Her yıl 900 bisikletli ölüyor...

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Siz aracin saginda beklemis olsaniz ve yesil ile birlikte hareket etmis olsaniz, bu esnada soldaki kirmizida gecen arac gelir solunuzdaki, sizinle birlikte hareketlenmis arabaya carpar, size carpmaz. Daha nasil ornek vereyim trafik kurallarina uymanin sizin hayatinizi kurtarabilecegine dair :snzdglsn:

Siz iyisimi benimle tartismaya devam edip, yazabileceginiz cevaplara odaklanin ve hatali bisiklet kullaniyor olabileceginiz fikrine hic ama hic kapilmayin. Basliktaki gibi her gun kaza atlatmaya da devam edin :snzdglsn: iyi forumlar dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Scudo

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Serkan Mıstınoğlu 10 sn yanan ışıkta ben araçlara yol verip en son ben geçeceksem herhalde hiç gecemem bir ışıkta 10-20 dk beklemem gerekir.ben de biliyorum sağdan gidilmesi gerektiğini ancak sanki sadece ışıkta ben varmışım gibi yazmanız acımasız.
 

07yusuf

Daimi Üye
Kayıt
1 Ağustos 2017
Mesaj
353
Tepki
589
Şehir
Mersin
İsim
Yusuf
Bisiklet
b'Twin
Geçmiş olsun.

Çizdiğiniz resme göre sizde hata yok. Ama bu resim pek olası görünmüyor. Yani bu tip bir yolda sizin en öne geçip tek başınıza orda durmanıza izin vermezler. Sola dönecek olan bir araba çoktan doldurmuş olurdu orayı. Araba doldurmuş olsaydı da, bu sefer siz yine araba kadar hızlı hareket edemeyip zor durumda kalacaktınız.

Ben de benzer bir yolu çoğu zaman kullanıyorum. Size tavsiyem, sağı bırakmayın. Ve bu tip yollarda çok dikkatli olun. Kırmızı-yeşil ışığı değil, arabaların hızlarını kontrol edin. Kurallara harfiyen uymaya kalksak, yani daha doğrusu herkesin kurallara göre hareket ettiği varsayımıyla hareket etsek, kesin kaza yaparız.

Bir bisikletlinin trafik kurallarına uyması onu kazadan korumaz. Aksine kaza yapmasına sebep olur. Kaza yapar, ama haklı olur. Haklı ve sakat... Belki de haklı ve ölü.
Kurallara uymayın. Kuralları kendiniz belirleyin, ve tek kuralınız diğer araçları zor durumda bırakmadan hayatta kalabilmek olsun.
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Serkan Mıstınoğlu tamam ben kabul ediyorum sağda durmam gerekli ancak max 10 sn yanan bir ışık var.sağdan sola dönmek istesem önce sağ ve düz gidecek araçlara yol vermem lazım bu araçlara yol verdiğimde bana geçmek için zaman kalmıyor ne yazıkki 1dk yansın ışık ben bekleyeyim tüm araçlar geçsin ben de sağdan gideyim ama bana maganda yakıştırması yapıp sonra yazdıgınız yazılar samimi değil ben yanlış biliyor olabilirim ama bu yakıştırmayı haketmediğimi düşünüyorum iyi günler.

@07yusuf sağolun hocam sol şeritte bir araç olsaydı tam arkasına şeritte dururdum.ışıklarda birçok araçtan önce kalkıyorum viteslerim düşük olur ve bir gözüm ışıkta olur.şehir bisikleti olduğu için ilk hızlanma konusunda sıkıntı yaşamıyorum

(link) guzelce cizdim arkadaslar bakmak isteyen baksin
 

HasanTiçır

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
100
Tepki
103
Şehir
Türkiye
İsim
Hasan
Bisiklet
Canyon
@DESERT FOX

böyle kavşaklarda en güvenli geçiş yaya olarak, o beklediğiniz yolun solundaki bankete geçip ordan da kırmızıda beklemeyen denyonun olduğu yoldan da karşıya geçmek şeklinde olanıdır. Haklısınız haksızsınız konusuna girmiyorum tabiki de haklısınız, allahtan sakat veya ölü değilsiniz.
 

seomam

Üye
Kayıt
9 Eylül 2016
Mesaj
91
Tepki
127
Yaş
39
Şehir
İZMİT
İsim
Süreyya
Bisiklet
Bianchi
Şu yukarıdaki tartışma üzerine söylemiyorum ama;

Bu forumda araç sürücülerinin tamamen maganda, saygısız, düşüncesiz insanlardan oluştuğu, bisikletlilerin ise hep naif, saygılı ve gerçeği bilen insanlardan oluştuğu algısını çok görüyorum mesajlarda.

