Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Uygun fiyatlı 700x35 gravel lastik önerisi olan var mı? Taş çatlasın senede bir kaç kez kullanacağım çok pahalı bir şey olsun istemiyorum sürekli kullanmayacağım için. Arazi yollarda kullanacağım.
 
Merhabalar iyi günler dilerim birkaç sorum olacak bana yardımcı olursanız çok mutlu olurum

Eruzum'da okuyorum ve kendime sonrasında elektrik kiti takacağım bir gravel bisiklet almak istiyorum
1) gravel bisiklete elektrik kiti takılır mı
2) önereceğiniz marka model var mı ( bissan all train eco düşüyorum, bütçem 17.000 lira , 2. El olabilir)
Çok teşekkür ederim ☺️
 
Herkese selam. 1990 yılında yol bisikletiyle (marka model hatırlamıyorum maalesef) başlamış olan ve 1995-1996 doğru hatırlıyorsam, Bianchi Caurus model ile devam eden, 2000 senesinde bisikletimin çalınmasıyla son bulan bisiklet hayatıma/hayalime kaldığım yerden devam etmek için önce Mosso legarda 2324 MSM 56 kadro bir bisiklet ile (boy 181, bacak 87) geri dönüş yaptım. 45 yaşındayım ve flat gidonun yaşıma, belime, sürüş stilime daha çok uyacağını düşündüm. legarda bir şehir bisikletinden çok; her terrain'da bana yoldaş olabilecek bir bisiklet gibi hissetmiştim. fakat bisiklet ve komponentler çok güzel olmasına rağmen (evet 25 sene bisiklet teknolojisinden uzak kalmış biri olarak bu başlıktaki insanların "Mosso" kötülemelerine rağmen çok iyi olduğunu düşünüyorum.) drop bar gidon arayışım yeni bisikleti aldıktan sonra 1.5 ay kadar geçmedi. ben de legarda'yı ilana koyup kendime yine MOSSO GVL700 GRX-600 22S 54 kadro bir bisiklet aldım. çok da zor buldum. fabrikanın elinde son kalan gvl700 ü almış olabilirim. (bayramdan sonra satışa açılacağı bilgisi gelmişti) . açıkcası son derece memnunum. tabii ki teknik olarak çok bir bilgim yok. kadro komponentleri kaldırır mı kaldırmaz mı çok umursamadım. House Of Bikes YouTube kanalında izlediğim bir iki inceleme sonucu bu bisiklete karar verdim. ve evet kullanılan aksamın Shimano olması, hatta muadil modellerden çok daha iyi ekipmanı olması gvl700 ü seçmeme ön ayak oldu. yineliyorum. çok da memnun kaldım. evet MOSSO ahım şahım bir marka değil. ama fiyat performans eğrisindeki yerinin yüksek olduğunu söyleyebilirim. benzer aksam ile üretilen Scott, trek gibi markaların 4te 1 i fiyatında olması eğrinin en altında olmasına neden olabilir. ancak benim gibi, şehirde gezeyim, istersem çakıl yollara çıkayım, biraz toprak tadayım, denize giderken istediğim yolu tercih edeyim modundaysanız oldukça başarılı bir bisiklet diyebilirim. 374üncü 375inci sayfadaki yorumları bu bisikleti tercih etmeden önce okusaydım, belki hiç bir zaman bir gravel bisiklet sahibi olamayacaktım. çünkü madem bu kadar kötü, pahalısını almak lazım, alamıyorsam da bisiklete binmeyim moduna girebilirdim. :) iyi ki okumamışım.

sonuç olarak profesyonel bir binici değilseniz, haftanın 3-4 günü tırmanış, iniş vs gibi aktif spor yapmıyorsanız beklentinizi karşılayacağını düşünüyorum. vites geçişleri sorunsuz, sessiz sedasız bir bisiklet. ilk değiştirdiğim şey gidon bandı ve suluk kafesi montaj delikleri çok yukarıda olduğu için kafes kaydırma adaptörü gibi bir şey almak oldu. gidon formu oldukça güzel. konforlu bir kullanım sağlıyor. gidonda fren kolları için bir montaj şablonu bulunmuyor. bu sebeple doğru hizaları denkleştirebilmek için bir hayli uğraştım (simetri hastalığı ve obsesiflikten mütevellit. :) ) onun dışında 2. ayım ve yaklaşık 200km yol yaptım. henüz negatif bir algı oluşmadı... lastiklerim hariç...

