Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Gravelci arkadaşlar brooks sele için yorumunuz ne olur kullanan var mı. Deri olmaması bakım vs gerektirmemesi nedeniyle Brooks c17 seleyi alsam mı diye çok kararsız kaldım. Deneyimleyen arkadaşlar yorumlayabilir de sevinirim. Keyifli sürüşler dilerim herkese
 
Scudo
Gravel dan önceki mtb bisikletimde selem Brooks idi. Kösele / kalın deri tarzı olduğu için malzemesi zamanla ve özellikle ter ile 😀 (evet kalça teri ile) vücut ile uyumlu şekli buluyor. Yalnız kremlemek lazım bir de yağmur yememesi lazım derinin. Bakmak özenmek lazım yani
 
Shimano SH-MT301 kilitli bisiklet ayakkabılarım geldi. Sanırım gerçekten de bir numara büyük alınması gerekiyor ki 43 numara tam oldu. İlk izlenimlerim gayet olumlu. Yürürken de rahatsız etmedi. Bazı yerlerde tur ayakkabısı olarak geçiyor ama bence günlük kullanıma da gayet uygun. Ben şahsen işe gidip gelirken de kullanacağım.

Henüz sağladığı enerji tasarrufunu hissedecek kadar pedallamadım ama alınan keyfi ve bisikletle bir olma hissini artırdığı kesin. Yalnız dikkat edilmesi gereken bir konu var. Kilitli pedallarda düşmeye sebep olan asıl faktör ayakkabıyı pedaldan çıkaramamak değilmiş. Çünkü ayağınızı çevirince gayet kolay çıkıyor. İlk kullanımdan önce zaten siz de illa ki benim gibi takıp çıkarma alıştırması yapacaksınız. Ve ne kolaymış diyeceksiniz. Hatta benim gibi abartıp "İnsanlar bunda nasıl düşüyor ki?" diyecek olanlar demesin. Çok da güzel düşülüyor. Çünkü asıl sebep dediğim gibi, ayakkabıyı çıkaramamak değil. Asıl sebep;

Asıl sebep kilitli olduğunuzu unutmakmış meğerse. Uzun bir süre pedalladıktan sonra, özellikle de benim gibi bazen düşüncelere dalıp giden biriyseniz durduğunuzda bir anlığına ayağınızın pedaldan neden ayrılmadığına anlam veremiyorsunuz. O arada algınız açılana kadar devriliyorsunuz zaten. Yine de son anda biraz kurtardım ve tam anlamıyla bir 'bisikletle bütünleşeyim derken yerle bütünleşme' durumu yaşanmadı. Ama şunu anladım ki durulurken o ayak hareketinin yapılması refleks haline gelene kadar önünde sonunda düşeceğim ben bununla. "Aslında orada öyle değil de şöyle diyecektim ki var ya.." derken biker fail compilation videolarına yaraşır görüntüler çıkaracağım ortaya. Ama olsun, geri kalkarız. Yine de benim gibi ilk kez kullanacaklara küçük bir uyarı olsun diye yazayım dedim.
 
Shimano SH-MT301 kilitli bisiklet ayakkabılarım geldi. Sanırım gerçekten de bir numara büyük alınması gerekiyor ki 43 numara tam oldu. İlk izlenimlerim gayet olumlu. Yürürken de rahatsız etmedi. Bazı yerlerde tur ayakkabısı olarak geçiyor ama bence günlük kullanıma da gayet uygun. Ben şahsen işe gidip gelirken de kullanacağım.