Araçların içindekiler siz değilseniz abiniz amcanız halanız kuzeniniz. Aynı kültürün toz pembesi işte malesef.

Türkiye'de yaşayıp, bisikleti ile trafikte bi tehlike atlatıp "ben kurala uyuyorum yaa, şu saygısız araç sürücüsüne bakasana!?!" diyebilen insanın kafasını çok merak ediyorum. Türkiye burası arkadaşlar, trafikte ciddi tehlikedeyiz. Hiçkimsenin kuralına göre sürmeyeceği - sizi görmeyeceğini düşünerek sürmekten başka çare yok şimdilik. (Bir diğer kuşakta sizlerin elinde yetişecek kültürlü, saygılı gençler ehliyetlerini alana dek.)
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@seomam kendim ayrica arac kullaniyorum bu forumda yeniyim benden once acildiysa da bilemiyorum evet bisikletin ustunde olduğumuz her saniye tehlike bunun farkindayim
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Odabaş

ömermurat131

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Kasım 2015
Mesaj
463
Tepki
826
Şehir
çorum
Bisiklet
Diğer
@DESERT FOX sen hatalı değilsin..
Bende duruma göre sol şeride geçerim..
Bazı kavşaklarda mecburen sola geçmek lazım..
Trafikte duruma göre yaya gibi de,motorlu araç gibi de olmalısınız..Önemli olan dikkatli olmanız ve kurallara dikkat etmeniz..Tabi bu kurallar kırmızı ışık gibi hayati kurallardır..Öyle şu şeritten gideceksin,şöyle döneceksin,solu geniş alacaksın gibi şeyler bisikletliyi bağlamaz..
 

Türka¥

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
1.784
Tepki
2.271
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Ghost
@seomam aynen katılıyorum..

araç sürücüleri daha diğer araçlarla anlaşamıyor geçinemiyorken bir de bisikletlilere anlayış göstermelerini beklemek absürd olur..
trafikteki genel çoğunluk daha ayı gibi araba kullandığının farkında değil..
en ufak bir hatada canı yanacak olan bizleriz, bu nedenle her zaman tetikte olması gerekenler de bizleriz..
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.601
Tepki
10.283
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Eski bir çin atasözü der ki;

"Duruma göre sol şeritte olmak lazım bazen"
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy ve Murat B.

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@BerkEvren

@Serkan Mıstınoğlu

Maalesef kuralları yanlış biliyorsunuz.

Meşhur "bisiklet sağdan gider" kuralı, Karayolları Trafik Kanunundaki 46. Madde. Yasa metni şöyledir:

Madde 46 – Karayollarında trafik sağdan akar.
Aksine bir işaret bulunmadıkça sürücüler:

e) İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil,kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek,
Zorundadırlar.


Yani önündeki aracı geçerken (sollarken) ve dönüşlerde "bisiklet sağdan gider" kuralı geçerli değil. Dönüşler içinse aynı kanunda şöyle bir madde var:

Madde 53 – Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uyarlar.

b) Sola dönüşlerde sürücüler;

2. Yolun gidişe ayrılmış olan kısmının soluna yaklaşmaya,

Zorunludurlar.

Karayolları Trafik Yönetmeliği'nde ise biraz daha fazla detay var:

Dönüşler (Doğrultu Değiştirme)
Madde 102- Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;

b) Sola dönüşlerde;

2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,

Mecburdurlar.


İki şeritli bir yoldan sola dönmek için sağ şeridi kullanmak, kurallara aykırı olduğu gibi çok da tehlikelidir. Sol şeritte gidip de düz devam etmek isteyen araç ile yolunuz kesişecektir ve arkanızda sağ şeritten düz devam etmek isteyen motorlu araç varsa sol şeritteki aracın görüş alanını kapatacağı için son ana kadar ne siz onu görürsünüz, ne o sizi görür.
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@murat b.anlatmak istedigim buydu ama serkan dene yöneticiden trafik kurallarini hilal eden trafik magandasi yakıştırması alxik ne yazikki.sagdan sola gecmek zaten en aykiri sey ki saga dönmek isteyen ve duz gitmek isteyen araclarla çarpışmam daha olasi
 
  • Beğen
Tepkiler: ilberto

aeneskral

Allah için NAMAZ'a dur ey müslüman!
Kayıt
11 Ocak 2015
Mesaj
680
Tepki
839
Yaş
36
Şehir
Gaziosmanpaşa, İstanbul
İsim
Abdulkadir Enes KIRAL
Bisiklet
Giant
900 de çokmuş yahu.
 