gelelim foruma girme sebebim ve sormak istediğim konuya...

bisiklet üzerinde Rubena x-road 700x38C lastik var. geçmiş bilgi kırıntım ve otomobiller ile haşırneşirliğimden dolayı, lastiklerimin beni tuttuğuna inanıyorum. sanırım buna yuvarlanma rezistansı deniyor. çok da bilgili değilim konu ile ilgili, tekrarlıyım.

kullanımım %80 bisiklet yolu, asfalt ve %20 çakıl çukul toprak vs. Antalya'da yaşayan varsa bilir. buralarda asfalt da bir nevi graveldir. :) her yer delik deşiktir.gravel bisiklet tercih etmemdeki nedenlerden biri de yolların yol olmayışdır. bu ayrı bir konu.

bir kaç forum ve review sonucu:
Pirelli Cinturato Gravel RC
Schwalbe g-one bite

model lastiklerin önerildiğini gördüm. cinturato'nun gravel H ve gravel M modelleri de mevcut. hatta yuvarlanma rezistansları daha düşük (düşük olan mı makbul? :) )
(H=19.5W, M=22.7W, RC=23.2W)
NOT: Rubena road için yuvarlanma rezistansı datası herhangi bir yerde bulamadım. karşılaştırma yapamıyorum.

H modelinin diş yapısı daha narin, ne kadar toprak çakıl yollarda hardcore bir kullanımım olmasa bile, bu lastiğin en azından Antalya yollarına uyacağını düşünmediğim için elemeyi düşünüyorum.


gelelim sadede, sizlerin engin bilgilerinden tam da bu konuda faydalanmak isterim. acaba önerebileceğiniz bir lastik marka model var mıdır? bu modelleri deneyimleyen, benzer koşullarda bisiklet kullanan kullanıcılar var mıdır?

son soru olarak da; cinturato'nun 3 boyu mevcut. 35, 40, 45. ben 35 almayı düşündüm, ince lastik performansıma bir nebze katkı sağlar düşüncesiyle. yorumlarınız nedir?
sonuna kadar okuyan herkese teşekkürler. sürç-ü lisan ettiysem affola.

Edit: mevzubahis kötüleme sanırım bu sayfadaymış.👍

Merhaba, ben gravel bisikletimin orjinal donanimi uzerinde gelen Schwalbe g one bite lari yaklasik 3 ay kadar hemen hemen hergun yogun bicimde kullandim. Kendi deneyimimden referansla bu lastiklerin ozellikle kuru yüzeylerde iyi performans gösteren, çakıl ve asfalt karma kullaniminda sizi cok yormayacak dayanikli lastikler oldugunu soyleyebilirim.

Bunun yaninda dun itibari ile Continental Terra Speed ProTection’e gecis yaptim ve fakat henuz surus yapma sansim olmadi. Bu degisikligin sebebi genel olarak bisikleti gundelik kullanim guzergahimin yogun cakil zeminden daha ziyade kucuk agregali patikalari ve asfalt zemin tipolojilerini icermesinden kaynaklaniyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokce_K ve MAkiff
Merhaba, ben gravel bisikletimin orjinal donanimi uzerinde gelen Schwalbe g one bite lari yaklasik 3 ay kadar hemen hemen hergun yogun bicimde kullandim. Kendi deneyimimden referansla bu lastiklerin ozellikle kuru yüzeylerde iyi performans gösteren, çakıl ve asfalt karma kullaniminda sizi cok yormayacak dayanikli lastikler oldugunu soyleyebilirim.

Bunun yaninda dun itibari ile Continental Terra Speed ProTection’e gecis yaptim ve fakat henuz surus yapma sansim olmadi. Bu degisikligin sebebi genel olarak bisikleti gundelik kullanim guzergahimin yogun cakil zeminden daha ziyade kucuk agregali patikalari ve asfalt zemin tipolojilerini icermesinden kaynaklaniyor.

Hocam çok bilgilisiniz bu konu hakkında bana ciddi anlamda yardımcı olabilir misiniz? Cahilliğim bu konuda hat safhada 🥺
 
  • Beğen
Tepkiler: Xrider
Hocam çok bilgilisiniz bu konu hakkında bana ciddi anlamda yardımcı olabilir misiniz? Cahilliğim bu konuda hat safhada 🥺

Yukarida sormus oldugunuz sorular hakkinda hic bir bilgim yok.
 
