Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Cevaplar için teşekkür ederim,

@Ricochet ; Alü. kadrolu bir yol bisikletim vardı, kilitli pedallarım ile de düşerek vede severekte kullandım, iyi bir marka alırsam karbon kalitesini düşünmeme gerek yok diye düşünüyorum.

@Sadettin Z. ; amacım evet gezip tozmak ama bisikletin beni görsel olarak cezbetmesi de çok önemli benim için, bu yüzden fark yaratabilir borçlanmak kanımca :)

@mcanerg; Gravelde netim hatta birazda drop bar dan vazgeçemediğim için gravel almak istiyorum.

@hamlet2006; Karbon kadroda rijitlikten ve yorulma konusunda cevabınız tatmin edici ancak daha büyük endişem şu olmuştu; mesela arazide, bir düşme yada çarpma yaşandığı zaman alü. kadro belki ezilir ama karbon çatlayabilir düşüncesiydi. ama artık düşmeden binmeye çalışırız : )

@suyunsesi en sevdiğim yorum bu oldu : )

Sonuç olarak acele etmiyorum ama iyi bir karbon kadrolu gravel alma konsunda netleştim .

 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Scudo
Cevaplar için teşekkür ederim,

@Ricochet ; Alü. kadrolu bir yol bisikletim vardı, kilitli pedallarım ile de düşerek vede severekte kullandım, iyi bir marka alırsam karbon kalitesini düşünmeme gerek yok diye düşünüyorum.

@Sadettin Z. ; amacım evet gezip tozmak ama bisikletin beni görsel olarak cezbetmesi de çok önemli benim için, bu yüzden fark yaratabilir borçlanmak kanımca :)

@mcanerg; Gravelde netim hatta birazda drop bar dan vazgeçemediğim için gravel almak istiyorum.

@hamlet2006; Karbon kadroda rijitlikten ve yorulma konusunda cevabınız tatmin edici ancak daha büyük endişem şu olmuştu; mesela arazide, bir düşme yada çarpma yaşandığı zaman alü. kadro belki ezilir ama karbon çatlayabilir düşüncesiydi. ama artık düşmeden binmeye çalışırız : )

@suyunsesi en sevdiğim yorum bu oldu : )

Sonuç olarak acele etmiyorum ama iyi bir karbon kadrolu gravel alma konsunda netleştim .



O zaman hayırlı olsun. Siz fikren netsiniz, tecrübe de sahibisiniz, baktığınız markalar da kendini kanıtlamış olanlar, daha ne olsun ☺️
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
@hamlet2006; Karbon kadroda rijitlikten ve yorulma konusunda cevabınız tatmin edici ancak daha büyük endişem şu olmuştu; mesela arazide, bir düşme yada çarpma yaşandığı zaman alü. kadro belki ezilir ama karbon çatlayabilir düşüncesiydi. ama artık düşmeden binmeye çalışırız : )
Ben gravel alacak olsam iyi kalite ''çelik'' bisiklet alırdım. :ssrtcbya:
images.jpg
:D
Nasıl kafanı karıştırdım ama.
 
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.
İlk bisikletiniz olacak diye alüminyumdan başlayıp sonra karbona geçmeyi ben önermiyorum. Aldığınızı satarken zarar edersiniz. Heves ettiyseniz alın karbonu güzel güzel keyfini çıkararak binin bence. Ben böyle yaptım bugün iyi ki yapmışım diyorum. Hiç pişman olmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
İlk bisikletiniz olacak diye alüminyumdan başlayıp sonra karbona geçmeyi ben önermiyorum. Aldığınızı satarken zarar edersiniz. Heves ettiyseniz alın karbonu güzel güzel keyfini çıkararak binin bence. Ben böyle yaptım bugün iyi ki yapmışım diyorum. Hiç pişman olmadım.
Aksine bende iyi ki alü ile başlamışım diyorum. Ettiğim küçük bir alü zararı , karbonda çok daha akıllıca davranmamı sağladı. Siz benden daha bilinçli bir başlangıç kullanıcısıymışsınız o vakit 😁
 
Gravel bisiklet almayı düşünüyorum 55 kadro bana uyar mı çok mu küçük gelir bisiklet konusunda tecrubem yok 184 boy 84-85 cm bacak boyum var 57 öneriliyor tabloda 1 boy küçük kullansam nasıl olur
 
Son düzenleme:
Broster gvr cr 1000 bu bisikleti ikinci elde güzel bir fiyata buldum ama doğru dürüst ne kadro boyu var, ne bileşenlerin açıklaması... 45-50 bin civarına bunu mu almak uygun olur sizce yoksa sıfır olarak bisan all trail grx 400 mü? Aslında aklımda nirone 7 gravel ama L boyunu bulup deneyeceğim bir yer bulamadım, tavsiyelerinizi bekliyorum. Bu arada broster'ı haftasonu deneyeceğim 54 kadro nasıl olacak diye. Boyum 183 iç bacak 87 benim de üstteki arakadaşla yakın.
 