BerkEvren

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Şubat 2016
Mesaj
3.300
Tepki
13.190
Şehir
İstanbul
İsim
Berk Evren
Başlangıç
1983—84
Bisiklet
Diğer
@Serkan Mıstınoğlu @Murat B. Kavşağı tabiki en kısa yoldan dönmelisiniz. Ama şeritte bir araç varken onun solunda kalmamanız lazım. Şeridi kapatmak önemli. (Ki videoda abi her fırsatta kapıyor şeridi - bende çok uygularım ışıklarda) Tek gidiş şeridi olan kavşakta öndeki aracın solunda şeridi paylaşmak hatalı olan. Karşıdan veya ana yolda sizin aksi şeridinize bir araç geldiğinde 2 aracın arasında kalırsınız bu durumda. Ben ışıklarda beklerken şeridi kapıyorum mutlaka. Arkamdaki aracada selam verip soruyorum hangi yöne gideceğini. Hiç sakatlık yaşamadım daha.
 

danslebleu

Vélo pliant
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
66
Tepki
62
Şehir
Kadıköy
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
-İstatistiklere göre, kazaya sebep olan kusurlar arasında, sürücü hataları açık arayla önde gidiyor.Emniyet Genel Müdürlüğü’nün trafik kazalarına ilişkin raporlarına bakıldığında trafik kazalarının ciddiyeti bir kez daha anlaşılıyor. Raporlara göre, 2006 yılında 664 bin kaza meydana geldi ve bu kazalarda 3 bin 365 kişi hayatını kaybetti. 135 bin 224 kişi de yaralandı veya sakat kaldı. Kazaların yıllık maddi kaybı ise 1 milyar doları buldu.
Kazaların 2007 yılı rakamları da ürkütücü. 2007 yılının Ocak ve Şubat ayı rakamları belli oldu. Emniyetin tespitlerine göre, bu yılın ilk iki ayında toplam 106 bin kaza meydana geldi. Kazalarda 373 kişi hayatını kaybederken, 17 bin 598 kişi de yaralandı. Bu iki ayda meydana gelen kazaların maddi yükü ise 182 milyon YTL yani 182 trilyon lira.
Kazalarda sürücü hataların ilk sırada olduğu da yine raporlara yansıdı. 2007 yılının ilk iki ayında meydana gelen kazalardan 13 bin 305’inin sürücü hatalarından kaynaklandığı belirlendi.
KAZA NEDENLERİ
* Aşırı hız,
* Geçiş kurallarına uymama (hatalı sollama),
* Yakın takip, uykusuz ve dikkatsiz araç kullanma,
* Alkollü olarak araç kullanma,
* Kavşaklarda geçiş önceliğine uymama,
* Kırmızı ışık ihlali,
* Emniyet kemerinin kullanılmaması.
Yetkililer, trafik kazalarına yoğun olarak sürücülerin yaptığı kural ihlallerinin sebep olduğunu, buna yaya ve yolcuların sebep olduğu kazalar eklendiğinde tüm kazaların yaklaşık yüzde 99’unun insan unsurundan kaynaklandığını belirttiler. Yetkililer, sürücü, yolcu ve yayalara şu uyarılarda bulundular:
SÜRÜCÜLERE UYARILAR
* Yasal hız sınırlarının üzerine çıkmayın.
* Yakın takip yapmayın.
* Alkollü veya uyuşturucu maddeler almış halde araç kullanmayın.
* Trafik işaret ve işaretçilerine uyun.
* Uykusuz veya yorgunken araç kullanmayın.
* Yayaların yolu kullanma haklarına saygı gösterin.
* Araç kullanma sürelerine dikkat edin.
* Sıcak havalarda mecbur kalmadıkça 11.00-15.00 saatleri arasında trafiğe çıkmayın.
* Çocuklarınızın aracın arka bölümünde oturmalarını sağlayın.
YOLCULARA UYARILAR
* Sürücünün dikkatini dağıtacak hareketlerden ve konuşmalardan kaçının.
* Araç seyir halindeyken kapıları açmayın.
* Araç durmadan araçtan inmeyin.
* İniş ve binişlerinizi aracın sağ tarafından yapın.
* Aracın camından dışarıya sarkmayın.
YAYALARA UYARILAR:
* Araçlara ayrılmış yollara girmeyin.
* Yaya kaldırımlarını kullanmaya özen gösterin.
* Kaldırımların bulunmadığı yerlerde trafiğin akışına ters yönde yürüyün ve karşıdan gelen araçlara dikkat edin.
* Karşıya geçerken yaya geçitlerini, üst ve alt geçitleri, ışıklı trafik işaret ve işaretçilerinin bulunduğu yerleri, hiçbiri yoksa köşe başlarını tercih edin.
* Duran araçların arasından, önünden, arkasından karşıya geçmeyin.
Kazaları önlemek için çalışmalarını sürdürdüklerini, trafik kontrollerinin devam ettiğini kaydeden yetkililer, trafik ekiplerinin yanı sıra araç firmalarının da kendi iç denetimlerini yapması gerektiğini ifade ettiler. Tarım işçilerinin çalışacakları alanlara kamyonlarla taşınmasını önlemek için yapılan denetimlerin de sürdüğünü belirten yetkililer, bu uygulamanın büyük ölçüde engellendiğini sözlerine eklediler.
Buradan sonra Trafik Araştırma Müdürlüğünün Kazalarda Sürücülerin Rölü adlı yazısı:
Uykusuz Yorgun Araç Kullanımı

