Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

ah bir de 700 x 45 lastik bulabilsek süper olacak ama piyasada lastik yok :(
 
Scudo
bisiklet sepetinde olması lazım, web sitesinde 50mm var ama bi kaç farklı stok görmüştüm dükkanda. arayıp yapabilirsiniz 45 için.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita ve areklim
Gravel bisikletimin ön çatal sokma milinde yalama oluştu. buna nasıl bi çözüm bulabiliriz?WhatsApp Image 2025-09-08 at 14.34.07.jpeg
 
Kron CC1 hakkında bilgisi ve tecrübesi olan var mı? 2. el 700x32 ve üstü destekleyen uygun bir yol bisikleti bakıyorum ama bulamadım doğru düzgün. Böyle bir modelle karşılaştım temiz görünüyor. Kron sitesinde Gravel bisiklet olarak göçsteriyor. Kadro ve maşa aralığı da 700x40 ve üstü bile destekleyebilecek kadar geniş. Full 105 set var. 700x35 yol bisikleti lastiği takıp kullanmayı düşünoyorum. Hiç bir yerde incelemesini yada forumda hakkında bir bilgi bulamadım. Sahibi 7 kg olarak yazmış ama sallıyor muhtemelen. Üretici sayfasında 8.9kg yazıyor.

Bisiklet hakkında bilgisi olan varsa yorum belirtirse sevinirim.

1757429080189.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Kron CC1 hakkında bilgisi ve tecrübesi olan var mı? 2. el 700x32 ve üstü destekleyen uygun bir yol bisikleti bakıyorum ama bulamadım doğru düzgün. Böyle bir modelle karşılaştım temiz görünüyor. Kron sitesinde Gravel bisiklet olarak göçsteriyor. Kadro ve maşa aralığı da 700x40 ve üstü bile destekleyebilecek kadar geniş. Full 105 set var. 700x35 yol bisikleti lastiği takıp kullanmayı düşünoyorum. Hiç bir yerde incelemesini yada forumda hakkında bir bilgi bulamadım. Sahibi 7 kg olarak yazmış ama sallıyor muhtemelen. Üretici sayfasında 8.9kg yazıyor.

Bisiklet hakkında bilgisi olan varsa yorum belirtirse sevinirim.

330189 dosyayı görüntüle
Terzi söküğünü dikemezmiş. :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Ricochet
Terzi söküğünü dikemezmiş. :D
Bu bisiklet özelinde aynen öyle. Hiç bir yerde bilgi yok hakkında. Kron pek para kazanmak istemiyor gibi. İnsan kendi ürünlerinin reklamını yapmaz mı ya satılmıyorsa :D
 
Kron CC1 hakkında bilgisi ve tecrübesi olan var mı? 2. el 700x32 ve üstü destekleyen uygun bir yol bisikleti bakıyorum ama bulamadım doğru düzgün. Böyle bir modelle karşılaştım temiz görünüyor. Kron sitesinde Gravel bisiklet olarak göçsteriyor. Kadro ve maşa aralığı da 700x40 ve üstü bile destekleyebilecek kadar geniş. Full 105 set var. 700x35 yol bisikleti lastiği takıp kullanmayı düşünoyorum. Hiç bir yerde incelemesini yada forumda hakkında bir bilgi bulamadım. Sahibi 7 kg olarak yazmış ama sallıyor muhtemelen. Üretici sayfasında 8.9kg yazıyor.

Bisiklet hakkında bilgisi olan varsa yorum belirtirse sevinirim.
Kendim kullanmasam da, bir turda denk gelmişliğim var. Kadro şaşırtıcı derecede iyi görünüyordu. Uzaktan KTM Relevator sandım ilk bakışta. Üzerinde Kron yerine farklı bir marka yer alsa 20-30K pahalıya satılabilir bence.

Yalnız üreticinin kimliği gravel bisiklete 52/36 aynakol, arkaya 11/28 kaset takmasıyla ortaya çıkıyor. Birileri arkadaşlara gravel nedir anlatsa keşke.

