Scudo Sports

Grup setimi yükseltmeli miyim? sorusu

Bu konu biraz ne bekliyorsunuz sorusuna vereceğiniz cevap ile ilgili. Arada sıra da kullanacaksanız ve performans hedefiniz yoksa daha makul bütçelerle sora ve dengi ürünler yeter bazen artar bile. Hafta da 2-3 kez 50 üstü km’lerde ve performansınızı ölçme ve yükseltme amaçlıyorsanız 105 ve bütçeye göre ultegra düşünürsünüz. Konforunuz artıyor netice de. Ama ben bı işe gönül verdin hayallerim var derseniz de ultegra ve üstü, bütçeye göre de olan ürünler sizi güzel kadrolu bir bisiklet almaya da yöneltecektir.
 
Scudo
Şu oluyor, prestij amaçlı üst grupsetler insanın aklını sınıyor. Daha üst grupsete geç diye ancak daha üst grupsete de gecilse performans anlaminda çığır açılmayacak. Zihin bunun bilincinde ama kapitalist sistem yine de insanı para harcamaya zorluyor, illa daha pahalısını daha üst modelini al diyor bu düzen ve irade bir yerden sonra yenik düşüyor ve gidiyor üst modelini alıyor insanoğlu.

Neden bunu anlattim çünkü Claris'ten çok memnunum ama yukarıda anlattigim sebepten ötürü ilerde gidip bir 105 set alabilirim ne bileyim yani durmuyoruz yerimizde, acayip bir hâl!!
Kesinlikle katılıyorum,gerçekten çok yerinde bir yorum olmuş. En güzel bisiklet insanın kendi bisikletidir. Kendi bisikletime haksızlık yaptığımı şu an anladım. Yorumumu yanıtlayan,bilgi paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim,gideyim de öpeyim bisikletimin kadrosundan :koptum: :komik:
 
Yeni Claris grupset kullanıyorum. Sportif amaçlı kullanıyorum profesyonel değilim.

Vites geçişleri ve fren performansı kendi kanaatimce cok çok iyi. Ben bir problem yaşamadım. Sağlam bir ayar yapınca kolay kolay da bozulmuyor.

Tiagra ya da 105 alsam, ruble dolayısıyla vites kombinasyonu daha geniş ve bu genişlik de kadans dengesi bakimindan önemli, ayrıca hafifilik ve serilik bakımından elbette minimal de olsa farklılıklar var lakin amatör bir kullanıcı için Claris-Sora grupsetler kesinlikle sportif ve hobi amaçlı sürüşler için yeterli.

Şu oluyor, prestij amaçlı üst grupsetler insanın aklını sınıyor. Daha üst grupsete geç diye ancak daha üst grupsete de gecilse performans anlaminda çığır açılmayacak. Zihin bunun bilincinde ama kapitalist sistem yine de insanı para harcamaya zorluyor, illa daha pahalısını daha üst modelini al diyor bu düzen ve irade bir yerden sonra yenik düşüyor ve gidiyor üst modelini alıyor insanoğlu.

Neden bunu anlattim çünkü Claris'ten çok memnunum ama yukarıda anlattigim sebepten ötürü ilerde gidip bir 105 set alabilirim ne bileyim yani durmuyoruz yerimizde, acayip bir hâl!!!
Performansın arttıkça gereksinimler artıyor. Hatta sürdüğün insanlar bile. Sonra bir bakmışsın karbonu çekmişsin😀
 
@selim82 Valla benden daha üst grupset kullanan kişilerden önde gidiyorum çoğu zaman ve bisikletim de onlarinkine göre en ağırı "namı diğer Cavalier" 😄

Önceden cok tirsardim yokuş, rampa ve hele 28 ruble ile... maşallah şimdi 28 rubleye bile nerdeyse almıyorum çok çok nadir. Bunlar kondisyonla mümkün oluyor ancak:

Gerçekten yetiyor bu bisiklet ve diyor ki bi arkadaş: "senin bisiklet akıyor, ben anlamiyorum hem ucuz olup hem nasıl bu kadar iyi olabiliyor!". Kendisinin de Reacto'su var ve benim Cavalier daha akıcı, valla ben şok 😀

Karbon ve 105 set olsa bir miktar akarım belki ama bu şekilde de götürüyoruz bir şekilde. İşte bakalim bir gün karbon olmasa bile 105 ile uyanabilirim, kurt zihne girerse kemire kemire aldiracak bir şekilde.
 
