Scudo Sports

Her şey sağda

mecaoz

Forum Demirbaşı
Kayıt
9 Mayıs 2007
Mesaj
488
Tepki
171
Şehir
aa
arkadaslar bisikletimin parcalarını degiştirirken aklıma gelen bi sorudur bu ve nedenini mrk ettiğim için soruyorum

aynakol ruble arka artırıcı ve on artırıcı neden sagda yeralmaktadır yani sol tarafada taksak nolurdu

(gecmişte ata binmek için kılıcların yerleri onemliydi) ama bisiklette bole bi sorun mu var ki hep sagda???
 
Scudo
@sinto

yoo yani sadece bizim cabamızla olacak seylerden bahsetmedim yani bisiklet firmaları bu kasetlerin ters sistemde calısanını yapsa olur muhtemelen ama bu genel solda yapılması nedendir die dusundum o yuzden(bide ikide bir sag sol yazıyoz politik bişi anlasılmasın:D )
 
Senin sorun şeye benzemiş ; tr de neden direksiyon sağda avrupanın ( çoğu ülkesinde) solda :D Ağırlık merkezi olabilir bunun nedeni insanların sağ taraf dengesi daha sağlam.
 
@7.60

Ama benim değil !!! %100 solağım ve sağ tarafımla hiçbir şey yapamam. N'olacak şimdi?...
 
Bazı fixed gear bisikletlerde sol tarafta çark olabiliyor. Çünkü freewheel mekanizması olmadığı için dönüş yönü problemi de ortadan kalkıyor.
 
Aslında bu sistemin neden sağda olduğunu anlamak için biraz eskilere, vidalı ruble zamanlarına gitmemiz gerekiyor.
Biliyorsunuz ki vidalı rubleler, arka jant göbeğine vidalanarak monte edilirler ve düz dişlidirler. Bu nedenle pedal basıldıkça sıkılırlar. Hatta yeni takılan bir vidalı rubleyi yerine iyice oturttuktan sonra bisikletle bir iki tur atılır, ardından vites ayarı yapılır (Tabi ki bisikletlerin vitessiz olduğu günleri de hatırlamakta da yarar var).
Eğer ki ruble solda olsaydı, biz pedala asıldıkça ruble gevşerdi, bir süre sonra da boşa dönüp sökülürdü. İşte bunu önlemek için çekiş sistemi sağ tarafta (diye biliyorum ben :)).
 
@7.60


Aslında vites ve dişli sistemi solda olan bisiklet pekâla da yapılabilir. Bisikleti icat eden adam onu da yapar. Ama yapılsa bile trafik sistemi sağdan ve diğer her şeyden sağdan işliyor bu dünyada. Dolayısıyla yine bir işe yaramazdı, ama solakların çok işini görürdü, o ayrı.

Herneyse, ben hayatımdan memnunum zaten. Bisikletçiyim, solağım ve mutluyum.

:)
 
@7.60

Hayır, kadınım; insanları baymaktan hoşlanmam. :D
Hem şimdiye kadar adı Zuhâl olan bir erkek gördüysen kutlarım seni. :D :D
 
halililin dediği mantıklı fakat ters diş bisiklette sıkça uygulanan bi şey
sol tarafa yapıp ters dışle pedal cevirip sıkıştırlması sağlanabilirdi.

bence insanların büyük çoğunluğu vücudunun sağını daha aktif daha kontrollü kullandığından bununla birlikte sağ kolun sağ bacağın daha kuvvetli olmasından dolayı çekiş sistemi sağda olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Çekiş sisteminin sağda olması sağlak veya solakları etkilemez ki. Sonuçta 2 tane pedal var öyle değil mi ? Bence bisikleti ilk yapan adam çok ileri görüşlüymüş , ileride sola da hidrolik disk frenleri monte ederiz demiş ondan sağa koymuş çekiş sistemini :D
 
@Zuhâl



Bazı insanlarda iyi niyet hoşgörü ve tüm güzel duygular işe yaramıyor.Bunu anladım kadın abla. Gül gül öldüm burda teşekkürler.
 
@andac

olurmu güç kısa mesafe den aktarılırsa daha az kayıba uğrar. sol pedal ön çarka daha uzak ve esneme olabilir artı mil var bide

madem sağ bacak kuvvetli gücüde direk iletsin demişler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: macerakolik
Evet doğru 4 5 cmlik bir mesafe farkı var. Bu da sol pedala abandığımızda orta göbek milinin daha çok burkulması güç kaybının artması demek.
 
@tekteker

Ters diş bisiklette çok sık uygulanır. Ancak zahmetli ve de riskli bir sistemdir. Dikkat ederseniz sadece karşılıklı dişlilerin söz konusu olduğu yerlerde kullanılır.
 
Geri