Broster gvr cr 1000 bu bisikleti ikinci elde güzel bir fiyata buldum ama doğru dürüst ne kadro boyu var, ne bileşenlerin açıklaması... 45-50 bin civarına bunu mu almak uygun olur sizce yoksa sıfır olarak bisan all trail grx 400 mü? Aslında aklımda nirone 7 gravel ama L boyunu bulup deneyeceğim bir yer bulamadım, tavsiyelerinizi bekliyorum. Bu arada broster'ı haftasonu deneyeceğim 54 kadro nasıl olacak diye. Boyum 183 iç bacak 87 benim de üstteki arakadaşla
Ölçülerimiz aynı gibi tablolara bakınca 58 kadro diyor bize siz şuanda bisiklet kullanıyor musunuz 53 kadro kullanılır mı bizim boyda 54 kadro size oldu mu deneyince paylaşırsanız sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: goktugd
Broster gvr cr 1000 bu bisikleti ikinci elde güzel bir fiyata buldum ama doğru dürüst ne kadro boyu var, ne bileşenlerin açıklaması... 45-50 bin civarına bunu mu almak uygun olur sizce yoksa sıfır olarak bisan all trail grx 400 mü? Aslında aklımda nirone 7 gravel ama L boyunu bulup deneyeceğim bir yer bulamadım, tavsiyelerinizi bekliyorum. Bu arada broster'ı haftasonu deneyeceğim 54 kadro nasıl olacak diye. Boyum 183 iç bacak 87 benim de üstteki arakadaşla yakın.
Broster gvr cr 1000 hakkında bilgi yok dediğiniz gibi o yüzden denemeden almamak lazım.

Kadro boyları çok saçma görünüyor bu tabloya göre. Kendilerine ulaşıp kadro geometrisilerini paylaşmalarını isteyin.
54 cm, 51 cm, 48 cm, 45 cm
 
Ölçülerimiz aynı gibi tablolara bakınca 58 kadro diyor bize siz şuanda bisiklet kullanıyor musunuz 53 kadro kullanılır mı bizim boyda 54 kadro size oldu mu deneyince paylaşırsanız sevinirim
Bugün denedim 54 kadro, bir tık eğilme gerektirse de zaten kısmen yol bisikleti olduğu için bence güzel oldu. Ama her bisikletin geometrisi farklı her türlü denemek lazım hocam, 55-56 olsa muhtemelen daha rahat olurdu.
 
Arkadaşlar daha önce konuları geçti mi bilmiyorum ama bazı sorularım olacak. Uzun süre ödediğim borçların bitmesi sonrasında alelacele bisiklet almak istedim. Bisiklet konularında fazla bilgim olmadığı için bisan all trail eco modellerinin içinden claris sistemlisini seçtim ve aldım. En ucuz olduğu için yalan yok :)

Kilolu biri olarak oturması kullanması bana pek uymadı. Sonra Bisan trx 8600 deore aldım. Ondan çok memnunum.

İlk aldığım graveli de kullanılabilir hale getirmek istiyorum.( tur için olabilir ) Biraz forum okuduktan sonra arka rubleyi 11-40 yaptım. (zincir,aktarıcı,rubleyi değiştirdim). Şimdi rahat oturmak için tur gidonu takmak ve lastikleri kalınlaştırmak istiyorum. Tabi tur gidonu takınca fren (hidrolik olsun istiyorum) ve vites kollarını değiştirmeliyim.

1. Sorum : Lastikleri max kaç mm genişliğe kadar büyütebilirim.
2. Sorum : Bu bisikletle tur yapılır mı ? Ben 96 kiloyum (kışın daha da artıyor) yükle beni taşıyabilir mi?
3. Sorum : Shimano CUES U6000 Grup Set 2x11V (11/45 36-22 diş 175mm) ile vitesleri değiştirme düşüncem var. Nasıl olur ?

Bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Acemiliğimi maruz görün.
 
Arkadaşlar daha önce konuları geçti mi bilmiyorum ama bazı sorularım olacak. Uzun süre ödediğim borçların bitmesi sonrasında alelacele bisiklet almak istedim. Bisiklet konularında fazla bilgim olmadığı için bisan all trail eco modellerinin içinden claris sistemlisini seçtim ve aldım. En ucuz olduğu için yalan yok :)

Kilolu biri olarak oturması kullanması bana pek uymadı. Sonra Bisan trx 8600 deore aldım. Ondan çok memnunum.