İkinci eller sayesinde normal şartlarda sahip olamayacağım grupsetler edinebildim.
Çok hunharca kullanılmadıysa yıllarca size de hizmet edebilir.
Yükseltme düşünenler ilanları da takip etmeli. Hele ki alım gücümüz bu kadar düşmüşken.
 
@selim82 Valla benden daha üst grupset kullanan kişilerden önde gidiyorum çoğu zaman ve bisikletim de onlarinkine göre en ağırı "namı diğer Cavalier" 😄

Önceden cok tirsardim yokuş, rampa ve hele 28 ruble ile... maşallah şimdi 28 rubleye bile nerdeyse almıyorum çok çok nadir. Bunlar kondisyonla mümkün oluyor ancak:

Gerçekten yetiyor bu bisiklet ve diyor ki bi arkadaş: "senin bisiklet akıyor, ben anlamiyorum hem ucuz olup hem nasıl bu kadar iyi olabiliyor!". Kendisinin de Reacto'su var ve benim Cavalier daha akıcı, valla ben şok 😀

Karbon ve 105 set olsa bir miktar akarım belki ama bu şekilde de götürüyoruz bir şekilde. İşte bakalim bir gün karbon olmasa bile 105 ile uyanabilirim, kurt zihne girerse kemire kemire aldiracak bir şekilde.
Önde gittiğin kişiler kullandıkları grup setten daha önemli. İll bisikletim cavalier tourney di 3 ay sonra 735 tca tiagra aldım 2 sene kadar bindim 2 tane kriteryum da kürsü yaptım. Şimdi cube attain pro ultegra ya biniyorum. Bu sene granfondo bursa kısada 35.39 master da 4 oldum. Seviyen arttıkça ihtiyacı hissedeceksin. Seni 1 tık ileri çıkaracak bisikleti isteyeceksin. Elbette perfomans beklentin varsa.yoksa bisiklete binmek hertürlü keyifli
 
105 setli GT aldım kurtuldum. 😎
İşin doğrusu Sora setli GTE sipariş etmiştim. Bana yeter ve atardı bile. Baktım sipariş gelmiyor, o sırada mağazada ortaya çıkan GT'ye yapıştım. Yoksa 105 benim neyime? Muhtemelen son bisikletim olur kendisi.
.
(Bu mesaj burada ibret için dursun, ilerde yüzüme vurursunuz. 😆)
 
