Scudo Sports

Gran Fondolar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? | Fred Dreier

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
Ali Sinan Deniz'in Türkçeleştirdiği bu yazıyı LaGruppa'dan aktarıyorum buraya.

(link)

Gran Fondolar Neden Bu Kadar Popüler Oldu?


Yazı, Velonews yazarlarından Fred Dreier tarafından yazılmış ve 19.08.2016 tarihinde aşağıdaki linkte yayınlanmıştır.
(link)

2010 yılının yaz aylarında, Levi’s Gran Fondo’nun organizasyon direktörü olan Carlos Perez, Birleşik Devletler’de yeni yeni oluşmaya başlayan uzun mesafeli bisiklet yarışları piyasasını inceledi. Ülke genelinde birçok gran fondo organizasyonu ortaya çıkıyordu ve organizatörler, düzenlediği yarışla ilgili kendisine sorular sormak için Perez’in kapısını aşındırıyorlardı.

Perez, organizasyonu bir önceki sene Levi Leipheimer ile birlikte kurmuştu. O zaman için bu organizasyon -İtalyanca aslından büyük yarış olarak tercüme edilen- gran fondo adını kullanan ikinci Amerikan yarışıydı. Tüm Birleşik Devletler’de hızla yayılan diğer yarış organizasyonları gibi, Levi’s Gran Fondo da ünlü İtalyan bisiklet yarışı etkinliklerinin Amerikan versiyonuydu.

Perez’e göre insanlar gran fondolara sıradaki büyük şey gözüyle bakıyorlardı…

Çok değil yalnızca altı yıl sonra gran fondolar, herhangi bir Amerikalı bisikletçinin katılacağı etkinliklere ilişkin tercihlerinde popüler bir seçenek haline geldi. Bugün GranFondoGuide.com internet sitesi ülke genelindeki 82 yarışa ilişkin bilgiler sunuyor.

Birkaç yüz yarışçının katıldığı yerel etkinliklerden tutun; binlerce bisikletçinin katıldığı ve uluslararası pazarlama alanına sahip olan devasa organizasyonlara kadar çeşitli büyüklükte yarışlar görmek mümkün. Nitekim Levi’s Gran Fondo, katılımcı sayısı 7.500’e ulaştığında kayıtları sonlandırıyor.

Pazardaki bu büyümenin organizasyonlar arasındaki rekabeti artırdığı çok açık! Organizatörler artık basılı dergilerde, sosyal medyada reklam yayınlıyorlar ve katılımcı sayısını üst seviyelerde tutabilmek adına farklı stratejilere başvuruyorlar. Bazı yarışlara (Jens Voigt ve Phil Gaimon’un da aralarında bulunduğu) emekli ya da halen yarışmakta olan profesyonel bisikletçilerin adları veriliyor. Kimi yarışların reklamlarında katılımcılara sunulan yemekler ve şaraplar ön plana çıkartılırken; bazı organizatörler ise düzenledikleri ulusal ya da küresel gran fondo yarışlar serisine aksatmadan dâhil olan yarışçılara çeşitli ödüller verileceğini duyuruyorlar.

Etkinliklerin bu derece çoğalmasıyla birlikte organizatörler, yarış rotalarının uzunluğundan kaynaklı olan ve hiç de azımsanamayacak ölçüdeki genel giderleri azaltabilmek için yeni yollar bulmaya çalıştılar. Maliyet ve rekabet konusundaki bu kesişme, bir gran fondoyu gerçekte neyin meydana getirdiğine dair bir görüş ayrılığı yarattı. Bir tarafta –tıpkı maratonda olduğu gibi- bir bisikletçinin starttan finişe kadar tüm yarış boyunca elde ettiği zamanı dikkate alan organizasyonlar; diğer tarafta ise yarışçının belirli segmentler ya da tırmanışlarda ölçülen zamanını baz alan organizasyonlar…

Zaman ölçümündeki bu çeşitlilik yetersiz gibi görünebilir ancak yarışın pazarlamasına olduğu gibi genel maliyetine olan etkisi de oldukça büyük!
Bisiklet endüstrisinde, gran fondoların büyümesine ve gelişmesine ilişkin oldukça sık tekrarlanan bir açıklama var.

