Scudo Sports

Hidrolik disk fren piston sorunu

Teşekkür ederim hocam. yorumlara baktım ve hatrı sayılır şekilde pistonların conta boyutlarıyla ve yine devam eden yağ kaçakları ile ilgili şikayetler gördüm bu ürünle ilgili.

Biraz araştırma yaptım bugün, bir çift sağlam ped ve yeni pistonlar aşağı yukarı kliperin yarı fiyatına geliyor ki olası bir aksilik de yine benzer bir senaryo yaşama olasılığım var. yeni bir fren bakacağım gibi duruyor şimdilik. Şimdilik m7120 ile değiştirmek mantıklır.
bence uğraşmaya deymen gidin magura mt7 kaliper alın shigura karışımı yapın uzun süre kullanırsın benim fikrim hocam ama magura pistonları ilgilide yağ kaçağı şikayetleri var nadiren
 
Scudo
Deore XT M8120 frenleri bende sıfır olarak alıp bisiklete takınca bende aynı sorunu yaşadım. İlk taktıktan sonra süürşe çıktım arka fren ötmeye başladı. Sonra balatanın arkasında yağ izleri ve ön PAD kısmında siyah lekeler gördüm. İlk balataları temizleyip yeniden denediğimde aynı sorun gene oluştu. Sonrasında balataları asetona yatırdım sonra elektrikli ocak üzerinde iyice ısıtıp temizledim. Pistonların etrafını kulak pamuğu yardımıyla izopropil alkol kullanarak temizledim. Tabi fren koluna hafif bastırıp pistonları ittirdim bunu yapmak için. Birde pistonların dışarı çıkardığım kısımlarına çok eser miktarda gres yağı sürdüm. Elimin altında Mobilgrease 28 vardı onu kullandım. Oldukça kalın bir havacılık sınıfı gres yağı, normalde elektrikli bisiklet motorunun iç parçaları için kullanıyorum. Bunu dikkatli yapmak lazım yoksa balatalara bulaşabilir. Rotoru yine izopropil alkol kullanarak temizledim. Şu anda neredeyse 1000 km kadar oldu en ufak bir kaçak olmadı. Shimano son yıllarda yabancı forumlardan öğrendiğim kadarıyla bir kalite kontrol sorunu yaşıyor gibi. Birde bu tarz hassas sistemler çok düşük toleranslar dahilinde üretildiği için en ufak bir tolerans kaybı böyle sonuçlara yol açabiliyor.

Benim frenleri aldığım firma bana garanti süreci önermişti. Yani yağ kaçıran arka frenleri komple söküp onlara gönderecektim onlar inceledikten sonra bana ya değişim ya da ücret dahilinde değişim önereceklerdi. Açıkçası bu şekilde çözdükten sonra hem uğraşmak hem de arka frensiz kalmak istemedim. Bu gres yağı çözümünü yine yabancı bir forumda görmüştüm. Shimano'da sadece m8120 değil; Saint, M7120, Zee gibi tüm dört pistonlu frenlerde, özellikle yeni üretimlerde malesef bu sorunun mevcut olduğu çoğu yabancı forumda tartışılıyor. Açıkçası kronik mi yoksa üretimden kaynaklı geçici bir fabrikasyon hata mı bilmiyorum. Yine M8120 frenlerde fazla frene asılınca fren manetindeki kolun kırılması da kronik sorun olarak çoğu kullanıcı tarafında raporlanmış. Ben bir şekilde sorunu çözdüm. Siz de deneyin olmazsa farklı kaliper (Shimano veya Magura) veya elinizi altındaki farklı frenlerle devam edin.
 
Deore XT M8120 frenleri bende sıfır olarak alıp bisiklete takınca bende aynı sorunu yaşadım. İlk taktıktan sonra süürşe çıktım arka fren ötmeye başladı. Sonra balatanın arkasında yağ izleri ve ön PAD kısmında siyah lekeler gördüm. İlk balataları temizleyip yeniden denediğimde aynı sorun gene oluştu. Sonrasında balataları asetona yatırdım sonra elektrikli ocak üzerinde iyice ısıtıp temizledim. Pistonların etrafını kulak pamuğu yardımıyla izopropil alkol kullanarak temizledim. Tabi fren koluna hafif bastırıp pistonları ittirdim bunu yapmak için. Birde pistonların dışarı çıkardığım kısımlarına çok eser miktarda gres yağı sürdüm. Elimin altında Mobilgrease 28 vardı onu kullandım. Oldukça kalın bir havacılık sınıfı gres yağı, normalde elektrikli bisiklet motorunun iç parçaları için kullanıyorum. Bunu dikkatli yapmak lazım yoksa balatalara bulaşabilir. Rotoru yine izopropil alkol kullanarak temizledim. Şu anda neredeyse 1000 km kadar oldu en ufak bir kaçak olmadı. Shimano son yıllarda yabancı forumlardan öğrendiğim kadarıyla bir kalite kontrol sorunu yaşıyor gibi. Birde bu tarz hassas sistemler çok düşük toleranslar dahilinde üretildiği için en ufak bir tolerans kaybı böyle sonuçlara yol açabiliyor.

Benim frenleri aldığım firma bana garanti süreci önermişti. Yani yağ kaçıran arka frenleri komple söküp onlara gönderecektim onlar inceledikten sonra bana ya değişim ya da ücret dahilinde değişim önereceklerdi. Açıkçası bu şekilde çözdükten sonra hem uğraşmak hem de arka frensiz kalmak istemedim. Bu gres yağı çözümünü yine yabancı bir forumda görmüştüm. Shimano'da sadece m8120 değil; Saint, M7120, Zee gibi tüm dört pistonlu frenlerde, özellikle yeni üretimlerde malesef bu sorunun mevcut olduğu çoğu yabancı forumda tartışılıyor. Açıkçası kronik mi yoksa üretimden kaynaklı geçici bir fabrikasyon hata mı bilmiyorum. Yine M8120 frenlerde fazla frene asılınca fren manetindeki kolun kırılması da kronik sorun olarak çoğu kullanıcı tarafında raporlanmış. Ben bir şekilde sorunu çözdüm. Siz de deneyin olmazsa farklı kaliper (Shimano veya Magura) veya elinizi altındaki farklı frenlerle devam edin.
Evet, kolun bazı yerlerinin yedek parçası olmadığı için bazen kolu çöpe atabiliyorsunuz.

Fren koluna çok basınca pistonlar da kırılabiliyormuş.

Bende yedek m8100 ler vardı, onu taktım ve memnunum.

Elimde m6100 ler de vardı, aslında bir dönem sırf seramik pistonlar yok diye onları kullanayım dedim.fakat kablo bağlantısı slx ya da xt ler gibi basit olmadığı için geçenlerde sattım.

Bilmiyorum, deore kollarla xt frenlerden şimdilik memnunum. bundan önce xtr muadili olduğu söylenen juin tech ler vardı. onları hiç sevmemiştim. 4 marka denedim şimdiye kadar, sorunları olsa da en sevdiklerim shimano lar idi.

Nasipse yeni bir ihtiyaca kadar fren sipariş vermeyeceğim, 8100 ler gayet iyi.
 
Geri