Turdaki arkadaşta Mavic Allroad jantlar vardı ama stok jantı Shimano sanırım. Kadro ölçüleri tabiki devlet sırrı olduğu için üstüne çıkıp denemek gerekiyor. Donanıma göre fiyatı gayet iyi, alınır kullanılır.
 
@Amanita kron cc1 cyclocross tarzı bisiklettir. 700x32 ve üstü takılabilecek yol bisikleti olarak; yeni nesil disc frenli endurance ya da allroad tarzı bisikletler uygun olacaktır. giant tcr max32/34(lastik marka modeline göre), giant defy max35, giant contend ar max38, giant revolt max 53.. scott addict max 35, scott speedster max 40, speedster gravel ise max 45...
giant revolt ayarlanabilir aks mesafesi sayesinde 53c ye kadar lastik takabiliyorsun. yıllarca tcr sürdüm yarıştım saatlerce antrenman yaptım vs. hepsinin yeri ayrı. artık yarış ve antrenman odaklı sürmüyorum. o yüzden revolt aldım. her yola gidiyor. 32c lastik takıyorum daha seri hızlı gidiyorum. dişli 40c lastik takıyorum orman toprak yola gidiyorum.
cyclocross geometrisini kesinlikle tavsiye etmem. rahat değil.

🚴 Cyclocross Bisiklet


  • Amaç: Yarış odaklıdır, cyclocross yarışlarında (genelde kısa parkurlar, çamur, çimen, engeller) kullanılır.
  • Geometri: Daha agresif sürüş pozisyonu sunar (daha kısa aks mesafesi, daha dik açı).
  • Lastikler: Genellikle 33 mm’ye kadar (yarış kuralları gereği) dar, dişli lastikler.
  • Ağırlık: Hafif gövde, bisikleti omuza alıp koşmaya uygun tasarım.
  • Donanım: Daha az vites aralığı, hızlı hızlanma ve teknik manevralara yönelik.

🌍 Gravel Bisiklet


  • Amaç: Uzun mesafe, macera, çok yönlülük (asfalt + toprak + stabilize yollar).
  • Geometri: Daha rahat sürüş pozisyonu (uzun aks mesafesi, daha konforlu açı).
  • Lastikler: 40–50 mm arası geniş, farklı zeminlerde tutuş sağlayan lastikler.
  • Ağırlık: Dayanıklılığa odaklı, aksesuarlarla (çanta, bagaj, suluk) uyumlu.
  • Donanım: Geniş vites aralığı, uzun ve değişken parkurlar için uygun.
 
700x32 ve üstü takılabilecek yol bisikleti olarak; yeni nesil disc frenli endurance ya da allroad tarzı bisikletler uygun olacaktır. giant tcr max32/34(lastik marka modeline göre), giant defy max35, giant contend ar max38, giant revolt max 53.. scott addict max 35, scott speedster max 40, speedster gravel ise max 45...
İşte bunların temizini ikinci elde uygun kadroyla bulmak sıkıntı. 50-60 bin bütçem var. Bu kron 40 bin TL. 3-5 bin ruble zincir değiştirsem benim için çok daha iyi olur ama sitesinde dediği gibi 8.9 kg ise gerçekten karbona geçmiş sayılır mı bilmiyorum :)
Kron kendi sitesinde "gravel" olarak sınıflandırmış bu cc1 bisikleti ama karbon kadro gravel bisiklete 105 set 52-36/11-28 set koyan adamlardan pek gravel cyclocross farkı bilmelerini beklemek olmaz :D Satıcı da 53 kadro demiş... Benim gördüğüm 52-54 diye gidiyor... 180 boyla ikisi de sorun olmaz muhtemelen ama gidip deneme şansım yok hiç bir yerde.
Bir de Kronun dediği gibi 8.9 kg ise gerçekten karbon bisiklete geçmiş sayılır mıyım bilemedim.
 
