Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Arkadaşlar benim arkadaş 13-14k civarlarında bisiklet almayı düşünüyor onun için bir sorum olacaktı sizce carraro race 052 mi yoksa Bisan all trail eco claris mi carraronun en büyük artısı tiagra grupseti ancak bisanda sokma mil rulmanlı jant seti karbon masa gibi seti yönleri çok siz olsanız hangisini seçersiniz ve neden?
Benim arkadaş ATE claris aldı daha bugün ilk sürüşünü yaptık hayırlısıyla :)
 
@estaba

Tek bisiklet kullanıp, gidilecek rotaya göre lastik değiştiriyorsanız, arazi-asfalt karışık kullanıyorsanız tercihiniz gayet uygun. Ancak o 28mm lastikler bisikletinizin kalıcı birer parçası olacaksa, arazi turları geçmişte kaldıysa, hayırlı olsun siz de gravel alıp yol bisikletine çevirmeye çalışanlar kulübüne katıldınız.

İlk durum için çift jant seti edinip, lastik değişimiyle uğraşmadan jantları değiştirmek ideal çözüm. İkincisinde ise performans arayışı varsa safkan yol bisikleti kaçınılmaz son.
Bahsettiğiniz kadar fark var mı? Genellikle açılar birbirine yakın oluyor. Arazi anlamında da pek fazla bir yeteneği yok gravel'in, asfaltta da o kadar yetenekli değilse sanılanın aksine pek mantıklı bir bisiklet gibi durmuyor.
 
Bahsettiğiniz kadar fark var mı? Genellikle açılar birbirine yakın oluyor. Arazi anlamında da pek fazla bir yeteneği yok gravel'in, asfaltta da o kadar yetenekli değilse sanılanın aksine pek mantıklı bir bisiklet gibi durmuyor.
Ben dağdan indim gravel ile. Amortısorsuz dağ bisikletleri bile mevcut. Hatta bazı yerlerde kayalardan düşecek oldum çıkamadığım yerlere elimle bisikleti yukarı atıp sonra kendim tırmandım :D bisikletin alt furs kapağını catlattım lastik basıncını düşük tutsam oda olmazdı. Çok uç noktalarda arayısınız yoksa düşündüğünüz modeller sizi tatmin eder ufak değişimleri ile.
 
Ben dağdan indim gravel ile. Amortısorsuz dağ bisikletleri bile mevcut. Hatta bazı yerlerde kayalardan düşecek oldum çıkamadığım yerlere elimle bisikleti yukarı atıp sonra kendim tırmandım :D bisikletin alt furs kapağını catlattım lastik basıncını düşük tutsam oda olmazdı. Çok uç noktalarda arayısınız yoksa düşündüğünüz modeller sizi tatmin eder ufak değişimleri ile.
Sürmek ile konforlu sürmek arasında farklar var, yoksa yol bisikleti ile de araziye girilebilir. Çok heveslendim gravel bisikletlere ama evde dağ bisikleti varken ikinci bir tercih olarak konforlu yol bisikleti almak daha mantıklı geliyor.
 
Sürmek ile konforlu sürmek arasında farklar var, yoksa yol bisikleti ile de araziye girilebilir. Çok heveslendim gravel bisikletlere ama evde dağ bisikleti varken ikinci bir tercih olarak konforlu yol bisikleti almak daha mantıklı geliyor.
Dün yazmıştım aslında. Benimde dağ var ama market bisikleti oldu. Gravelda konfor hertürlü var. Kimisi 38 lastiği n konforunu beğenmeyip 40 lara çıkıyor kimiside benim gibi 35-32 düşürerek biraz daha hız katmak istiyor. Endruance yollara 32-35 kadar lastik takılıyorsa oda sizin için bir seçenek olabılır. Siz herhangi bir yol bisikleti bulup kısa bi sürüş yapın yok mu Trabzonda bisiklet grupları falan
 
Dün yazmıştım aslında. Benimde dağ var ama market bisikleti oldu. Gravelda konfor hertürlü var. Kimisi 38 lastiği n konforunu beğenmeyip 40 lara çıkıyor kimiside benim gibi 35-32 düşürerek biraz daha hız katmak istiyor. Endruance yollara 32-35 kadar lastik takılıyorsa oda sizin için bir seçenek olabılır. Siz herhangi bir yol bisikleti bulup kısa bi sürüş yapın yok mu Trabzonda bisiklet grupları falan
Trabzon'u sevdiğim için öyle yazdım, aslen Sivaslı'yım hocam. 6 ay falan önce yol bisikletim vardı, konforuna alışamadığım için 50 kilometre bile kullanmadan sattım. Gene bir şekilde gidona alışırdım da 5 kilometre bile gitmeden pedallar ayağıma ağrı oluşturacak kadar baskı yapıyordu.

