Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Tabi Cumhur abi
Bisiklet Specialized sequoia chromoly 2019 model aktif pedaldan alınmış. 54 kadro olarak aldım. Ama uzanma mesafesi 54 cm. Seleden pedala 48.5 Cm boyum ise 178. Bu beni düşündürüyor acaba küçük gelir mi sırt ağrısı yapar mı diye. Alma amacım hem şehir içi hem ara ara dağ ve yol karışık uzun turlar yapmak. Bana maliyeti çamurluklar bir tane fazladan sele,btwin kask,ekstra smart Sam lastiklerle beraber 6100 lira oldu. Tecrübe ettikçe de buradan paylaşacağım ama ilk izlenimler ve akıcılığı gayet iyi
 
Tabi Cumhur abi
Bisiklet Specialized sequoia chromoly 2019 model aktif pedaldan alınmış. 54 kadro olarak aldım. Ama uzanma mesafesi 54 cm. Seleden pedala 48.5 Cm boyum ise 178. Bu beni düşündürüyor acaba küçük gelir mi sırt ağrısı yapar mı diye. Alma amacım hem şehir içi hem ara ara dağ ve yol karışık uzun turlar yapmak. Bana maliyeti çamurluklar bir tane fazladan sele,btwin kask,ekstra smart Sam lastiklerle beraber 6100 lira oldu. Tecrübe ettikçe de buradan paylaşacağım ama ilk izlenimler ve akıcılığı gayet iyi
Cromo kadro olmasi efsaneymis. Gule gule kullanasin .
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve necmeddin
@mariokaldato Fiyat konusuna ne diyorsun ve kadro boyu
Bu arada sora set ve mekanik trp Disk fren.Ancak arka alivio 9 lu aktarıcı bu da 36 dişli kullanabilmeyi sağlıyor. Ön 32-48 arka 12-36. Jantlar specialized el yapımı 32 tel sokma mil
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@mariokaldato Fiyat konusuna ne diyorsun ve kadro boyu
Bu arada sora set ve mekanik trp Disk fren.Ancak arka alivio 9 lu aktarıcı bu da 36 dişli kullanabilmeyi sağlıyor. Ön 32-48 arka 12-36. Jantlar specialized el yapımı 32 tel sokma mil
Kadro kalitesi, cromo kadro olmasi vs bunlari bi araya koyarsak bedava gibi fiyati dostum. Iyi dusurmussun. O fiyata carrarolari alamiyorsun artik neredeyse :)
 
@mariokaldato Fiyat konusuna ne diyorsun ve kadro boyu
Bu arada sora set ve mekanik trp Disk fren.Ancak arka alivio 9 lu aktarıcı bu da 36 dişli kullanabilmeyi sağlıyor. Ön 32-48 arka 12-36. Jantlar specialized el yapımı 32 tel sokma mil
1400 dolardan satışa sunulmuş kendi sitesinde. @mariokaldato başkanın dediği gibi cromo olması ve Specialized tarafından üretilmesi , ödemiş olduğun para için gayet iyi. Tank gibi bisiklet hayırlı sürüşlerin olsun. :harika:
 
Merhabalar, 1/10mm düzeyinde ince ayarlı açılı cetvellerle 1/10 ölçüsünde 3 kadroyu da çizdim (50/52/55)
Aralarındaki fark en çok üst boruda belli oluyor.
Üst borunun suluk hizasından yüksekliği benim bacağıma en iyi oturan 50 kadro. arka üçgenin uzunluğu değişmiyor stabil 420mm. Sadece açısı değişiyor. Arka üçgenin açısı daraldığı ve ön maşanın dik soyut üçgeninin dik kenarı boyutu arttığı için toplam boy arasında 1000/1017/1048mm boy farkı var. Bu demek oluyor ki 50 ve 52 arasındaki fark ciddi ölçüde az. 55 kadro, stack (orta göbek-en üst nokta arası) uzaklığı olarak diğerlerine oranla çok büyük. Yani 50 ve 52 kadro arasında minimal oynamalar varken, 55 kadro hem yükseklik olarak hem de uzunluk olarak orantıdan daha fazla büyümüş. Aero kadro olmadığı için 1.7cm genel, 2cm üst boru uzunluğunun beni fazla etkilemeyeceğini düşünüyorum. Böylelikle benim 52 kadroda uzun kalan reach mesafem de düzelmiş oluyor.
Ön tekerin orta göbeğe mesafesi 50 ve 52 kadro arasında milimetre iken, 52-55 arasındaki fark cm düzeyine çıkıyor. Darbe sönümlemesi ise teker açıklığı ve stack uzunluğu ile doğru orantılı.
Çizimi yaptığım kaynak tamamen sitedeki verilere göre çizilmiştir. 256686 dosyayı görüntüle
Benim bisiklet 52 olsaydı yemin ederim hibe ederdim sana :)
 
