Scudo Sports

hangi vites'de kullanirsiniz ?

Murat1978

Aktif Üye
Kayıt
3 Haziran 2008
Mesaj
164
Tepki
42
Şehir
Antalya/manavgat
Merhaba,

arkadaslar siz en cok hangi vites'de bisikleti kullanirsiniz ?

dag bisiklette ?

vites degistirirken dikkat edilecek seyler nedir ? ve ne zaman degistermek lazim ?

tsk'ler
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmedseref
Scudo
Önemli olan kadansı yani pedal devrini belli devirler arasında tutabilmektir.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=13391

Bu linkte kadans ile ilgili güzel bir yazı var. Pedal devri düştükçe vitesi küçültmek, arttıkça büyütmek gerekir. Zincir, ön dişlinin en dışında iken arka dişli de en dışta kalan 3 dişlide, ön dişli en içte iken arka dişli de en içteki üç dişlide olmalıdır. Bu zincirin aşırı çapraz dişliler arasında çalışarak zorlanmasını ve erken aşınmasını engeller.
 
mecburiyetten dolayı 4 yada beş epeydir binmediğim için hatırlamıyom
 
Ben genelde 2-4, 2-5, 2-6, 3-8 kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat1978
arkadaşlar ben konu hakkında bişey sormak istiyorum mesela yarıştasınız düz bi yolda gidiyorsunuz 2-6 vitesle önünüze sağ tarafa dönerek bi dik yokuş geldi sizce bu yokuşa girmeden mi vites düşürülmeli yoksa yokuşun çıkabildiğimiz yerine kadar çıktıkdan sonra mı düşürülmeli ve vitesi kaça almalı bu çok önemli performansımı düşürüyor
 
ben hiç rakamlara bakmıyorum bile eğer rahat çevirebiliyorsam hiç oynamıyorum viteslerle baktım çok kolay çeviriliyor biraz daha yükseğe, baktım ki zorlanıyorum biraz daha düşüğe alıyorum..ayrıca kadans olayına da dikkat etmye çalışıyorum bacaklara daha fazla güç yüklemektense daha az efor sağlayarak keyifli bir sürüş sunuyo.. yukarıdaki linkte de görebileceğiniz gibi Tour de France, Giro d'Italia gibi yarışlarda dakika da 100-120 kadansla gidilmesi de bu teoriyi destekliyor gibi..
 
@Eren_67

yokuşa çıkmadan önce düşürülmeli ki yokuşta vites geçişi zordur ve siz bi yandan güçle pedala basarken,bi yandanda vites değiştirirseniz zaten çok gergin olan zincir ykarı çıkarken kopabilir.yokuşa girmeden 1 sn önce fln yükseltin viteinizi çıkın ;)
 
bn street bike kullanıyorum onda genellıkle 1-3 1-6 ama eskıden dag bısıkletımde 2-2 ve 2-4 kullanırdım :)
 
tam yokusa girerken tabi bu benim mtb de uyguladigim eger hizim fazlaysa yokusa girerken pedal agirlaasmaya basldigi o an artik onu hiseediyosunuz o zamn degistiriyorum...
 
@Eren_67

Eğer yokuş çok dikse yokuşa çarpmaya saliseler kala değişmiş olurum, eğer çok dik değilse yokuşa hızla girerek yokuş tırmanış esnasında değişirim. Vitesi kaça alacağınız ise tamamen bacağınızın kuvvetine ve ağırlığınıza bağımlıdır...
 
hızım kesiliyo diyosan yokuşa girmeden hızlanabildiğin kadar hızlan ağırlaşmaya başladığını hissettiğin an küçült.fazla bekleyip de vites değiştirisen zinciri kopartabilirsin.
 
vites konumları yerine vites oranları ve bisiklet ağırlıklarından bahsedilse daha iyi olur. diş sayıları değiştiği için bisiklette ön dişlinin arka dişliye oranını söylemek gerekli. ben bisikletimde bazen 2.92(38/13), genellikle 2,53(38/15) ve 2,23(38/17) kullanıyorum. rampalarda yorgun değilsem ve kısa rampa ise 1,46(38/26) oranın altına düşmedim. yazdıklarım trek 7.3 fx için asfalt yolda.
 
