Scudo Sports

Grupset üreticileri neden tekel konumunda

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.684
Tepki
13.214
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bisiklette sayamadığım kadar kadro üreticisi ile karşılaştım, sayamadığım kadar marka var. Dünyanın her ülkesini tutmuş durumdalar. Fakat iş komponente geldiğinde herkes campanyolo, şimano veya şıram a mal-almak durumunda. Neden niçinini merak ediyorum. Bu grupsetleri üretmek bu denli zormu. Fransadan, tayvana, türkiyeden, kanadaya herkes bu üç markanın kapısını çalmak zorunda. Grupset, komponent üretimi yapmak bu denlimi zor bir iş. Nerdeyse yedek insan bile üreten çin bu pazarda yok. Neden alaman mühendisliği bu işlere girmemiş. Kallavi bisikletler üreten fransızlar neden bu sektöre sanat katmamış merak ediyorum doğrusu.
 
Scudo
İnsanların güvenini kazanmak kolay birşey değil, sram bile hala shimano karşısında acaba? ile yaklaşılan bir üretici. Hadi o güven sağlandı bu seferde piyasada o sayamadığımız markalara mal yetiştirmek çap meselesi çok büyük finansal birikim ister diye düşünüyorum.
 
Çok ucuz pazara yönelik üretim yapan Çinli üreticiler var; 300-400 liraya satılan market bisikletlerinde görebilirsiniz bu firmaların ürünlerini.

Daha niş pazarlara üretim yapan, özellikle göbekten çekiş sistemleri üreten firmalar da mevcut; Rohloff, Pinion, Sturmey-Archer gibi.

Aynakol, ruble, aktarıcı, vites kolu imalatı yapmak, günümüz imkanlarını göz önünde bulundurursak hiç de zor değil dediğiniz gibi. Lakin ürettikten sonra bu ürünleri satmak asıl sorun. Tanıtım, dağıtım ve satış ağı kurmak, rekabetin bu denli az olduğu böyle bir piyasada imkansıza yakın. Sadece yerli üreticiye satayım deseniz bile, Shimano ve SRAM gibi büyük markalar uzun vadeli sözleşmelerle yerli üreticileri de bağlamış durumdadır muhtemelen.
 
alman Acros, ispanyol rotor UNO, amerikan BOX componenet ve FSA var.
Shiamano'nun pazardaki ekonomik gücü çok yüksek ve gücü çok iyi kullanıyor, SRAM ilk çıktığı yıllarda baya tökezletmiş ve bitirmek için etkili hamleler yapmıştı, ama yinede baktığınızda çok geniş bi ürün yelpazesi var ve kadro üreticilerine oldukça düşük fiyatlar verebiliyor, bu gücün karşısında durmak oldukça zor, üretilen çoğu bisiklet Shimano komponentli geliyor, diğer markalar ise sadece bisiklete hobi olarak bakan bilinçli kullanıcının dikkatini çekiyor ve sadece bu kesimi hedefleyip iş yapmakda zor olsa gerek. daha fazla marka olmamasının sebebi Shimano'nun tekel haline gelip, bu yerini pazarlama stratejilerini de kullanarak diğerlerine kaptırmamasından kaynaklanıyor.

birde bu varmış, hatta eXCD diye elektronik bi sistem çıkartacaklarmış
teste-microshift-XCD-10v-2x10.jpg
 
Rohloff ve pinion biraz daha ucuza üretim yapsa geleneksel sistemlerin tahtı en azından üst düzey skalada büyük ölçüde sarsılır.

Düşünsenize sadece 5000km de bir yağlanarak 100.000 km sürüşü garanti ediyorlar.
Aslında şu an bile uzun vadede ekonomik oluyor. Ama kim bir bisiklet alıp bir ömür kullanır ki?
Oysa ki tek bir bisiklet alıp yirmi yıl kullanırım diyen kullanıcı için ideal.
 
@mehmetsunu

Böyle dertli dertli yazmışsın merak edip bir tane siteye baktım. Bir sürü aynakol markası gördüm. E haliyle shimansoydu fsasıydı çok çeşit olur, her alanda birilerinin pazarı domine etmesinden doğalı var mı?

upload_2016-12-30_14-39-0.png
 
Bunun gibi sorular ile İktisat biliminin Endüstriyel Organizasyon adındaki dalı uğraşır. Kolay cevaplanabilecek bir soru değil. Benim aklıma ilk gelen etkenler:

Araştırma-Geliştirme ve pazarlama maliyetleri pazarın büyüklüğüne göre çok yüksek, fazla marka o yüzden barınamıyor.
Fren ve vite tasarımlarında pek çok patent olduğu için muhtemel üreticilerin benzer tasarımlarla gelmesi mümkün değil.
 
@Bahadır Gürel

Yine beni ters köşeye yatırdın, elaleme rezil rüsva ettin bahadır gürellll bahadır gürel. Bunun rövanşını fondoda kesin alacağım. Bak paraya kıydım sırf bu iş için gittim karbon bisikleti aldım.
 
90 öncesi daha fazla deneme olmuş ama sonuç shimano :)

mav.jpg
 

Dosyalar

  • gall.jpg
    gall.jpg
    30,7 KB · Okunma: 91
  • lw.jpg
    lw.jpg
    29,2 KB · Okunma: 94
  • pauu.jpg
    pauu.jpg
    26,1 KB · Okunma: 95
  • prec.jpg
    prec.jpg
    41 KB · Okunma: 95
  • proshift.jpg
    proshift.jpg
    12,6 KB · Okunma: 94
Arkadaşlar ayrıntılıca cevap vermişler. Shimano markasının piyasayı ne denli domine ettiğine küçük bir örnek de ben vereyim. Bisikletle hiç bir alakası olmayan adamlara bisiklete dair küçük bir sohbet yaptığımızda ilk sordukları "abi vitesler shimano mu" oluyor. Adamların bisiklete dair tek bildikleri şey shimano ise iyidir. Şimdi öyle bir pazardan bahsediyorsunuz ki, ilgili markalar Türkiye'ye girdikten sonra ucuz neidüğü belirsiz market bisikleti diye tabir ettiğiniz bisikletlerin yerine alüminyum kadrolu bsikletler girdikten sonra hepsi shimano ile tanışmışlar. Akıllarda sadece bu kalmış. Şimdi böyle bir pazara yatırım yapıp, arge çalışması ve pazar araştırması yapıp girmek yatırımcı için ne kadar zor ve meşakkatli bir süreç düşünün.
 
E tabi, shimano bu işin selpak'ı, nescafe'si, sana yağ'ı olmuş..

metin bisiklet'te Shimano Türkiye'nin yetkilisi ile tanışmıştım. Shimano firmasının total cirosunun %80'ini tourney kategorisindeki Tourney ve Altus alt markalarının gerçekleştirdiğini söylemişti.

Çocukken "Shimano" yazısını görünce ağzının suyu akan ve Shimano vitesli bisikletler ile hayaller kuran veletler, büyüyüp işin detayına inmeye başlayınca Deore ile, Tiagra ile, 105 ile tanışmaya başlıyorlar ve firmanın asıl karlılığı bu noktada başlıyor. İşte geçmişin bu veletleri, hepimiz buradayız :)
İşin daha da ilginç tarafı, tourney ile 105 arasında üretim maliyeti bakımından pek de fazla bir fark bulunmamasıymış. Sadece tasarım ve kullanılan hammadde farklılıklar gösterebiliyormuş. Ki bunlar da fiyatta o denli farklar yaratabilecek unsurlar değilmiş.
Demek ki bu nedenle Shimano firması bu şekildeki alt kategorilere (tiagra, deore vs) markalara yöneliyor. Kullanıcıları kategorize ederek karlılığını arttırmak için.

Sanırım endüstri mühendisi arkadaşların bu konular ile ilgili daha farklı bakış açıları vardır. Biz işin içindeki yetkililerden aldığımız bilgilerle ve naçizane aklımızla bunları yazabiliyoruz.
Not: Shimano iyidir :) :)
 
Bir örnek de benden gelsin, Almanyadan gelen VSF marka tur bisikletimde SACHS marka set kullanmışlar, çoğunlukla motorsiklet ve büyük otomobil üreticilerine baskı balata üreten bir firma, bir ara şanslarını bisiklette de denemişler ve tutunamamışlar anlaşılan. Tahminimce 17-18 senelik olmasına rağmen çok az kullanılmış olmasından mıdır bakımları mı iyi yapıldı bilmem sorunsuz çalışmakta.

20160402_192240.jpg 20160402_192228.jpg
 
Konu hazır diğer grupset markalarıyken Sturmey-Archer hakkında bilgisi olan var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Bahadır Gürel hocam sende vur dediysek öldürmüşün :koptum:, birisi fiat linea ise diğeri lamborghini aventador, birisi selçuk şahin ise diğeri Alex de Souza o derece farklılıklar var :D deore aynakolun o kadar ucuz olma sebebi çok eski olması nereden baksan 2007 yılının ürünüdür diye tahmin ediyorum,alttaki ise tamamen yarış odaklı çok üst seviye bir parça kısaca genel-günlük kullanıcı gözü ile bakılırsa deore iyi diğeri çok kazık gibi görünüyor aslında doğru görünüyor çünkü orta seviye kullanıcılara kadar o aynakol iş görür ama üst seviye yarışlara katılan, sürdüğü bisikletin hakkını veren adam, parasıda varsa kesinlikle Race Face aynakolu alır tabi bu adamın sponsoru vardır cebinden çıkmaz bizlerde bakar iç çekeriz:koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@Murat B.
Murat abi konuyu özetlemiş...
 
Ben " şero" marka malatya oto sanayi uretimi bi grup setim olsun isterdim ama yok malesef.
O yuzden " Torney candır "
 
Bildiğim kadarıyla sturmey archer göbekten vites sistemini sram satın aldı. Eskiden sturmey archer şimdi sram
 
Geri