Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
@zekzeke rampalardan ziyade düz yolda performans nasıl onu merak ediyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Trakyalı
@zekzeke rampalardan ziyade düz yolda performans nasıl onu merak ediyorum
Hafta sonları yol bisikletlileri ile günlük turlara çıkıyorum saatte 30-- 35 ortalama ile bitiriyoruz turları bence büyük aynakol yarış harici gereksiz normal kullanıcılar performans yapanlar hariç ruble deki en küçük 2 dişliyi kullanmaz. Yabancı bir forumda okumuştum 44t aynakol 10*42 ruble ile 34*50 11*28 bütün dişli oranlarına sahip olabiliyormuş, yazıyı bulursam linkini paylaşırım.
 
@zekzeke amacımda biraz o aslında 42 44 aynakol ve büyük oranlı bi ruble
 
  • Beğen
Tepkiler: zekzeke
Çok güzel bisiklet bir ara bike and outdoorda indirimdeydi bakıp bakıp yükseliyordum güzel günlerde kullanın, benim fujininde uzaktan akrabası gibi :)

Arkadaşıma aldık. Teşekkür ederim.

güle güle güzel günlerde kazasız belasız kullanın. çok yakışıklı duruyor nereden sipariş ettiniz

Selam Yusuf,

Bike and Outdoor'dan alındı. İndirim vardı. Arkadaşımın ihtiyacı vardı, aldı. Kargo bana geldi. Birlikte açtık.

Ooo hayirli olsun dostum. Rengi cok havali

Teşekkürler abi. Evet rengi harika. Şu gidon yüzünden sevemedim Gravel'leri.
 
Hafta sonları yol bisikletlileri ile günlük turlara çıkıyorum saatte 30-- 35 ortalama ile bitiriyoruz turları bence büyük aynakol yarış harici gereksiz normal kullanıcılar performans yapanlar hariç ruble deki en küçük 2 dişliyi kullanmaz. Yabancı bir forumda okumuştum 44t aynakol 10*42 ruble ile 34*50 11*28 bütün dişli oranlarına sahip olabiliyormuş, yazıyı bulursam linkini paylaşırım.
Yanlış anlamıyorsam burda bir hata var. Bu iki sistemle matematiksel olarak aynı oranlar yakalanamaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: zekzeke
Yanlış anlamıyorsam burda bir hata var. Bu iki sistemle matematiksel olarak aynı oranlar yakalanamaz.
bir soru sormak istiyorum yeri burası değil ama konusu açılmışken;

42-48-50 t aynakollar mevcut. bu aynakollarda aynakol ve ruble 1. viteste iken pedal çevirmek için uygulanan kuvvet değişmiyor mu? Eğer değişiyorsa 42T aynakolda 2. dişliye(34) gelincede 50T lik aynakolun 1. dişlisi (34) gibi performans vermez mi?

bu aynakol olayının detayı genel olarak hız yarış sürat için galiba? normal gezinti sportif amaçlı kullanımda pek bi önemi yok gibi???
 
bir soru sormak istiyorum yeri burası değil ama konusu açılmışken;

42-48-50 t aynakollar mevcut. bu aynakollarda aynakol ve ruble 1. viteste iken pedal çevirmek için uygulanan kuvvet değişmiyor mu? Eğer değişiyorsa 42T aynakolda 2. dişliye(34) gelincede 50T lik aynakolun 1. dişlisi (34) gibi performans vermez mi?

bu aynakol olayının detayı genel olarak hız yarış sürat için galiba? normal gezinti sportif amaçlı kullanımda pek bi önemi yok gibi???
sadece oran işi bu iş.
Mesela şu sisteme bakalım:
42 aynakol 11-42 ruble
50/34 11-34 ruble ile

1x sistem genellikle 2x ile büyük ölçüde aynı aralığı kapsıyor. 50 ön 11 arka olan en sert vites yok ama bir yukarı atladığınızda 50'ye 13 oranı 1x sistemdeki 42 aynakol yaprağı ile rublenin en küçük çarkı olan 11 ile aynı.
Sadece düşük viteslerde 2x sisteme kıyasla iki vitesin arasında daha büyük atlamalar yapıyor.
 
sadece oran işi bu iş.
Mesela şu sisteme bakalım:
42 aynakol 11-42 ruble
50/34 11-34 ruble ile