SÜRÜCÜ YORGUNLUĞU ve UYKUSUZLUĞUNUN TRAFİK GÜVENLİĞİNE ETKİSİ
Birçok kişi alkollü araç kullanmanın ne kadar tehlikeli olduğunun bilincinde ve farkında olmakla birlikte, yorgun ve uykusuz araç kullanmanın da en az alkollü araç kullanmak kadar tehlikeli olduğu ve en önemli kaza nedenlerinden biri olduğu gerçeğini yeterince bilmemekte ya da göz ardı etmektedir. Oysa, uykusuzluk, tıpkı alkol ve uyuşturucunun etkisi altındayken olduğu gibi sürücülük performansını olumsuz etkilemekte ve ciddi trafik kazalarına neden olmaktadır;
ABD Ulusal Karayolları Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) verilerine göre yorgun ve uykusuz araç kullanmaya bağlı her yıl yaklaşık 100.000 kaza (tüm kazaların % 1.5’i) ve yılda yaklaşık 1500 ölüm (tüm ölümlü kazaların % 4’ü) meydana gelmektedir. Ülkemizde yapılan bir araştırmaya göre, kendileriyle mülakat yapılan ağır vasıta sürücüleri en önemli kaza nedenleri olarak, alkollü iken araç kullanmak(%23.5), hatalı sollama yapmak (%22), yorgun ve uykusuz araç kullanmak (% 17.1), yeterli sürücülük deneyimi olmamak(%16.2) ve trafiğin akışına göre hızı ayarlayamamak gibi sürücü hatalarını belirtmişlerdir(Sönmez, 1999)
DİREKSİYON BAŞINDA YORGUNLUK VE UYKU BELİRTİLERİ
Direksiyon başındayken yorgunluk ve uykusuzluğun basit işaretleri vardır. Bunlar,
* Gözlerin karıncalanması
* Ensede gerginlik
* Sırt ağrıları
* Esneme
* Başı dik tutmakta güçlük çekilmesi
* Gözleri belirli bir noktaya odaklamada güçlük çekilmesi
* Trafik işaretlerinin atlanması ya da hatırlanmaması
SÜRÜCÜ YORGUNLUĞUNU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Özellikle ticari araç ve ağır vasıta sürücüleri olmak üzere sürücüler hangi nedenlerle yorgun ve uykusuz olarak direksiyon başına geçmektedirler? Bu alanda yapılan araştırmalar incelendiğinde, uykusuz araç kullanmaya bağlı faktörlerin dört temel grup altında toplandığı görülmektedir.
1. Zaman
Günün hangi saatlerinde ve ne kadar süreyle araç kullanıldığı yorgunluğu ve uykusuzluğu belirleyen en temel faktör olarak görülmektedir. Araştırma bulgularına göre, 8-9 saatten fazla araç kullanıldığında, yorgunluk ve dikkat dağılmasına bağlı ciddi sorunlar başlamakta, sürücülük performansı olumsuz etkilenmekte ve kaza riski önemli ölçüde artmaktadır.Özellikle kamyon sürücülerinin yorgunluğa ve uykusuzluğa bağlı kazalara daha yatkın oldukları görülmektedir . Her yıl katedilen mesafeye ek olarak, birçok kamyon sürücüsü vücudun en uykulu ve yorgun olduğu zamanda, gece araç kullanmaktadır. Ülkemizde, karayolu ile yük taşımacılığının diğer taşıma sistemleri içindeki payının %90 olduğu, yolcu taşımacılığının ise % 95 olduğu ve ölümlü trafik kazalarının % 13.9′ unun ağır vasıta kazaları olduğu göz önünde bulundurulduğunda, ağır vasıta sürücülerinin önemli bir risk grubu oluşturulduğu anlaşılmaktadır. Ülkemizde yapılan bir araştırmaya göre, kendileriyle mülakat yapılan ağır vasıta sürücüleri en önemli kaza nedenleri olarak, alkollü iken araç kullanmak(%23.5), hatalı sollama yapmak ( %22), yorgun ve uykusuz araç kullanmak (% 17.1), yeterli sürücülük deneyimi olmamak(%16.2) ve trafiğin akışına göre hızı ayarlayamamak gibi sürücü hatalarını belirtmişlerdir (Sönmez, 1999).
2. Direksiyon başına geçmeden önce uykusuz kalmak ya da yeterli uyku uyumamak
Araştırmalar göstermektedir ki, genelde ortalama 16 saatten fazla uykusuz kalma sonucunda sürüş performansında önemli derecede bozulmalar başlamakta ve trafik güvenliği açısından da ciddi tehlikeler başlamaktadır. Bir araştırmada kazaya sebebiyet veren sürücülerin aynı kazaya karışan diğer sürücülere göre kaza öncesi uyku sürelerinin daha kısa olduğu bulunmuştur.
