Uzun yolda gideceğin yol çok önemli. Sürekli yokuş çıkılmayan rota seçersen önerim şu. Sabit vites sabit kadans sabit hız. Yorulmayı en aza indirirsin.Yaklaşık 6 ay önce bisikletimi satın aldım. Ara sıra kullanırım niyetindeydim. Bu kadar seveceğimi bilseydim daha iyi donanıma sahip bir bisikleti ilk günden alırdım. Bisikletim Tourney set ile geliyor. Ayar istiyor, vites geçişleri bazen geç oluyor/bir anda geçiyor (takılıyor)...vs Ben ise yokuş çıkarken dişli oranları sebebiyle yoruluyorum. Bu sebeple uzun yola çıkmaya cesaret edemiyorum.
Bunlar dışında, forumu düzenli takip ediyorum. Serkan Bey'in yazısında da değindiği gibi şimdiki bisikletim üzerinde vites ayarı, değiştirici ayarı, fren ayarı, lastik değiştirme, jant teli ayarı gibi konuları öğrenmeye başladım. İleride daha iyi bisiklet sahibi olursam, teknik anlamda da şimdikinden tecrübeli olacağımı düşünüyorum.
2 bisikletçi düşünelim , kondisyonları aynı,kiloları aynı,ama birinde Sora set var diğerinde 105 set. 105 setli olanın ne gibi avantajı var. Sadece vites geçişleri mi olay,vites attığında tak diye geçmesi mi tak tuk ses gelmemesi mi?Nedir acaba,bilgi verebilir misiniz
Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora105 set daha hafif, dolayısıyla o bisiklet daha hafif. 105, Sora'dan daha fazla vites kombinasyonuna sahip o yüzden kadans tutturmak daha kolay. Senin dediğin gibi 105'in geçişleri daha akıcı, daha az ayar ister. Sürtünme kaybı farkları da var ama çok minimal olacağını düüşünüyorum. Onun dışında 105, Ultegra, Dura Ace vs sihirli değnek değil, Sora'dan 105'e geçen adam bir anda çok hızlanmaz, iş bacakta bitiyor. Sora kullanmadım hiç yazdıklarım araştırdıklarımdan anladıklarımın özeti.
Bence bir grupsetin ayarını uzun süre koruyabilmesi muazzam bir şey. Tourney setli bisikletime çok daha az biniyordum, haftalık ayar yapıyordum neredeyse. Sram X4'e geçtim, ikinci el aldığım nispeten yorulmuş bir bisikletti ama bir yıl boyunca aralıksız ulaşım için kullanmama rağmen bir defa dahi ayar yapmadım, sattığım gün bile şıkır şıkırdı vitesler. İnanılmaz gelmişti. Sadece bunun için bile kaliteli grupset alınır.
Mekanik aksamların alışması dediğimiz bir süreç vardır. Vida dahi açılmış yuvaya bir zaman sonra alışır. Aynı olay yeni alınmış bir araç içinde geçerlidir. Yeni bir motor eski ve bakımlı bir motora göre daha çok çaba harcar ve yakıt tüketir. Şanzuman ve motor uyumlu olarak çalışmak için alışma süresine ihtiyaç duyar.Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora
Yokuşta aksamlar ciddi güç altındayken vites değiştirmeye çalışırsanız başınıza gelebilecek iyi şeylerden biridir çatur çutur ses gelmesi. Biraz ötesi bir şeyleri kırma/deforme etme aşaması olabilir. Elektronik geçişli sistemler haricinde aşırı yük altındayken vites geçişleri biraz özenli yapılmalı.Hocam peki önceki bisikletim dediğim gibi 2.eldi,eski Sora setli idi ve hiç vites ayarı yaptırmadım,bu sıfır bisiklet yeni Sora , her sürüşten sonra mutlaka her yerini silerim(lastiğini dahi),henüz yeni diye hiç yağlamadım. Vites geçişlerinde sorun oldu,tam gaza gelmişim hızımı artırıp o hızla yokuşu daha rahat çıkayım diyorum patır kütür çatır çutur sesler vs. 2 bisikletçiye götürdüm yapamadı tam olarak,başka bir bisikletçiye götürdüm yağladı ,bir iki ayar yaptı oldu. E nasıl bir ayar bu? Üstelik biri 0 ve yeni Sora,diğeri 2.el ve eski Sora
fiyat farkı çok fazla husustan gelmektedir. Malzemelerin kalitesinden çalışma dinamiklerine kadar. Hafiflik başka bir husussLütfen Claris setin de ayarını yaptırdığınız zaman hissettiklerinizi yazın. 105 ile Claris arasında hissiyat farklarını da yazın. Bunu istememin sebebi 105 ve Claris grupsetli bisiklet arasında kalmam değil, Claris setli olanı almayı düşünmek zorunda olduğum içindir. Merak da ediyorum açıkçası bu fiyat farkı nereden gelmektedir diye.
Sağlık hizmetleri daha pahalı😀Ben grupsetimi düşürdüm, vitessiz bisiklete geçtim. Kafam da cebim de bir rahatladı ki anlatamam🙂.
3/4 yıl önceki ben durumundasınız şuanNeden bunu anlattim çünkü Claris'ten çok memnunum ama yukarıda anlattigim sebepten ötürü ilerde gidip bir 105 set alabilirim ne bileyim yani durmuyoruz yerimizde, acayip bir hâl!!!
Doğru ama performansinizda çığır açarsanız o setlerle huzur bulamayacaksiniz.Daha üst grupsete geç diye ancak daha üst grupsete de gecilse performans anlaminda çığır açılmayacak.
Size katılıyorum. Ben de 105 kullanicisiyim. Ultegraya geçme planım vardı ama yedek parça fiyatlarını görünce Tiagra ya inmeyi düşünmeye başladım. Yedek parça fiyatı önemli. Hidrolik fren koluna 130 dolar +vergi ödedim.@ahmet1914 Ben sora set kullanıyorum, memnun olmadığım tek yanı frenlerdi onu da pabuçları değiştirerek düşük maliyetli bir şekilde hallettim. Düzgün bir şekilde kurduğum, ayarları baştan düzgün bir şekilde yaptığım için gayet güzel çalışıyor, bahsettiğiniz gibi çatır çutur geçme sorunları bende yok. Ayrıca ilerde parça değiştirmeniz gerektiğinde neredeyse 2-3 kat daha fazla harcamanız gerekeceğini de söyleyeyim, sora rubleler 150TL civarındayken 105ler 400TL civarında. Paranız bolsa 105i gene alın tabi![]()

