Scudo Sports

Hangi bisiklet daha mantıklı?

kullanma yerinizi nasıl ?
yani dağa taşa vurucaksanız kesinlikle giant.

ama daha çok şehir içinde düz yolda kullanıcaksınız farklı önerilerde bulanabiliriz.
birde bütçe nedir ?
 
Scudo
@kivilcimb

kullanacağım yer arazi olacak coğunlukla tabii kide asvallt olmıcak diye bişe yok lakin ben dağ tepe dusunuyorum .
butcem 700/900 arası . nakit para ile almayı dusunuyorum .

bisiklet için öneri verirken özelliklerininide söylerseniz en azından bısıkletı tanıma imkanımda olur acemıyız bu durumda belki az da olsa bisikletlerde bilgi edinmiş olurum .
 
@mustafa.d

yazı yazmak için yazmasaydın iyi olcaktı . yukardada belirttiğim gibi acemilik var giant verdiğim marka belki 2000 tl örneğin. benim baktım sitede 915 yazıyor . sonuçta bir acemilik var yada cahillik diyelim ne diye blirsek . Birsey yazarken acıklayıcı olmakta fayda var dıye ustunu cızmısım dıye bılırsın kı bu gıant bu fıyatta yok yazlısın var dıye bılırsın . insanğolunda bilmişlik kötü bişeydir yanlısı anlatamazsın anlayamaz çünkü . yazayımda ne olursa olsun .

Kıvılcım Baykan beyede tesekkür etmek ıstıyorum ilgilendiği için ve adınlatmaya calıstığı ıcın .
 
Yeni bir bisiklet alıcam 600 TL maksimum bütçem var.

DAĞ BİSİKLETİ İSTİYORUM

boy: 178
kilo: 75

Salcano ng 650 bianchi 4000 kron xc150 YADA BAŞKASI

HANGİSİ
 
Sanırım o bütçeyle alınabilecek en iyi modeller, sizin saydıklarınızdan ibaret.
 
Dogru kadro boyu sectiginiz takdirde istediginizi secin. Asagi yukari ayni ayarda bisikletler. Dogru kadro boyunu bulmak icin kilonuzdan ziyade, boy + bacak boyunuz önemlidir. Bacak boyunuz bacaklarınız bitişik iken yerden pelvisinize kadar olan kısımdır.
Nasil olculur ve hangi boya ne uygundur aşagidaki linki incelerseniz bulursunuz:
(link)

Ayari, bakimi, akisi dogru ve zamaninda yapilan her bisiklet isinizi uzun yillar gorur. Bu nedenle siz rengi durusu hosunuza giden bir tanesini secin, sorunlarini zamaninda cozun, bakimini ayarini yaptirin, bunları zamanla kendiniz yapacak sekilde kendinizi gelistirmeye calisin.
Simdiden hayirli olsun ve keyifli pedallar!
 
@suat akman

Zaten Bakımlarını Yaptırırım fakat bakım ve ilgilenme bakımdan hangisi
 
@Muhammet YILMAZ

Bisiklet size soyler merak etmeyin:
Citirdar, surtunme sesi cikarir, fren performansi duser, yagsiz ise vites gecisi zorlanir, yol tutusu degisir, hizlanmasi ve yavaslamasi farklilasir...
Kisacasi ya vites ayari ister, ya temizlenmek ve yaglanmak ister, ya gevseyen alyanlarin sikilmasi gerekir, jant akordu ister, balata/pabuc bitirir, bilya ezdirir vb.
Siz ne kadar dogru kullanir (zinciri capraza dusurmez yagsiz birakmazsaniz, seleyi dogru ayarlarsaniz, fren cesidine gore jant / balata / pabuc / kaliper ayarlarını yaparsaniz, lastik havalarina dikkat ederseniz vb.) ve ilk sinyalde gerekenleri yaptirirsaniz (gobek bakimlari, vites ayarlari, zincir degisimleri vb.) o bisiklet sizi yillarca goturur.
 
yarın sahibinden.com a ng650'min resimlerini yükleyeceğim bi bakın ilginizi çekebilir.
 
