Scudo Sports

Grupsetler hakkında birkaç soru

@YaSiN1987

Şu anki jantınız 2300 gr civarında. Yerine shimano R500 jant alırsanız hem tel sayısı azalacak, hem hafifleyecek, hem fren performansı artacak (şu anki jantınızın çemberinin en yeri fren pabucunu çok zorluyor, parmağınızla kontrol edince anlarsınız zaten) hem göbekleriniz biraz daha akıcı olacak. Ama bu fark %5'in altında olur, ciddi bir fark beklemeyin, ikisi de giriş seviyesi jant sonuçta. ama R500'ün hissedilir derecede performans sağlayacağı yukarıda saydığım 3 sebepten dolayı kesin :naslyany:
 
Scudo
@Serkan Mıstınoğlu hocam merak ettigim bir konu var ben mesela hani su zip jant takimlarina hastayim onu veya ona benzer planet x veya ust seviye 1.500 tl verip bana gore en azindan ust seviye jant seti alsam bu bisiklete almak mantikli midir ortalama 25 ile giden birisiyim yaklasik olarak bu tarz ust seviye jant seti alsam hem uyum saglar mi hemde 25 degil 28 30 ortalama saglar miyim cok tesekkurler hocam mesajiniz icin
 
@YaSiN1987 şu an piyasadaki en pahali janti alip bisikletinize taksaniz ortalamaniz 25'ten 26'ya cikar en fazla. Yani 1500 liralik bir jant seti ortalamanizi 1 km/h bile hizlandirmayacaktir. 1 km/h ortalama demek %4 hizlanmak demek, soylemesi kolay ama pratikte zor.

Bir sezonda iyi bir antrenmanla %5 civari hizlanabildiginizi dusunurseniz ciddi bir fark oldugunu goreceksiniz.

Mavic cosmic elite onerebilirim o fiyata. Veya bulabilirseniz mavic ksyrium elite, anca ikinci el alinir o fiyata.
1500 liraya zipp jant yok malesef :snzdglsn:
(link)
 
@Serkan Mıstınoğlu bu ifadeye her şartta katılmıyorum. Aero olarak avantaj 45 kmden sonra başlıyor. Tırmanış jantları 1200 gr civarı 1900 grlık janta göre her yokuşta hızı arttırır.
 
@Doğanay07

15 km/h hiza ulasildiginda ilerlemeyi en cok zorlastiran sey hava direnci haline gelir :snzdglsn:
Aero testleri 45 km/h standardina gore yapilir cunku profesyonel yarislarin ortalamalari hep 45 km/h civarinda biter o_O
Yanal ruzgar testleri 15 ile -15 derece arasinda yapilir, cunku ruzgar tam cepheden eserken bile biz 45 ile gidiyorken sanki 15 dereceyle yiyormusuz gibi olur. Yani bu testte de profesyonel yarisci ortalamasi baz aliniyor.

Tum bu testlerin 45 km/h baz alinarak yapilmasinin sebebi aeronun 45'ten sonra ise yaramaya baslamasi degil malesef :naslyany:

Forumda konusmustuk daha onceden;
Aerodinamiklik mi yoksa hafiflik mi bizi daha hızlı yapar? Test ettik
 
@Serkan Mıstınoğlu hiz farki olur diyordu buradaki bisiklet satan bir abimiz shimano r500 ile bendeki orjinal salcano xrs050ye gore nasil is bu anlamadim malini satsin diye mi oyle soluyor acaba birde bu bisiklete butce daha da fazla olsa zip alsak yine hiz olarak bisey farketmez mi dersiniz eger bir km bile hiz olarak farketmeyecekse bana gore bu kadar para dokmenin hicbir manasi yok o zaman arka gobegi alip taktirayim o zaman 150 tlye ve de diger soruma cevap vermemissiniz bu bisiklete cok iyi bir jant seti alip kullanmaya deger mi
 
@YaSiN1987

Hafif bir jant alirsaniz yokusta hissedilir bir fark olusur. Onun disinda cok ciddi bir fark yaratmaz o bisiklette tek basina jant degisikligi
 
@Serkan Mıstınoğlu hocam göbekleri değiştirmek hiz olarak ne kadar farkettirir?
giris seviyesi sabit masa tur bisikletinde
 
@Desert Fox
No name göbekten deore ye geçiş yaptığımda anlatamayacağım kadar fark etti. Önceki anında yavaşlıyordu, deore hızımı bir süre koruyor, pedalı bırakınca hemen yavaşlamıyorum. Bu sayede tekrar pedal çevirmeye başlayınca, aynı viteste hemen hemen aynı hızda çevirmeye devam ediyorum. Ritmim çok bozulmuyor. Edeceği fark bu :)

Yokuş yukarı pek fark görmedim. Sonuçta hızı korumaya uygun bir ortam değil. Yokuş aşağı ise 96-97 kilo olduğum için deli ivmeleniyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Serkan Mıstınoğlu hocam o zaman bu jant setinin espirisi genel olarak bisikletin olan ortalamasi her neyse 20 25 30 km falan tutturdugumuz hizi korumasi midir tam olarak genel hiz da degisim yok ama yaptigimiz hizda daha fazla akici sabit o hizla gidebilmek dogru mu anladim hocam birde full karbon bisiklet alsam mesela reborn ultegra cok hosuma gidiyor bu bisiklette hiz artisi olur mu yoksa hicbisey farketmez mi ve de hocam fiyat performans urunu var mi tavsiye edebileceginiz guzel jant seti
 
@YaSiN1987 hız 1 km bike artmaz derken 1 km'lik artisin ciddi bir artis oldugunu, bu sebeple bu kadar ciddi bir artisi tek basina gobegin yapamayacagini anlatmak istemistim aslinda. Jant setini degistirince, daha iyi bir jant alinca elbet hizlanacaksiniz ama neredeyse fark bile edemeyeceginiz bir hizlanis olacak. Yani 0,1 km belki de. Onu da fark edemezsiniz zaten, cunku ruzgar her gun ayni yonde ve siddette esmiyor. Bu yuzden eski jantla yeni jant arasindaki net farki olcebilecegimiz bir ortam yok, yani tahmini konusuyoruz.
Karbon kadrolarin temelde iki kazanimi var; hafiflik ve esnemezlik. Karbon bir biaikletteyken pedala bastiginizda o kadro daha as esnedigi icin gucunuzun neredeyse %99'unu aktarabiliyor tekerleklere. Aluminyum kadroda bu sayi daha dusuyor, 99 degil de 98 diyelim veya 97 diyelim cunku gucunuzun bir kismiyla kadroyu esnetiyorsunuz ve o guc ziyan oluyor.

Karbon deyince akla sadece hafiflik gelmesi yanlis. Profesyonel bisikletcilerin bisikletleri 6.9 ile 7.8 kg arasi degisiyor. Gunumuz teknolojisinde bu hafiflikte aluminyum kadro da uretilebiliyor. Fakat yarislarda asla aluminyim kadro kullanilmiyor, cunku esnemezlik ve bisikletin sertligi ozellikle sprintte cok degerli.
 
Geri