan.Bulması zahmetli diyebilirim, gerçek yağ dolum setini almak uzun süreli kullanım için daha mantıklı.
 
@M. Mert Babayiğit öncelikle geçmiş olsun diyeyim. Az miktarda yağ boşalması bile sistem frenlerin tutmasını zayıflayacaktır. Avid bleed kit bende aliexpressten aldım. Sağlam satıcı ve çabuk geldi kargo. İsterseniz sizde oradan alabilirsiniz.10 gün gibi kısa bir sürede geldi. (link) . 15.11 dolarlık olan set işinizi görecektir.Yağ değişimi avid fren sistemlerinde biraz karışık gibi görünsede dikkat etmeniz gereken bazı durumlar var. Mesela kullandığınız yağın Dot 5.1 veya dot 4.0 olması gibi. İlla gidip Avid marka yağ almanız gerekmiyor. Ben mobil dot 5.1 marka yağ kullanıyorum. Bilgi sahibi olmayan arkadaşlar yardımcı olmaya çalışırken sizi daha yüksek masraflara sokabilirler. Bleed block mutlaka elinizde bulunmasını tavsiye ederim zira bazı durumlarda sistem içerisindeki havayı boşaltmak için fren kolunu sıkıp bırakmanız gerekecek. Pistonlar arasındaki mesafeyi ve fren balatalarının konumunu ayarlamak için bleed block lazım olacak.Gerekli malzemeleri temin ettikten sonra yardıma ihtiyacınız olursa mesaj atarsanız yardımcı olabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
@cpt.erhan

Teşekkürler cevabınız için aslında başta buradan alacaktım ama şırınga serum derken olay sadece vidaya gelince hallederim dedim ama bir bu kadar masraf ettim:) 3 yolla hallettim vidayı , birincisi normal M5 içi dolu civata aldım içini deldim bu çok zahmetli oldu ..Dramel ile yaptım bir uç kırdım 2. sini yapmadım üşendim. İkinci yolsa ise üçlü su bağlantısı buldum bunu 3 e kestim vida yolu yapmaya çalıştım ama tam olmadı..Diğer çözüm ise yukarıda yazdığım doğal gaz bağlantı elemanları, ocaklar filan kullanılıyor ama normal hali yani kısa hali işlem gerektiriyor..Yani baya baya uzun işler en iyisi bu setten almak bence de:D

Dot 4 yağı aldım iş görüyor , 3 ü de duruyor evde onu nereye kullanırım bilmiyorum belki zincir yağlarım:)
Bleed block işini de arkadaşın tavsiyesi ile eski kredi kartı ile hallettim ama yine de ömürlük olsun diye sağlam bir şey alınabilir.Benim bu aliexpresteki setlerden anlamadığım her vida ucu farklı bu ürünlerin, 15 dolarlık üründe 2 tane vida var ikisi varklı 18 ve 22 dolarlıkta 5 i de farklı bağlantı yerleri , burası garibime gitmişti açıkçası.

22 dolarlık ürünlerde kullanılan şırınga da veteriner şırıngası oluyor , araştırırken onu da öğrendim fiyat o yüzden yüksek:)

Yine de bu setten alacağım belki 18 dolarlıktan alırım yedekli olsun diye.
 
