Scudo Sports

Hidrolik disk fren aldım bin pişman oldum

@BerkEvren
Güzel bir karşılaştırma videosu. Fakat nedense yol bisikletlerinde disk frene bir türlü gözüm alışmıyor.
 
Scudo
4 senedir hidrolik fren kullanıyorum bugüne kadar bir sıkıntı çıkarmadı. Pek bakım falanda yaptığım yok :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
İlle de V frenciyim diyenlere sesleniyorum :) ön bagajda 15, arka bagajda 40 kilo yükle yokuş aşağı v frene bas birde hidrolik frene görelim noluyor :) ben biliyorum ne oldugunu... ayrıca şunuda anlamış değilim hidrolik deyince v frencilerin ilk sıraladıkları şeyler bakımı zor, parçası pahalı bıdıbıdıbıdı. Bu nedir arkadaş sanki ayda bir disk, 15 günde bir balata alıyoruz sanki :) ha bu arada papuçla balata ömürünüde araştırın aradaki farkları.birde yağ mevzusu varki hiç sorma. hidrolik yağ koydunmu içinde kalır, hacı muratmı bu 500km de bir yağ ekliceksin? Ha sen tutupta tekeri çıkarmışken boşta freni pompalarsan yağ boşalır. Neyse kısaca hidrolik iyidir. Hidrolik ABS ise v fren KAMPANA dır. Buda böyle bir örnek işte :)
 
@danceros Emre bisikleti maalesef sonradan öğrendim. Halbuki evime de yakınmış. Bundan sonra oraya götüreceğim. Çıkan parçayı aldım evet, hatta onu da yaptırabilirsem yedek olarak tutarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
@Engin Vural yakınmış madem çıkan parçayı götürün bakalım ne diyecek.emre bisiklet harun usta dürüst esnaftır, çoğu zaman değiştirmek yerine tamir etme öncelikli çalışır, müşteri odaklıdır. ayrıca ankaradaki bisiklet gruplarının %80i orayı tercih eder.
 
@danceros

Üstüme alınmıyorum. Her ikisini de kullanıyorum çünkü :D Yalnız... hidrolik daha önce duruyormuş falan bunlar bana göre örnek teşkil etmiyor. Videolarda tam şuraya gelince basıcaz aynı anda falan gibi test olmaz arkadaşlar. Kaza anındaki refleksler senin hayatta kalıp kalmayacağını belirler. BENCE çok az ihtimal v-fren yada hidrolik farkı burada devreye girebilir. Doğru zamanlamada frene basıp basmadığın, lastik seçimin, yolun nasıl olduğu, ne kadar şiddette bastığın, rüzgar... onlarca sebep eklenebilir. O yüzden bu videolar bana göre amacına uygun değil. Çok keskin çizgilerle bu tarz kıyaslamalara hiç gerek yok. Benim düşüncem bu, katılırsınız katılmazsınız. Teknolojinin getirdiklerine karşımıyız HAŞA. Ama son teknoloji diye kusursuz da değil diyemeyiz. Öyleki araçlarda artık standart olmuş ABS sistemi bile, uzmanlar tarafından kaza anındaki tepkilerinden dolayı tartışılıyordu bir zamanlar. Hala var mı o tartışmalar bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: danceros
Allah aşkına v freni ölümüne savunmaya gerek yok. Yarış koşmuyorsanız bırakın 100-200 gram ağır olsun ne olur ki? Disk frenin faydası saymakla bitmez:
1) Jant frenlerinde fren yaptıkça uzun vadede jant çemberi eskir; yeni jant çemberi, jantın yeniden örülmesi sağlam masraf yapar. Disk frende eskiyen şey rotor olur, jant çemberi değişiminden daha ekonomik ve daha az zahmetlidir.
2) Yazın sıcak havalarda jant çemberi fren diskine göre yere daha yakın olacağından sıcaktan daha fazla etkilenecek bu da fren mesafesini olumsuz etkileyecektir.
3) Jant frenlerinde fren yüzeyi lastiğe yakın olduğundan fren sonucu ortaya çıkan ısıdan lastik daha çok etkilenecek bu da lastik ömrünü kısaltacaktır.
4) Islak havalarda jant frenlerinde fren yüzeyi daha kolay ıslanacağından fren mesafesi uzayacaktır (bisiklet anasını s**sen durmayacaktır); buna karşın disk fren daha a ıslanır, ıslansa bile frene dokunulduğunda daha kolay kuruyacaktır. Benim bisikletim de disk frenli, eğer balataların durumu iyiyse yağmurlu ve yağmursuz havalardaki fren mesafesi farkının farkında bile olmuyorum. Özellikle İstanbul gibi trafiğin tampon tampona aktığı şehirimsi coğrafik bölgelerde çok önemli bir husus bu.
5) Jant frenlerde fren yüzeyi yere yakın olduğundan fren sistemi kirden daha fazla etkilenir.
6) Disk frenin jantları ön plana çıkardığını, bunun da estetik bakımdan bir artı olduğunu düşünüyorum. Jant frenli bisikletlerde jant yüzeyi için jant çemberinden yer ayrılmasının jantları geri plana attığını düşünüyorum. Ayrıca fren rotorunun da bisikletin jantlarını daha yakışıklı gösterdiğini düşünüyorum.
Bu v frenli bisiklet:
images

Bu da disk frenli bisiklet:
20170112002247_mosso.jpg

Jant frenlerinin en geç 5 yıl sonra yalnızca hafifliğinden dolayı yol bisikletlerinde, ucuzluğundan dolayı market bisikletlerinde kullanılacağını düşünüyorum. Nasıl BİM, A101 bakkalların; Uber, Careem t*ksilerin; otomobiller atların; Wikipedia meydan larousse'nin; WhatsApp MSN'nin; vapurlar kayıkların yerini almışsa disk fren de jant frenin yerini öyle alacaktır. Sonuçta azıcık ağırlık fazlasını saymazsak disk frenin jant fren sistemlerine göre bir sürü avantajı var durma mesafesi bakımından. İşletme maliyeti bakımından da V frenin büyük bir avantajı yok. Disk fren balatası jant fren pabucundan biraz daha pahalı, buna karşılık jant frenleri uzun vadede jant çember değişimi gerektirir.(Mekanik diskler için geçerlidir, hidrolik sistemlerde periyodik yağ değişimi önemli bir masraf kalemi olup işletme maliyeti bakımından hidrolik diski V frenin gerisine atmaktadır.)
 
Geri