Henüz sağladığı enerji tasarrufunu hissedecek kadar pedallamadım ama alınan keyfi ve bisikletle bir olma hissini artırdığı kesin. Yalnız dikkat edilmesi gereken bir konu var. Kilitli pedallarda düşmeye sebep olan asıl faktör ayakkabıyı pedaldan çıkaramamak değilmiş. Çünkü ayağınızı çevirince gayet kolay çıkıyor. İlk kullanımdan önce zaten siz de illa ki benim gibi takıp çıkarma alıştırması yapacaksınız. Ve ne kolaymış diyeceksiniz. Hatta benim gibi abartıp "İnsanlar bunda nasıl düşüyor ki?" diyecek olanlar demesin. Çok da güzel düşülüyor. Çünkü asıl sebep dediğim gibi, ayakkabıyı çıkaramamak değil. Asıl sebep;

Asıl sebep kilitli olduğunuzu unutmakmış meğerse. Uzun bir süre pedalladıktan sonra, özellikle de benim gibi bazen düşüncelere dalıp giden biriyseniz durduğunuzda bir anlığına ayağınızın pedaldan neden ayrılmadığına anlam veremiyorsunuz. O arada algınız açılana kadar devriliyorsunuz zaten. Yine de son anda biraz kurtardım ve tam anlamıyla bir 'bisikletle bütünleşeyim derken yerle bütünleşme' durumu yaşanmadı. Ama şunu anladım ki durulurken o ayak hareketinin yapılması refleks haline gelene kadar önünde sonunda düşeceğim ben bununla. "Aslında orada öyle değil de şöyle diyecektim ki var ya.." derken biker fail compilation videolarına yaraşır görüntüler çıkaracağım ortaya. Ama olsun, geri kalkarız. Yine de benim gibi ilk kez kullanacaklara küçük bir uyarı olsun diye yazayım dedim.

Gayet güzel düşülüyor :) Ben baktım ki, 10 ani duruştan 7 tanesinde gayet güzel ayağı çıkarırken, 3 tanesinde dalgınlığımla kurtaramayıp yere ve kaldırıma yapışınca;
dedim ki, "ben çift taraflı değil tek taraflı pedala döneyim". Böylece bir tarafı platform, diğer tarafı kilitli pedala geçtim. :)
Şimdi rahatım. Buna rağmen aşırı dikkat ediyorum.
Kesinlikle dikkat etmekte fayda var ki, o da riski yüksek bölgelerde dalgınlığın önüne geçmek için ayağı çok daha önceden çıkarmak.
Mesela bir trafik ışıklarına yaklaşırken,
Mesela bir kalabalığa yaklaşırken,
Ya da mesela araç trafiğinin sert olduğu bir yola yaklaşırken.
Çünkü devrilme yönünüzü de tam olarak ayarlayamıyorsunuz. Allah korusun araç trafiğinin olduğu yol yönüne doğru devrilmek te var. Her fren ile birlikte ayağı kurtarma refleksini edinene kadar dikkati elden bırakmayınız.
 
Peugeot GR14'ün üzerinde gelen SCHWALBE 700X35 G ONE ALLROUND lastiklerin amber rengi yanaklısından Türkiye'de bulamadım. Bildiğiniz bir yer ya da elinde olan var mı ? Siyah var ama o zaman önü de değiştirmem lazım :)
 
Sanırım şurada var: (link)

black/classic demiş. bu tan yanak olabilir. Gene de almadan siteye sormak da fayda var. Ürün resmi tan yanaklı çünkü.
 
Aslında hep Pazar sabahtan sürüyoruz ama bu hafta mecburiyetten Cumartesi günü saat 15:00'da Beşiktaş'tan Florya'ya süreceğiz. Ben saat 15:00'de Beşiktaş'ta olacak şekilde Kadıköy'den vapura bineceğim. Diğer arkadaşım da 15:00'de Beşiktaş'ta olacak şekilde İstinye' den yola çıkacak. Bu mevkilerden bize katılmak isteyen olursa, DM yolu ile yazarsa WhatsApp grubuna eklerim. 2 hafta önce yaptığımız turun Strava kaygı da ekte.. Çok yüksek ortalama ile sürmüyoruz 😀
IMG_20210819_183840.jpg
 
Samsun'dan uzaktan çalışmaya devam. İstanbul'a döndüğümde katılmayı çok isterim. Bizim G2 nin göbekten hala ses yok. Accell bisiklet umarım sıfır bisikletteki bu sorunun arkasında durur. 2.hafta olacak bekliyoruz bakalım
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Samsun'dan uzaktan çalışmaya devam. İstanbul'a döndüğümde katılmayı çok isterim. Bizim G2 nin göbekten hala ses yok. Accell bisiklet umarım sıfır bisikletteki bu sorunun arkasında durur. 2.hafta olacak bekliyoruz bakalım