@suat akman

Ben Yaşıtlarımdan Daha Meraklıyım Bisiklete Karşı Uğraşıyorum

NG 650 V-frenmi

Hidrolik Disk frenmi
artıları eksileri nelerdir
 
ng 650 forumda pek önerilen bir bisiklet değil biraz gezindiysen
 
2. El temiz bir şey al derim. Hem satıcının yüzü gülsün hemde senin.
 
@Muhammet YILMAZ

Bisiklet alırken herkes iyisini onermek ister. Ancak asil olan sizin butceniz, kullanma amaciniz ve severek bineceginizi dusundugunuz bisiklettir.
NG 650 icin bazıları "super" bazilari "aman hocam sakin!" yorumu yapar. Adamin parasi coktur "bosver Sedona'yi al Canondale amortisorde lefty karbon olsun" der ama ben ancak cigerci dukkanindaki kedi misali camdan bakarim o bisiklete. Marketten 250 TL ye babasinin aldigi cift amortisorlu bisiklete binen cocuga sorsan NG650 bisikletin kralidir veya :)
Paran yetiyorsa her zaman iyisi vardir.
NG 650 aluminyum kadro. Kadronuza guveniyorsaniz ki aluminyum olmasi avantajdir, her zaman uzerindeki parcalari revize edebilirsiniz. Zaten gun gelecek, zinciri, rublesi degisecek, janti akort, vitesi ayar isteyecek. Bu tum bisikletler icin gecerli bir sey. Yukarida da dedigim gibi bunlara dikkat eder, duzgun yaparsaniz her zaman isinizi gorur.
Gelelim fren tercihinize:

V fren hafif, kolayca ve uygun fiyata parcalari bulunan, tamiri bakimi basit olan bir sistemdir. Tek kusuru jant ayariniz bozulursa surtme yapar ve akordunuzu her zaman iyi durumda tutmanizi ister. Islandiginda veya camurlu ortamlarda ses yapar fren verimi ciddi olcude duser.

Hidrolik disk fren nispeten agirdir. Kadronuzda ve maşanızda uygun baglanti noktalari olmalidir (eski tasarım kadrolarda bu baglanti noktaları yok). Bakımı bilgi ve tecrube ister. Parcalari pahalidir. Nadiren bakım ister. Guclu ve sessi frenleme yapar. Zemine uzak oldugu icin camurdan pek etkilenmez. Islandiginda veya camurlandiginda dahi fren verimi oldukca yuksektir. Jant carpilmalari freni etkilemez. Dagda bayirda, yerlesim yeri disinda yag problemi yasarsaniz, hortum delerseniz, diskinizi yamultursaniz frensiz kalabilirsiniz. Ama nazik bir sistem degildir. Binlerce kilometre sorun yasamadan kullanmaniz olasidir.

Mekanik disk fren temelde HD fren ile ayni ozelliklere sahiptir. Farki fren gucu hidrolik yagdaki kadar guclu ve kolayca diske iletilmez. Yag yerine fren teli kullanir. HD frene gore agir oldugu soylenir.

Ancak bisiklette donanim ve agirlik goreceli bir kavramdir. Ornegin ust segment bir mekanijk disk fren, giris seviyesi bir hidrolik frenden hafif olabilir. Hatta daha az sorun cikarip, daha verimli calisabilir.
 
scott S10 Sram Rival 7,9Kg 2.900tl

Mosso 722 full 105. 8,9kg. 1.750tl

2013 model trek DS 8.3 um var. Mrb bende tertemiz bir trek DS 8.3 var. Üzerinde geçen hafta taktirdigim ( 650 tl) alivio full set var yokuslarda harika randıman veriyor.uzerinde bontrager silicon sele takılı 50 km de hissetmiyorsun bile. Ama bende artık bir yol bisikletine geçmek istiyorum

geçen sene bayramda almıştım.vodafonun üst düzey bir yöneticisinden .adamcağız bel fıtığı teşhisi ile 3 5 kez binmiş daha sonra binememisti.daha senesinde çizik bile yoktur.bende 6 ay önce goccia zero aldım elektrikli fakat istediğim etkiyi saglamadi.yinede satmaya kıyamıyorum zira arabanın bagajında istediğim yere gidiliyor. Baktım ki sürekli asfalt yoldayim guzergahim çamlıca bostancı sahil yolu böyle bir bisikleti denemek istiyorum.daha öncesinde yine trek yol bisikletim vardı ama o zaman hem kilom fazlaydı hemdeyol bisikleti için tecrübem. Yetersizdi.

Birinci önceliğim yokuslarda daha randımanlı bir Bisiklet olması ve hafif olması.

Bununla ilgili gorusmelerimi yapıyorum.birkaç model ile ilerleyip karar verelim istiyorum. Kriterlerimo ve butcemimde göz önünde tutmam gerekiyor.

Ya trek DS 8.3 u de satip yada takas ile uzerine 1500 civari eklemem lazım yada daha dusuk bütçeli bir Bisiklet seçip önce yol bisikletinden emin olup sonra trek i satmalimiyim.

Seçtikleri şunlar
 
Geri