3. Uyku bozukluğu
Ağır vasıta sürücülerinde görülme sıklığı daha fazla olan çeşitli sağlık sorunlarına bağlı (uyku apne sendromu ve narkolepsi gibi) uyku bozuklukları, sürücülerin direksiyon başında uyuya kalmasına neden olmakta ve trafik güvenliği açısından ciddi tehlikeler oluşturmaktadır
4. Çevresel faktörler
Yolların monoton olması, uyarıcı önlemlerin alınmamış olması, iklim koşullarının elverişsiz olması ya da sürücülerin ihtiyaç duyduklarında dinlenme ve uyku molalarına olanak sağlayacak tesis veya mola yerlerinin bulunmayışını da yorgunluğu artıran önemli faktörler arasında sayabiliriz. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Araştırma Merkezinin Hacettepe Üniversitesi ile ortaklaşa yapmış olduğu, ağır vasıta sürücülerinin yaşam ve çalışma koşullarına ilişkin araştırmaya göre, araştırmaya katılan kamyon, otobüs ve çekici sürücülerinin yaklaşık yirmide biri uyuyacak ve yemek yiyecek yer bulma , onda biri temizlik-tuvalet-şahsi bakım ve haberleşme ihtiyacının giderilmesi, üçte biri ise araçların küçük arızalarını gidermek için uygun yer bulmada sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir.
UYKUSUZLUĞUN PERFORMANS ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Uykusuzluk, kişilerin güvenli sürüş için kritik olan performanslarını olumsuz yönde etkilediğinden en önemli kaza nedenlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. ( Dinges ve Kribbs, 1991). Peters ve arkadaşlarının yaptığı bir araştırmada, aşamalı uyku yoksunluğunun, simülasyonlu sürücü performansı üzerindeki etkilerine ve kaza oranlarına bakılmış ve uykusuzluğun yoldan çıkma kazalarına neden olan anlamlı bir faktör olduğu görülmüştür; Kaza oranlarında, orta düzeyde bir uyku kısıtlamasından sonra(4 saat) küçük bir artış, uyku kısıtlamasının artmasıyla birlikte, ciddi artışlar görülmüştür. Bu çalışma sonucunda, 36 ve 60 saat uyanık kalma durumunda, trafik güvenliği açısından çok ciddi tehlikelerin ortaya çıktığı görülmektedir.
Laboratuar ortamında ve araç içi çalışmalarda belirlenen etkiler şunlardır:
* DAHA YAVAŞ TEPKİ ZAMANI: Uykusuzluk, optimum tepki zamanlarını azaltmakta ve orta derecede uykulu kişilerde performansı azaltarak, tehlike anında zamanında durabilmelerini engellemektedir(Dinges,1995).Tepki zamanındaki çok hafif yavaşlamalar ise, özellikle yüksek hızlarda kaza riskleri üzerinde derin bir etki yaratabilmektedir.
* GENEL DİKKAT DÜZEYİNİN AZALMASI: Sürücüler yaşları ve fiziksel durumları ne olursa olsun, her 90-120 dakikada bir dikkat azalmasına maruz kalırlar. Uykusuzluk ise dikkat azalmasını artıran en önemli etkenlerden biridir. Bununla birlikte, sürücülük gibi dikkate dayalı işlemlerdeki performans uykusuzluğa bağlı olarak düşmekte, tepkisizlik süreleri veya gecikmiş tepkilerin oranı artmaktadır. Haroldsson ve diğ., 1990; Kribs ve Dinges, 1994 ). Uyku ihtiyacı olan kişi direksiyonda daha çabuk yorulmakta, zamanla dikkati azalmakta ve direksiyon başında uyuya kalarak kazaya neden olabilmektedir.
