Scudo Sports

Hadi yine iyisiniz artık herkes Pinarello sahibi olacak

Ben diyelim ki 10bin TL civarında mümkünse karbon , scott / specialized v.b. markalardan bu krediyle almak istersem , 105 veya tiagra setli , tavsiyeniz ne olur ? Ciddi anlamda düşünmeye başladım . Zaten biriktirdiğim 3bin TL civarı var , bisikleti de satarsam (belki satmam) elimde bir miktar para olacak ve düşük faizle çok kredi çekmeden iyi bir makine alırım zannedersem.
Güzel önerilere açığım...

edit. Örneğin specialized Tarmac SL4 => (link)

Yalnız sl4 2018 model bunlar, xs çok küçük :) bi başka sl4 daha var oda çok büyük. Bunlar uymuyorsa, tarmac sl4u unut derim. Ellerinde kalan son sl4 bunlar, sl6 modelleri var artık onlarda ateş pahası
 
  • Üzgün
Tepkiler: TatanQa_tr
Scudo
Kamu bankalarının sitesine girip incelerseniz sadece accell bisiklet, salka bisiklet ve Bisan var. Yabancı markalara heveslenmeyin :) Sırf şu faizden uzak durmak istediğim için kıyısından köşesinden dolanmıyorum, imkanım olsa nakit veya taksitli alırdım. Faiz oranları aşırı düşük. 10bin TL 60ay vadeyle bisiklet alsanız 11 12 bin olarak ödüyorsunuz. 5 yılı geçtim 5 ay sonra neler olacağı belli değil her türlü maddi anlamda karşı çıkıyor 😂
 
Bisan ‘a email attım rx9400 modeli için , Temmuz ayı bayiilere gönderilecek cevabı geldi. Fiyat/performans olarak çok iyi görünüyor bence.
Edit. Tabii rx9500 daha bir alınası 105 set ile
 
Kamu bankalarının zararına dağıttığı kredileri, dolaylı olarak yine bizler finanse etmiş oluyoruz.

Kamu bankaları için "görev zararı" denen bir kavram var. Hükümetin talimatıyla gerçekleştirdikleri finansal operasyonlar sonucunda oluşan zararlar görev zararı kalemi altında toplanıyor ve her sene sonunda bu zarar T.C. Hazinesi'nden karşılanıyor.

Yani özel bankaların %1,25 faizle sattığı tüketici kredisini %0,55 faizle satan kamu bankası, aradaki farkı Hazine'ye yansıtıyor. Bu zarar da sizin, bizim, hepimizin ödediği vergilerle kapatılıyor. Ucuza kullandığımızı sandığımız kredi bize daha pahalı elektrik, doğalgaz, köprü geçiş ücreti, MTV, ÖTV vs. olarak geri dönüyor. O para dolaylı da olsa bir şekilde cebimizden çıkıyor.

Bu tür uygulamaların en sakıncalı yönü, uygulamadan fayda sağlamayanların da zarara ortak edilmiş olmaları. Hayatınız boyunca belki de hiç geçmeyeceğiniz bir köprü için devletin müteahhide verdiği geçiş garantisine benzetebiliriz bunu; siz o geçiş ücretini köprüden geçmeseniz bile ödemiş oluyorsunuz.

Tabii şunu da belirtmeden geçmemek lazım. "Güçlü bir Türkiye için" sloganıyla reklamı yapılan başkanlık sisteminin bizleri getirdiği nokta: Bisikletin bile ancak banka kredisiyle alınabilir hale geldiği bir ekonomi.
 
Kamu bankalarının zararına dağıttığı kredileri, dolaylı olarak yine bizler finanse etmiş oluyoruz.

Kamu bankaları için "görev zararı" denen bir kavram var. Hükümetin talimatıyla gerçekleştirdikleri finansal operasyonlar sonucunda oluşan zararlar görev zararı kalemi altında toplanıyor ve her sene sonunda bu zarar T.C. Hazinesi'nden karşılanıyor.

Yani özel bankaların %1,25 faizle sattığı tüketici kredisini %0,55 faizle satan kamu bankası, aradaki farkı Hazine'ye yansıtıyor. Bu zarar da sizin, bizim, hepimizin ödediği vergilerle kapatılıyor. Ucuza kullandığımızı sandığımız kredi bize daha pahalı elektrik, doğalgaz, köprü geçiş ücreti, MTV, ÖTV vs. olarak geri dönüyor. O para dolaylı da olsa bir şekilde cebimizden çıkıyor.

Bu tür uygulamaların en sakıncalı yönü, uygulamadan fayda sağlamayanların da zarara ortak edilmiş olmaları. Hayatınız boyunca belki de hiç geçmeyeceğiniz bir köprü için devletin müteahhide verdiği geçiş garantisine benzetebiliriz bunu; siz o geçiş ücretini köprüden geçmeseniz bile ödemiş oluyorsunuz.