ben en pahalı olanından altım tam set olsun elimde lazım olur diye. Tam setin içerisinden de 2 adet vida çıkıyor. Diğer vidalar avid in üst modelleri için. Gerek kalmayabilir. Ama içinden yedek hortum conta filan çıkıyor. Dot yağlar zincir yağlamada kullanılmaz sanırım. El alışkanlığı istediğinden zaten yağı bol bol harcamanız gerekecek. Fazla olmasının bir zararı olmaz. Sistem içerisine zaten çok az bir yağ giriyor. Şırınga içerisindeki havayı vakum yoluyla iyice almanız gerçekten önemli. Ayrıca en son olarak yağ değiştirirken yapmayı unuttuğum şey genelde şırıngayı sökmeden önce kuvvetlice yağ basmaya çalışmak. Yani şöyle anlatayım mesela balata kısmından şırıngayı sökmeden önce son bir kere daha kuvvetlice şırıngaya yüklenmek gerekiyor. Tabi ki bu durumda yukarıdaki şırınganın hortumuna bağlı olan klips kapalı konumda olması lazım. Daha sonra fren kollarından hava boşaltıldıktan sonra şırıngayı sökemeden yine kuvvetlice yağ basmaya çalışıp öyle sökmek gerekiyor. Yani her boşalan hava yerine yağ koymak gerekli diyebilirim. Biraz karışık gibi oldu sanırım ama yapmaya başladığınızda ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz. Bir sonraki yağ değişiminde videolu veya fotolu bir tanıtım hazırlamayı düşünüyorum zaten :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
Teşekkürler ayrıntılı cevabınız için, konuya mesaj bildirimi gelmediği için yeni gördüm cevabınızı:)
Bana da mantıklı olan o geliyor, tam seti almak:) Diğerleri de yedek olur artık zaten epey aradım önemini kavradım bulunsun yedekte:)
Videosunu güzel olur , başka yerde izlemiştim galiba havayı çıkarmak için son ayarda 4-5 kere frene basıp duruyordu bir de tık tık vuruyordu yağ girişine:)
Üst seviyenin şırıngası zaten özel, veterinerler kullanıyor normal şırınga gibi ucuz da değil yani parasını karşılıyor:)
Ufak olan yağ ise galiba şırınganın silikonu için kullanılıyor, kuruyup kaçırma yapmasın diye:)
Artık alalım zaten diğer fren de iptal oldu demek ki 2 yıl ömürleri oluyor sağlam frenin tam 2 yıl sonra iptal ettiler kendilerini yani hava yaptılar:)
 
hocam isterseniz hiç masraf yapmayın. Ben size emaneten yollayayım. Karşı ödemeli kargo olarak. işiniz bitince geri yollarsınız. evde boş boş duracağına bir işe yarasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uçmakdereli
Çok teşekkürler şuan acil durumum olsa hiç düşünmeden kabul ederdim ama yaz okulu için İstanbul'a geldim yaklaşık 1 ay sonra bisiklete tam olarak kavuşacağım
1 aya da siparişler gelir herhalde:) Tekrardan teşekkürler düşünceniz için ama düşünceniz bana bir fikir verdi sitede böyle ortak para toplayıp bu tarz tamir ürünlerini alırsak sırası ile ihtiyacı olanlara gönderebiliriz bir liste oluşturup:)Yada çoktan düşünmüşlerdir böyle şeyi veya firmalara ayıp olmasın diye yapılmaz, orasını tam bilemiyorum:D
 
Merhaba konuyu yıllar sonra hortlattım benim ön kaliperin içinde pistonlar dengesiz basıyor mesela sağ çok basıyor sol az resim de ekliyorum bu işten anlayan biri varsa çok sevinirim günlerdir en az 2 saat uğraşıyorum bisikletim kron xc150 HD 29"
Resimde de görüldüğü gibi pistonları frene basarak açtığımda sol taraf çok çıkıyor alyanla geri ittiriyorum fakat yine sol fazla çıkıyor
 

Dosyalar

  • IMG_20200915_180611.jpg
    IMG_20200915_180611.jpg
    1,2 MB · Okunma: 20
  • IMG_20200915_180636.jpg
    IMG_20200915_180636.jpg
    1,3 MB · Okunma: 18
  • IMG_20200915_180557.jpg
    IMG_20200915_180557.jpg
    1,1 MB · Okunma: 17
  • IMG_20200915_180551.jpg
    IMG_20200915_180551.jpg
    1,1 MB · Okunma: 18
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Merhaba konuyu yıllar sonra hortlattım benim ön kaliperin içinde pistonlar dengesiz basıyor mesela sağ çok basıyor sol az resim de ekliyorum bu işten anlayan biri varsa çok sevinirim günlerdir en az 2 saat uğraşıyorum bisikletim kron xc150 HD 29"
Resimde de görüldüğü gibi pistonları frene basarak açtığımda sol taraf çok çıkıyor alyanla geri ittiriyorum fakat yine sol fazla çıkıyor
bende de benzer bi sorun var ön frende. ilk aldığımda sorun yoktu sonra 2-3 defa ön tekeri söküp takınca düzeltemedim
 
