Scudo Sports

Grup setimi yükseltmeli miyim? sorusu

Daha önce niye denk gelmedim ya .
Yarı Markasız setten tamamen tourney'e geçtim /geçmek zorunda kaldım. Pişman değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Scudo
Ben grupsetimi düşürdüm, vitessiz bisiklete geçtim. Kafam da cebim de bir rahatladı ki anlatamam🙂.
 
Yaklaşık 6 ay önce bisikletimi satın aldım. Ara sıra kullanırım niyetindeydim. Bu kadar seveceğimi bilseydim daha iyi donanıma sahip bir bisikleti ilk günden alırdım. Bisikletim Tourney set ile geliyor. Ayar istiyor, vites geçişleri bazen geç oluyor/bir anda geçiyor (takılıyor)...vs Ben ise yokuş çıkarken dişli oranları sebebiyle yoruluyorum. Bu sebeple uzun yola çıkmaya cesaret edemiyorum.
Bunlar dışında, forumu düzenli takip ediyorum. Serkan Bey'in yazısında da değindiği gibi şimdiki bisikletim üzerinde vites ayarı, değiştirici ayarı, fren ayarı, lastik değiştirme, jant teli ayarı gibi konuları öğrenmeye başladım. İleride daha iyi bisiklet sahibi olursam, teknik anlamda da şimdikinden tecrübeli olacağımı düşünüyorum.
 
Yaklaşık 6 ay önce bisikletimi satın aldım. Ara sıra kullanırım niyetindeydim. Bu kadar seveceğimi bilseydim daha iyi donanıma sahip bir bisikleti ilk günden alırdım. Bisikletim Tourney set ile geliyor. Ayar istiyor, vites geçişleri bazen geç oluyor/bir anda geçiyor (takılıyor)...vs Ben ise yokuş çıkarken dişli oranları sebebiyle yoruluyorum. Bu sebeple uzun yola çıkmaya cesaret edemiyorum.
Bunlar dışında, forumu düzenli takip ediyorum. Serkan Bey'in yazısında da değindiği gibi şimdiki bisikletim üzerinde vites ayarı, değiştirici ayarı, fren ayarı, lastik değiştirme, jant teli ayarı gibi konuları öğrenmeye başladım. İleride daha iyi bisiklet sahibi olursam, teknik anlamda da şimdikinden tecrübeli olacağımı düşünüyorum.
Uzun yolda gideceğin yol çok önemli. Sürekli yokuş çıkılmayan rota seçersen önerim şu. Sabit vites sabit kadans sabit hız. Yorulmayı en aza indirirsin.

Susamadan suyunu içeçen , acıkmadan yiyecen . Yokul yukarı yılmayacan yokuş aşağı salmıycan. @mariokaldato yazmıştı veya ben ilk ondan okudum galiba.
 
Bu konuda nacizane fikrim, grup set bisikletin kullanım alanına göre minimum gereksinimi karşılamıyorsa yükseltilebilir, hatta yükseltilmeli. Bir yol bisikletiniz varsa ve arka Tourney ekipman varsa, en azından Claris ya da imkan dahilinde Sora ile güncellemek yol bisikleti hissiyatını daha iyi alabilmek için bence gerekli. Yol bisikletinde, en alt düzeyde de olsa yol bisikleti komponenti olmalı diye düşünüyorum. Şehir içi kullandığımız bisiklette ise Tourney fazlasıyla yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Şu anki bisikletimi sıfır Sora setli aldım 3 ay önce ,bundan önceki bisikletim de Sora setli idi ama jant ve lastikleri şimdiki 0 setli bisikletimden çok daha iyiydi kalite olarak onu 2.el aldım
Arkadaşlar çok uzatmayayım,bu konu aklımı çok karıştırıyor ,daha doğrusu bu konunun cevabını çok merak ediyorum. 2 bisikletçi düşünelim , kondisyonları aynı,kiloları aynı,ama birinde Sora set var diğerinde 105 set. 105 setli olanın ne gibi avantajı var. Sadece vites geçişleri mi olay,vites attığında tak diye geçmesi mi tak tuk ses gelmemesi mi?Nedir acaba,bilgi verebilir misiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
2 bisikletçi düşünelim , kondisyonları aynı,kiloları aynı,ama birinde Sora set var diğerinde 105 set. 105 setli olanın ne gibi avantajı var. Sadece vites geçişleri mi olay,vites attığında tak diye geçmesi mi tak tuk ses gelmemesi mi?Nedir acaba,bilgi verebilir misiniz