Bisiklet sporuyla Lance Armstrong döneminde haşır neşir olmaya başlayan yüz binlerce bisikletçi geçtiğimiz on yıl içinde otuzlu veya kırklı yaşlarına bastılar ve bu topluluğun; sıradan kriteryumlarda veya geleneksel yol yarışı etkinliklerinde boy göstermek için gerekli olan zamandan ya da tutkudan mahrum kaldığını söylemek yerinde bir tespit olacaktır.

Tüm bunlarla birlikte yarış organizatörleri, maratonlar ve uzun mesafe triatlon yarışlarına olan ilginin artmakta olduğunu fark ettiler. İtalya’da, Gran Fondo Campagnolo ve Maratona dles Dolometes gibi bisiklet yarış etkinlikleri, katılımcılarına maraton ya da triatlondaki mücadelelere benzer bir karışım sunmaktaydı. Ancak Amerikan bisikletinde bunun gibi etkinlikler yoktu.

Levi’s Gran Fondo’nun koşulmaya başlamasından sonraki aylarda, çok sayıda organizatör piyasaya giriş yaptı. 2011’de, New York’ta USB yatırım bankası için avukatlık yapan Ulrich Fluhme işinden ayrıldı ve eşi Lidia ile birlikte Gran Fondo New York’u kurdu. 2012’de, Virjinyalı Reuben Kline düzenlediği triatlon ve çoklu spor organizasyonlarını bir kenara bırakarak, yalnızca gran fondo yarışları düzenlemeye karar verdi ve Ulusal Gran Fondo Şampiyonası adı altında bir dizi yarışı piyasaya soktu.

Kline “Hayalimiz rekabetçi bir etkinlik yaratmak ve aynı zamanda katılımcılara eğlenceli bir tecrübe sunmaktı” diyor ve ekliyor: “160 km.lik bir parkur koşabilirdik ancak ortalıkta yarış yoktu.”

Yeni yeni filizlenmekte olan sektörde organizatörler hem yeni hem de sürekliliği olan bir iş yaratmak için farklı stratejiler denediler. Colorado ve California’daki gran fondo organizatörleri düzenledikleri yarışların tanıtımını üzüm bağlarında yaptılar. Kline’ın organizasyonu ise toplam sekiz yarıştan oluşan bir seriydi ve bir yıl içinde bu seride üç ya da dört yarışa katılan bisikletçiler ödüllendiriliyorlardı.

2014 yılına gelindiğinde, Gran Fondo New York 5.000’den fazla katılımcıyı kendine çekiyordu. Fluhme işe ülkenin en büyük metropolünün kalbinden başlamış ve yarışın tanıtımını ünlü bisiklet dergileri ve bisiklet dükkânlarında yapmıştı. Gran Fondo New York’ta katılımcıların tümünün aynı limon yeşili formaları giymeleri zorunluydu. George Washington Köprüsü’nden geçmekte olan binlerce bisikletçinin oluşturduğu tek renkli peloton fotoğrafı dergilerdeki yerini almıştı bile!

İtalya’da, emekli veya halen yarışmakta olan profesyonel bisikletçileri bazı büyük gran fondolarda ön saflarda görmek gayet sıradan bir şeydi. Birleşik Devletler’deki organizatörler de bunu kendi yarışlarında uyguladılar. 2013’te, Tour of the Battenkill yarışının organizatörü Dieter Drake, şu sıralar gözden düşmüş Fransa Turu eski şampiyonu Floyd Landis adına bir gran fondo düzenledi. Sonraki yıl ise, eski profesyonel George Hincapie, South Carolina’da kendi yarışını düzenledi: Gran Fondo Hincapie.

Perez, profesyonel bir bisikletçinin yarışa katılmasının ya da organizasyona ortak olmasının, etkinliğin pazarlamasında hatırı sayılır bir yardımı olduğunu söylüyor.
“Leipheimer adını herkes Tour of California’daki başarısıyla duymuştu. Neticede eski Levi’yi daha geniş kitleler tanıdı. Ama organizasyonunun ilk yılında müşterilerinin büyük çoğunluğunu hayranları oluşturuyordu.”



