Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

@Özcan

Evet sevgili bisikletsever Özcan. Konuyu açarken Gravel türün hem turlamayı hemde turlarken hızlı mesafe katetmeyi amaç haline getiren biz bisikletseverler için halaskarandan bir icat olduğu intibaına kapılmış idim. Fekat zaman ile bu türün Bisikletseverler için bir sihirli değnek olmadığı kanaati bende pekişti. Gravel şu anda bizim amacımıza en uyaroğlu bir bisiklet olarak öne çıkıyor belki. Görünüş o ki 1980 lerin düz maşa pre-mtb lerine bir geri dönüş var gibi. İşin kötü yanı, bisiklet model ve türlerini takip etmek vede kendimizi bu duruma intibak ettirmekten bir süre sonra bisiklet süremez olacağımız korkusu bende uyanıyor.
 
Scudo
Herkese merhaba!
Bulgaristan-dan Triban RC 520 Disc modelini almayı planlıyorum. Bu da ingiltere linki.

(link)

Fiyat 4900 lira civarına denk geliyor. Sizce Antalya da şehir ici ve yaylalara çıkılan asfalt yollarda kullanım için uygun bir model mıdır? Yurtdışı incelemeleri okuduğumda duruş rahatlığı ve yokuş çıkışları yeni başlayanlar için çok ideal diyorlar. Sizce nasıldır? Türkiye decathlona gelmesini beklemeli miyim? Yada geldiğinde nasıl bir fiyatla karşılaşırım?

Bir de aynı modelin Gravel i var. Arada yaklaşık 1000tl fark var. Bar 2 cm daha geniş ve 35lik lastikle geliyor. Onun da linki bu

(link)

Şimdiden teşekkürler.
 
@Bıyıkov

Bahsettiğiniz kullanım amacı için her türlü biçilmiş kaftan. 4900'a gelecekse 105 setli, hidrolik disk frenli bu bisiklet brncr her yürlü alınır. TR'de tam anlamıyla Sora bile olmayan setli rc500'ü 4800'e satıyorlar maalesef.
Gravel diye adlandordıkları versiyon için 1000 TL fark verilebilir mi tartışma konusu. Ben olsam rc520 alır, kafama göre uygun bir çift 28 ya da 30'luk zırhlı lastik alırdım. Üzerindeki lastikler bence bu bisikletin hakkını veten komponentler değil.
 
@Haggard1963
Yorumunuz için teşekkür ederim. Haftaya gidip bakacağım. Lastik dışında önereceğiniz bir değişiklik olur mu? Elim değmişken onları da orada hallederim belki. Frenler, casette ve zincir 105 serisinden değil. Onlarla ilgili ne dersiniz?
 
@Bıyıkov
Türkiye'ye maalesef rc520 modelini getirmediler. 2-3 kere mail attım konu ile ilgili şirket üst yönetimine iletilecektir dediler ve öyle kaldı. @Haggard1963 'ın da dediği gibi sora setlisi bile ülkemizde 4800 iken rc520'i o fiyatta bulmak imkansız olur.

Gravel yazan ile normal rc520'nin açıklama kısmına bakarsanız zaten aynı kadro aynı özellikler ve her ikisinde de 36 mm'ye kadar lastik takıldığını göreceksiniz. Burada bir şey demek istiyorum son 4 sayfadır belki az veya çok bir tartışma var. Burada asıl bahsettiğimiz konu gravel gereksiz bir bisiklet vs. değil sadece sonun gravel eki gelen bir model niye normalinden 1000 lira daha fazlaya satılıyor olayı ama her konun altında tartışmalar gibi başka boyutlara geçti.

Tur bisikleti fotoğrafları (yüklü halde) (gireyvıl düşmanı @mariokaldato Raşit abi o son fotoğraf ne? ) konusunda ben dahil bir çok kişi bu tip bisikletlerin örneği paylaşmış o zaman bu kadar yaygın olmadığından hayal olarak kalmış geçmişti. Gerçi kendi adıma hayal ama öncekinden bir tık önde. Neyse uzatmaya gerek yok, olurda bir gün bir marin pine mountain denk getirirsem facebooktaki dirt drop hadlebar grubundaki gibi bende drop bar takıp adventure, gravel mtbli touring yapacağım. Herkese keyifli pedallar. Unutmayalım ki bisikletçiler bir birimize köstek değil destek olmalıyız. Dediğim bisiklete örnek. Normali ve dönüşümlüsü chromoly kadro 27,5+ / 29" lastik ölçülü kısmen aygır.Yeşil olanı çok fena