İşte bunların temizini ikinci elde uygun kadroyla bulmak sıkıntı. 50-60 bin bütçem var. Bu kron 40 bin TL. 3-5 bin ruble zincir değiştirsem benim için çok daha iyi olur ama sitesinde dediği gibi 8.9 kg ise gerçekten karbona geçmiş sayılır mı bilmiyorum :)
Kron kendi sitesinde "gravel" olarak sınıflandırmış bu cc1 bisikleti ama karbon kadro gravel bisiklete 105 set 52-36/11-28 set koyan adamlardan pek gravel cyclocross farkı bilmelerini beklemek olmaz :D Satıcı da 53 kadro demiş... Benim gördüğüm 52-54 diye gidiyor... 180 boyla ikisi de sorun olmaz muhtemelen ama gidip deneme şansım yok hiç bir yerde.
Bir de Kronun dediği gibi 8.9 kg ise gerçekten karbon bisiklete geçmiş sayılır mıyım bilemedim.
Gravelde, premium bir markanın 6,5-7 kg'lık modeli de var, 9 kg'lık modeli de var. Dayanıklılık, karbonfiberin cinsine ve kalınlığına göre değiştiği için ağırlığın dikkat edilmesi gereken kısmı, agresif bir parkurda ne oranda materyali zorlayacağı olmalı. 6-7 kg'lık gravel bisikletin, testlerinde oldukça iyi olduğunu deneyimleyenler biliyorum. Fakat süreç uzadığında, 9 kg'lık model kadar uzun ömürlü bir kadro olabilir mi? Sanmıyorum. Üretici de zaten bunu biliyor.

Bu arada, ağırlığı göbekler, lastik, pedal, jant, sele, sele borusu, gidon, gidon boğazı gibi kısımlardan azaltmış olabilir. Her birinden neredeyse 100 gr kırpabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Gravelde, premium bir markanın 6,5-7 kg'lık modeli de var, 9 kg'lık modeli de var. Dayanıklılık, karbonfiberin cinsine ve kalınlığına göre değiştiği için ağırlığın dikkat edilmesi gereken kısmı, agresif bir parkurda ne oranda materyali zorlayacağı olmalı. 6-7 kg'lık gravel bisikletin, testlerinde oldukça iyi olduğunu deneyimleyenler biliyorum. Fakat süreç uzadığında, 9 kg'lık model kadar uzun ömürlü bir kadro olabilir mi? Sanmıyorum. Üretici de zaten bunu biliyor.

Bu arada, ağırlığı göbekler, lastik, pedal, jant, sele, sele borusu, gidon, gidon boğazı gibi kısımlardan azaltmış olabilir. Her birinden neredeyse 100 gr kırpabilir.
Uretım teknıklerı gelısıyor ama gravelde 6 7 kıloluk bısıkletlerın dayanıklı olabılecegını sanmıyorum pek. Bu bisikletler zaten competıtıon tamamen yarıs odaklı uretılıyor. Genelde prolar veya çok parası olanlar 1 sezon kullanıp elden cıkartıyorlar bunları.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Gravel bisikletimin ön çatal sokma milinde yalama oluştu. buna nasıl bi çözüm bulabiliriz?330185 dosyayı görüntüle
Bende de aynı problem var. Yaklaşık 5 aydır bu şekilde kullanıyorum. Lastik patlağı olmadığı sürece bu şekilde kullanabilirim fakat çözmem gereken bir problem sonuçta. Eğerki siz söktüyseniz nasıl çözdüğünüzü anlatırmısınız?
 
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.
 
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.


İlk defa yol bisikleti kullanacaksanız alü ile başlamak mantıklı bir tercih olabilir şahsen. Karbon bisikletlerin zaman döngüsü çoğunlukla kullanıcı, kullanım karakteri yüzünden değişkenlik göstermekte. Ayrıca tercih edeceğiniz karbonun da kalitesi denklemde büyük bir değişken olarak boy göstermekte. Alü kadro ile başlamanız, yol bisikleti dinamiklerine alışmanız için bir avantaj olacak ve sonrasında alacağınız Karbon için iyi bir alt yapı teşkil edecektir. Ama karbonla başlanmaz diye de bir mit ya da kural yok. Kendinize güveniyor ve örneğin; kilitli pedal eklentisi ile “büyük düşmem” diyebiliyor iseniz, karbon yolunuz da açık.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.
Karbonfiber kadrolar hakkında artık şehir efsanesine dönmüş hatalı bilgiler ortada dolaşıyor. Özetle : hayır karbon kadrolar kısa ömürlü değildir. Tasarlandıkları tipte ve yönde zorlamalara karşı son derece başarılıdırlar.