Tabi Cumhur abi
Bisiklet Specialized sequoia chromoly 2019 model aktif pedaldan alınmış. 54 kadro olarak aldım. Ama uzanma mesafesi 54 cm. Seleden pedala 48.5 Cm boyum ise 178. Bu beni düşündürüyor acaba küçük gelir mi sırt ağrısı yapar mı diye. Alma amacım hem şehir içi hem ara ara dağ ve yol karışık uzun turlar yapmak. Bana maliyeti çamurluklar bir tane fazladan sele,btwin kask,ekstra smart Sam lastiklerle beraber 6100 lira oldu. Tecrübe ettikçe de buradan paylaşacağım ama ilk izlenimler ve akıcılığı gayet iyi
Bu kaliteye bu fiyat oldukca iyi. Güle güle kullanın. Benzer bir kromoli Genesis gravel bisikleti ikinci elde 15 bin teleye satıyorlar. İncelemedim ama arada ciddi bir fiyat farkı var. Yalnız çok yavan bir tanıtım olmuş. En azından malzeme listesini paylaşın. Kromoli bir bisiklet için çıplak ağırlığını merak etmekteyim. Pedalsız halde 13 kg varmıdır.
 

Maşallah.
İkitekerin hibrit suv modeli gibim bir şey görüyorum. Daha fazla bilgi sahibi arkadaşlar da fiyat / performans olarak çok başarılı alış veriş olduğunu yazmışlar.
Bize "güle güle kullanın, keyifle gezmeler dilerim" demek düşer...
Merhabalar, 1/10mm düzeyinde ince ayarlı açılı cetvellerle 1/10 ölçüsünde 3 kadroyu da çizdim (50/52/55)
Aralarındaki fark en çok üst boruda belli oluyor.
Üst borunun suluk hizasından yüksekliği benim bacağıma en iyi oturan 50 kadro. arka üçgenin uzunluğu değişmiyor stabil 420mm. Sadece açısı değişiyor. Arka üçgenin açısı daraldığı ve ön maşanın dik soyut üçgeninin dik kenarı boyutu arttığı için toplam boy arasında 1000/1017/1048mm boy farkı var. Bu demek oluyor ki 50 ve 52 arasındaki fark ciddi ölçüde az. 55 kadro, stack (orta göbek-en üst nokta arası) uzaklığı olarak diğerlerine oranla çok büyük. Yani 50 ve 52 kadro arasında minimal oynamalar varken, 55 kadro hem yükseklik olarak hem de uzunluk olarak orantıdan daha fazla büyümüş. Aero kadro olmadığı için 1.7cm genel, 2cm üst boru uzunluğunun beni fazla etkilemeyeceğini düşünüyorum. Böylelikle benim 52 kadroda uzun kalan reach mesafem de düzelmiş oluyor.
Ön tekerin orta göbeğe mesafesi 50 ve 52 kadro arasında milimetre iken, 52-55 arasındaki fark cm düzeyine çıkıyor. Darbe sönümlemesi ise teker açıklığı ve stack uzunluğu ile doğru orantılı.
Çizimi yaptığım kaynak tamamen sitedeki verilere göre çizilmiştir. 256686 dosyayı görüntüle

