Scudo Sports

Grup seti hızı etkiler mi?

Ben mesela Dura-Ace set aldım. 7900 modeli. Aynakol Hariç ayna kolu ise bunun la değiştirdim... Geldi yeni bisikletimi bekliyor.. 52-36 172,5 versiyonu.
(link)
IMG-20151015-WA0002[1].jpg
 
Scudo
Sora ve tiagradan once jant ve lastik etkiler
 
1- vites geçişi (yokuş)
yokuşta vites değiştirmek zordur, çünkü zincir gergin olduğu için, o an pedala asılıyor olduğunuz için vites bir türlü geçmeyebilir. daha üst seviye vites setlerinde bu durumu daha az yaşarsınız.
2- vites geçişi (sprint,atağa kalkma)
yukardakine benzer durumda. eğer ayağa kalkarak pedala var gücünüzle abanırsanız ve o anda vites değiştirmeye çalışırsanız özellikle sora sette vites hemen geçmez. vitese birkez daha dokunursunuz. bu kez 2 vites birden geçer ve o geçiş esnasında zincir çok kısa bir süre boşta kaldığı için düşme tehlikesi geçirirsiniz.. kısacası, dümdüz yolda, sakin sakin vites değiştireceksen sora çok bile
3-fren kalitesi
şu konuda sanırım herkes benimle hemfikirdir: "yol bisikletinde fren durmak için değildir, yavaşlamak içindir" evet gerçekten de böyle. freninize asla güvenmeyin.. fakat şunu da bilin, frene verdiğiniz para arttıkça, frenleme kalitesi de artacak.. iyi fren = az kaza
3-aynakol göbeği
aynakoldan daha ziyade aynakol göbeğinin kalitesi önemli. şuan 105 göbek kullanıyorum ve memnun değilim. göbek gerçekten kötü. bir arkadaşımda rotor göbek vardı, bir tur attım ve aynakolun yağ gibi kaydığını gördüm.. göbek, bisikletteki en önemli hareketli parça bence. hele seramik göbek deyince akan sular durur.. aynakolu geriye doğru hızla döndürüp bırakıyorsunuz ve aynakol 4-5 tur atıp duruyor.. var mı böyle bi güzellik ya? benim 105 göbek 2 turu göremiyor malesef.. kendi bisikletinizde de bunu deneyin. bu durum tamamen göbeğinizin kalitesi ile alakalı.. kullandığım 105 göbeği 10 dolara almıştım :) nekadar ekmek okadar köfte yani
4-aynakol
aynakol ile ilgili benim denk geldiğim yorumlar ve yazılar ağırlığı ve esnemezliği ile alakalıydı. sanırım başka bir fark yok. biraz da vites geçişini kolaylaştırır diye düşünüyorum kaliteli bir aynakol. fakat çok da ön planda olmadığını düşünüyorum aynakolun
5- STI kollar (vites kolları)
dört-beş farklı vitesi görüp deneme fırsatım oldu, ve inanın vites geçişleri gerçekten çok farklı, yani rahat. ultegra vitese dokunur dokunmaz alıyor. dura-ace zaten utanmasa ben değiştirmeden önce geçecek (saol baki abi :D).. özellikle ruble geçişleri, 105te'de zaman zaman sorun yaşıyorum. ve nekadar düzgün yaparsam yapayım vites ayarını, dura ace ile 105 kollar arasında DAĞLAR kadar fark var. dağlar kadar tanımlaması bile yetersiz. gerçekten çok çok farklı şeyler. sora ile tiagranın hemen hemen aynı olduğunu biliyorum. ikisini de görme fırsatım oldu.
6-ağırlık
grupset terfisi ettiğinizde altınızda bikaçyüz gramlık bir hafiflik oluyor. ve bunu yokuşlarda hissediyorsunuz. örnek, yakın zamanda terfi etmeyi düşündüğüm sram red set, şuan kullandığım 105 setten 1 kiloya yakın daha hafif. bunu yokuşta çok iyi anlayacağımı biliyorum. 1 kilo çok azmış gibi geliyor insana, sırtınıza küçük bir sırt çantası takıp içine 2 tane 500ml'lik su şişesi atın ve hergün gittiğiniz rutin bir parkurda sırtınızda o şişelerle gitmeyi deneyin. dümdüz bir yolda bile gidebilirsiniz. farkı göreceksiniz. hele ki yokuşta, farkı feci şekilde göreceksiniz :)

yazdıklarım tamamen benim yorumumdur, yanıldığım yerler olabilir, ben de hepiniz gibi her gün yeni şeyler öğreniyorum. tek amacım fikirlerinize katkı sağlayabilmek
 