İkinci eller sayesinde normal şartlarda sahip olamayacağım grupsetler edinebildim.
Çok hunharca kullanılmadıysa yıllarca size de hizmet edebilir.
Yükseltme düşünenler ilanları da takip etmeli. Hele ki alım gücümüz bu kadar düşmüşken.
Bazı bisikletçiler fabrikadan hatalı çıkmış bisikletleri parçalayıp satıyorlar onlardan da faydalanılabilir ben bu şekilde elde edilmiş bir shimano acera m360 sıfır arka aktarıcıyı piyasasından ucuza almıştım. Tourney tx35 aktarıcıdan keyfi sebeplerle yükseltme yapmıştım. Vites geçiş hızında ufak bir fark var aceranın lehine. Ama kullanım konforu yönünden büyük fark var. Tourney aktarıcıyı her ay en az 1 kere ayarlardım. Şimdiki aktarıcımı en son ne zaman ayarladığımı hatırlamıyorum. Bir de arka vitesi 8'den 9'a, 10'a vb. yükseltmek çok masraflı olmuyor ama 7 vitesi daha yüksek sayıda viteslere yükseltmek sıkıntılı maalesef çünkü 7'li dişlilerde arka göbek tipi farklı yeniden göbek alınıp jantın örülmesi lazım. Bu kadar zahmete girmekteki sebebim de vidalı rublelerde en küçük dişli 14 olabiliyor, kasetli rublelerde 11 dişe kadar inebiliyor, en büyük dişli yönünden de vidalı rublede en fazla 32 diş olabiliyor onlarda da 2. vites 26 diş oluyor yani çok fazla fark var 2. vitesten 1'e düşmek zor oluyor o yüzden, kasetli rublede 40 dişe kadar çıkabiliyor. Bisikletin orjinal 14-28 rublesi 11-34 ile değişince hem bisiklet hızlandı hem de bir tepenin zirvesinde yer alan okuluma gitmem kolaylaştı her nekadar eğitim artık uzaktan olsa da
 
2020 yılı içerisinde shimano 105 ve claris set olan 2 farklı bisiklet kullanma fırsatı buldum. (105 setli bisikletimi sıfır olarak aldım)
Ne vites geçişleri olsun nede akıcılık olarak aralarında şahsen bir fark görmedim. Bence Claris ile 105 set arasında ağırlıkları ve vites sayıları harici herhangi bir fark yok.
Bu ağırlık için fiyat farkının altına girmeye değer mi? Paranız varsa evet, paranız yoksa boşuna kendinizi kandırmayın claris veya sora bir bisiklet herkes için olduğu gibi sizin içinde yeterli olacaktır.
 
Konu yine alevlenmiş :D Bir örnekle forumdaşları heyecanlandıralım

Bir granfondoda, veya Edirne Cumhuriyet Kupası gibi amatörleri bile heyecanlandıran bir yarışta bir sahneyi gözünüzün önüne getirmeye çalışın. Çünkü farkı grupsetin yarattığı ve bizi yarı yolda bırakmaması gerektiği zamanlar vardır o_O

İlk uzun yokuşa tutundunuz. Yarışta ilk 3'e oynamıyorsunuz tabi ama bir sürpriz yapıp ilk grupta bitirmek, hatta ilk 10'a bile girmek sizi çok mutlu eder. Bunun için yapmanız gereken tek bir şey var, ikinci gruptan asla ve asla kopmamak, ilk gruba kaçmaya çalışanları da gözlemek ve ataklara cevap verebilmek. Çünkü grubunuzun içinde öyle adamlar var ki, bu adamlar aslında birinci grubun adamı. Yani performansları gerçekten iyi. Ve bu adamlar ilk fırsatta aralarında anlaşıp, aralarına çömezleri almayıp, atağa kalkacaklar ve ilk gruba yetişmek için kendilerini biraz yıpratacaklar. Bunu, az çok tecrübesi olan her tatlı su bisikletçisi bilir :D

Yokuş aşşağı atak yapmak Sagan gibi çılgınlar dışında pek tercih edilmiyor :D
Düzde atak yapılabilir, hele rüzgarı yandan yiyorsanız ve arkanızda da düzgün deryar oluşamıyorsa, bir de yolun ters tarafına doğru yani arkanıza giren sporcunun rüzgardan faydanalamayacağı şekilde bariyere yapışabilirseniz arkanıza takılan adam bile yorulur ve sizden kopması olasıdır. Bu da cepte.
Üçüncü ve en çok tercih edilen atak yeri ise yokuş. İşte biz de tam da atak yapılmanın ideal olduğu, birkaç dakikalık yokuştayız şu anda. Güçlü elemanların her an aynakolu büyüğe alıp veya rubleyi 2 vites birden atıp çılgınlık yapabileceklerini biliyoruz. Tetikte sayılırız, zaten yarışın da başındayız yorgunluk problemimiz yok :cool:

Bu elemanlar eninde sonunda o yokuşta deneme yaparlar. Bir an önce gruptan kopup gitmek isterler çünkü grubun onları aşağı çektiğinin ve muhtemelen ilk gruptan her saniye uzaklaştıklarının farkındalar. Belli ki start anında bir şekilde işler ters gitmiş ve ilk gruptan kopmuşlar veya teknik bir problem, aksilik yaşamışlar. Göz var nizam var yahu, adamlar tazı gibi zaten, yerlerinde duramıyorlar :D Sadece kaç kişi olacağız diye kestirmeye çalışıyorlar. Yani o atak eninde sonunda ge-le-cek! :ssrtcbya:

Yokuşun ortasına gelmemişken, en kaslıları yapışıyor dropbara, ayağa kalkıp büyük aynada bisikleti çatırdatmaya başlıyor a dostlar! O gruptaki herkes bu hamleyle heyecanlanır, ama buna en fazla 10 kişi gerçek anlamda cevap verebilir ve WATT'ını bu kadar kısa zamanda bu kadar ciddi bir değere çıkarabilir. Tek mesele pedala abanmak değil. Anlık, saniyelik olaylar bunlar. Rakibin abandığını gördüğünüzde sizin ilk yaptığınız iş vites büyütmek olmuyor, pedala abanmak oluyor. Saniyeler önemli, bir an önce siz de hızlanmaya başlayıp yapışmanız lazım çünkü soldan kopup gitmeye çalışan o gruba. Yani iki işi birden yapmak zorundasınız: 1-Pedala 400+ watt basmak 2-vitesi değiştirmek! İşte bu durumda altınızda Tourney varsa size biraz naz yapabilir... Ve o an siz atağa cevap vermeye hazır olmanıza rağmen, güçlü olmanıza rağmeni formda olmanıza rağmen vites rubleye bir türlü oturamadığı için kadansınızı yakalayamayacak, siz bunlarla uğraşırken, belki de 3-5 metre geride kalmış olacaksınız. Yetişmek için kendinizi inanılmaz zorlamanız ve zaten 3-5 atımlık (güç) mermilerinizden birini bu teknik sorun yüzünden harcamış olacaksınız :kötü:
 
Özetle, eğer yarışmıyorsanız ve gelecek planlarınızın arasında yer almıyorsa gücünüze ve sürüş rotanıza uygun dişli oranlarında bir çekiş sistemi her ihtiyacınızı karşılar. Ayrıca sensin şişman! :D
 
Ah bir yarış olsa da bir denesek kendimizi alsak boyumuzun ölçüsünü :)
 
Özetle, eğer yarışmıyorsanız ve gelecek planlarınızın arasında yer almıyorsa gücünüze ve sürüş rotanıza uygun dişli oranlarında bir çekiş sistemi her ihtiyacınızı karşılar. Ayrıca sensin şişman! :D
Uygun kadro seçimi ve dişli oranları çok önemli. Hayatında bisiklet kullanmamış insanlar 52 36 12 28 al bu bisiklet uçak diye satıyorlar. Adam daha ilk yokuşta bisikletten iniyor. Orta karar bişey alıp başlamak en İyisi
 
Kendi deneyimlerime dayanarak şunu söyleyebilirim. Başlangıçta hobi olarak düşünülen her aktivite kendini kaptırdıktan ve kesenin ağzını açmaya başladıktan bir süre sonra farklı bir boyuta geçiyor. Siz para harcadıkça her nedense aldığınız keyif de azalmaya başlıyor. Demem o ki eğer profesyonel olarak ilgilenmiyorsanız high end ekipman ve takım taklavatlardan uzak durun. Bu tavsiyem sadece bisiklet için değil. Wind surfte de , model uçakta da, fotoğrafçılıkta da, kayakta da.... aklınıza ne geliyorsa hepsinde biraz kaşınanı 20binlik yaparlar.
 
Son düzenleme:
Geri