105 set daha hafif, dolayısıyla o bisiklet daha hafif. 105, Sora'dan daha fazla vites kombinasyonuna sahip o yüzden kadans tutturmak daha kolay. Senin dediğin gibi 105'in geçişleri daha akıcı, daha az ayar ister. Sürtünme kaybı farkları da var ama çok minimal olacağını düüşünüyorum. Onun dışında 105, Ultegra, Dura Ace vs sihirli değnek değil, Sora'dan 105'e geçen adam bir anda çok hızlanmaz, iş bacakta bitiyor. Sora kullanmadım hiç yazdıklarım araştırdıklarımdan anladıklarımın özeti.
Bence bir grupsetin ayarını uzun süre koruyabilmesi muazzam bir şey. Tourney setli bisikletime çok daha az biniyordum, haftalık ayar yapıyordum neredeyse. Sram X4'e geçtim, ikinci el aldığım nispeten yorulmuş bir bisikletti ama bir yıl boyunca aralıksız ulaşım için kullanmama rağmen bir defa dahi ayar yapmadım, sattığım gün bile şıkır şıkırdı vitesler. İnanılmaz gelmişti. Sadece bunun için bile kaliteli grupset alınır.
 
105 set daha hafif, dolayısıyla o bisiklet daha hafif. 105, Sora'dan daha fazla vites kombinasyonuna sahip o yüzden kadans tutturmak daha kolay. Senin dediğin gibi 105'in geçişleri daha akıcı, daha az ayar ister. Sürtünme kaybı farkları da var ama çok minimal olacağını düüşünüyorum. Onun dışında 105, Ultegra, Dura Ace vs sihirli değnek değil, Sora'dan 105'e geçen adam bir anda çok hızlanmaz, iş bacakta bitiyor. Sora kullanmadım hiç yazdıklarım araştırdıklarımdan anladıklarımın özeti.
Bence bir grupsetin ayarını uzun süre koruyabilmesi muazzam bir şey. Tourney setli bisikletime çok daha az biniyordum, haftalık ayar yapıyordum neredeyse. Sram X4'e geçtim, ikinci el aldığım nispeten yorulmuş bir bisikletti ama bir yıl boyunca aralıksız ulaşım için kullanmama rağmen bir defa dahi ayar yapmadım, sattığım gün bile şıkır şıkırdı vitesler. İnanılmaz gelmişti. Sadece bunun için bile kaliteli grupset alınır.
Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora
 
Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora
Mekanik aksamların alışması dediğimiz bir süreç vardır. Vida dahi açılmış yuvaya bir zaman sonra alışır. Aynı olay yeni alınmış bir araç içinde geçerlidir. Yeni bir motor eski ve bakımlı bir motora göre daha çok çaba harcar ve yakıt tüketir. Şanzuman ve motor uyumlu olarak çalışmak için alışma süresine ihtiyaç duyar.
Bisiklette motor her zaman bedendir.(Motorlu bisikletler hariç :) .) Şanzuman ise vites ve dişli sistemi desem yanlış bir laf etmemiş olurum. Şimdi sürekli bisiklet kullanan bir kişi kullanılmış grup set ile sıfır grup setin arasındaki farkı bariz görür. Sizin yaşadığınız olay bu. Zincir,göbek,ruble,bilya,attırıcı,aktarıcı,teller, kablolar ve vidaların vb.dahi metal alışma olmadığı bir bisiklette ilk başlarda sorunlar olabilir. Yağlama metal aksamda alışma sürecini hızlandırırken metal aşınmasını asgari seviyeye düşürür. Yağı ayarda vermek ve doğru bölgelere tatbik etmek gerekir. Zamanla taşlar yerine oturur dediğimiz olay budur. Ustalar bazen yağlama işini yabana atıyor ve bazı aksamların ya çalışmamasına veya deforme olmasına sebebiyet veriyor. Aşırı yağlama yalama ve ayar tutmaması gibi sorunlara neden olur.
Gözden kaçırılmayan ustalıkla yapılan ince bir ayar,
Yağın azı karar ve çoğu zarar,
Bisikletli odur ki hacetine gözü gibi bakar.:harika:
 