* BİLGİ İŞLEMEDE BOZUKLUK: Bilgiyi işleme ve birleştirme işlemleri daha uzun sürmekte, kısa süreli bellek doğruluğu azalmakta ve performans düşmektedir. (Dinges, 1995 ). Özetle, uykusuzluk, tıpkı alkol ve uyuşturucunun etkisi altındayken olduğu gibi, tepki zamanı, dikkat, algılama, muhakeme ve koordinasyon gibi zihinsel ve psikomotor becerileri olumsuz yönde etkilemekte ve kazaya neden olmaktadır. Diğer bir ifadeyle, uykulu ve yorgun bir sürücü, çevreden gelen bilgileri uyanık bir sürücüyle aynı hızda ve aynı doğrulukta algılayamamakta, değerlendirememekte ve tehlike anında kazayı önleyebilmek için yeterince hızlı tepki verememektedir. Uykusuzluk ve yorgunluğun sürüş performansı üzerine etkilerinin alkolün etkileriyle karşılaştırıldığı bir araştırmada, deneklerin bir bölümü 28 saat uyanık tutulmuşlar, diğerlerine ise kanlarındaki alkol oranı 0.1 promile ulaşıncaya dek her yarım saatte bir alkol verilmiş ve her yarım saate bir el-göz koordinasyon testi uygulanmıştır. 28 saat uykusuz kalan deneklerin koordinasyon düzeyleri, 0.1 promil oranında alkol alan deneklerinkine, 17 saat uykusuz kalanların ise 0.5 promil oranında alkol alanlarınkine eşdeğer düzeyde bozuk çıkmıştır (NSF, National Campaign on Drowsy Driving,1993).
YORGUNLUK VE UYKUSUZLUĞA BAĞLI KAZALAR EN ÇOK KİMLERİ TEHDİT ETMEKTEDİR?,
* Özelikle ağır vasıta sürücüleri olmak üzere, dinlenmeden uzun süre araç kullanan sürücüler
* Sık sık gece yolculuğu yapanlaruyku bozukluğu olan kişiler (kronik uykusuzluk, narkolepsi veya uyku apnesi gibi gündüz aşırı derecede uykusuzluk yaratan bozukluklar)
* Uyku getiren ilaç kullanan veya alkolün etkisinde araç kullananlar
* Vardiya sistemiyle çalışanlar
UYKUSUZ VE YORGUN ARAÇ KULLANMAYA BAĞLI KAZALARIN GENEL ÖZELLİKLERİ
Uykusuzluğu , alkole bağlı kazaların aksine, kaza mahallinde ölçebilecek kan, nefes testi gibi objektif ölçme yöntemleri henüz mevcut değildir. Bu nedenle, uykusuz araç kullanmaya bağlı kazalarla ilgili değerlendirmeler , sübjektif bulgulara, polis kaza tespit raporlarına ya da sürücülerin kendi beyanlarına dayanmaktadır. Bu değerlendirmeler ışığında ortaya çıkan uykusuz ve yorgun araç kullanmaya bağlı kazaların genel özellikleri aşağıda sıralanmıştır;
* KAZANIN GECE GEÇ SAATLERDE MEYDANA GELMESİ: Günün saati sürücü yorgunluğunu ve dikkatini etkileyen en tutarlı etkendir. Sürücü yorgunluğu gece sürüşünde gündüze oranla çok daha yüksek düzeydedir( Lavie,1998) Uykusuz araç kullanmaya bağlı kazalar, ağırlıklı olarak gece yarısından sonra meydana gelmektedir. Uykusuzluğa bağlı kaza riski, hem genç sürücülerde( 25 yaş ve altı) hem de 26-45 yaş sürücülerde gece saatlerinde artış göstermektedir. Ancak, 65 yaş üzerindeki sürücülerin öğleden sonra kaza riski daha fazladır (Pack ve ark.,1995; Wang, Knipling, Goodman,1996).
* AĞIR KAZA OLMASI: Uykusuzluğa bağlı trafik kazalarında muhtemelen yüksek hız, gecikmiş tepki zamanıyla birleştiği için, ağır yaralanma ve ölümler çok daha fazla görülmektedir. Pack (1995) ve Maycock (1996) en ciddi kazaların büyük oranda uykusuzluğa bağlı olduğu sonucuna varmışlardır.
* KAZAYA KARIŞAN TEK ARACIN OLMASI VE ARACIN YOLDAN ÇIKMASI: ABD ( Kuzey Carolina) Polis kaza raporlarının analizi sonucunda, alkol temelli olmayan uykusuz araç kullanmaya bağlı kazaların büyük oranında yoldan çıkan tek aracın olduğu görülmüştür (Pack ve ark., 1995).
* KAZANIN HIZ LİMİTİNİN YÜKSEK OLDUĞU YOLLARDA MEYDANA GELMİŞ OLMASI:NHTSA verileri, uykusuzluğa veya yorgunluğa bağlı kazaların hız limitlerinin yüksek olduğu karayollarında meydana geldiğini göstermektedir. Pack ve ark.(1995), uykusuzluğa bağlı kazaların daha çok hız limitinin yüksek olduğu yollarda meydana gelmesini gecikmiş tepki zamanıyla açıklamaktadırlar.
* SÜRÜCÜNÜN KAZAYI ÖNLEYEBİLMEK İÇİN HERHANGİ BİR GİRİŞİMDE BULUNAMAMIŞ OLMASI: Kaza verileri, uykulu sürücülerin kazayı önleyici bir harekette bulunma olasılıklarının oldukça düşük olduğunu ortaya koymaktadır (Wang, Knipling, Goodman, 1996).