44/11'den 22/32 ye kadar tüm vitesleri kullanıyorum.
 
Teknik olarak zinciri, aynakolu ve rubleyi yanal yüklere maruz bırakmamak için benim uyguladığım doğru vitesler 9 lu sistem için şu şekilde : 1-1,1-2,1-3,1-4,2-2,2-3,2-4,2-5,2-6,2-7,2-8,3-6,3-7,3-8,3-9
Yani "abi bu bisiklet kaç vites" sorusunun cevabı en azından benim için 3lü aynakol ve 9lu ruble ile 3*9 = 27 değil 15 oluyor. Bunlar teknik olarak doğru vitesler.

Bu viteslerden o anda hangisinde olmam gerektiğine ise yukarıda da yazıldığı gibi kadans ile karar veriyorum. ben şahsen kadansı (Dakikadaki pedal devir sayısı) 90 ile 105 arasında tutuyorum. Zaten 105 in üzerinde bisiklet üzerinde şahsen ben zıplamaya başlıyorum. 90 altında ise kaslarım şişiyor ve performansım düşüyor. o yüzden ben dik bir yokuşun ortasında yada hızlı bir inişte yada frenleme esnasında olmama bakmaksızın vites değiştiriyorum. Ancak ne zaman olursa olsun vites değiştirirken çok kısa bir süreliğine de olsa kadansı düşürerek zincirin yükünü azaltıyorum. eğer sprint atacak isem 90 kadans ile gittiğim vitesten 1 yukarı çıkarak
sprinte başlıyorum. normalde sprint esnasında vites değiştirilmez ancak bulunduğum vites yeterli olmuyor ise aynı şekilde çok kısa bir süre zincirin yükünü boşaltmak için kadansı biraz düşürüp vites değiştirip devam ediyorum.

Bu arada vites oranlarından bahsetmek gerekiyor demiş yukarıda bir arkadaşımız ki bu da çok doğru. Birçok oranda ruble, aynakol olduğu ve çoookk sayıda kombinasyon olabileceği için oranlar bulunduğunuz vites için çok önem kazanıyor. Benim yukarıda bahsettiğim min 90 kadans yöntemini her bisiklette uygulayabilirsiniz. (Kendi ideal kadans aralığınızı zaman içerisinde tecrübe ederek bulabilirsiniz.) Devir üzerine kurulduğu için oranlar ne olursa olsun maksimum verim ile gidebileceğiniz viteste olursunuz. ama arkadaşım 3-7 gidiyor ben 2-8 gidiyorum ama aynı hızda ve kadansdayız bu nasıl oluyor sorusunun cevabında oranlar var.

(2-8 , 3-7 örneği tamamen kafadan atma örnektir. herhangi bir ruble-aynakol ikilisinde bu oranların birbirini tutup tumayacağı düşünülmemiştir.)
 
tırmanış 1-1 ,1-2 , 1-3, 2-1, 2-2, 2-3
düz yol ,trafik 2-4, 2-5, 2-6, 2-7, 3-4(favorim:D), 3-5
iniş: uzun ve güvenliyse 3-5, 3-6, 3-7 tehlikeliyse pedal cevirmemem 2-4 vitesler durur fren ile inerim:D
 
valla dağ bisikletim var ama dağa çıkıcak vaktim olmuyo bende asfalt yolda hız yapmak içinde genellikle son vitesi kullanırım ön kaldırmak için de 4 den yukarıyı kullanıyorum
 
ben bayırdan önce bi kaptırıp o vitesle çıkabildiğim yere çıkıyorum sonra yemeyince vitesleri pedala asılmadan geçiriyorum bence vites geçirirken pedala asılmak çok zararlı .....
 
  • Beğen
Tepkiler: toprakec
Geri