@MAERKEK
Merhaba. Bulunduğum şehir itibariyle yokuşlar var. Manisa'da yaşıyorum. Sık sık İzmir'e gidip geliyorum. Manisa içinde yakın yerlere gitmek istesem dahi tırmanışla karşılaşabiliyorum. Aklımda bisiklet modelleri vardı. Forumda sormuştum ve tavsiye de edilmişti. Ancak bisikletçilerde bulamamıştım. İkinci ellerinin fiyatı da yükselmişti. Yeni sezonu bekliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora
Yokuşta aksamlar ciddi güç altındayken vites değiştirmeye çalışırsanız başınıza gelebilecek iyi şeylerden biridir çatur çutur ses gelmesi. Biraz ötesi bir şeyleri kırma/deforme etme aşaması olabilir. Elektronik geçişli sistemler haricinde aşırı yük altındayken vites geçişleri biraz özenli yapılmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ahmet1914
Lütfen Claris setin de ayarını yaptırdığınız zaman hissettiklerinizi yazın. 105 ile Claris arasında hissiyat farklarını da yazın. Bunu istememin sebebi 105 ve Claris grupsetli bisiklet arasında kalmam değil, Claris setli olanı almayı düşünmek zorunda olduğum içindir. Merak da ediyorum açıkçası bu fiyat farkı nereden gelmektedir diye.
fiyat farkı çok fazla husustan gelmektedir. Malzemelerin kalitesinden çalışma dinamiklerine kadar. Hafiflik başka bir hususs :) Claris ile 1000km Sora ile 300km 105 5800 ile 4000km ve r8000 Ultegra ile 4000km civarında tecrübe deneyimim oldu. 105 her şartta mutlu edecek bir set bence. F/P olarak her türlü fiyatını hak ediyor. Zaten 105 set her zaman eski Ultegra o nedenle aklınızda bir soru olmasın. 5800'ler yerini r7000e bırakırken bütçe noktasında avantajlı hale gelmektedir. Temiz bir grupset bulursanız değerlendirin. Claris ile arasında çok fazla fark var.
Ultegra ise biraz daha güzeli, hafifi :) Ama gidon sargısı, bisikletinizin size uygunluğu için yapacağınız ergonomik geliştirmeler, lastik ve janta yapacağınız yatırım hissiyatınızı daha çok olumlu etkiler. Ultegra için büyük bütçe ayırmak yerine 5800 ile diğer eksikleri tamamlamayı öneririm.
Tekeriniz düz bassın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eshquia™
Windows 95 i yıllarca kullandı insanlar, hala kullananlar var. Halbuki windows 10 a gelene kadar bir sürü işletim sistemi çıkardı windows.
İşporta malı bir nacar saat almışlardı bana ilkokulda. Saatin saat gibi çalışmasını bekler insan ama bu saat ileri ise geri alırsın bu sefer geri kalırdı, ileri alırdım ileri giderdi bu sonsuz döngüde bir kurmalı saat oyunu olmuştu benim için.
Shimano sis ile başladım. Bilen bilir bilmeyen artık öğrenemez. Kalmadı. Sonra altus, sonra deore lx, sonra deore xt, sonra deore slx, sonra deore xt. Deore lx bana en çok hitap edeniydi. Üstelik xt den de ucuzdu. İmkanım olsa, sıfır deore lx bir grup set almak isterim.
 