İlk aldığım graveli de kullanılabilir hale getirmek istiyorum.( tur için olabilir ) Biraz forum okuduktan sonra arka rubleyi 11-40 yaptım. (zincir,aktarıcı,rubleyi değiştirdim). Şimdi rahat oturmak için tur gidonu takmak ve lastikleri kalınlaştırmak istiyorum. Tabi tur gidonu takınca fren (hidrolik olsun istiyorum) ve vites kollarını değiştirmeliyim.

1. Sorum : Lastikleri max kaç mm genişliğe kadar büyütebilirim.
2. Sorum : Bu bisikletle tur yapılır mı ? Ben 96 kiloyum (kışın daha da artıyor) yükle beni taşıyabilir mi?
3. Sorum : Shimano CUES U6000 Grup Set 2x11V (11/45 36-22 diş 175mm) ile vitesleri değiştirme düşüncem var. Nasıl olur ?

Bilgisi olan arkadaşlar fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Acemiliğimi maruz görün.


700x38/40 en garanti seçim olur. 700x45/50 zorlayabilir. 29" lastik için ön maşada yeterli mesafe yok gibi görünüyor yani denemeyin derim.
50-60 kg taşımayacaksanız yanınızda sorun olmaz. Çantaları kadroya dengeli yüklemek lazım.
Grupset değiştirmek bana mantıksız geliyor. Yine de siz bilirsiniz.

Trx 8600 deoreden memnunsanız turlarınızı bununla yapın derim.
Gravel için zaten gereğinden fazla masraf yapmışsınız. Bence daha fazla yapmayın. Satın ve istediğiniz özelliklerde bir bisiklet alın. Daha az uğraşlı ve masrafsız olur.
Keşke ilk işiniz seleyi değiştirmek olsaymış. Üstünde gelenden daha geniş %60 açılı bir sele sizi baya rahatlatırdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: koşanacemi
700x38/40 en garanti seçim olur. 700x45/50 zorlayabilir. 29" lastik için ön maşada yeterli mesafe yok gibi görünüyor yani denemeyin derim.
50-60 kg taşımayacaksanız yanınızda sorun olmaz. Çantaları kadroya dengeli yüklemek lazım.
Grupset değiştirmek bana mantıksız geliyor. Yine de siz bilirsiniz.

Trx 8600 deoreden memnunsanız turlarınızı bununla yapın derim.
Gravel için zaten gereğinden fazla masraf yapmışsınız. Bence daha fazla yapmayın. Satın ve istediğiniz özelliklerde bir bisiklet alın. Daha az uğraşlı ve masrafsız olur.
Keşke ilk işiniz seleyi değiştirmek olsaymış. Üstünde gelenden daha geniş %60 açılı bir sele sizi baya rahatlatırdı.
Yanıtınız için çok teşekkürler. Satıp bir mtb alma düşüncem de var bir yandan. Forumdan isteyen olursa uygun fiyata verebilirim.
 
Merhaba, Yakın zamanda bikepacking ve günlük ulaşımım için kullanacağım bir gravel bisiklet almak istiyorum. 175 cm boyundayım ve 79-80cm bacak boyuna sahibim ve hazırda Şuan kullandığım yol bisikletim 52 kadro. Gravel bisiklette de 52 kadro mu seçmem gerekir? Carraro G2'nin 55 kadrosunu bir 5-10 km kullanma fırsatım olmuştu ve bu kısa mesafede ağrı yaratmamıştı bana.
2. el piyasasında bütçem olan 30.000-35.000₺ bandında 2-3 model var sadece
Peugeot GR14 GRX400 (bu sanırsam jantı en iyi model ama kadrosunun üst boru şekli bana pek çirkin geliyor.)
Bisan All Trail GRX400 (karbon maşası var)
Carraro G2 GRX400 (maşasında çanta deliği olmasıyla ve tipiyle en çok hoşuma giden model)
Sizlerin fikir ve önerilerini almak isterim
Bu modellere ek olarak 0 Broster Strowild 2.0(namıdiğer Corelli Goat 2.0) var (link)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar yaklaşık 5-6 yıldır tur bisikleti kullanıyorum ama pek zamanım olmayan bir dönemdeyim. Tur bisikletinden daha hızlı turlar antrenmanlar yapmak istiyorum. Yol olmaz çünkü yılda bir kaç kere kamplı bisiklet turu yapıyorum eşya yüklemem lazım. Gravel'da bikepacking şansım var. Aklımdaki deli sorular:

1-) Tur bisikletindeki düz oturuş tutuş pozisyonundan sonra gravel'da daha öne eğilerek sürme mevzusuna alışırmıyım?