Merhaba, ben gravel bisikletimin orjinal donanimi uzerinde gelen Schwalbe g one bite lari yaklasik 3 ay kadar hemen hemen hergun yogun bicimde kullandim. Kendi deneyimimden referansla bu lastiklerin ozellikle kuru yüzeylerde iyi performans gösteren, çakıl ve asfalt karma kullaniminda sizi cok yormayacak dayanikli lastikler oldugunu soyleyebilirim.

Bunun yaninda dun itibari ile Continental Terra Speed ProTection’e gecis yaptim ve fakat henuz surus yapma sansim olmadi. Bu degisikligin sebebi genel olarak bisikleti gundelik kullanim guzergahimin yogun cakil zeminden daha ziyade kucuk agregali patikalari ve asfalt zemin tipolojilerini icermesinden kaynaklaniyor.
verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. 4veya 5 gün önce yurtdışı kaynaklı bir sayfa üzerinden Pirelli Cinturato Gravel RC 700x35C lastiklerimi sipariş verdim. inanılmaz bir hızla dün elime ulaştı. bugün takma fırsatı bulucam sanırım. benim de kullanım güzergahım sizinle benzer. çoğunluk asfalt. bu sebeple bu dış lastikleri tercih ettim. bakalım görücez nasıl olduğunu. biraz tecrübe edip bilgi paylaşımı ve yorumlarımı yazacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Halissas
verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim. 4veya 5 gün önce yurtdışı kaynaklı bir sayfa üzerinden Pirelli Cinturato Gravel RC 700x35C lastiklerimi sipariş verdim. inanılmaz bir hızla dün elime ulaştı. bugün takma fırsatı bulucam sanırım. benim de kullanım güzergahım sizinle benzer. çoğunluk asfalt. bu sebeple bu dış lastikleri tercih ettim. bakalım görücez nasıl olduğunu. biraz tecrübe edip bilgi paylaşımı ve yorumlarımı yazacağım.

Ben de buradan continentaller ile ilgili bilgi güncellemesi yaparim. Hayirli olsun, saglikli guzel gunlerde kullanin.

selamlar,
Halis
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokce_K
Uygun fiyatlı 700x35 gravel lastik önerisi olan var mı? Taş çatlasın senede bir kaç kez kullanacağım çok pahalı bir şey olsun istemiyorum sürekli kullanmayacağım için. Arazi yollarda kullanacağım.
Merhabalar. Bugün rubena xroad 700x38C lastiklerim boşa çıktı. 200-250km yol yapmışımdır. 35 e geçmek ve daha az dişli bir lastiğe geçtiğim için boşa çıkarttım. Bisikletimin üzerinde geldi lastikler. Dilerseniz satabilirim. Bu başlık altında satış var mı yok mu bilmiyorum, lütfen yanlış bir şey yapıyorsam uyarınız, hemen silerim mesajımı. İki lastik için 1000₺ uygun olur diye düşünüyorum.
Ben de buradan continentaller ile ilgili bilgi güncellemesi yaparim. Hayirli olsun, saglikli guzel gunlerde kullanin.

selamlar,
Halis
Size de hayırlı olsun. 3 km lik ön bildirim ile başlıyım. Çoğunlukla asfaltta sürüş yapacağım için bu lastikleri seçmiştim. 35 genişlik ve sırt dişlerinin yapısından dolayı asfaltta bir kayma hissi hemen hissettim. İlk izlenimim oldukça başarılı. Güzel bir sessizlik oldu. Asfaltı çok güzel kavrıyor ve beni çok tutmuyor hissim oldu. Amber yanaklar da güzel bir klasik görünüş verdi. Biraz daha tecrübe ettikçe paylaşımlarıma devam edeceğim. (Not: iç lastik ile kullanıyorum jantımdan dolayı. (Shimano rx010))
 
  • Beğen
Tepkiler: Eray BAYĞAR
Merhabalar. Bugün rubena xroad 700x38C lastiklerim boşa çıktı. 200-250km yol yapmışımdır. 35 e geçmek ve daha az dişli bir lastiğe geçtiğim için boşa çıkarttım. Bisikletimin üzerinde geldi lastikler. Dilerseniz satabilirim. Bu başlık altında satış var mı yok mu bilmiyorum, lütfen yanlış bir şey yapıyorsam uyarınız, hemen silerim mesajımı. İki lastik için 1000₺ uygun olur diye düşünüyorum.