@ahmet1914 Ben sora set kullanıyorum, memnun olmadığım tek yanı frenlerdi onu da pabuçları değiştirerek düşük maliyetli bir şekilde hallettim. Düzgün bir şekilde kurduğum, ayarları baştan düzgün bir şekilde yaptığım için gayet güzel çalışıyor, bahsettiğiniz gibi çatır çutur geçme sorunları bende yok. Ayrıca ilerde parça değiştirmeniz gerektiğinde neredeyse 2-3 kat daha fazla harcamanız gerekeceğini de söyleyeyim, sora rubleler 150TL civarındayken 105ler 400TL civarında. Paranız bolsa 105i gene alın tabi :)
 
Ben tiagra setten 105’e geçtim yeni bisikletim ile birlikte. Kararlılık, geçiş yumuşaklığı vs açısından ciddi bir fark hissetmedim. Sadece 105’in 11 li olması daha kolay kadansa yardımcı oluyor.
 
Yeni Claris grupset kullanıyorum. Sportif amaçlı kullanıyorum profesyonel değilim.

Vites geçişleri ve fren performansı kendi kanaatimce cok çok iyi. Ben bir problem yaşamadım. Sağlam bir ayar yapınca kolay kolay da bozulmuyor.

Tiagra ya da 105 alsam, ruble dolayısıyla vites kombinasyonu daha geniş ve bu genişlik de kadans dengesi bakimindan önemli, ayrıca hafifilik ve serilik bakımından elbette minimal de olsa farklılıklar var lakin amatör bir kullanıcı için Claris-Sora grupsetler kesinlikle sportif ve hobi amaçlı sürüşler için yeterli.

Şu oluyor, prestij amaçlı üst grupsetler insanın aklını sınıyor. Daha üst grupsete geç diye ancak daha üst grupsete de gecilse performans anlaminda çığır açılmayacak. Zihin bunun bilincinde ama kapitalist sistem yine de insanı para harcamaya zorluyor, illa daha pahalısını daha üst modelini al diyor bu düzen ve irade bir yerden sonra yenik düşüyor ve gidiyor üst modelini alıyor insanoğlu.

Neden bunu anlattim çünkü Claris'ten çok memnunum ama yukarıda anlattigim sebepten ötürü ilerde gidip bir 105 set alabilirim ne bileyim yani durmuyoruz yerimizde, acayip bir hâl!!!
 
Neden bunu anlattim çünkü Claris'ten çok memnunum ama yukarıda anlattigim sebepten ötürü ilerde gidip bir 105 set alabilirim ne bileyim yani durmuyoruz yerimizde, acayip bir hâl!!!
3/4 yıl önceki ben durumundasınız şuan:komik: başım göğe ermedi,40yaşımdan sonra sanki yarışlara katılıcamda yemedim içmedim karbon 105 set velespid aldım! napıyım benim hobimde bu,kötü alışkanlığım yok parayı buna yatırdım;) tesellim var,yakın akrabam balık zevki için karbon kamışa 2binlira verdi :acpsnr:
 
Son düzenleme:
Daha üst grupsete geç diye ancak daha üst grupsete de gecilse performans anlaminda çığır açılmayacak.
Doğru ama performansinizda çığır açarsanız o setlerle huzur bulamayacaksiniz.
 
@ahmet1914 Ben sora set kullanıyorum, memnun olmadığım tek yanı frenlerdi onu da pabuçları değiştirerek düşük maliyetli bir şekilde hallettim. Düzgün bir şekilde kurduğum, ayarları baştan düzgün bir şekilde yaptığım için gayet güzel çalışıyor, bahsettiğiniz gibi çatır çutur geçme sorunları bende yok. Ayrıca ilerde parça değiştirmeniz gerektiğinde neredeyse 2-3 kat daha fazla harcamanız gerekeceğini de söyleyeyim, sora rubleler 150TL civarındayken 105ler 400TL civarında. Paranız bolsa 105i gene alın tabi :)
Size katılıyorum. Ben de 105 kullanicisiyim. Ultegraya geçme planım vardı ama yedek parça fiyatlarını görünce Tiagra ya inmeyi düşünmeye başladım. Yedek parça fiyatı önemli. Hidrolik fren koluna 130 dolar +vergi ödedim.
 
Geri