Bununla birlikte başlangıç seviyesindeki bir kullanıcı için öyle sandığınız kadar muazzam bir fark da yaratmazlar. Güç / ağırlık dengesinde ve şekillendirilebilirlik özelliği konusunda rakipsiz oldukları için profesyonel kullanımda alternatifsizdirler. Lakin amacı saniyeleri kovalamak değil gezip tozmak olan sıradan bir kullanıcı için olmazsa olmaz değillerdir.

Ekonominin geldiği şu halde sizin için bütçeyi zorlamaya, hatta krediyle borçlanmaya değecek bir fark yaratacağını pek düşünmüyorum.
 
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.
çok güzel aluminyum bisikleter var karbon olmazsa olmaz değil, bütçeyi sorlamadan güzel bir bisiklet alın, araziye girmeyecekseniz gravel de şart değil aslında şehir veya yol bisikleti de alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Merhaba arkadaşlar, daha önce hiç karbon kadrolu bir bisiklet kullanmadım, şimdi ise görünümleri çok hoşuma gittiği ve iyi bir bisiklet almak istediğim için , bütçemi düşünmeden (gerekirse kredi çekerek) güzel bir karbon bisiklet almak stiyorum. Cannondale Topstone, trek checkpoint, scott addict gravel, bmc Urs, giant revot, rose backroad… yani aklıma ilk gelen be yabancı üretim markalardan seçicem. Acaba karbona bulaşmadan alü. Bir kadro mu seçsem diye düşünüyorum. Her nekadar inanmasam da “karbon kısa ömürlüdür” algısı hep zihnimin bi köşesinde. Yani tercihim karbon olsa da beni korkutmak isterseniz fikrinizi söyleminizi isterim.
Karbon kompozitler, kumaşlar karbon liflerinden oluştuğu için alüminyum gibi metallerde görülen ''yorulma'' kesinlikle olmaz.Yani ömrü,sizin ömrünüz ile sınırlıdır.Kısa ömür algısını silebilirsiniz.
Bisiklet üreticileri; karbon kumaşların örüm yönünü ,kalınlığını değiştirerek bisikletin belirli yerlerinde farklı tipte karbon elyaf kullanıp heterojen bir dağılımla bisikletin hem rijitliğini hem de konforunu artırabilirler.Yani konfor ve rijitlik gibi dilemmayı aynı karbon bisiklet de bulabilirsiniz.
Alüminyumlarda bu dilemmayı kırabilecek yapıyı nasıl oluşturabileceksiniz, illa ki feragat edeceğiniz bir şeyler olur.

İşin ekonomik boyutuna gelir isek daha iyisini alarak ekonomik bir çıkar sağlayamacağınız üretim faktörü olmayan her üründe olduğu gibi bir bisiklet için de kredi çekilmez.Paranızı cebinize koyduktan sonra güzel bir markanın karbonunu almanızı tavsiye ederim.Elinizde bisiklet de varsa onunla idare edersiniz, sonra zamanı gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Şahsi görüşüm, mutlu olacağınız yolu seçin. Bunu yaparken yakınlarınızı düşünmeyin demiyorum. Onları zora sokacak bir durum söz konusu değilse, mutlu olacağınız yola devam edin.
Ama şu da bir gerçek ki, profesyonel bir kullanıcı veya yarışçı değilsek, alüminyum ile aralarındaki olumlu farkları, parasını hak edecek kadar anlayamayacağımızdan da eminim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve serdar k
Geri