Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Cevap için çok teşekkürler. İlk cümlenizden 50 kadronun asıl boyunun da 55 olduğu sonucunu mu çıkarmalıyım? Bu durumda bir Carraro kadrosunun başka bir markanın aynı boydaki kadrosuna göre daha büyük olduğunu mu anlamalıyız? Biraz kafam karıştı açıkçası. Özellikle de "bir hayli fazla" tabiriniz beni epey korkuttu. Ben en kötü ihtimalle "biraz fazla" olduğunu umuyordum.

Bir de ilginçtir, Seat Tube yerine Top Tube uzunluğunu referans alan tablolara göre de uygun boyu seçmiş görünüyorum. Rastgele seçtiğim iki tanesi aşağıdaki gibi.

267929 dosyayı görüntüle

267930 dosyayı görüntüle

Bu tablo biraz daha tur bisikleti mantığı gibi olmuş galiba, tur bisikleti için çoğu zaman "bir boy büyük kadro iyidir" derler öyle olabilir. Yani buradaki listeye bakınca benim 63 kadro kullanmam gerekiyor, 60 kadro bulmada bile sorun yaşarken bizim ki imkansız oluyor.

Şöyle bir örnek vereyim, benim yol bisikletini ilk kullandığımda XL sanıyordum, faturasından baktığımda L olarak etiketi var daha sonra kadro üzerinde de gördüm bu etiketi. 58 kadroya falan geliyor sele boyunu ayarladığım zaman gram rahatsızlık vermiyor. Yani sizinle aynı boya sahip bir kaç kişi varken ve az çok tecrübe edilmişken bence güvenebilirsiniz. Ama deneme imkanınız varsa bir deneyin.
 
Scudo
Bu tablo biraz daha tur bisikleti mantığı gibi olmuş galiba, tur bisikleti için çoğu zaman "bir boy büyük kadro iyidir" derler öyle olabilir. Yani buradaki listeye bakınca benim 63 kadro kullanmam gerekiyor, 60 kadro bulmada bile sorun yaşarken bizim ki imkansız oluyor.

Top Tube bisiklet boyunda genellikle referans alınan Seat Tube'a göre biraz daha uzun olduğu için böyle olabilir. Yani önceki tablolarla aynı sonuca çıkıyor. Carraro'nun 55 kadrosunda Top Tube 57 imiş. Top Tube referans alınan bu tablolarda da bana 56-58 Top Tube önerilmiş. Tam ortaya oturuyor yani aldığım kadro. Teoride şahane, pratikte ise anlaşıldı ki büyük. Cevabınız için teşekkürler.

Muhtemelen 55 kadro da çok rahatsız etmeyecekti ama mesajlarınız sonrası aklın yolu bir diyerek az önce bisikleti kargoya verdim. Mağazadaki genç arkadaş sağ olsun alım sürecinde de, geri gönderim sürecinde de çok yardımcı oldu. Kendisi de gravel kullanıcısıymış. Belki buraları okuyordur. Ona da tekrar teşekkürler.

Bir de Çanakkale'de bir bisikletçi var. (Belki forum kurallarına aykırıdır diyerek mağaza adlarını vermiyorum) O da sağ olsun, bisikletin ağırlığını bulma konusunda yardımcı oldu. Güzel esnaflar iyi ki varlar. Carraro'da bu ağırlık mevzusu biliyorsunuz ki biraz sıkıntılı. Bazı çok güçlü insanları devreye sokarak çeşitli istihbarat örgütleri ve yeraltı organizasyonları ile çalışmanız gerekiyor. Layık görülürseniz evinizden gözleriniz bağlanarak alınıyorsunuz. Bu noktadan itibaren konuşmamanız ve özellikle de soru sormamanız gerekiyor. Dünyanın başka bir ucunda "Yüce olan" huzurunda gözleriniz açılıyor ve "büyük soru" ya cevap vermeniz isteniyor. Bu şekilde "büyük sırra" vakıf olunuyor. Şaka bir yana, merak edenler için bisikletin ağırlığı çok yüksek ihtimalle 10,5 ile 11 kilo aralığında.

Hepinize tekrar çok teşekkürler. Tecrübelerinize güveniyorum. Eminim ki 52 kadro beni daha mutlu edecek. Bu vesile ile aranıza da katılmış oldum. Tekerinize isteğiniz dışında bir materyal değmesin.
 