Gran Fondo New York, yarışın başından sonuna kadar yolların trafiğe kapatılabilmesi için gerekli olan izne sahip değildi. Bunun sonucunda Fluhme yarışını inovatif bir parkur tasarımı ile düzenledi: 160 km.lik bir parkurun tamamını trafiğe kapatmak yerine, yarış esnasında zaman ölçümü yapılan birkaç kısa segmentteki yolları kapattı. Bu sayede Fluhme’un daha az polis aracı ve memuruna ihtiyacı oluyordu.

Fluhme 2013’te, yarış rotası boyunca bütün kavşaklarda güvenliği sağlamaları için polis memurlarına para ödemek yerine yarışın formatında değişikliğe gitti. Bu değişiklik yeni maliyetlere sebep olduysa da Fluhme tercihinden vazgeçmedi. Yaptığı reklamlarda, düzenlediği yarışın bu ayırt edici özelliğini ön plana çıkardı ve bu özelliği büyümekte olan Avrupalı müşteri kitlesine de duyurdu. Ek bir bilgi olarak, İtalyan Bisiklet Federasyonu’nun gran fondolarla ilgili düzenlemesinin yarışın başından sonuna kadar zaman ölçümünü zorunlu kıldığını belirtmekte fayda var.

Fluhme “dünyanın her yanında insanların bizden talep ettikleri şey gerçek bir gran fondo deneyimi” diyor ve ekliyor: “ancak müşterilerimizin zaman ölçümü yapılan tırmanışlarda yarışmaktan pek de memnun olduklarını sanmıyorum.”

Günümüzde Gran Fondo New York’un kullandığı yarış formatının çok da sevildiği söylenemez. Ancak piyasaya bakıldığında, Amerikan gran fondo organizasyonlarının büyük çoğunluğunun, elde edilen kümülatif zamanın kazananı belirlediği zaman ölçümlü segmentlerden oluşan bu formatı tercih ettiği görülüyor. Böylesi bir yarış formatı, organizatörün çok sayıdaki zaman ölçüm cihazına ödeme yapmasına sebep olduğu halde –ki bu tutar bir anda 10 bin doların üzerine çıkabiliyor- güvenlik personeli ve polis memuru harcamalarından yapılan tasarruf genelde çekilen çileye değiyor. Fluhme’a göre bu format maliyetleri düşürme konusunda iyi bir seçim, ancak bu yarışma şekli müşteriler için daha az tatmin edici bir tecrübe yaratıyor. Bu konuda herkes aynı fikirde! Diğerlerinden farklı olarak bu format yarışçılara segmentler arasında tekrar bir araya gelebilme ve dostlarıyla birlikte sürüş yapabilme imkânı veriyor. Aynı zamanda, bu formatı kullanan organizasyonlarda inişlerde yarış yapma ihtimali de ortadan kalkıyor.

Kline “Bunun daha güvenli olduğunu düşünüyoruz” diyor.

İki organizatör de her yarış sonrasında müşteri anketleri yaptırıyorlar. Ve pek de şaşırtıcı olmayacak şekilde her iki organizatör de katılımcılarının kendi formatlarını tercih ettiğini söylüyorlar.
Geleneksel bisiklet yarışlarında olduğu gibi, gran fondolar da maliyetleri düşük seviyede tutmak için çabalıyorlar. Nadiren de olsa, büyük çaplı yol yarışlarından ya da etaplı yarışlardan daha düşük maliyetlerle yarış düzenledikleri için böbürlenebiliyorlar. Ne de olsa, gran fondolarda UCI (Uluslararası Bisiklet Birliği) çalışanları görev almıyor ve organizatörlerin UCI komiserlerine ya da görevlilerine ödeme yapmalarına gerek yok. Ve doğal olarak hacmi küçük olan bir alanda yarış düzenlemek, birçok farklı bölgeyi içine alan yarışlara göre daha az masraflı!