O yüzden konforlu bir alternatif arıyorum, gerçi bende 23 lastikler vardı. 28-32 mm'lik lastiklere sahip bir yol bisikleti konfor beklentilerimi karşılar gibi duruyor, asfalt için 35-38 gereksiz olur ki dağ bisikletim kalacağından dolayı bunu söylüyorum. Dağ bisikletim olmasaydı gravel bisiklet oldukça iyi bir seçenekti.

Benim için tek mesele yorulmadan uzun tur yapmak, dağ bisikletiyle de 80-100 kilometre yapıyorum ama beni çok yıpratıyor. Dağ bisikletiyle düzde giderken pedalı kesince bisiklet hemen yavaşlıyor, yol bisikletinde bu yok. 30'la falan gayet akıcı bir şekilde pedal çevrilebiliyor. Arada çok fazla hız farkı olmasa kesinlikle başka bir bisiklete ihtiyacım yok, beni fazla yormayan bir bisiklet bakıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Trabzon'u sevdiğim için öyle yazdım, aslen Sivaslı'yım hocam. 6 ay falan önce yol bisikletim vardı, konforuna alışamadığım için 50 kilometre bile kullanmadan sattım. Gene bir şekilde gidona alışırdım da 5 kilometre bile gitmeden pedallar ayağıma ağrı oluşturacak kadar baskı yapıyordu.

O yüzden konforlu bir alternatif arıyorum, gerçi bende 23 lastikler vardı. 28-32 mm'lik lastiklere sahip bir yol bisikleti konfor beklentilerimi karşılar gibi duruyor, asfalt için 35-38 gereksiz olur ki dağ bisikletim kalacağından dolayı bunu söylüyorum. Dağ bisikletim olmasaydı gravel bisiklet oldukça iyi bir seçenekti.

Benim için tek mesele yorulmadan uzun tur yapmak, dağ bisikletiyle de 80-100 kilometre yapıyorum ama beni çok yıpratıyor. Dağ bisikletiyle düzde giderken pedalı kesince bisiklet hemen yavaşlıyor, yol bisikletinde bu yok. 30'la falan gayet akıcı bir şekilde pedal çevrilebiliyor. Arada çok fazla hız farkı olmasa kesinlikle başka bir bisiklete ihtiyacım yok, beni fazla yormayan bir bisiklet bakıyorum.
Yaşadığınız şehrin durumunu bilmeden yazıyorum ; aldığınız bisiklet ile performans yapıp sürekli asfalt rota ile gidecekseniz zaten düşünmenize gerek yok. Ama 30 km asfalt sürüp 30 km bozuk yol arkasına 10 km arazi ise mtb bile sizı hantallastırır(dönüş mesafesi hariç). Bende mtb var mesela bu yüzden kullanmıyorum alıştım graveldakı hıza. Gireceğim 10 km lik arazi için gereksiz. 10 km arazide azımsanacak bir yol değil 30 km asfalt daha az yoruyodur muhtemelen :).

Yorumlarınızdan tahminim 32 lik bi lastıkle enduro alıp devam edeceksiniz gibi :D çünkü bazen (solo suruslerde bazen öyle yapıyorum ben) yaptığın planın dışında güzel bi yer görüp araziye bozuk yolada gırılebılıyor. Graveldan sonra ben mtb yi şehir içi isim olduğunda kullanıyorum sadece. Mtb için ulasacagım arazi Kırıkkale gibi bi yerde bile 25-30 km vardır dönüş yolu hariç.
önceki mesajını okudunuz mu bilmiyorum(10 km arazi parkuru için 40 50 km yol tepeceksiniz genelliklede değmiyor zaten gravel gibi türlerde burada iş görüyor). yol kullanmışsınız onu söyleyince biraz daha oturdu. daha önce bi deneyim olmuş yani o yüzden tereddütte kalmışsınız. sivasta ikamet ediyorsanız ara sıra arkadaşım memleketine bisiketle gidiyor bisan GTE sora var onda da. götürürse yakın zamanda söylerim ona denersiniz ama kış aylarında oda zor düşük ihtimal.
 