Benim carraro gravel G4 bisikletimde de aldığımdan beri akış, yalpalama sekme ve sürekli patlama problemi var. Kütahya, Eskişehir İstanbul gibi 4-5 farklı yere bakım için götürdüm. 4 defa akort ayarı yapıldı, 5-6 defa kendim iç lastiğini değiştirdim. Garanti için komple bisikleti fabrikaya da gönderdim tekerini çevirmeden göndermişler malesef. Yalnızca arka aktarıcıyı tutan beyaz demiri değiştirmişler. Dün yine iletişime geçtim. "Yapacak bir şey yok hava şartlarından patlıyordur diyorlar. Bu bisiklet böyle üretildi siz ilerde jant ve lastiklerini kendiniz değiştirirsiniz. Sizin şansınıza öyle bir bisiklet denk gelmiş vs" diyorlar. Fakat yine de ilgililer. Video istediler. Bugün garanti bölümünün sorumlusu kişiye tekerin videolarını göndereceğim bakalım. Eğer problemi halletmezlerse tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum. İnşallah sizin probleminiz de çözülür. Sonuçta profesyonel bisiklete geçelim dedik. 2020 nin en üst donanımın en pahalısını 2 maaş gözden çıkararak verdik. Yaşadığımız problemleri çocukluk bisikletimde yaşamadım. Bu şekilde problem yaşayıp hallolan var mı acaba başka?
 
Benim carraro gravel G4 bisikletimde de aldığımdan beri akış, yalpalama sekme ve sürekli patlama problemi var. Kütahya, Eskişehir İstanbul gibi 4-5 farklı yere bakım için götürdüm. 4 defa akort ayarı yapıldı, 5-6 defa kendim iç lastiğini değiştirdim. Garanti için komple bisikleti fabrikaya da gönderdim tekerini çevirmeden göndermişler malesef. Yalnızca arka aktarıcıyı tutan beyaz demiri değiştirmişler. Dün yine iletişime geçtim. "Yapacak bir şey yok hava şartlarından patlıyordur diyorlar. Bu bisiklet böyle üretildi siz ilerde jant ve lastiklerini kendiniz değiştirirsiniz. Sizin şansınıza öyle bir bisiklet denk gelmiş vs" diyorlar. Fakat yine de ilgililer. Video istediler. Bugün garanti bölümünün sorumlusu kişiye tekerin videolarını göndereceğim bakalım. Eğer problemi halletmezlerse tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum. İnşallah sizin probleminiz de çözülür. Sonuçta profesyonel bisiklete geçelim dedik. 2020 nin en üst donanımın en pahalısını 2 maaş gözden çıkararak verdik. Yaşadığımız problemleri çocukluk bisikletimde yaşamadım. Bu şekilde problem yaşayıp hallolan var mı acaba başka?

g4 mü g4 pro mu? Jantın içini iç lastiği takmadan önce rim-tape denen malzemeyle kaplamayı deneyebilirsiniz, çektikleri bant zayıfsa oralardan patlamaya sebep olabiliyor. Yoksa normal basınçla şişirilmiş 38lik bir gravel lastiğinin bu kadar sık patlaması normal değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Ali Eren
Peugeot GR14'ün üzerinde gelen SCHWALBE 700X35 G ONE ALLROUND lastiklerin amber rengi yanaklısından Türkiye'de bulamadım. Bildiğiniz bir yer ya da elinde olan var mı ? Siyah var ama o zaman önü de değiştirmem lazım :)

sahibinden'de biri sıfır satıyor, bir bak istersen hocam 35c allround

ben de kendi G4 Pro bisikletimden çıkan Schwalbe G-One Bite 38c dış lastiklerimi satıyorum, sadece 100km kullanıldı, ilgilenenler özelden yazabilir.