Ancak büyük ölçekteki yarış parkurları organizasyonun maliyetini oldukça yükseltebiliyor. Nitekim Fluhme, 160 km.lik parkurun tamamını yarışa tesis etmek için polislere ve yol kapatmalara 600 bin dolardan fazla para ödedi. Perez’in harcadığı para ise yaklaşık 100 bin dolar. Nispeten daha az ancak yemek, eğlence ve ulaşım için yapılan ek harcamalar yarıştan elde edilen geliri hızlı bir şekilde eritiyor.

Ve genel giderler her yıl artıyor. Üç organizasyon sahibi de, yarışa katılanların daha fazla güvenlik personeli ve kapalı yol talep ettiklerini söylediler. Bunun maliyetleri artıracağı aşikâr! Kline, Colorado yarışının onay ve izin maliyetlerinin 2016 yılında birönceki seneye göre üç kat arttığını ifade etti.
Maliyetlerdeki bu artış, hâlihazırda geleneksel bisiklet yarışlarındakine oranla daha yüksek olan katılım ücretlerinin de yükselmesine sebep oldu. Fluhme erken rezervasyon ücretini 199 dolarda tutsa da, yarış haftasında yapılan kayıtlardaki ücreti 219’dan 329 dolara yükseltti. Perez’in organizasyonunda 135 dolar olan katılım ücreti ise 165 dolara çıktı.

Organizatörler yükselen maliyetlerin, en nihayetinde gran fondo piyasasının büyümesinin önünü kesebileceği inancındalar. Bu piyasaya ilk kez adım atan organizatörler başlangıç yıllarında bir büyüme görebilirler ancak asıl olan şey şu ki; katılımcılar pozitif deneyimler elde etmedikleri takdirde bir daha organizasyona katılmayacaklardır.

Perez: “Hızlı bir şekilde para kazanmak için bu piyasaya giren insanlar birkaç yıl ayakta kalabilirler. Sonrası ise tamamen yarışınıza yaptığınız yatırımla ilgili!”
 
Scudo
@cahitakin bey dostumuz bu kadar uzun bir çeviri yapmış ve bir yorum bile yazan olmamış. Oysaki bizde fondo lafını duyunca birilerinin gözü dört dönüyor. Bizde 2015 senesinde başladı bu fondo modası. İlk kapadokya etkinliği olarak düzenlendi. Tabiki katılamamıştık ilk organizasyondu bazı acemilikleride vardı. 2016 yılı ilk fondosu erciyeste düzenlendi. Tabi ondan önce bilebildiğim kadarıyla bir tekirdağ ayağı vardı o bir sebeble iptal edildi. Sonraki fondo çeşmede tertip edildi, 2016 yılının son fondosu kıbrısta düzenlendi. 2017 yılında fondolar artar mı bilmiyorum ama bisiklet camiasında belli bir heyecan yarattı diyebiliriz. Bisikletçi milleti bir kendini göstermek istiyor. Arada halk koşularıda oluyor edirnedeki gibi ve yoğun teveccüh gösteriliyor. Bakalım bu yıl @Kudret Kurtcebe ve @Bahadır Gürel fondolarda ne gibi bir varlık gösterecekler. (evet doğru bildiniz isim zikrederek ne murat eylediğimi)
 
@mehmetsunu

günaydın mehmet sunu dostum yeni karbon yol ile senin kesin olarak kendi katagorinde yarışlara girmen bence lazım bu adrenalini bence yaşamalısın ,kayseride gran fondo olur ise şık olur özellikle erciyes tırmanışı,tabi sadece takip ederim buradan ,
ayrıca çeşme gene olabilir orada tribünde olacağım fakat marmara etapta var olacağım ,bu arada bu sene lisans çıkartacağım erol küçükbakırcı ön koşul koymuş ,yarışacaklar lisans sahibi olacak ,bunun için aile hekimliğine başvurup aynen sağlık raporu çıkarıp bunu spor bakanlığına vereceğim ve iki adet vesikalık fotoğraf ile zannedersem 40 lira vereceğim bi şey değil ,çıkartılan lisanslar 1 yıllık olmakta ,her sene yenileme yapıyorsun,

etap 43 km olacak (tabi değişmez ise )bu etabın her m2' sini bilmekteyim ,bu bakımdan bu ikinci yarış benim avucumun içinde ,yalnız rakipler kim ?