(gireyvıl düşmanı @mariokaldato Raşit abi o son fotoğraf ne? ) Duydum ki bunu ciddiye alanlar olmuş. ben Raşit abiyi sevdiğimden takıldım. Forumda yada ülkede o kadar ciddiye alınacak şey varken buna takılmak enteresan.

robert helms pine mountain  (2).jpg
 

Dosyalar

  • pine mountain 1.jpg
    pine mountain 1.jpg
    545,6 KB · Okunma: 18
Son düzenleme:
Uzun zamandır forumu takip ediyorum. Ilk mesajlarımı dün yazmış da olsam her yorumu okuyup bilgimi arttırmaya her bakış açısından yararlanmaya çalışıyorum. Şehir değiştirip Antalyaya geleli 1 ay oldu ve bisiklet için çok uygun olduğunu düşünüyorum. Şahsi olarak da vakit yaratabilecegimi farkettim burada. Ben yavaştan bulgaristandaki decathlon mağazalarına stok durumunu sorup güzergahı belirleyeyim. Bir aksilik olmazsa 2 hafta sonra start veririz Antalya yollarında. Hakkımızda hayırlısı:)
 
@Bıyıkov
Evet dediğiniz gibiymiş. Sitede yazan bilgilere göre frenler Trp marka hibrit-hidrolik. Bisikletimdeki Avid mekanik disk frenlerin, arkada 30 kg römork takılıyken bile asıldığımda tekeri kilitleyebildiğine göre, bu frenler de hayli hayli iş görevektir diye düşünüyorum. Trp bildiğim kadatıyla iyi bir marka, bisikletin üzerindeki hangi seviye ürün onu bir araştırmak gerek. Diğer komponentler konusunda bilgim yok açıkçası. İlla Shimano olacak diye de bir kâide yok elbette.
Lastik dışındaki değişiklikler zevk, beğeni ve bütçe meselesi, size kalmış. Ama bir Schwalbe bu bisikletin hakkıdır derim :)
 
Sizden çok kısa bir cevap istiyorum cevap verirseniz sevinirim Carraro Gravel G2 sizce alınır mı? dağlık alan ve düz yolda tur için kullanıcam hız değil öncelik tur ekipmanları ve konfor ağırlıklı özelliklerde istiyorum sizce normal bir tiagra setli bir bisiklet alıp 35mm gravel lastik taksam aynısı olur mu? 5000tl ye kadar bütçem var daha iyi bildiğiniz bisikletler varsa eğer bana yardımcı olurmusunuz lütfen düşüncelerinizi esirgemeyin şimdiden teşekkür ederim.
 
@DarthApex

Hocam g2 setiyle vs bence gayet iyi , misal 5bin ₺ bütçem olsa çok da düşünmem sıfır mis gibi alır tepe tepe yıllarca binerim.
 
@DarthApex
Sevgili dostum tam 2 buçuk ay oldu gravel g2 aldım gerçekten abuk sabuk bozuk yollar kullanarak ise gelip gidiyorum 2000 km yakın kullandım bu paraya daha iyisi yok mem cok memnunum karar senin.
 
Bulgaristan'dan baktigim Triban RC520 ile ilgili Antalya Decathlon mağazasıyla görüştüm. Kurulumu burada yaptirabilecegimi ve garantinin uluslararası olduğunu ilettiler. Bisiklet departmanındaki arkadaş mağaza yetkililerinden de teyit etti.

Bu da tercihimi biraz daha netleştirdi. Hayırlısı.

Şimdi artık stok olan bir mağaza bulmam gerek bulgaristanda. Yada online sipariş ile bir adrese istemem gerekecek bazen mağazalarda stok olmuyor.
 
@Bıyıkov Fikrinizi değiştirmeye çalışmak gibi olmasın ama ben şu an carraronun cr race 053 disc modelini kullanıyorum. Gayet memnunum, 38 c ye kadar lastik takılabiliyor(gravel bisiklet yani) hem de fiyat biraz daha ucuz. Sizin istediğiniz modele baktım pek te bir fark yok. Yinede sizin fikirlerinizle ve isteklerinizi sonsuz saygı gösteririm. Benimkisi sadece bir öneri. İngilizlerin bir sözü var; "ne almak istiyorsanız, onu alın"
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@Samsam
Tabi ki tüm fikirler önemli. zaten aylardır forumu okuyarak bisikletin yapisina ve sahip olmasi gereken baz ozelliklere karar verdim. Onerdiginiz bisiklet de cok guzel gozukuyor. Dediginiz gibi her iki bisiklet de 38c ye kadar lastik destekliyor. Carraro nun ustundeki lastikler de cok iyi. Temel fark tiagra vs 105. Cok da buyuk bir fark degil.
Asıl beni Türk malı ürünlere mesafeli tutan garanti, bakim ve servis gibi konular. Açıkçası yeni başlayan biri olarak bu konularda belli bir tecrübe edineme kadar sıkıntı yaşamak istemiyorum.
Carraro Gravel e de cok baktım bir dönem. Sonra yine forumda baska bir sayfada RC 520ye denk gelince aklim ona kaydi. Gönül isterki hepimiz en çok istediğimize sahip olalim:)
 
@Bıyıkov garanti konusunda accel bisiklet adına bir kuşkunuz olmasın.
 