Tabii şunu da belirtmeden geçmemek lazım. "Güçlü bir Türkiye için" sloganıyla reklamı yapılan başkanlık sisteminin bizleri getirdiği nokta: Bisikletin bile ancak banka kredisiyle alınabilir hale geldiği bir ekonomi.
Temel ihtiyaç destek kredilerinin %95 i hazine destekli idi. Son vatandaşda bankalara borclandirilana kadar devam edilecek gibi görünüyor. Bu arada yeni kredi paketleri yolda. Halen daha borcu olmayan vatandaşlar varmış!
 
@Mehmet Altuğ hocam ben çok anlamam ama zararına olduğunu düşünmüyorum. Çünkü mevduat faizleri oldukça düştü. Yıllık 5 - 5,5 oranında faiz veriyorlar. Böyle olunca zarar etmezler.
 
@Yldrm07 ortalama mevduat faizi şu ara yüzde 7.5 o civarında. Bunun munzamı maliyeti vs. Derken 10 11 civarında satılmalı ki cebimizden para çıkmasın. Bu kredi yüzde 6.5 7 civarında. Her kredi yüzde 3 4 zarar yazıyor iyi ihtimalle.
 
@Yldrm07 Özel bankalar yıllık %9 mevduat faizi veriyor. Belirli bir sınırın üzerine ise +2, 3 puana kadar da fark alabiliyorsunuz.

Bir de şöyle düşünün. Elinizde 100 liraya satabileceğiniz bir ürün var ancak birileri sizi 60-65 liraya satmaya zorluyor. Veya 50 liraya alabileceğiniz bir ürünü 80-90 TL'ye almaya zorlanıyorsunuz. İşte bu tür müdahaleler işletmeleri, piyasayı zehirler, haksız rekabete sebep olur. Kısa vadeli küçük kazanımlar için uzun vadede ekonominin çarklarına ciddi zarar vermiş olursunuz.
 
@Mehmet Altuğ yanlış anlamayın ben ykb da 4,5 a düştü faiz. 9 veren banka hangisi?
 
@özgür duygu teşekkürler. Konuyu çok uzatmayayım. Ama bu bankada da belli bir tutarın üstünde ki faiz oranı 5,5. Birkaç istisna banka olabilir tabiki. Ama genel olarak faizlerde çok ciddi düşüş var. Ben her şartta bu tür desteklerin faydalı olacağını düşünüyorum. Mehmet bey in dediği gibi kimse kimseyi zorla borçlandırmıyor? İmkanı olan, hesabına uyan alır kullanır.
 
@Yldrm07 genel olarak bankalarda dediğim gibi şu ara mevduat faizleri 7.5 8 arasında. (işin içindeyim)
Burdan bakınca bile 6.5 ile 7 ilr verilen kredi salt zarar.
Üstüne munzam karşılıkları, maliyetler vs. eklenince yüzde 4 en aşağı zarar var. Kullanan için çok avantajlı ki en başta da söyledim.
Ama bu kredinin yüzde yüz zarar olduğu ve sizin benim cebimden çıktığı gerçeğini değiştirmiyor..

Ha bu arada ortalama mevduat maliyeti bugünkü topladığınız mevduattan daha da fazladır.
 
@özgür duygu teşekkürler. Valla benimde ufaf bir meblağ var bankada. Ona dayanarak söylemiştim. 24 lerle başladım. Şimdi 6,5. Bir sonraki dönem 5,5 olacakmış. YKB da. 32 gün yapıyorum vadeyi. Bir ara kim fazla verirse her ay ona gideyim dedim ama uğraşılmıyor. Öyle kaldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
@Yldrm07 yakın olsak kapınızı çalardım da uzağız😀 ama düşük veriyorlar bilginiz olsun. Velhasıl bir gün herkes pinarelloya binecek!
 
  • Hahaha
Tepkiler: Hami Bulut
@özgür duygu inşallah 😀 gerçi az önce bisikletçi deydim. Peugeut r13, bisan rc9900, carraro 022, 012, 052,062 bile şıkır şıkır bisikletler. Carraro olsun bizim olsun diyorum 😊
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
@Yldrm07 062 veya grand tour ikisinden biri kısmetimde çıktı haftaya😀
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Haydi asılın pedallara
Hükümetin ‘Normalleşme Süreci’nde uygulamaya geçirdiği 4 farklı pakette yer alan “(link)” kredisinde; bisikletin ulaşıma daha çok dahil olması için geniş imkanlar sağlandı


Haydi asılın pedallara


Kamu bankaları, normalleşme sürecine geçiş ve sosyal hayatın canlanması için "konut kredisi", "taşıt kredisi", "sosyal hayatı destek" ve "tatil destek" olmak üzere 4 yeni kredi paketini hayata geçiriyor. Bu paketlerden birisi özellikle sporseverleri çok heyecanlandırdı. "Sosyal Hayatı Destek Paketi" ismiyle verilen kredide bisikletin sosyal hayata daha çok dahil olması için önemli kredi desteği sağlanıyor.

