Scudo Sports

hi-ten nasıl bir malzemedir

Scudo
Hi-Ten kısacası çelik malzeme anlamına gelir. Eskiden bisikler bu malzemelerle yapılıyordu. Günümüzde de bazı bisiklet modellerinde bulunuyor. Aluminyuma göre daha uygun malzeme olduğundan düşük bisiklet modellerinde kullanılıyor. biraz ağır oluyorlar.

Unutmamak gerekiyor ki bir çok efsane bisiklet hi ten kadroydu.

Daha sonra Cro-Moly çıktı yani crom ve aluminyum.

iyi yanları da var tabiki çok sağlamdır. genelde BMX bisikletleri ve bazı freride bisikletler bu malzemeden yapılır. üst gurupları ise Cro-moly ve Aluminyumdan,
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Özgür
@Samet Şenel

salcanonun kendi sitesinde xrs 200 yol bisikleti 12.6 kilo ve hi ten kadro
bir üst modeli ise aliminyum kadro ağırlık 10.2 kilo

2.4 kilo yol bisikleti için çok olsada profossyonel yaklaşılmadıkça ve dayanıklılık ile
problem çıkarmadıkça

sizce gözardı edilebirmi..?

bence edilebilir..


pekii daha önce hi-ten kullanan oldumu hiç..?
 
Yol bisikletinde halen hiten kadro kullananları da anlamak çok güç.
 
2.4 kilo emin olun müthiş bir fark yaratacaktır. 14 kiloluk bir bisikletten 10 küsür kilogram civarında ki bisiklete geçmiş biri olarak bunu kesinlikle söyleyebilirim.
 
competetion arkadaşımızın dediği gibi çelik alaşım bisikletler bizim yaşlarda olanların küçüklükte kullandığı bisikletlerde hep vardıı
bence sağlamlık olarak bir problemi olacağını düşünmüyorum
sedat tosunoğlu arkadaşımız verdiği link yararlı ama
bu bilgiler ışığında
ağırlık dışında çok bir dezavantajı yok sanırım.

ki biraz önce yukarda sölediğimm bisikletler arasında 2.4 kilo fark sadece kadrodan kaynaklı deil dişli ve aktarıcı kaynaklıda farkettiriyo..

eğer böyleyse 2.4 kilo toplamda bir yol bisikletinde bana ne kaybettirir...?
 
  • Beğen
Tepkiler: F.Ekin
@competetion

aradaki fiyat farkı müthiş
biri 367 lira diğeri 880 ve 1470 tl

kullanım sebebi bu olsa gerek..
 
sadece kadro farkı olduğunu sanmıyorum özellikleri de farklı olabilir
vites sistemi jantlar frenler gibi
bunlarla birlikte değerlendirmek daha iyi olabilir
ama yıllardır bisiklet satan birisi olarak söylemeliyimki
hi ten kadro alıp da iki ay sonra ya keşke aluminyum alsaydım demeyen müşterim olmadı.
en başta insanların içindeki rekabet hissi
ayrıca bir bisiklet 10 kg iken diğer bisiklet 12.5 kg ise inannın bana uzun yol sürüşlerde sizi daha çok yoracaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Özgür
oncelıkle alımınyum yıllarca curumez

bırde 2,4kg onemı sız bısıkletı ne amaclı kullanıcaksınız buna baglı
ben bısıkletımı almadan once forum sıtesınde falan aramadım ıse gelııp gıttıgım yolun vıdeosunu cektım ıstanbulda kapı kapı gezdım vıdeoyu ızlettım bu yola gore bısıklet ıstıyorum dedım ve bana 4300d gıbı trekın dusuk bı modelını werdı
sebep:ayda 10,000 km gıbı bı yol kat edıcek olan bısıklet hafıf olmamalı nedenmı hafıfledıkce mekanıklerde hafıflesıyokı bu alımınyum kullanılmasına sebep bunuda bana tek soyleyen trek dısbırıtoru bahar hırdavat oldu maddıyat onemlı degıl dedıgım halde 4300d al dedı ve aldım ama adı lazım degıl sırkecı ortakoy butun bısıkletcıler 3000 ıla 6000 eu arası fyatlı bısıkletlerı al dedı ama bunların rublesı bıle alımınyum yanı yarıs ıcınmıs burda sunu anladım musterının neye ıhtıyacı varsa dogru tespıt cok onemlı bunu bana bır fırma uyguladı gerısı parası onemlı degıl deyınce elındekı en ust modelı yada pahalı olanı wermeye kalkmıstı bu benı uzdu kendınden once benı dusunmesı gerekırdı o bısıkletcılerın.
acıkcası bu bısıklet ısı farklı bıseydır bır organ KALBIN yerıne DIYAFRAM TAKILMAZ.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Özgür
@Sungur Çağırgan

jantlar standart olarak aynı fakat aktarıcı dişli ve aynakol farklı :)
peki normalde soru biraz saçma olacak ama ben 90 kiloyum hal böle oluncada 2.5 kilo göüme fazla gelmiyor..
 
@kuduzk9


kesinlikle haklısınız. ben çok profosyonel takılamamıycam fakat boş vaktim ne varsa onu iki teker üstünde geçirmek istiyorum..bunun içinde fiyat/ performans oranı gayet ii geldi

benim tek derdim sağlamlık ..?
 
  • Beğen
Tepkiler: Dindarhoca
@competetion


Cro-Moly Krom ve Aluminyum değildir adından da anlaşılacağı gibi Krom ve Molibden ağırlıklı bir alaşımdır.:in:

Hi-Ten e gelecek olursak bildiğimiz su borusudur...uzak durmakta fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa İçdağ
mtb alıcaksan 4300d gonul rahatlıgıyla tavsıye ederım mekanık dısk fren ama sorunmu hayır aksıne en kotu bısıkletcıde bıle frentelı al uyuyo uzerındekı donanım kesınlıkle cok pahalı degıl kadroya gelınce 3 serısıde 1,6kg 6 serısıde 1,6kg yanı degısen rengı saglamlık aynı ben 4 serısı aldım ılerıye donuk degısıklıge gıdılebılırmıs ha ıhtıyac duydummu daha duymadım belkı hıdrolık fren oda balataları ucuzlarsa suankı mevcut frenlerın balataları 12usd hıdrolık ler ıse 25usd bunuda sole cozdum on dıskı 203mm yaptım 45 kılo bısıklet 73kg ben arka havalanıcak kadar ıyı tutuyo kısacası 8000km az kaldı hala memnunum.
 
@kuduzk9

inceleme şansım olan bir link verme şansınız varmı acaba
ve fiyatlar hakkında bilgi alacağım bir yer ..?
 
@competetion

1) Tamamen yanlış. Aluminium nerden çıktı?
Cro-Moly - chromium molybdenum.
 
ıncelemen ıcın yesıl bısıklete bak almak ıcın ılerı motor tıcerete bu aylarda ucuza kaparsın

bu hıdrolık 2011
(link)

bu mekanık2010
(link)
ılerı motor tıcarette 1 tane kalmıstı
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Özgür
barıs cım ıkı konu acmıssın ben yenı fark edıyoprum benı katakullıye getırdın alıcan olsun ıyı tongaya dustuk ıyımı kımseye soyleme tamam bısey gormedık :D
 
Geri