2-) Kendi tur bisikletimde sistemimi şöyle değiştirmiştim:
Aynakol: 3x7/8V 22/32/42T 175mm
Ruble: 8s 11-40 Kaset
Bu sistemde yokuş çıkarkenki rahatlığımı veren bir gravel var mı? Sanırım 2 yaprak oluyor genelde gravellar. Dolayısıyla benim şu anki sistemime yakın birşey olması gerekiyor. Tavsiyeniz nasıl bir sistem olur, hangi aralıklar?

3-) Hız konusunda tur bisikletine göre bariz bir fark var mıdır? Karbon kadro illa da gerekir mi? Yüklü halde bozuk yollarda çukurlarda karbon sıkıntı olur mu?

4-) Kamplı uzun turlarda gerek sele gerek tutuş ve oturuş pozisyonu rahatsız etmeye başlıyor mu?
 
@Kerem Atalar

Bisiklet üreticilerinin kadro boyu belirleme konusunda üzerinde anlaştığı ortak bir standart olmadığı için (hoş birçok şeyde yok aslında) sadece isimlendirmeye bakarak seçim yapmak yanıltıcı olabiliyor.

Biri olması gerektiği gibi üst boru boyunu referans alırken, diğeri alakasız şekilde sele borusu boyunu veriyor. Bir diğerinin mesela 54cm dediği kadroda hiçbir ölçü 54cm olmayabiliyor.

Bu nedenle mutlaka geometri tablosunu inceleyin. Mevcut yol bisikletinizin ölçülerini baz alarak karar verin. Tabiki bir gravel bisikletin daha kısa reach ve daha yüksek stack ölçülerine sahip olduğunu dikkate alın.

Ben bunların arasından Carraro G2 tercih ederdim.

@Seyda Ünlü

Sorularınıza sırasıyla yanıt vermeye çalışayım:

1- Bisiklet üzerinde hızlı yol alabilmek için yenmeniz gereken temel kuvvet hava sürtünmesidir. Bunun için yol bisikletleri ve onlara biraz benzer özellikteki gravel bisikletler sizi aerodinamik pozisyona sokarak ön yüzey alanını azaltmayı amaçlar. Bir tur bisikleti kadar konforlu olmasa da hızlı gidebilmek için gerekli. Alışma konusu çok kişisel olduğu için öncelikle deneme yapmanızı öneririm. Vücut esnekliğiniz yeterli ve hareket kısıtlayıcı bir rahatsızlığınız da yoksa kolayca alışabileceğinizi düşünüyorum.

2- Hızın ikinci aşaması ise vites çevrim oranları malum. Küçük bir aynakol ile ne kadar uğraşırsanız uğraşın belirli bir hızdan sonra boşa çevirmeye başlarsınız. Önde 46/30 arkada 11/34 gibi oranlar bir gravel bisiklet için oldukça ideal. Çoğu durumda küçük bir müdahale ile kaset dişliyi 11/40 yapmak da mümkün.

3- Modern karbon kadrolar fiyatları haricinde oldukça sorunsuz. Tabi yükleme sınırlarına uymanız gerekiyor. Hız konusunda ise üstteki iki madde bir fikir verebilir. Lastikleri yol lastiği ile değiştirip kısa hızlı turlar yapmak tabiki mümkün, ancak bir yol bisikleti ile yarışmanızı önermem.

4- Doğru kadro boyu ve doğru ayarlama burada kilit öneme sahip. Tur bisikletlerinde bir miktar hata payını tolere etmek kolay olsa da, yol ve gravel bisikletler size uygun boyda olmadığında, ya da size göre ayarlanmadığında uzun mesafede üzer. Kaliteli bir pedli giysi de önemli tabiki.
 
@Kerem Atalar

Bisiklet üreticilerinin kadro boyu belirleme konusunda üzerinde anlaştığı ortak bir standart olmadığı için (hoş birçok şeyde yok aslında) sadece isimlendirmeye bakarak seçim yapmak yanıltıcı olabiliyor.

Biri olması gerektiği gibi üst boru boyunu referans alırken, diğeri alakasız şekilde sele borusu boyunu veriyor. Bir diğerinin mesela 54cm dediği kadroda hiçbir ölçü 54cm olmayabiliyor.