ÜÇ BANKA BİRDEN DEVREDE
Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıf- Bank'tan
yapılan ortak açıklamaya göre, bireysel müşterilerin, anlaşmalı firmalar dışındaki yerli üretim yapan firmalardan satın alacağı bisiklet ihtiyaçlarının uygun şartlarda sağlanması amacıyla asgari 3 bin TL, azami 30 bin TL kredi tutarı fatura karşılığı 6 ay ödemesiz azami 60 ay vade ile aylık yüzde 0,82 faiz oranı ile finansman imkanı sunulacak.
165

BAŞVURULAR CUMA GÜNÜ

Sosyal hayatı destek kredi paketi kapsamında kullandırılan tüm krediler, satıcı adına bankalarda açılacak hesaba ödenecek. Sosyal hayatı destek kredisi paketi başvuruları, 5 Haziran'dan itibaren şubelere yapılabilecek. Faturalı tüketici kredisi örnek ödeme tablosu şöyle:


'BU KREDİ BİSİKLET KULLANIMININ ARTMASI İÇİN FIRSATTIR'
Bisiklet Federasyonu Asbaşkanı Bayram Akgül, korona virüs sebebiyle bisiklet kullanımının yaygınlaştığını ve talebin yükseldiğini belirterek, "Bu bizi şaşırtmıyor. Yeter ki, bisiklet yollarını zihinlere inşa edebilelim" dedi

BISIKLET Federasyonu Asbaşkanı Bayram Akgül, koronavirüs sürecinin bisiklet kullanma sürecinin yayılması için önemli bir fırsatı ortaya çıkardığını söyledi. Akgül, asıl bisiklet yollarının insanların beyninde oluşması gerektiğini söyleyerek, "Bu talihsiz döneminin bisiklete ilgiyi artması bizi şaşırtmıyor. Çünkü biz her zaman bisiklet kullanmanın insan ve çevre sağlığı açısından önemine dikkat çekiyorduk" dedi. TOPLUMDA bisikletlilerin saygının oturması gerektiğini söyleyen Asbaşkan Akgül, "İçişleri Bakanımız Süleyman Soylu'nun da bisikletin trafikte ulaşım aracı olarak kabul edilmesi için çalışmaları sürüyor" dedi. Yaşanan süreçte insanlar toplu taşımadan ziyade servisleri, özel araçlarını tercih etmeye başlıyor. Bu kadar araca elbette yollar yetmeyecek. Çözüm tabii ki bisiklet kullanımının artması ve diğer sürücülerin onlara saygı duyması" ifadelerini kullandı.
380

BİSİKLET TURİZMİ DE TÜRKİYE İÇİN ÖNEMLİ
Aynı zamanda Salcano Yönetim Kurulu Başkanı da olan Bayram Akgül, Türkiye'nin bisiklet konusunda önemli bir destinasyon olduğunu söyleyerek, "Türkiye'nin ve Balkanların en büyük bisiklet fabrikasına yer belirlemek için çalışmalarımız sürüyor. Bunun dışında dünyadaki önemli bisiklet takımlarının da Türkiye'ye kamp yapmak için geldiğini biliyoruz. Türkiye'de bisiklet turizmi konusunda da önemli fırsatlara sahip bir ülkedir" değerlendirmesini yaptı.

ERMAN ÖNER
CYCLİST DERGİSİ YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

BU KREDİ E-BİSİKLETİ DE TEŞVİK EDER

AVRUPA, özellikle Almanya'da günlük yaşamda kullanımı son derece yaygın olan e-bisikletler Türkiye yollarında da yavaş yavaş görünür hale geldi. Şehir içi ulaşımı coğrafi koşullar fark etmeksizin gerçekleştirebileceğiniz e-bisikletlerin önündeki en büyük engel olarak görece yüksek fiyatları gösteriliyordu. Bir yıl içerisinde kendini çok rahatlıkla döndürebilecek olan bu bisikletlerin günlük hayattaki kullanımının yeni kredi destek paketiyle artacağını düşünüyorum. Salgının körüklediği yeni ulaşım biçimi arayışı, sayısı arttırılacak bisiklet yolları ve yeni kredi sistemi sayesinde daha kolay ulaşılacak e-bisikletlerle kalıcı bir değişimin ilk fitili haline getirilebilir. Elbette kredi yardımıyla daha fazla üst segment karbon kadrolu yarış bisikletini de yollarda görmemiz mümkün.
(link)
 
Geri