lombardo
Aktif Üye
- Kayıt
- 4 Şubat 2015
- Mesaj
- 144
- Tepki
- 184
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Deniz
- Bisiklet
- Lapierre
merhaba arkadaşlar. öncelikle bisiklet konusunda çok bilgi sahibi değilim ve olma iddiasında da değilim. ama yine de kısa süreli üyeliğim boyunca görüyorum ki forumda; gerçekten bisikletle ilgili farklı konular üzerinde bilgi kazanılacak birçok üye var ve bazen de imrenmiyor değilim.
yıkama-yağlama faslını geçecek olursak (
yok, gerçekten bilgili kişilere saygı duyuyorum ) ''grupsetler'' hakkında merak ettiğim birkaç şeyi öğrenmek istiyorum yardımlarınızla..
1-) Bir grupsetin vites komponentlerinden ibaret olması yeterli midir; yoksa jant-göbek ve fren komponentlerini de içermesi mi icap eder?
2-) özellikle vites komponentleri içerisinde; sürüş performansı ve daha da önemlisi ''uzun ömürlülük'' anlamında hangi parçaların birbiriyle uyumlu-aynı grup olması hayatidir; hangilerininki çok şart değildir? mesela yanlış biliyorsam düzeltin ki öğreneyim, ama benim bildiğim kadarıyla ön artırıcı, sistemin uzun ömürlülüğüne ya da performansına çok da etkiyecek bir eleman değil?
(örnek babında bir görsel de paylaşayım. mesela aşağıdaki bir xt grupset. bu grupsetteki parçaların hangilerinin xt olması çok önemlidir-hangilerininki çok da birşey değiştirmez?)
3-) son olarak grupset denen şey önemliyse, neden hiçbir marka; ya dizmez-ya da haşırt the blekbord! yapar? seri dışı komponent ne demektir? neden üretilir? sırf bazı bisiklet markaları daha rahat maliyet düşürsün ve shimano gibi komponent üreticilerinin de müşterileri kısıtlı kalmasın, geniş bir profile dağılsın diye mi?
4-) yukarıdaki sorularımdan bağımsız olarak özellikle teker göbeklerinin (hub) önemini merak ediyorum. daha doğrusu epey önemli olduğunu biliyorum da. hani rulmanlı-rulmansız ne demektir? deore setli bisiklette claris göbek kullanılırsa birşey olur mu- ne sıkıntı çıkar vs vs..
Sanırım biraz dağınık oldu ama gerçekten öğrenmek istediğim konular. şimdiden teşekkürler..
yıkama-yağlama faslını geçecek olursak (
1-) Bir grupsetin vites komponentlerinden ibaret olması yeterli midir; yoksa jant-göbek ve fren komponentlerini de içermesi mi icap eder?
2-) özellikle vites komponentleri içerisinde; sürüş performansı ve daha da önemlisi ''uzun ömürlülük'' anlamında hangi parçaların birbiriyle uyumlu-aynı grup olması hayatidir; hangilerininki çok şart değildir? mesela yanlış biliyorsam düzeltin ki öğreneyim, ama benim bildiğim kadarıyla ön artırıcı, sistemin uzun ömürlülüğüne ya da performansına çok da etkiyecek bir eleman değil?
(örnek babında bir görsel de paylaşayım. mesela aşağıdaki bir xt grupset. bu grupsetteki parçaların hangilerinin xt olması çok önemlidir-hangilerininki çok da birşey değiştirmez?)
3-) son olarak grupset denen şey önemliyse, neden hiçbir marka; ya dizmez-ya da haşırt the blekbord! yapar? seri dışı komponent ne demektir? neden üretilir? sırf bazı bisiklet markaları daha rahat maliyet düşürsün ve shimano gibi komponent üreticilerinin de müşterileri kısıtlı kalmasın, geniş bir profile dağılsın diye mi?
4-) yukarıdaki sorularımdan bağımsız olarak özellikle teker göbeklerinin (hub) önemini merak ediyorum. daha doğrusu epey önemli olduğunu biliyorum da. hani rulmanlı-rulmansız ne demektir? deore setli bisiklette claris göbek kullanılırsa birşey olur mu- ne sıkıntı çıkar vs vs..
Sanırım biraz dağınık oldu ama gerçekten öğrenmek istediğim konular. şimdiden teşekkürler..