Yaşadığınız şehrin durumunu bilmeden yazıyorum ; aldığınız bisiklet ile performans yapıp sürekli asfalt rota ile gidecekseniz zaten düşünmenize gerek yok. Ama 30 km asfalt sürüp 30 km bozuk yol arkasına 10 km arazi ise mtb bile sizı hantallastırır(dönüş mesafesi hariç). Bende mtb var mesela bu yüzden kullanmıyorum alıştım graveldakı hıza. Gireceğim 10 km lik arazi için gereksiz. 10 km arazide azımsanacak bir yol değil 30 km asfalt daha az yoruyodur muhtemelen :).

Yorumlarınızdan tahminim 32 lik bi lastıkle enduro alıp devam edeceksiniz gibi :D çünkü bazen (solo suruslerde bazen öyle yapıyorum ben) yaptığın planın dışında güzel bi yer görüp araziye bozuk yolada gırılebılıyor. Graveldan sonra ben mtb yi şehir içi isim olduğunda kullanıyorum sadece. Mtb için ulasacagım arazi Kırıkkale gibi bi yerde bile 25-30 km vardır dönüş yolu hariç.
önceki mesajını okudunuz mu bilmiyorum(10 km arazi parkuru için 40 50 km yol tepeceksiniz genelliklede değmiyor zaten gravel gibi türlerde burada iş görüyor). yol kullanmışsınız onu söyleyince biraz daha oturdu. daha önce bi deneyim olmuş yani o yüzden tereddütte kalmışsınız. sivasta ikamet ediyorsanız ara sıra arkadaşım memleketine bisiketle gidiyor bisan GTE sora var onda da. götürürse yakın zamanda söylerim ona denersiniz ama kış aylarında oda zor düşük ihtimal.
Sivas'ta yaşamıyorum maalesef. Çok sert araziye girsem de %80 asfaltta sürüyorum, zaten girdiğim arazide 100 mm süspansiyonlu dağ bisikleti bile zorlanıyor. Birkaç gün bisikletleri yerinde inecemek iyi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Merhaba arkadaşlar bir bisiklet alarak bisiklet sporuna tekrar dönmek istiyorum daha önce FUJi sportif 11-32 kaset kullanan biriydim.Gravel türü olarak
MOSSO GVL700 GRX600 11V tercih etmeyi düşünüyorum boyum 168 kadro boyu olarak 50cm uygun olur mudur?Tercih sebeplerimden birisi kasetteki dişlilerin yüksek olması 11/42 gibi yüksek kullanmak istiyorum.Önerileriniz nedir ve uygun olarak nereden satın alabilirim?
 
Merhaba arkadaşlar bir bisiklet alarak bisiklet sporuna tekrar dönmek istiyorum daha önce FUJi sportif 11-32 kaset kullanan biriydim.Gravel türü olarak
MOSSO GVL700 GRX600 11V tercih etmeyi düşünüyorum boyum 168 kadro boyu olarak 50cm uygun olur mudur?Tercih sebeplerimden birisi kasetteki dişlilerin yüksek olması 11/42 gibi yüksek kullanmak istiyorum.Önerileriniz nedir ve uygun olarak nereden satın alabilirim?
PEUGEOT GR14
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve wrmsty
Boyumuz aynı sayılır. Almayı düşündüğünüz bisikletin 22 vitesli olanını kullanıyorum. Vites dişli oranları yokuşta harika. 50cm kadro aldım. Gravel olduğu için 50 kadro bile büyük gibi ve uzanma mesafesi fazla. Deneyip alın derim. Satın aldığım yerde 47 kadro olsa onu da denemek isterdim. Seleyi öne çektim, gidon boğazını değiştirmedim ama söküp ters çevirdim. 10 cm gidon boğazı var. Ellere omuzlara uzanma mesafesinden dolayı ciddi yük bindiriyor, yorulduğumda dinlenmek için aerobar aldım. Bu durum haricinde bisikletin konforu 10 numara oldu ama ağırlığı arttı, 11,3 kg'dan 14e çıktı. 2 suluk, 2 suluk kafesi adaptörü, 1 alet kutusu, zil, telefon ve telefon tutucu, ayna, ön arka aydınlatma, kilitli pedallar ile bu ağırlığa ulaştı tabiki. Ama bisiklet tam da istediğim gibi oldu. Yol bisikletinden çekindiğim için, geniş lastikli - konforlu - hidrolik disk frenli - vites dişli oranları fazla ve grx setli olduğu için bu modeli tercih etmiştim. 11 vitesli olan size yeter mi, karar sizin.
 