@mariokaldato uyarı almış almamış onu bilmem ama hakaret olmadığı müddetçe sıkıntı olmamalı diye düşünüyorum. Ki bu sayfada birisinin ne kadar ağır kelimeler kullandığını gördüm ve okudum. Herkes eleştirebilir. Çünkü bisiklet kişiye özel bir zevk meselesi. Zevkin değeri olmaz. Ve herkes kendi zevklerine sahip çıkar. Ve insanlar bazı metalarla bağ kurar. Erkekler için bisiklet motor araba. Ben 34 yıllık bisan bisikletimi restore ediyorum. Çünkü çocukluğum bunun üstünde geçti. İki kişi on iki onuc yaşlarında bir bisikletin üstünde günde 20 km bisiklet sürerdik. Şikayet üzerine uyarı aldıysa yanlış. Bunlar benim kendi fikirlerim ve beni baglar. Ki merak ediyorum o yutulamayacak satırları yazan da aldı mı. Gruplar var ve herkes kendi grubunda bisiklet konusuna hakim. Diğer grupta yazdığı sayesinde bizlerin fikirleri gelisiyor, değişiyor ve düşünmeyi öğreniyoruz. Ve en önemlisi tecrübeyi birbirimizden en az zararla alıyoruz.. Bakış acımız değişiyor.
Benim gravel sayfasından anladığımı söyleyeyim. Ki gravel alacağım diye çıktım yola. On masaya geniş lastik takılmasına odaklanilmış.Kadrolarin açısal değerleri nedir ne değildir. Gidon meselesi. Eğer on maşaya geniş lastik takilabiliyorsa, gidon da değiştirebiliyor oluyor sana gravel. Yani kadrosu sabit olmayan değişime uygun bir bisiklet. Mesela merak ettiğim. Belki okudum da anlamadım. Bazı gravellerin gidonu yanlara belli acılarla açık duruyor. Bu gidon gravellerin olmaz sa olmazı mıdır. Ve gravelci arkadaşların çoğu yol bisikletinden geçmiş diye düşünüyorum. Hatta 3 4ay once shimono grx ı çıkardı gravellerin için. Ve gravellerde yol bisikleti donanımı daha hakim. Ama bu bisikletten sert olmayan araziye de girmesi bekleniyor... Yani herzaman ucu açık yukseltilebilecek bir alet. Oturuncuya kadar pazarlama taktiği. Yukarıda bir arkadaş aynı bisiklette gravel yazıyor diye 1000 lira oynuyor dedi. Ayrıca kim dedi hatırlamıyorum ama belki de ilerde düz gidona geçecekler.... Teknik konularda ki yanlışlıkları cahilliğime verin. Hepiniz sağlıcakla kalin
 
Arkadaşlar, konuya cevap yazma hakkı bulunmayan bir isim üzerinden lütfen tartışma devam etmesin. Konu başlığı "Gravel Bisiklet Sayfası", bu içerik haricinde paylaşım yapan her isim gerekirse konudan uzaklaştırılacaktır, iyi forumlar.

Düzenleneme: Arkadaşlar yeni bir başlık açıp yönetimi/beni uygulamalarımızı tartışabilir veya eleştirebilirsiniz bunda benim için bir sorun yok. Sadece konularda içerik dışı mesajların paylaşılmasını istemiyoruz, mesele bundan ibaret.
 
@Samsam

Hocam kadrolar dediginiz gibi ama aralarında geometri farkı var. Gravel denilen bisiklet endurance yapıda üst boru alın borusuna doğru yükseliyor bu da konfor için ideal ayrıca bagaj delikleri de mevcut oluyor bu bisikletlerde genelde

CR ROAD 53 ise 38lik takılsa bile düz üst boru ile cyclocross geometrisine daha yakın diye biliyorum. Ayrıca bagaj delikleri var mı acaba?


bu arada cr road 52'yi nette uygun fiyata görmüştüm ama işte cyclocross yapıya daha yakın diye elemiştim.
 
Geri