1x sistem genellikle 2x ile büyük ölçüde aynı aralığı kapsıyor. 50 ön 11 arka olan en sert vites yok ama bir yukarı atladığınızda 50'ye 13 oranı 1x sistemdeki 42 aynakol yaprağı ile rublenin en küçük çarkı olan 11 ile aynı.
Sadece düşük viteslerde 2x sisteme kıyasla iki vitesin arasında daha büyük atlamalar yapıyor.
rubleler aynı olarak almıştım ben. anladığıma göre sizinde dediğiniz gibi aynı aralığı kapsayabiliyor bazı viteslerde. o zaman bu iş yarışlara katılmayı düşünenler için daha çok :)
 
Ben bu 1x sistemi aliexpress'den 11-42 ruble ve öne de 32t alarak ucuz bir şekilde en azından denemek için yapmayı planlıyorum. 1x8 olacak. Biraz komik olacak, vites aralıkları çok geniş olacak ama denemeden de bilemeyiz. Zaten benim olayım off road, yollarla işim yok. Ha diyelim ki olmadı, zincir atıp duruyo vs., o zaman arkayı 9 ya da 10'lu yapıcam, aldığım 8'li rubleyi de satarım olur biter. Bütün bunlar için tabi yine aliexpress. Vergisi algısı dahil yine ucuza geliyo, yine ucuza geliyo. Sahibinden de Xram'in 1x sistemini satanlar var, benim bisikletten daha pahalı.
 
Yanlış anlamıyorsam burda bir hata var. Bu iki sistemle matematiksel olarak aynı oranlar yakalanamaz.
Üstadım uzun aramalar sonucu yazıyı buldum ben yanlış hatırlıyormuşum oranları ;)

How does a single ring drivetrain compare to a conventional drivetrain? Favourably, if you look at the numbers. Combine a 44t single chainring with an 11-36 cassette and you have a gear range from 33 to 108 inches. That’s very nearly the same as the 32.8 to 122.7 range that a conventional 50/34 and 11-28 setup provides, typical of many sportive bikes these days.

Meraklısı için yazının kaynağı : (link)
@zekzeke amacımda biraz o aslında 42 44 aynakol ve büyük oranlı bi ruble
Amacın için doğru seçime katkı sağlayacak makale bir göz istersen : (link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Berk Okyay'ın TCR No:5'te yarıştığı kadro döndü dolaştı elime ulaştı :)

214824 dosyayı görüntüle

Hem V fren hem disk frenle toplanabilen Kinesis Racelight 4S All Season ile bu aleme ufaktan bir giriş yapmış olucam bende.
Başlangıçta elimdeki v fren jantlar ve tiagra setle ayağa kaldırıcaz bisikleti. Sonrasında mekanik disk ve jant değişimi ile kadronun hakkını veririz gibi geliyor :harika:
(Kadronun bir artısı da tam boy çamurluklar için bağlantı yerlerine sahip olması. Tam bir kışlık kadro diyebiliriz)

214823 dosyayı görüntüle

(Kadro 1630 gr, Maşa 460 gr)
Bu hafta sonu nihayet eksik parça - uyumsuz parça dertlerini atlatıp Kinesis'i şahlandırdık :)
Tiagra 4700 grup set, TRP Spyre fren kaliperleri, XTR rotorlar, Mavic Allroad jant seti ve 32c lastiklerle kirlenmeye hazır halde :harika:

kinesis_4s_disc_berk_evren.jpg
 
Bu hafta sonu nihayet eksik parça - uyumsuz parça dertlerini atlatıp Kinesis'i şahlandırdık :)
Tiagra 4700 grup set, TRP Spyre fren kaliperleri, XTR rotorlar, Mavic Allroad jant seti ve 32c lastiklerle kirlenmeye hazır halde :harika:

216103 dosyayı görüntüle
Gravelin hakkını vermiş. Sormak istediğim bu haliyle ağırlığı ne kadar ve böyle bir bisikletin maliyeti ne olur.
 
Gravelin hakkını vermiş. Sormak istediğim bu haliyle ağırlığı ne kadar ve böyle bir bisikletin maliyeti ne olur.
Ağırlığına bakmadım. Bu genelde benim değil başkalarının sorduğu bir soru olduğundan tartmak aklıma gelmedi ama bakarım ilk fırsatta :)
Maliyete gelirsek ben bisikleti 2.el aldığım ve üzerine 2. el parçalar topladığım için yanıltıcı olabilir. Ama Kinesis bu kadroyu halen satıyor (Daha güncel versiyonu tabiki) 5700 TL gibi bir rakama kadro - maşa alınıyor.
(link)
 
Geri