Hocam uzanma mesafeniz, sele yükseklik ayarınız abartı görünmüyorsa, neden olmasın ki? Çeşitli bikefit siteleri, olmadı Youtube ile izleyebileceğiniz yine bikefit ayar videoları size gereken yolu gösterecektir. Oralardan bakın.
Yaklaşık ölçülendirmeyi yapmışsınız. Yakın ölçülerde bir bisiklet bulabiliyorsanız üzerinde benzer ölçüleri (sele yüksekliği, ileri geri ayarı vs) uygulayıp deneyin. Bacak boyunuza göre seleyi ne kadar yukarı kaldırıyorsunuz. Yukarı kaldırırken uzanma mesafeniz artacağından, üst gövde ve kol uzunluğunuza göre ne kadar öne yatıyorsunuz. Bunu düşünüp seleyi öne kaydırmanız gerekiyor olabilir. Bu ne kadar oluyor. Bunları düşündüğünüzde bir iki santim den fazla oynama olmuyorsa, bence çok da kasmanın bir alemi yok.
Bisiklet bir sevda. İleride baktınız uzun kullanım sonrasında hala vücut tam alışamıyor, ağrılarınız oluyor ya da boyunuz uzuyorsa. Zaten bisikleti satıp yeni bisiklet bakarsınız diye düşünüyorum. Çok ta kasmayın. Tadını çıkarmanın önemi daha büyük.
 
@Kerimm Hayırlı olsun, kadroya bağladığınız ayna Zefal mi? Bu şekilde arkanızı ve trafiği rahat görebiliyor musunuz?
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
@mehmetsunu Bu haliyle 12.5 kilo kadro ve maşa premium quality chromoly. Kadroda üç tane suluk yeri var. Yine maşada da delikleri var. Kadro tipi olarak endurance kadro olan specialized Diverge ile tur bisikletine yakın olan specialized awol arası bir kadrosu var. Mekanik trp Disk fren çok tatmin etmiyor ama iş görüyor.
Jantlar specialized el yapımı 32 tel. Yine specialized adventure göbeğe sahip ve sokma milli. Lastikler tubeless. Vites seti arka aktarıcı hariç Sora. Arka aktarıcı alivio 12-36. Aynakol 32-48 FSA.
Hissiyata gelince bugün şehir içinde bir yarım saat kullandım yol bisikletine göre farklı güven veren bir Hissiyata var ve bozuk yollarda güven vereceğini belli ediyor.
Başka merak ettiğiniz bir şey varsa yazabilirim
@samet M Evet ayna zefal, biraz farkı bir sistem ama alışınca işe yarıyor. Trafiğe çıkmadan pratik yapmak lazım.
 
@Teoman Ağır gitti bi 50 daha gözükmuyor bugün.
@mehmetsunu Bu haliyle 12.5 kilo kadro ve maşa premium quality chromoly. Kadroda üç tane suluk yeri var. Yine maşada da delikleri var. Kadro tipi olarak endurance kadro olan specialized Diverge ile tur bisikletine yakın olan specialized awol arası bir kadrosu var. Mekanik trp Disk fren çok tatmin etmiyor ama iş görüyor.
Jantlar specialized el yapımı 32 tel. Yine specialized adventure göbeğe sahip ve sokma milli. Lastikler tubeless. Vites seti arka aktarıcı hariç Sora. Arka aktarıcı alivio 12-36. Aynakol 32-48 FSA.
Hissiyata gelince bugün şehir içinde bir yarım saat kullandım yol bisikletine göre farklı güven veren bir Hissiyata var ve bozuk yollarda güven vereceğini belli ediyor.
Başka merak ettiğiniz bir şey varsa yazabilirim
@samet M Evet ayna zefal, biraz farkı bir sistem ama alışınca işe yarıyor. Trafiğe çıkmadan pratik yapmak lazım.
Uzak mesafeyı nasıl gösteriyor uzun yol için sorun teskıl eder mi acaba.
 
@osmancan71 Çok küçük bir ayna uzak mesafede pek yardımcı olmaz diye düşünüyorum. Belki gidona sabitlerseniz bir tık daha verimli olabilir. Ama benim kullandığım gibi daha çok şehir içinde kullanışlı oluyor
 
@osmancan71 Çok küçük bir ayna uzak mesafede pek yardımcı olmaz diye düşünüyorum. Belki gidona sabitlerseniz bir tık daha verimli olabilir. Ama benim kullandığım gibi daha çok şehir içinde kullanışlı oluyor
Bazen tek şeritli asfaltıda bozuk yerler oluyor. Yol boş olunca biraz yola cıkıyorum. Bu tarz durumlarda hissediyorum yokluğunu. Tabı sagdan mandıralardan fırlayacak bı kopek tehlikeside var :D bir yandan da ona dikkat etmem lazım (45 km de 4-5 defa kopek çıkıyor yoluma)özet olarak bana yaramaz o zaman :)