Dosyalar

  • 20221205_153819.jpg
    20221205_153819.jpg
    123 KB · Okunma: 90

Aklımda olan bir model ama arka kaseti 11-42 yapma şansımız varsa almayı düşünüyorum fiyat olarakda daha makul ön ve arka kısımda bagaj ve çamurluk deliği varmı acaba

Boyumuz aynı sayılır. Almayı düşündüğünüz bisikletin 22 vitesli olanını kullanıyorum. Vites dişli oranları yokuşta harika. 50cm kadro aldım. Gravel olduğu için 50 kadro bile büyük gibi ve uzanma mesafesi fazla. Deneyip alın derim. Satın aldığım yerde 47 kadro olsa onu da denemek isterdim. Seleyi öne çektim, gidon boğazını değiştirmedim ama söküp ters çevirdim. 10 cm gidon boğazı var. Ellere omuzlara uzanma mesafesinden dolayı ciddi yük bindiriyor, yorulduğumda dinlenmek için aerobar aldım. Bu durum haricinde bisikletin konforu 10 numara oldu ama ağırlığı arttı, 11,3 kg'dan 14e çıktı. 2 suluk, 2 suluk kafesi adaptörü, 1 alet kutusu, zil, telefon ve telefon tutucu, ayna, ön arka aydınlatma, kilitli pedallar ile bu ağırlığa ulaştı tabiki. Ama bisiklet tam da istediğim gibi oldu. Yol bisikletinden çekindiğim için, geniş lastikli - konforlu - hidrolik disk frenli - vites dişli oranları fazla ve grx setli olduğu için bu modeli tercih etmiştim. 11 vitesli olan size yeter mi, karar sizin.

Verdiğiniz faydalı bilgiler için teşekkür ederim.Konfor için sizin belirttiğiniz değişiklikleri ben yapmam çünkü fiyat olarak biraz beni aşıyor şuan için bu bisiklet bu modelde arka kasetteki modelin tek ayna kola uygun olduğunu forumda arkadaşlar bir konuda belirtmiş bu konu bu model için beni düşündürdü açıkçası problem yarattığı oldumu sizde?Farklı gravel modellerinide inceliyorum daha uygun fiyatları model tavsiyesi olan var ise bakmak isterim bütçem max 20-21 bin arka kasetin 11-40 larda olması önemli benim için
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Benim bisiklet 22 vitesli olan, aynakol çift yaprak 30 - 46
İşin uzmanı değilim, ruble çift yapraklı aynakola uyumlu olmayabilir de, şu zamana kadar çalışmasında bi sorunla karşılaşmadım, vites ayarlarını ön aktarıcıdan hassas yapmak gerekiyor. Ben aklımdan geçeni yazıyorum sadece, shimano yaptıysa vardır bir bildiği, tekli sistem de tıkır tıkır işliyodur.
İhtimal : Tek yaprak 42 dişli aynakol, 11 li ruble ile zinciri çok esnetir, 1 ve 11. viteslerde çapraza düşmüş gibi sesli çalışabilir.
Oran olarak : 22 vitesli çift yaprak
aynakol 30 dişli, arka ruble 42 dişli Oran=0,71 yokuşları rahat çıkma imkanı
Aynakol 46 dişli, ruble 11 dişli Oran= 4,18 hız yapma imkanı
11 vitesli tek yaprak 42 dişli aynakolda bu oranlar olmayacaktır
42 dişli aynakol, ruble 11'de oran=3,81
Ruble 42'de iken oran=1
 