çifti: 650 TL

IMG_8296.jpgIMG_8297.jpg
 
Arkadaşlar merhaba. Elimde GRX810 1x11 vites fren seti var. grx 812 aktarıcı almayı düşünüyorum.
Elimde Aynakol olarakta xtr fc-m9000 36t var. Bu aynakolu bu setle kullanabilirmiyim?
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba. Elimde GRX810 1x11 vites fren seti var. grx 812 aktarıcı almayı düşünüyorum.
Elimde Aynakol olarakta xtr fc-m9000 36t var. Bu aynakolu bu setle kullanabilirmiyim?
Kullanılabilir. Sadece aynakol ile uyumlu göbek kullanmak gerek.
 
  • Beğen
Tepkiler: archieduke
Sonunda bugün accell bisikletten dönüş oldu hollowtech göbeği kargoya vermişler. Geç de olsa hatalarının arkasinda durmaları da birşeydir. Artık bitse su sorunda sürüşlere devam etsek. SPD pedal ve Brooks sele ne kadar fark yaratacak ben de merakla bekliyorum. Bu arada schimano mt301 ayakkabıyı kesinlikle 1 numara büyük almak gerekiyormuş düşünen varsa dikkate alsın . 41 giyiyorum normalde, 42si tam oldu 43 bile olabilirmis neredeyse.
Çok mantıklı. Mağaza stoklarına bakmak benim aklıma gelmemişti. Ben de kuzenimden rica ederim belki.

Umarım 42 numara ayağınıza tam olur. Bol gelirse benim yüzümden değiştirmiş olursunuz ama okuduğum yorumlarda genel kanı 1 numara büyük alınması yönünde idi.

Edit: İstanbul'da iki mağazada 43 numarası var ama ne yazık ki ikisi de aldırabileceğim noktalarda değil. Biraz daha pahalıya başka bir mağazadan alıp ayakkabı faslını ben de kapattım. Mağazayı aradığımda onlar da 1 numara büyük alınmasını tavsiye ettiler. Güle güle kullanalım.

Uyarınız için tekrar teşekkür ederim. 41 kesin küçük gelecekmiş. Sayenizde iade gönder vs ugrasmamis oldum 🖐️
 
Benim carraro gravel G4 bisikletimde de aldığımdan beri akış, yalpalama sekme ve sürekli patlama problemi var. Kütahya, Eskişehir İstanbul gibi 4-5 farklı yere bakım için götürdüm. 4 defa akort ayarı yapıldı, 5-6 defa kendim iç lastiğini değiştirdim. Garanti için komple bisikleti fabrikaya da gönderdim tekerini çevirmeden göndermişler malesef. Yalnızca arka aktarıcıyı tutan beyaz demiri değiştirmişler. Dün yine iletişime geçtim. "Yapacak bir şey yok hava şartlarından patlıyordur diyorlar. Bu bisiklet böyle üretildi siz ilerde jant ve lastiklerini kendiniz değiştirirsiniz. Sizin şansınıza öyle bir bisiklet denk gelmiş vs" diyorlar. Fakat yine de ilgililer. Video istediler. Bugün garanti bölümünün sorumlusu kişiye tekerin videolarını göndereceğim bakalım. Eğer problemi halletmezlerse tüketici mahkemesine başvurmayı düşünüyorum. İnşallah sizin probleminiz de çözülür. Sonuçta profesyonel bisiklete geçelim dedik. 2020 nin en üst donanımın en pahalısını 2 maaş gözden çıkararak verdik. Yaşadığımız problemleri çocukluk bisikletimde yaşamadım. Bu şekilde problem yaşayıp hallolan var mı acaba başka?
Lastik patlama sorununu sıfır aldığım G2de ben de yaşadım. İlk uzun sürüşümde hem ön hem arka teker ikisi de içten patladı. Jant içine koydukları şerit inanılmaz dandik, bir işe yaramıyor. Jant içine 3 tur elektrik banti döndükten sonra sorun kalmadı gibi. Sonrasında şu göbek problemi yüzünden fazla kullanamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: a-hmd-i
Geri