* SÜRÜCÜNÜN ARAÇTA YALNIZ OLMASI: Kaza araştırmalarına göre, uykusuz araç kullanmaya bağlı kazaların yaklaşık %80’ninde sürücünün araçta yalnız olduğu saptanmıştır( Mc. Carlt ve diğ.,1996)Öte yandan, direksiyon başında uyuya kalan ancak,kaza yapmayan sürücülerin ise araçta yalnız olmadıkları görülmüştür (Wilkins ve ark.,1997)
ALINACAK ÖNLEMLER VE ÖNERİLER
Uykusuz ve yorgun araç kullanmaya karşı alınacak önlemler ya doğrudan uykusuz araç kullanmamayı amaçlayan ya da uykusuzluk meydana geldikten sonraki durumu düzeltmeye yöneliktir. Yeterli uyku uyuyarak uykusuzluğu önlemek herhangi bir telafi edici önlemden hem daha kolaydır hem de daha etkilidir. Uyku geldikten sonra alınan önlemlerin etkisi çok fazla sürmemektedir. En fazla sürücülerin uyuyabilecek bir yer bulmalarına yetecek kadar bir süre için etkili olabilmektedir.
Kafein alımı, radyo dinlemek, araçtan inip kısa bir yürüyüş yapmak, camı açmak vb gibi geçici önlemler kesinlikle iyi bir uyku alışkanlığının yerini almamalı ve uykusuz sürücülerin varacakları yere güvenle varmalarını sağlayacak etkili stratejiler olarak algılanmamalıdır.
SÜRÜCÜLERİN ALABİLECEKLERİ ÖNLEMLER
DİREKSİYON BAŞINA GEÇMEDEN ÖNCE
* Uykusuzluğa neden olan hastalıkların tedavi edilmesi
* Yeterli uyku uyumak için zamanın iyi planlanması
* Uykulu iken yasal limitin altında bile alkol alınmaması
* Gece saat 12 ile sabah saat 6 arası mümkün olduğunca araç kullanılmaması · uyku getirici ve uyuşturucu etkisi olan ilaç tedavisi süresince araç kullanılmaması
DİREKSİYON BAŞINDAYKEN
* Uzun süreli araç kullanırken düzenli aralıklarla dinlenme molaları verilmesigünde ortalama 8-9 saatten fazla araç kullanılmaması
* Yorgun ve uykusuz hissedilmesi halinde araç kullanmayı bırakıp, uygun bir yerde yeterli uykuyu alıncaya kadar uyunması
* Yola devam etmeden önce kısa bir uyku molası verilmesi: 15-20 dakikalık uyku molalarının performansı artırdığı görülmüştür (Horne&Reyner, 1995;Dinges ve ark., 1987; Philip ve ark.,1997). Laboratuar ortamında yapılan bir araştırmada, 35 saat süresince her altı saatte bir verilen uyku molalarının performansı sürdürmekte etkili olduğu bulunmuştur.Bazı araştırma sonuçları, Kahve, çay veya kola gibi kafein içeren uyarıcıların, uykulu kişilerde dikkati artırdığını göstermektedir (Regina ve ark., 1974; Lumley ve ark., 1987;Griffiths ve ark., 1990; Lorist ve ark.,1994).. Örneğin,uzun süreli sürüş işleminde, kafeinin, yorgunluğun gelişmesindeki etkilerine bakıldığı bir araştırmada, 200 mg (2-3 fincan kahve) kafeinin, yorgunluğun belirtilerini azalttığı ve genel performansı artırdığı bulunmuştur (Gibson, Mascard&Starmer,1995). Ancak, kafeinin performans üzerinde deneylerle kanıtlanmış etkileri bulunmakla birlikte , bu etkilerin kısa süreli olduğu ve sadece uygun bir yer bulup dinleninceye kadar işe yarayabileceği ve uykusuzluğu gidermenin en etkili yolunun sadece uyumak olduğu gerçeği göz ardı edilmemelidir
(link)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Her yıl kaç çocuğun açlıktan öldüğü kaç binlerle ifade ediliyor, ki günlük 5-6 doların altındaki ücretlere köle gibi çalışan milyonlarca insan var.
Bisiklet konusunda daha iyi önlemler alınabilir ama bu ölümleri sıfıra indirmek NEREDEYSE İMKANSIZ.
Çünkü dünyanın her yerinde kötü insanlar var.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Hiçbir hükümet, hiçbir belediye başkanı güvenli bisiklet yolu yapmayacak.