@Uptown Cyclist
11-25'e 11-28... Bu durumda 11'li sistemde yokuşlarda rahat edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
Konu açılmışken ben de şöyle bişey gösteriyim bisikletim triban 500 microshift r8 grupset var sora ve clarisle eşdeğer gösteriyo buyrun şemamız:Road.jpg
 
@Uptown Cyclist önemli olan dişli sayısı. eğer şu anki grupsetin aynakol 50-34, ruble 11-28 se örneğin, yeni alacağın grupsette de oranların aynı olması durumunda ister 10 vites ister 22 vites olsun, son vitesteki performans aynı direk olarak. 20 ile 22 nin tek farkı belki rubledeki dişlilerin arasındaki fark azalacağından bi nebze daha hızlı vites değişimi olur.
 
Şimdi asıl istediğin şey aynı kadans kullanarak daha fazla hiz/yol yapmazsa malesef farki giremeyecegini bilmeni isterim peki nasil ? Diyelim ki 53 büyük aynakol 36 küçük aynakol yapraga sahip 11-32 bir ruble/kasetimiz var

1- 1 aynakolun tam turunda max. 4.8181818181 kez bir dönüş olacaktır rublede yani bir dakikada 60 kadans yaparsanız 289.09090908 kere ruble kendi çapında tam tur yapacaktır . Bu sizin saateki km/h artma sağlayacaktır.

2- Aynakolun tam turunda min. 1.125 kez dönüş olacaktır rublede yani 1 dakikada 60 kadans yaparsanız 67.5 kere ruble kendi çapında tam tur yapacaktır. Bu sizin yokus ve rampaları daha rahat kat etmenizi sağlayacaktır.

Fark : Hafiflik geçişler fren hissiyatının daha tatmin edici olması . (üst segment 9 lu ruble bu değerler farklı olacaktır.) Faydalı olması dileğiyle.
 
@Serkan Mıstınoğlu şu an ultegra 6800 kullanıyorum. dura ace - red 22 - super record. alınabilecek en ii 3 set. en cok campy i istememe ragmen ülkemizde servisi ve yedek parcası biraz sorun oldugundan pek düşünmüyorum. dura ace i de su an shimano kullandıgım (ultegradan bir tık üstündür) için farklı bir tad olsun diye düşünmüyorum. geriye red 22 kalıyor double tab olayıda var ve piyasadaki en hafif set.sizin red 22 tercih etme sebebiniz nedir? ve bu seti kullanmaya basladıktan sonra bir inceleme yazarsanız sevinirim.

bu arada kadans olayında merakını tam giderememiş olan arkadaşlar için forumda cok eski bi o kadarda efsane bir konu var lütfen üşenmeden okuyun zira cok faydasını görürsünüz.

Yüksek kadans her derde devaymış
 
  • Beğen
Tepkiler: The UGUR
@sinobjk
Okudum onu da ben.Videolar da izledim kafam hala biraz karışık gibiydi burada açık bir dille yazdılar.Kadans Kitim var.Takıp 80 100 arası yapmaya çalışacağım.Size de teşekkür ederim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk
Bende de sora set var, setten memnunum sadece ayna koldan değilim. Ancak göbek ve ayna kolu istediğim gibi yükseltebilir miyim? Sonuçta 9'lu sisteme mahkumum 9'lu olup da hafif ama rijit bir ayna kol var mıdır? Veya bende muhtemelen kare göbek var, bunu farklı tipte bir göbek ile değiştirebilir mıyım?
 