Edıt: surda ayna konusuda gecmıs
İlk kez bisikletle şehirlerarası yola çıkacaklara öneriler
 
Son düzenleme:
gravelda hangi ayar kullanılıyor ? tecrübe edenler var mı topuk ile 109 farkını. merida da ben topuktan ayarlayıp az bişey daha yükseltiyordum. carraro 224'de de bazen topuktan ayarlayım 1cm yarım cm kadar daha yükseltiyordum daha rahat geldiği için. boş boş otururken aklıma bu 109 konusu geldi tekrar inceledim. farkında olmadan buradakine yakın bir ayar kullanıyormuşum.

109 Hesabı - Sele ayarından şüphe edenlere!
 
Herkese ii forumlar ben gravel bisiklet almaya karar verdim çok yokuşlu bir yerde otoruyorum maltepede sizden ricam araştırdım ama gene de eksiklerim vardır istanbul sehiriçi kullanacagım hafta sonları da 60-70 km günübirlik geziler ve yokuşu kolay cıkmak önceliklerimin arasında AYNAKOL RUBLE ORANI SİZCE EN MANTIKLISI NE OLMALI yaş 33 kilo 75 boy 1.75 kondisyon yok yıllar önce kullandım bisiklet ama hemen toplarım inş:))
bütçem maksimum 8 bin
SPECİALİZED DİVERGE E5
GİANT REVOLT ADVANCED 2
GİANT ANYROAD
SCOTT SPEEDSTER GRAVEL SERİSİ ( TÜRKİYE DE VAR MI YOK MU SATAN VAR MI ANLAMADIM:)))((()
TÜRK MARKALARI
CARRARO GRAVEL G2-G4
MOSSO GVL 700
bu yazdıklarım benım araştırmalarım lütfen sizde sunu al su markaya bak diyebilirsiniz öğrenmiş olurum sıfırına yetmiyor gücümüz zaten ikinci el bakacağım muhtemelen bilgileri abilerim kardeşlerim yardımcı olursa sevinirim.
 
Herkese ii forumlar ben gravel bisiklet almaya karar verdim çok yokuşlu bir yerde otoruyorum maltepede sizden ricam araştırdım ama gene de eksiklerim vardır istanbul sehiriçi kullanacagım hafta sonları da 60-70 km günübirlik geziler ve yokuşu kolay cıkmak önceliklerimin arasında AYNAKOL RUBLE ORANI SİZCE EN MANTIKLISI NE OLMALI yaş 33 kilo 75 boy 1.75 kondisyon yok yıllar önce kullandım bisiklet ama hemen toplarım inş:))
bütçem maksimum 8 bin
SPECİALİZED DİVERGE E5
GİANT REVOLT ADVANCED 2
GİANT ANYROAD
SCOTT SPEEDSTER GRAVEL SERİSİ ( TÜRKİYE DE VAR MI YOK MU SATAN VAR MI ANLAMADIM:)))((()
TÜRK MARKALARI
CARRARO GRAVEL G2-G4
MOSSO GVL 700
bu yazdıklarım benım araştırmalarım lütfen sizde sunu al su markaya bak diyebilirsiniz öğrenmiş olurum sıfırına yetmiyor gücümüz zaten ikinci el bakacağım muhtemelen bilgileri abilerim kardeşlerim yardımcı olursa sevinirim.


Yerli gravel bisikletlerden bisan all trail, carraro g2-g4, mosso gvl700 serileri var. İthal markalar malesef döviz kuru nedeniyle çok yüksek fiyatlarda. Genelde grx setli bisikletler 30-46 aynakol, 11-32 ya da 11-34 rubleye sahip. Bu oranlar ile yokuş çıkılabilir. Biraz alışma, kondisyon ile işinizi görür. Hem rampa çıkma, hem hızlanma olarak güzel oranlar. Eğer ki daha da yumuşak olsun daha kolay çıkayım derseniz mosso gvl700 22vites modeli var. 30-46 aynakol, 11-42 ruble oranıyla çok daha rahat çıkarsınız. İkinci elde bisan ve carraro modelleri daha yaygın. Günü birlik gezi için bu modellerin hepsi yeterli, güzel bisikletler.
 
Geri