  • Beğen
Tepkiler: krank ve MakRo
Top Tube bisiklet boyunda genellikle referans alınan Seat Tube'a göre biraz daha uzun olduğu için böyle olabilir. Yani önceki tablolarla aynı sonuca çıkıyor. Carraro'nun 55 kadrosunda Top Tube 57 imiş. Top Tube referans alınan bu tablolarda da bana 56-58 Top Tube önerilmiş. Tam ortaya oturuyor yani aldığım kadro. Teoride şahane, pratikte ise anlaşıldı ki büyük. Cevabınız için teşekkürler.

Muhtemelen 55 kadro da çok rahatsız etmeyecekti ama mesajlarınız sonrası aklın yolu bir diyerek az önce bisikleti kargoya verdim. Mağazadaki genç arkadaş sağ olsun alım sürecinde de, geri gönderim sürecinde de çok yardımcı oldu. Kendisi de gravel kullanıcısıymış. Belki buraları okuyordur. Ona da tekrar teşekkürler.

Bir de Çanakkale'de bir bisikletçi var. (Belki forum kurallarına aykırıdır diyerek mağaza adlarını vermiyorum) O da sağ olsun, bisikletin ağırlığını bulma konusunda yardımcı oldu. Güzel esnaflar iyi ki varlar. Carraro'da bu ağırlık mevzusu biliyorsunuz ki biraz sıkıntılı. Bazı çok güçlü insanları devreye sokarak çeşitli istihbarat örgütleri ve yeraltı organizasyonları ile çalışmanız gerekiyor. Layık görülürseniz evinizden gözleriniz bağlanarak alınıyorsunuz. Bu noktadan itibaren konuşmamanız ve özellikle de soru sormamanız gerekiyor. Dünyanın başka bir ucunda "Yüce olan" huzurunda gözleriniz açılıyor ve "büyük soru" ya cevap vermeniz isteniyor. Bu şekilde "büyük sırra" vakıf olunuyor. Şaka bir yana, merak edenler için bisikletin ağırlığı çok yüksek ihtimalle 10,5 ile 11 kilo aralığında.

Hepinize tekrar çok teşekkürler. Tecrübelerinize güveniyorum. Eminim ki 52 kadro beni daha mutlu edecek. Bu vesile ile aranıza da katılmış oldum. Tekerinize isteğiniz dışında bir materyal değmesin.
Kalın punto ile işaretlediğim yerde tam oturuyor dediğiniz bisikletle aranızda kalan boşluk mu ? eğer öyle ise orada bi miktar mesafe olması lazım normalinde.

ağırlıklar burada var
Gravel bisiklet sayfası
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Herkese selam,

Corelli Goat 2.0 model gravel bisikleti sipariş verdim. Artık buraların adamıyız. :)

İyi forumlar.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: sert88
Kalın punto ile işaretlediğim yerde tam oturuyor dediğiniz bisikletle aranızda kalan boşluk mu ? eğer öyle ise orada bi miktar mesafe olması lazım normalinde.

ağırlıklar burada var

57 uzunluğundaki Top Tube'un tabloda verilen 56-58 aralığının tam ortasında olmasını kastettim.

Bu yıl G4 donanımında değişiklikler yapılarak isminin sonuna Pro eklenmiş. Umarım ağırlığı belirttiğim aralığa düşmüştür. Geçen yılki G4 için de bu segmentte bir bisiklet için 11.6 kg fazla ağır göründü bana. Alüminyum kadrolu, karbon maşalı, benzer donanımlı Canyon Grail AL 7 9,4 kg iken aradaki 2,2 kiloluk farkın kaynağı nedir merak ettim. Aradaki fiyat farkı ile bile açıklamak zor bunu. Geçen yılki Bisan All Trail da benzer donanımla yaklaşık 1 kg daha hafifti. Hatta bu yılki Bisan All Trail GRX 810 (eğer üretilirse) daha da hafifleyecektir.
 
57 uzunluğundaki Top Tube'un tabloda verilen 56-58 aralığının tam ortasında olmasını kastettim.