Bugüne kadar yaptıkları gibi bundan sonra da yapacakları, yapabilecekleri tek şey, osuruktan mavi şeritler çizmek. Ne olacak ki? İki günlük yevmiye, mavi ve beyaz boya. Tüm maliyet bu. Sonra gelsin dört tekerli teröristler park etsin.

Tıpkı yaya kaldırımlarına park eden teröristlere karşı aciz oldukları, daha doğrusu onlar da onların safında oldukları gibi.....

Abicim, tek çıkar yol var. Kar kış demeyeceksin, yola çıkacaksın. İŞE BİSİKLETLE GİDİP GELECEKSİN. O caddeden saatte bir bisikletli değil, dakikada 20 bisikletli geçecek. Bunların dikkatini anca böyle çelebilirsin.

Ama nerde bizde o medeniyet.

Türkiye'de spor = Lig TV aboneliği, sevgilisine 2 milyonluk cabrio araba hediye eden futbolcu, vs vs.....
 

Utku10at

Üye
Kayıt
25 Ekim 2017
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
24
Şehir
Samsun
İsim
Utku Onat Kara
Bisiklet
Diğer
Fullface herzaman tercihim olmuştur...
 

Desert Fox

CARRARO Sportive 321 Deore
Kayıt
24 Eylül 2017
Mesaj
1.312
Tepki
1.426
Yaş
27
Şehir
KAŞ/OLSZTYN
İsim
TAHA
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Murat Semizen iyisi dostum trafigin az oldugu rotalar belirlemek kendi kafanda gideceksin

HUAWEI GRA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi