Konu yine alevlenmiş

Bir örnekle forumdaşları heyecanlandıralım
Bir granfondoda, veya Edirne Cumhuriyet Kupası gibi amatörleri bile heyecanlandıran bir yarışta bir sahneyi gözünüzün önüne getirmeye çalışın. Çünkü farkı grupsetin yarattığı ve bizi yarı yolda bırakmaması gerektiği zamanlar vardır
İlk uzun yokuşa tutundunuz. Yarışta ilk 3'e oynamıyorsunuz tabi ama bir sürpriz yapıp ilk grupta bitirmek, hatta ilk 10'a bile girmek sizi çok mutlu eder. Bunun için yapmanız gereken tek bir şey var, ikinci gruptan asla ve asla kopmamak, ilk gruba kaçmaya çalışanları da gözlemek ve
ataklara cevap verebilmek. Çünkü grubunuzun içinde öyle adamlar var ki, bu adamlar aslında birinci grubun adamı. Yani performansları gerçekten iyi. Ve bu adamlar ilk fırsatta aralarında anlaşıp, aralarına çömezleri almayıp, atağa kalkacaklar ve ilk gruba yetişmek için kendilerini biraz yıpratacaklar. Bunu, az çok tecrübesi olan her tatlı su bisikletçisi bilir
Yokuş aşşağı atak yapmak Sagan gibi çılgınlar dışında pek tercih edilmiyor

Düzde atak yapılabilir, hele rüzgarı yandan yiyorsanız ve arkanızda da düzgün deryar oluşamıyorsa, bir de yolun ters tarafına doğru yani arkanıza giren sporcunun rüzgardan faydanalamayacağı şekilde bariyere yapışabilirseniz arkanıza takılan adam bile yorulur ve sizden kopması olasıdır. Bu da cepte.
Üçüncü ve en çok tercih edilen atak yeri ise yokuş. İşte biz de tam da atak yapılmanın ideal olduğu, birkaç dakikalık yokuştayız şu anda. Güçlü elemanların her an aynakolu büyüğe alıp veya rubleyi 2 vites birden atıp çılgınlık yapabileceklerini biliyoruz. Tetikte sayılırız, zaten yarışın da başındayız yorgunluk problemimiz yok
Bu elemanlar eninde sonunda o yokuşta deneme yaparlar. Bir an önce gruptan kopup gitmek isterler çünkü grubun onları aşağı çektiğinin ve muhtemelen ilk gruptan her saniye uzaklaştıklarının farkındalar. Belli ki start anında bir şekilde işler ters gitmiş ve ilk gruptan kopmuşlar veya teknik bir problem, aksilik yaşamışlar. Göz var nizam var yahu, adamlar tazı gibi zaten, yerlerinde duramıyorlar

Sadece kaç kişi olacağız diye kestirmeye çalışıyorlar. Yani o atak eninde sonunda ge-le-cek!
Yokuşun ortasına gelmemişken, en kaslıları yapışıyor dropbara, ayağa kalkıp büyük aynada bisikleti çatırdatmaya başlıyor a dostlar! O gruptaki herkes bu hamleyle heyecanlanır, ama buna en fazla 10 kişi gerçek anlamda cevap verebilir ve WATT'ını bu kadar kısa zamanda bu kadar ciddi bir değere çıkarabilir. Tek mesele pedala abanmak değil. Anlık, saniyelik olaylar bunlar. Rakibin abandığını gördüğünüzde sizin ilk yaptığınız iş vites büyütmek olmuyor, pedala abanmak oluyor. Saniyeler önemli, bir an önce siz de hızlanmaya başlayıp yapışmanız lazım çünkü soldan kopup gitmeye çalışan o gruba. Yani iki işi birden yapmak zorundasınız: 1-Pedala 400+ watt basmak 2-vitesi değiştirmek! İşte bu durumda altınızda Tourney varsa size biraz naz yapabilir... Ve o an siz atağa cevap vermeye hazır olmanıza rağmen, güçlü olmanıza rağmeni formda olmanıza rağmen vites rubleye bir türlü oturamadığı için kadansınızı yakalayamayacak, siz bunlarla uğraşırken, belki de 3-5 metre geride kalmış olacaksınız. Yetişmek için kendinizi inanılmaz zorlamanız ve zaten 3-5 atımlık (güç) mermilerinizden birini bu teknik sorun yüzünden harcamış olacaksınız