Bu yıl G4 donanımında değişiklikler yapılarak isminin sonuna Pro eklenmiş. Umarım ağırlığı belirttiğim aralığa düşmüştür. Geçen yılki G4 için de bu segmentte bir bisiklet için 11.6 kg fazla ağır göründü bana. Alüminyum kadrolu, karbon maşalı, benzer donanımlı Canyon Grail AL 7 9,4 kg iken aradaki 2,2 kiloluk farkın kaynağı nedir merak ettim. Aradaki fiyat farkı ile bile açıklamak zor bunu. Geçen yılki Bisan All Trail da benzer donanımla yaklaşık 1 kg daha hafifti. Hatta bu yılki Bisan All Trail GRX 810 (eğer üretilirse) daha da hafifleyecektir.
sanırım bununla ilgili bi konuşma geçmişti g4 ün farkının az olması ile alakalı ama şuan bulmak zor o mesajı. bilgilendirmeyi yapanda @Sadettin Z. idi hatırladığım kadarıyla.
g2 ile g4 arasındaki fark bu arada* carrarolar genel olarak ağır o ayrı bi konu
 
  • Beğen
Tepkiler: sert88
2 kadro boyu arasında 2cm fark var gerçekten vücudumuz sizce 2cm farkı tolere edemez mi ben bir kaç cm farkların ciddi sonuçlar doğuracağını düşünmüyorum 81cm bacak boyu ve kolu da uzun bir arkadaş ise 55 kadroda hiç bir sıkıntı çekeceğini sanmıyorum ben 172 boy ile 52 kadro sürüyorsam ve bana büyük değil...2cm de ayakkabı tabanından yükseklik geliyor...trekking bike alsam max 50 alırdım ölçüleri gravel göre çok daha büyük mesela sportive 327 nin...
Emin olun gravel için 1-2cm fark etmez. Sürüşü etkiler ama süründürmez. Amacı performans olan yol bisikletlerinde ise 1cm uyumsuzluk yarış kaybettirir.
 
Hayırlı olsun güzel bagajmış, açıkçası aklıma yattı. Acaba ağırlık kaç geliyor?İlgili sayfada bir tane tartı üzerinde vardı 750gram yazıyordu emin olmak istedim.



Yukarıdaki alıntıda bahsedilen sayfada istediğiniz tipte var bir sorun isterseniz. Görseldeki örnek o dediğiniz modele benziyor.
Teşekkür ederim.Ürünleri bisikletin türüne göre değişiyor benimki 1.1-1.2kg arası.AYRICA şunu da belirteyim bagajda herhangi bir çatlak,kırık vs durumunda üretici direkt yeni ürün veya para iadesi olabileceğini söyledi
 
2020'nin son ayında Panaracer Gravel King TLC Folding Tyre - 700x35 almıştım ama hiç kullanmamıştım. Bugün ilk defa deneme şansım oldu. Yol tutuş ve sürüşü gayet iyi fakat ilk sürüşte patladı.
Daha önce MTB'de 700x40 Michelin Protek Cross Max , G2'de de üzerinde gelen SCHWALBE G-ONE SPEED RACEGUARD 700X38C 'ları kullanıyordum ve hiç patlama sorunu yaşamadım. Hesapta bu Panaracer'larda entegre patlak koruması var ama minicik metal bir kıymık patlattı . Bu da son derece canımı sıktı. Umarım kötü bir tesadüftür :(
Bugün kendileriyle vedalaştığım lastik. Yol tutuş falan iyi tamam ama bir tane iricene patlak vardı. Zefal'in tubeless yamasını yaptım. O yamanın olduğu yer hafif şişkinlik yaptı ve hep aynı yerden kaçırıyor.
Şimdi de Schwalbe G-ONE 700x35 TL-Easy Dış Lastik almayı düşünüyorum. Panaracer'ların fiyatları uçuk kalıyor. 300 lira bandında, Türkiye'den alınabilecek, max 700x35 ölçüsünde TUBELESS öneriniz varsa,ona da bakabilirim.
 
sanırım bununla ilgili bi konuşma geçmişti g4 ün farkının az olması ile alakalı ama şuan bulmak zor o mesajı. bilgilendirmeyi yapanda @Sadettin Z. idi hatırladığım kadarıyla.
g2 ile g4 arasındaki fark bu arada* carrarolar genel olarak ağır o ayrı bi konu

Bugün Fransa Turu açılış etabına kilitlendiğim için forumu çok takip edemedim. G4 Pro ile ilgili yaptığım değerlendirme daha çok bir önceki versiyonun üzerinde yapılan geliştirmeler üzerine.

Ağırlık konusunu birkaç mesaj yukarıda değerlendirmiştim. Gravel bisikletler içinde yol grubuna daha yakın, yarış odaklı agresif makineler mevcut. Canyon Grail AL tam olarak bu sınıfa dahil olmasa da skalanın yol bisikletine yakınsayan tarafında kalıyor.

Karşılaştırma yaptığımız Carraro G, Bisan Alltrail ve Mosso GVL700 serisindeki makineler ise daha geleneksel çizgide. Aradaki 2 kg farkın tek açıklaması bu değil elbette. M Boyda 1480gr ağırlıkta alüminyum kadroyu ve olabildiğince hafif tamamlayıcı komponentleri üretebilen Canyon mühendisliği en önemli paya sahip.

Grail AL7 $2000 etiketiyle hiç de ucuz değil. Lakin bizim "yerli" modellerin uçuşa geçen fiyatları dikkate alındığında gidip Almanya'dan teslim alma veya getirtme imkanı olan biri için son derece avantajlı olduğu söylenebilir.
 
Bısıklete 35 lastik düşünüyorum ama 32 de aklıma gelmiyor degil. 38 bence biraz kalın, havayı hep 65 civarında basıyorum indirme geregıde duymadım. Henüz gravellık arazi yollarında sürüş yapmadım ama yaptıktan sonrada muhtemelen 35 alırım cunku 32 ve 35 ebatlarında iki lastıgıde 500 km den fazla kullandım daha önce (224 um hala 35)

Merak ettiğim ozellıkle carraroda 32 takip kullanan var mı yada diğer markalarda.
 
Bısıklete 35 lastik düşünüyorum ama 32 de aklıma gelmiyor degil. 38 bence biraz kalın, havayı hep 65 civarında basıyorum indirme geregıde duymadım. Henüz gravellık arazi yollarında sürüş yapmadım ama yaptıktan sonrada muhtemelen 35 alırım cunku 32 ve 35 ebatlarında iki lastıgıde 500 km den fazla kullandım daha önce (224 um hala 35)

Merak ettiğim ozellıkle carraroda 32 takip kullanan var mı yada diğer markalarda.
Geçen ay 38 lik lastiğe 120psi ye yakın hava basmıştım takoz gibiydi maaşallah 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: osmancan71
Bısıklete 35 lastik düşünüyorum ama 32 de aklıma gelmiyor degil. 38 bence biraz kalın, havayı hep 65 civarında basıyorum indirme geregıde duymadım. Henüz gravellık arazi yollarında sürüş yapmadım ama yaptıktan sonrada muhtemelen 35 alırım cunku 32 ve 35 ebatlarında iki lastıgıde 500 km den fazla kullandım daha önce (224 um hala 35)

Merak ettiğim ozellıkle carraroda 32 takip kullanan var mı yada diğer markalarda.

Sürüş rotasına göre ayarlamak gerek lastik kalınlığını. Çoğunluk sıcak asfalt, soğuk asfalt ya da sürekli kullanılan sert toprak yolda 32-35-38mm hepside iş görecektir. Biraz gevşek zemin, taşlık dağ yollarına da girerim diyorsanız en az 35mm olsun. Kendi açımdan 700c-38 lastiklerin yetersiz kaldığı rotalara bile girdiğim için lastik inceltmeyi hiç düşünmedim. Bisiklet imkan verse 40mm bile düşünebilirdim :D Rotadan hariç keyfi olarak hız, konfor isteklerine göre de tercih değişebilir.
 
Sürüş rotasına göre ayarlamak gerek lastik kalınlığını. Çoğunluk sıcak asfalt, soğuk asfalt ya da sürekli kullanılan sert toprak yolda 32-35-38mm hepside iş görecektir. Biraz gevşek zemin, taşlık dağ yollarına da girerim diyorsanız en az 35mm olsun. Kendi açımdan 700c-38 lastiklerin yetersiz kaldığı rotalara bile girdiğim için lastik inceltmeyi hiç düşünmedim. Bisiklet imkan verse 40mm bile düşünebilirdim :D Rotadan hariç keyfi olarak hız, konfor isteklerine göre de tercih değişebilir.

Benim de en büyük isteğim bu gravel bisiklette daha geniş lastiğe imkan veren kadro yapısı, zaten onun için böyle bisiklet kadrosu ararken yaptırma yoluna gitmiş oldum tabi boy uzunluğumun da etkisi hayli yüksek. Ama mevcut piyasadaki bisiklet için 35 ideal gibi duruyor.

Accell bisiklet fabrikasında çalışan bir komşum ile dün konuşma fırsatı yakaladım. Şuanda üretimde olan ürünlerin daha önceden ön siparişle verilen bisikletler olduğunu ayrıca üretilen bisikletlerin %70'inden fazlasının doğrudan yurt dışı için üretildiğini dile getirdi, hatta sıkışıklıktan ötürü her gün mesai ile çalıştıklarını, keza artan döviz kurundan kaynaklı olarak alına bir çok parçanın fiyatının da değiştiğini buna bağlı olarak da zam geldiğini ve bisikletin daha banttan çıkmadan satıldığını söyledi. Kendisi ile daha önce tanışmış olsaydım. Bir grx set alırdım, kendi çalışanına %20 indirim hakkı varmış. Fabrikadan birilerini tanımak lazım.
 
Gravelden sadece lastik değiştirerek düz asfaltta, yol bisikletine yakın bi performans alabilir miyiz? Jant vs. de mi değişmeli yoksa?
 
Benim de en büyük isteğim bu gravel bisiklette daha geniş lastiğe imkan veren kadro yapısı, zaten onun için böyle bisiklet kadrosu ararken yaptırma yoluna gitmiş oldum tabi boy uzunluğumun da etkisi hayli yüksek. Ama mevcut piyasadaki bisiklet için 35 ideal gibi duruyor.

Accell bisiklet fabrikasında çalışan bir komşum ile dün konuşma fırsatı yakaladım. Şuanda üretimde olan ürünlerin daha önceden ön siparişle verilen bisikletler olduğunu ayrıca üretilen bisikletlerin %70'inden fazlasının doğrudan yurt dışı için üretildiğini dile getirdi, hatta sıkışıklıktan ötürü her gün mesai ile çalıştıklarını, keza artan döviz kurundan kaynaklı olarak alına bir çok parçanın fiyatının da değiştiğini buna bağlı olarak da zam geldiğini ve bisikletin daha banttan çıkmadan satıldığını söyledi. Kendisi ile daha önce tanışmış olsaydım. Bir grx set alırdım, kendi çalışanına %20 indirim hakkı varmış. Fabrikadan birilerini tanımak lazım.

45mm lastik takılabilseydi tam bir arazi graveli olurdu :D yurtdışında örnekleri var gerçi. Yedek jant-lastik takımıyla tek bisiklet ile arazi ya da yol dönümüşü güzel olurdu. İmkanınız olursa grx vites ve fren seti ben de öneririm. Kullanımı gerçekten keyifli. Vitesler şıkır şıkır geçiyor, frenler çok iyi durduruyor. Üst donanımlı parçalar bisiklet kullanımını daha da keyif katıyor. Tek engel maddiyat. İstekler ve ekonomik durum malesef ki bir çok konu da idare etmeye zorluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Gravelden sadece lastik değiştirerek düz asfaltta, yol bisikletine yakın bi performans alabilir miyiz? Jant vs. de mi değişmeli yoksa?

Daha ince yol lastikleri ile asfalt zeminde daha iyi bir performans elde edeceğiniz aşikar, lakin gerek kadro geometrisi gerekse ağırlık farkı nedeniyle bunun "yol bisikletine yakın" bir deneyim olması pek mümkün değil.

Jant seti değişimi konusu eğer imkan varsa gayet mantıklı. Arazi için bir set, yol için bir başka set jant/lastik edinip sürüş yapılacak rotaya göre seçim yapmak benim de hedefimde.
 
Jant seti değişimi konusu eğer imkan varsa gayet mantıklı. Arazi için bir set, yol için bir başka set jant/lastik edinip sürüş yapılacak rotaya göre seçim yapmak benim de hedefimde.

Henüz gravelıma kavuşamasam da bu fikir benim de aklımdan geçmişti. Eğer bir yol jant/lastik seti ile 'biraz daha ağır, biraz daha az aerodinamik, ama yeterince iyi' bir yol bisikleti elde edebiliyorsak bu harika bir esneklik. Dediğiniz gibi, rotaya göre set değişimi yapılarak bu esneklikten yararlanılabilir. Özellikle de thru-axle gravellarda bu esnekliği sonuna kadar istismar etmek lazım.
 
Geçen ay 38 lik lastiğe 120psi ye yakın hava basmıştım takoz gibiydi maaşallah 😂
Ben 70 bastım patladı. Belki sibop kısmında bant(koruma şeridi) biraz çapak yaptı ondandır. Elektrik bandı ile kapadım onuda
 
Son düzenleme:
Ben 70 bastım patladı. Belki sibop kısmında bant biraz çapak yaptı ondandır. Elektrik bandı ile kapadım onuda
Benim de sibop patladı. Arkadaşımla dolaşırken basit bir tümsekten geçtik, patlama sesi geldi ve 2 saniye içinde lastik kemer gibi dümdüz oldu. Sonradan anladım tabi sebebini
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Geri