Size de hayırlı olsun. 3 km lik ön bildirim ile başlıyım. Çoğunlukla asfaltta sürüş yapacağım için bu lastikleri seçmiştim. 35 genişlik ve sırt dişlerinin yapısından dolayı asfaltta bir kayma hissi hemen hissettim. İlk izlenimim oldukça başarılı. Güzel bir sessizlik oldu. Asfaltı çok güzel kavrıyor ve beni çok tutmuyor hissim oldu. Amber yanaklar da güzel bir klasik görünüş verdi. Biraz daha tecrübe ettikçe paylaşımlarıma devam edeceğim. (Not: iç lastik ile kullanıyorum jantımdan dolayı. (Shimano rx010))
Maalesef jantlarım en fazla 35c destekliyor üstünü desteklemiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokce_K
Yeni edindigim continental terra speed 45-622 lastikleri bugun canyon grail cf 8 e tap bisikletim ile yaklasik 100km mesafede deneme sansim oldu; lastikleri tubless setup ile kullaniyorum. Surus yaptigim zemin tipolojilerinin 60% cakil 40% asfalt oraninda tamamen kuru zeminler oldugunu belirteyim.

continental terra speed ler bisikletin uzerinde gelen schwalbe g one bite lara gore bisiklete cok daha hizli ivmelenme kazandiriyor ve bu his gercekten sahane. Yol tusunda ve fren performansinda ise olumlu ya da olumsuz bir degisik hissetmedim.

Kozmetik olarak schwalbe skinwall lastikleri siyah yanak ile degistirmemden oturu bisikletin renginin ortaya ciktigini, daha agresif ve maskulen bir hale geldigini soyleyebilrim.

Genel olarak mutluyum, bisikleti gundelik kullanim bicimim dogrultusunda dogru yonde modifiye ettigimi dusunuyorum. Lastikleri deneyimledikce arada sirada yorumlarimi guncellerim.

05B01FA7-1ED6-47E6-A20E-A4EC8F9104E3.jpeg
 
Son düzenleme:
Gravel bisikletlerde 35c lastik kullanan arkadaşlar fotoğraflarını atarlarsa çok sevinirim. Gravellarda 35c lastik cılız mı kalıyor merak ediyorum. :)
 
Gravel bisikletlerde üst borudaki bu delikler çanta takılması için midir?

Eğer öyleyse bu delikleri kullanan hiçbir çanta görmedim satışta. Bilen arkadaşlardan bilgi rica ederim. :)

IMG_7589.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
Gravel bike top tube bag olarak aratabilirsiniz. Az da olsa örnekler var.
Kendiniz de benzer çanta içine plastik bir taban ayarlayıp, içten vidalama yapabilirsiniz. Capture.JPG
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Halissas
@cemkurkcu

O delikler genellikle kadro üstüne takılan bento bag bağlantısı için kullanılıyor. Ancak Fidlock manyetik suluk kafesi monte edeni de gördüm.

Şuraya bir örnek bırakayım. Google'da " top tube bolt on bento bag" diye aratırsanız çeşitli alternatifler çıkar.

images.jpeg
 
Selamlar. 15.000 - 20.000 TL aralığında uzun yol yapabileceğim bir gravel bisiklet tavsiyeniz var mıdır?
 
selamlar. bilenler bilir arkadan motor çarpması yüzünden canyon grizl bisikletim kullanılmaz hale geldi.

bisikletin üzerindeki grx grup seti satmayı düşünüyorum. bisikletin arka maşası yamuldu. bunun dışında bisikletten bir parça istiyorsanız yazabilirsiniz.
1719992650489.png
 
Merhaba arkadaşlar.

Yardımınıza ihtiyacım var. Kadro boyu seçiminden pek anlamıyorum. Carraro G4 Pro siparişimi iptal ettim. Alacağım bisiklet Bianchi Nirone Gravel. Fakat Bianchi ile konuştuğumda M - 500H ve L - 520H ürettiklerini belirttiler. Geometrisi de yok bisikletin. Specialized, Giant, Trek gibi markaların gravel bisikletlerini inceleyince 175cm boy - 79cm iç bacak için 54 kadro çıkıyor hep. Bahsettiğim bisiklet için de Hepsiburada’da Limon Bike firması 470H uygun olur dedi ki bu ölçüyü Bianchi’nin ürettiğini bilmiyordum. Kafam allak bullak oldu ne yazık ki.
 
Geri