Bu nedenle mutlaka geometri tablosunu inceleyin. Mevcut yol bisikletinizin ölçülerini baz alarak karar verin. Tabiki bir gravel bisikletin daha kısa reach ve daha yüksek stack ölçülerine sahip olduğunu dikkate alın.

Ben bunların arasından Carraro G2 tercih ederdim.

@Seyda Ünlü

Sorularınıza sırasıyla yanıt vermeye çalışayım:

1- Bisiklet üzerinde hızlı yol alabilmek için yenmeniz gereken temel kuvvet hava sürtünmesidir. Bunun için yol bisikletleri ve onlara biraz benzer özellikteki gravel bisikletler sizi aerodinamik pozisyona sokarak ön yüzey alanını azaltmayı amaçlar. Bir tur bisikleti kadar konforlu olmasa da hızlı gidebilmek için gerekli. Alışma konusu çok kişisel olduğu için öncelikle deneme yapmanızı öneririm. Vücut esnekliğiniz yeterli ve hareket kısıtlayıcı bir rahatsızlığınız da yoksa kolayca alışabileceğinizi düşünüyorum.

2- Hızın ikinci aşaması ise vites çevrim oranları malum. Küçük bir aynakol ile ne kadar uğraşırsanız uğraşın belirli bir hızdan sonra boşa çevirmeye başlarsınız. Önde 46/30 arkada 11/34 gibi oranlar bir gravel bisiklet için oldukça ideal. Çoğu durumda küçük bir müdahale ile kaset dişliyi 11/40 yapmak da mümkün.

3- Modern karbon kadrolar fiyatları haricinde oldukça sorunsuz. Tabi yükleme sınırlarına uymanız gerekiyor. Hız konusunda ise üstteki iki madde bir fikir verebilir. Lastikleri yol lastiği ile değiştirip kısa hızlı turlar yapmak tabiki mümkün, ancak bir yol bisikleti ile yarışmanızı önermem.

4- Doğru kadro boyu ve doğru ayarlama burada kilit öneme sahip. Tur bisikletlerinde bir miktar hata payını tolere etmek kolay olsa da, yol ve gravel bisikletler size uygun boyda olmadığında, ya da size göre ayarlanmadığında uzun mesafede üzer. Kaliteli bir pedli giysi de önemli tabiki.
Sanırım en mantıklı olan; 2.el bir yol bisikleti alıp fazla zamanım olmadığı günlerde hızlı antrenman yapmak. Geniş zamanlarda da tur bisikleti kullanmak. Gravel 2 arada 1 derede gibi birşey. Ne turu tam karşılıyor ne yolu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Sanırım en mantıklı olan; 2.el bir yol bisikleti alıp fazla zamanım olmadığı günlerde hızlı antrenman yapmak. Geniş zamanlarda da tur bisikleti kullanmak. Gravel 2 arada 1 derede gibi birşey. Ne turu tam karşılıyor ne yolu.
Bu da makul bir çözüm tabiki. Ancak gravel bisikletler biraz daha konforlu ve biraz daha yapılı oldukları için hafif bikepacking turları ve bozuk zemin maceraları için çok uygun. Sürekli asfaltta kullanacaksanız gravel almayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Seyda Ünlü
carbon , alü ve şuan çelik gravel kullanıyorum. bisikletin meteryali amaçla orantılı bir konu bence. graveli gerçekten gravelde yani dağ taş kullanmak isteyen biri karbon tercih edebilir. Yedek bir jant seti ve daha slick lastiklerle uzun turlar da yapabilir.


gravele girişimi alü ile olmuştu, ilk kez arazide bisiklet kullanmıştım ve çok keyif almıştım. alü bisikletle frig vadisinde bikepacking de yapmıştım.

şimdi çelik kullanıyorum. ispanya , rize , toroslar , fethiye de bir sürü yerde kullandım. arazi şartları sert oldugu için 52 ruble(yanlış hatırlıyor olabilirim) ve 1x40 kullanıyorum. Düzde de 40ları kadar destekiyor.
 
@Kerem Atalar

G2 bisikletimi satıp grx600 almıştım 3 sene önce. G2 pek akıcı değildi. Jantından mi göbeğinden mi bilmiyorum. G2 nin rengi ve tipi güzel. 174-78 olculerım var benimde. G2 de 50 kadro kullanıyordum, bısanda 52 kadro aldım. Kadro olarak g2 de biraz daha rahat ediyordum sanki. Akıcılık olarak grx400 u bilmiyorum kıyas yapamadım ama jant göbek aynı ise inceleyin siz 2020 model bulabilirseniz kıyaslayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Geri