Merhaba konuyu yıllar sonra hortlattım benim ön kaliperin içinde pistonlar dengesiz basıyor mesela sağ çok basıyor sol az resim de ekliyorum bu işten anlayan biri varsa çok sevinirim günlerdir en az 2 saat uğraşıyorum bisikletim kron xc150 HD 29"
Resimde de görüldüğü gibi pistonları frene basarak açtığımda sol taraf çok çıkıyor alyanla geri ittiriyorum fakat yine sol fazla çıkıyor
Ek olarakta bu sorundan kaynaklı olduğunu düşünüyorum bisikleti ilk aldığımda beri bisiklet 2018 model ön frene basınca ön teker sola kayıyor ön tekeri tutan mandalı iyice sıksamda ön frene asılınca teker sola kayıyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20200915_180621.jpg
    IMG_20200915_180621.jpg
    1 MB · Okunma: 17
  • IMG_20200915_180636.jpg
    IMG_20200915_180636.jpg
    1,3 MB · Okunma: 17
  • IMG_20200915_180557.jpg
    IMG_20200915_180557.jpg
    1,1 MB · Okunma: 17
  • IMG_20200915_180312.jpg
    IMG_20200915_180312.jpg
    1.023,4 KB · Okunma: 15
Son düzenleme:
Aynı sorun bende de var.
 
Geçen sene merlin cycles ten bir çift m8120 fren seti sipariş verdim. bu frenleri uzun süre kullanmadım ve yaklaşık bir kaç ay önce bisiklete takayım dedim.

önde zaten 8100 olduğu için sadece arkaya 8120 takmaya karar vermiştim. her neyse, frenleri kurup dışarı çıktım ve arka frenini tutmadığını fark ettim.

Kolda sünger hissi yok, pistonlar gayet basıyor. heralde pedlere yağ bulaştırdım takarken diye düşünüp bir bakayım dedim.

Pedlerde siyah bir tabaka vardı, daha 5 kilometre kullanmamıştım ve bu yüzden kurulum esnasında bir hata yaptığımı düşündüm.

Elimde yedek rotor ve disk vardı, ikisini de sıfırlayıp sürüşe çıktım.

Fren tutmuyor, daha iki kilometre olmadan pedlerde aynı siyah leke.

Hidrolik bağlantılarını vs kontrol ettim fakat sorunu bir türlü bulamadım.

Normalde pistonlardan şüphelenirdim de pedlerin pistona bakan kısımlarında yağ atığı görmeyince eski pede temizlik işlemi.uyguladıktan sonra elimdeki bir diğer yedek rotor taktım.

Sonuç aynı, frenler tutmuyor ve hemen siyah leke bulaşıyor. Bunun kronik bir shimano sorunu olduğunu öğrendim.

Seramik pistonda o kadar küçük çatlaklar oluyormuş ki yağ kaçıran yeri farketmek zormuş. peşlerinden çıkarıp baktığımda piston tarafında yağ atığı gözükmüyor ama pedlerin içi bildiğiniz siyah yağ.

kalipere müdahale etmeyi denedikten sonra aklıma garanti geldi fakat iş işten geçmişti.

Arkaya elimde yedek bulunan 8100 ü taktım fakat 4 pistonun gücünü de merak etmiyor değilim.

Herhangi bir tavsiyesi olan var mı? pistonlaeı bir yerden bulup değiştirebilir miyim? uğraşmaya değer mi?

Sorunu öğrenene kadar iki tane shimano rotor, 1 tane baradine rotor ve iki çift soğutmalı pedi çöp ettim gibi duruyor.

Sorunu öğrenene kadar bayağı bir uğraştırma beni, şimdi de çözmeye çalışıyorum.
Bazı fotoğrafları ekliyorum.

20250604_170635.jpg
20250604_170649.jpg

20250604_170657.jpg
20250604_170716.jpg
 
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm
(link)
(link)
Teşekkür ederim hocam. yorumlara baktım ve hatrı sayılır şekilde pistonların conta boyutlarıyla ve yine devam eden yağ kaçakları ile ilgili şikayetler gördüm bu ürünle ilgili.

Biraz araştırma yaptım bugün, bir çift sağlam ped ve yeni pistonlar aşağı yukarı kliperin yarı fiyatına geliyor ki olası bir aksilik de yine benzer bir senaryo yaşama olasılığım var. yeni bir fren bakacağım gibi duruyor şimdilik. Şimdilik m7120 ile değiştirmek mantıklı duruyor.

Bu arada shimano yedek parça satmıyormuş, onu da gördüm.
 
Geri