Boyumuz aynı sayılır. Almayı düşündüğünüz bisikletin 22 vitesli olanını kullanıyorum. Vites dişli oranları yokuşta harika. 50cm kadro aldım. Gravel olduğu için 50 kadro bile büyük gibi ve uzanma mesafesi fazla. Deneyip alın derim. Satın aldığım yerde 47 kadro olsa onu da denemek isterdim. Seleyi öne çektim, gidon boğazını değiştirmedim ama söküp ters çevirdim. 10 cm gidon boğazı var. Ellere omuzlara uzanma mesafesinden dolayı ciddi yük bindiriyor, yorulduğumda dinlenmek için aerobar aldım. Bu durum haricinde bisikletin konforu 10 numara oldu ama ağırlığı arttı, 11,3 kg'dan 14e çıktı. 2 suluk, 2 suluk kafesi adaptörü, 1 alet kutusu, zil, telefon ve telefon tutucu, ayna, ön arka aydınlatma, kilitli pedallar ile bu ağırlığa ulaştı tabiki. Ama bisiklet tam da istediğim gibi oldu. Yol bisikletinden çekindiğim için, geniş lastikli - konforlu - hidrolik disk frenli - vites dişli oranları fazla ve grx setli olduğu için bu modeli tercih etmiştim. 11 vitesli olan size yeter mi, karar sizin.
Yanlış anlaşılmak istemem lakin sormadan da edemiyorum. Aero bar gravel bir bisiklette ne kadar lazım oluyor?
 
Evet uyumlu değil gözüküyor. Mosso'nun vardır bir bildiği dicem ama:)
Yanlış anlaşılmak istemem lakin sormadan da edemiyorum. Aero bar gravel bir bisiklette ne kadar lazım oluyor?
Arazide kullanmıyorum, konforlu güvenli olsun diye tercih ettim bu tarz bir bisikleti, adı gravel değil başka bişey olsa yine alırdım. Yol bisikletine cesaret edemediğim için tercih ettim biraz da, aerobarı ise rüzgara karşı ve 1 saatten fazla kullandığımda dinlenmek için tercih ettim.
Bu arada Peugeot gr14 çok şık güzel bir bisiklet, bulabilseydim onu da tercih edebilirdim belki.
 

Dosyalar

  • Screenshot.jpg
    Screenshot.jpg
    97,9 KB · Okunma: 23
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Trabzon'u sevdiğim için öyle yazdım, aslen Sivaslı'yım hocam. 6 ay falan önce yol bisikletim vardı, konforuna alışamadığım için 50 kilometre bile kullanmadan sattım. Gene bir şekilde gidona alışırdım da 5 kilometre bile gitmeden pedallar ayağıma ağrı oluşturacak kadar baskı yapıyordu.

O yüzden konforlu bir alternatif arıyorum, gerçi bende 23 lastikler vardı. 28-32 mm'lik lastiklere sahip bir yol bisikleti konfor beklentilerimi karşılar gibi duruyor, asfalt için 35-38 gereksiz olur ki dağ bisikletim kalacağından dolayı bunu söylüyorum. Dağ bisikletim olmasaydı gravel bisiklet oldukça iyi bir seçenekti.

Benim için tek mesele yorulmadan uzun tur yapmak, dağ bisikletiyle de 80-100 kilometre yapıyorum ama beni çok yıpratıyor. Dağ bisikletiyle düzde giderken pedalı kesince bisiklet hemen yavaşlıyor, yol bisikletinde bu yok. 30'la falan gayet akıcı bir şekilde pedal çevrilebiliyor. Arada çok fazla hız farkı olmasa kesinlikle başka bir bisiklete ihtiyacım yok, beni fazla yormayan bir bisiklet bakıyorum.
Canyon roadlite veya scott metrix bunlar en iyi tur bisikleti seçeneği olur birkaç değişiklik ile.Sizin tercihlerinize istinaden bunlar en iyileri
 
Canyon roadlite veya scott metrix bunlar en iyi tur bisikleti seçeneği olur birkaç değişiklik ile.Sizin tercihlerinize istinaden bunlar en iyileri
Evet, düz gidonlu modeller gerçekten iyi gibi duruyor. En son kendimi düz gidonlu yol bisikletlerine bakarken buldum, sonrasında tur bisikletlerinin de iyi bir tercih olabileceğine karar verdim. Yarın birkaç modeli yerinde incelemeyi düşünüyorum. Düz gidonlu bir model ile devam edecek gibi duruyorum.
 
Geri