@Ozan k.

göbek tipinizi değiştiremezsiniz. ayna kolun tam olarak nesi hoşunuza gitmiyor?

@sinobjk

dura ace ile red'den birini almayı planlıyorum. red %60 duraace %40 diyebilirim. kesin kararımı alırken vericem :)
sram redin daha hızlı dişli yediği, double tap'ın herkesin hoşuna gitmediği yazıyor yorumlarda. fakat 250 gr daha hafif dura aceden.
dura acenin tipini de pek beğenmiyorum. özellikle stı kollar ve arka aktarıcı fail.
red'in kırmızılı tasarımı çok hoş
ayrıca ilerde olası bir rotor aynakol terfim olabilir, rotor ile sram kardeş olduğundan sram red şuan bir adım önde
ek olarak, yarışlarda sram red çok nadir görüyorum. şuan profesyonel camiada dura-ace açık ara önde. bunu da aklımın bi köşsesinde bulunduruyorum. dura ace performansı demekki gerçekten iyi.
yada shimano kendini çok iyi pazarlamış. bilemiyorum :) profesyonel bisikletlerinin %90ında dura-ace olması bir tercih midir yoksa shimano ile yapılan anlaşmalar gereği midir. bunun cevabını da arıca merak ediyorum. sanırım marketing
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk
@Serkan Mıstınoğlu ayağa kalktığımda esnediğini hissedebiliyorum, aslında daha önce daha rijit bir ayna kol kullanmasam pek umursamazdım ama şimdi rahatsız ediyor...
Çamurluk ışık vs derken ağırlaştırdık iyice, hafifletmek de hoş olurdu...
 
@Onur YCL Zorlamak tamam da; dizlerimde bir sıkıntıya sebep olmaktan, sonrasında binemez olmaktan çok korkuyorum. Bu yüzden hep daha düşük vitese indirip pedallamayı hızlandırıyorum. Şu kadans olayını tarif eden arkadaştan Allah razı olsun. Sayesinde uzun yıllar binebileciğim diye düşünüyorum. Doğrusu sizin yazınızı okuyunca bir an sizin için endişelendim.

Hıza ve grupsete gelince; tüm setleri kullanıp değerlendirme yapan arkadaşların fikirleri çok kıymetli. Çünkü deneyip görmek işin en pahalı kısmı:) Buralarda benim kullandığım kadar düşük donanımlı bisiklet pek yoktur.:hhhhhh: Ama bakım ve ayar konusuyla uğraşıyorum, ihmal etmiyorum. Bisikletimi de seviyorum. Zaten teker basıncın düşükse, fren papucunda hafif temas varsa, jant göbeklerinin akıcılığı düşmüşse gitmiyor alet. Ben şehir içinde 25-30 ortalama hızlı, yaklaşık 20km mesafeli sürüşler yapabiliyorum. Dün + eğimli yolda kamyon arkası 54 gördüm. Değişikti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
cevaplar için tesekkürler seçimimi yaptım
 
@Onur YCL bisiklet medium boy. Piyasada satılan iyi markalar small boya 170 medium boya 172.5 large boya 175 takarlar. Şuan kullandığım merida da ultegra aynakol da 172.5 gayet rahatım. Bundan dolayı gene 172.5 seçtim.
 
@Ozan k.

sadece aynakol alsan bile eski seri bir aynakol bulabilirsin ancak. 9 vites artık tarih oldu çünkü.. biraz daha bekleyip grupset alabilirsin. mesela 2. el 105 set
 
Grupsetinden hız ummak zurnanın son deliği ile uğraşmaktır kanatimce.Ona varana kadar iyi bir antrenman programı ve disiplin lazım.İlla bisikletle uğraşılacaksa kadro- jant ikilisi en önemli hızı etkileyen parçalardır.Serkan bey sırayla değinmiş aktarıcıların ne kadar etkilediğini.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
@Serkan Mıstınoğlu evet maalesef öyle, dolayısıyla o işe komple girmek gerekecek...

Şu hali gayet yeterli olduğu için ellemeye de kıyamıyorum. Biraz bekleyelim bakalım...
 
Geri