Scudo Sports

Hepimiz bisiklet sürüyoruz, peki ne kadar ustayız?

Scudo
Bisiklete hakim olmak çok önemli ya, en ufak yanlışta yerde bulabiliriz kendimizi :)
 
Videoda ele alınan bütün konularda sanırım ben ustayım :cool: Sadece durmak istediğimizde yapılacak dirsek kırma olayını bilmiyordum onu öğrenmiş olduk teşekkürler video için
 
@vraptor

Aslında ustalık dedik ama düşündüm bunlar ustalık değil bir sürücüde bulunması gereken temel özellikler bence.
 
acemiyim ama refleksde önemli..Bu aksam işten dönüşte tek seritli yarı cadde yarı sokak bir yolda ilerlerken cukurları atlatırken karsıdan baktım araclar geliyor mecbur sol tarafta kalmam gerekti,o esnada karsıdan gelen arac ani durdu bende sandım bana yol vermek için durdu.tabi sol tarafta park halinde araclar var sadece benim gecebileceğim kadar aralık vardı..tam yanından gecerken cocuk arka kapıyı ani acınca,arka frene asılıp lastik kaydırıp sol kırdım hemen iki arac arasına daldım.ucuz atlattım.şanslıydım ani refleksle kurtardık birde adamın arac bmw idi kapıya gömsem hasar olurdu aksam aksam iş.


video icin saol durma işaretini yeni öğrendim.
 
Gecmis olsun,aslinda ben ani frenleme durumlarinda refleks olarak ani olarak kitleme yapmiyorum cok oldu yavaslattigim ve carptigim zarar gormedim.Mantiken takla atmaktansa yan dusmek de cok daha faydali.@devilmycarlos
Bunu duymak sevindirici,temennim her bisiklet kullanicisinin en az bu videodaki seviyeye ulasmasi..
 
  • Beğen
Tepkiler: devilmycarlos
@Selami53

Eğer arabalardaki sığırlar bu işaretleri anlamıyorlarsa bisikletlinin bilmesinin ve uygulamasının anlamı yok. Fakat siz mutlaka kullanın belki arabadaki biliyordur ama kaç tanesi.

Hiç kimse ustalığına güvenmemelidir. Her zaman azami dikkati gösterip daima en kötü ihtimale göre tedbirler alınmalıdır. Hep çok iyi yüzücüler boğulmuş, çok iyi, araba yarışcıları kazalarda ölmüş, çok iyi dağcılar dağlarda hayatını kaybetmiş, çok iyi avcılar avda ölmüşdür. Hatırlarmısınız bilmem bir SAS komandosu Taksimde ufak bir tinerci çocuk tarafından bıçaklanıp öldürülmüşdü.
 
Valla sağ şeritten giderken asla sol tarafıma bakmıyorum.sağ şeritte arabalar varsa direk yavaşlayıp dikkatimi onlara veriyorum.şimdiye kadar çok şükür büyük kazam olmadı.
 
Yattıgın tarafın pedalı üstte olması durumunu fark etmemiştim bugun kontrol edecegim belki bilmeden yanlış yapıyorumdur
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Bu güzel video için teşekkürler, çok iyi bir paylaşım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
@Selami53
Merhaba ben isaretleri bilsemde araclar bilmiyor donus isareti ypsam saga cek gorscez gibi anlasiliyor :) bence ehliyet alirkende insanlara bu hareketlerin ogtretilmesi lazim
 
@corokodeus

dur işaretini bilmeleri zor belki ama sağ sol konusunu bilen çoktur. en kötü noluyor bu bisikletçi ne yapıyor diye merak edip dikkatlerini size verirler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
Eleman House M.D. deki doktorlardan birimi , benmi benzettim :D
 
Üç hafta öncesine kadar kendimi çok iyi bir binici olarak görüyordum. Her duruma karşı dikkatli ve bisiklete olan hakimiyetimi çok iyi olarak düşünürken, şimdi bisikletle ilgili kafasında soru işaretleri olan biriyim. Arabadaki kural malesef bisiklettede geçerli. Ne zaman çok iyiyim derseniz o zaman kazaya daha yakın oluyorsunuz. Aşırı özgüven herşeyde zararlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selami53
@corokodeus ,@Atacan KSK Evet arkadaşlar bizle birlikte motorlu araç sürücülerinin ve şoförlerinde el-kol ikazlarını öğrenmesi tabi ki daha faydalı.Ama ortalama IQ ya sahip insanların anlayabileceği basit ve anlaşılır hareketler.
Şahsen dönüş hareketlerini durma ve yavaşlama hareketlerini ben kullanıyorum,sadece motorlu taşıtlar için değil grup sürüşlerinde de faydalı ve gerekli.

@Osman Yener,@A.Sinan Aşırı güven konusuna da kesinlikle katılıyorum,fazla güvenin olduğu yerde rehavet başlıyor.Biraz temkinli olmak şart.
 
benim bildiğim fren yaparken iki frenede basarak iki frenide tamamen durdurmadan ancak durmanın sınırında kalacak sıkılıkta basmamız lazım. yola sürtmeden daha hızlı duruluyor diye biliyorum. aslında bunu bi ara deneyeceğim boş bi alanda ölçerek.
 
motorda şu şekilde fren yapılıyor. İki frenide aynı anda sıkdıkdan sonra yavaşca ön freni sıkmaya devam ederek arka freni yavaşca bırakıyorsunuz motoru ön frenle durduruyorsunuz. bisikletde de aynısı olmalı. şunun gibi birşey oluyor ön 50 arka 50 sonra ön 75 arka 50 sonra ön 80 -90 arka 25 gibi
 
@A.Sinan
Motor ağırlık merkezinin daha düşük olması nedeniyle bisiklete göre firenleme konusunda biraz farklıdır. Bisiklette bu nedenle arka daha çok kullanılırken ön frene baskı uygularken çok dikkatli olmak gerekir. Ama durma işlemini esas destekleyen dediğiniz gibi ön frendir.
 
Geri