1- nedim güçlü kısada ,geçen sene 10 dakika fark attı bana ,ama kürsüde beraber idik ,bisikletini kürsüye çıkardı inerken unuttu ama ben kaptım bisikletini ve indirdim,bizde böyle, bizim birbirimize hırsımız asla olmaz ,nedim senelerin performansçısı amatör olarak tabi ,yıllar öncede binmiş idik gene iyi idi..

2- faik yağcı ,çok fena 55 yaş üstünde uzunda 88 km 'de üçüncü oldu kısada 46 km 'de birinci oldu ,açıkça marmarada kısada var olur ise ben küme düşeceğim ,3 'üncü olma durumu

3- uzunda ismail iltır müthiş onu yakalamam zor ,ama kısalarda olmuyor olur ise yandık ama zannetmem ismail bey uzuncu
4- ikinci müthiş ise aynen ali rıza fırıncı oda uzuncu kısalarda yok,

rakipler adına düşünür isem,uzunlarda derecem iyi ise bir ve ikincilik almış isem neden kısalara geleyim böyle bir durum söz konusu tabi,yalnız granfondo marmara etapta bu sene 55 + da acaip bir adam gelirse yandık o da aynen özkan aydın kanki onla uludağ tırmanışı yapmış idim fena çok fena o zamanda aynen 4 'üncü oluruz ,
1 ve ikinciliği nedim güçlü ile faik yağcı çekişir gibime geliyor ,kareye özkan aydında girebilir bu üçlü fena kapışır ,,,

durum bu mehmet hocam kayseriye selam ,erciyes tırmanışı hakikaten tam benlikte ama ekonomik imkanlar el vermemekte..çeşme içinde ,geçen sene otobüsler bedava idi ama bu sene paralı olur ise verecem, pek fazla tutmaz bu para maltepe-altınova arası tabi dönüşte aynı olacak ...
 
Sakın uzuna girme seni çiğ çiğ yerler, kılçıksız yutarlar kudret abi. Adamlar (dedeler diyelim) güzel derece çıkarmışlardı uzunda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@mehmetsunu

müthiştiler,tahminimce 52 ayna kol yada 53 ayna kol ,ama ali rıza fırıncı,ismail iltır uzunda kalacak tahminim gran fondo marmarada 88 km 'de kalırlar,bu etap bence iyi yarış esnasında tek araç görmedim kısada 43 km 'de,
imdi faik yağcı yalova belediye spordan yani amatör profesyonel,yalnız bu gran fondolara profesyonel alınması bence adil değil zati belli adam pro işi bitirecek ,örnek biliyorsun eski bisiklet sporcusunu ve de yeni canavarı feridun asla ihtiyarlamaz,onun gran fondoya gelmesi adil olurmu 55 +artıda bir derece yaparki aynen birinci olur, onu yakalamak cidden güç ,hele hele eğimde unut sen onu,52-39 arka 11-23 adam acaip teknik ,o gün ağzım açık kaldı, 19 eğimi bodoslama nasıl çıktı arkadaş ,dedikleri kadar varmış bizzat şahit oldum insan onun yanında öyle bir gelişirki anlayamaz ,bana aynen şöyle dedi anlat beni dedi bisiklet foruma ,yalnız herkese tepeden bakar öyle bir kişiliktir ,anında adamı bozar onun dünyası yarıştır ,nedir turculuk diyor anlamam ben öyle işlerden diyor bisiklet spor içindir diyen acaip radikal tepeden inmeci bir canavar, valla tabi onun düşünceleri bu ,
ben öyle düşünmüyorum ama bu demek değildirki adam müthiş değil.



zımba zımba,,,
bu yaz,,feridun aga ....66 'lık deli eğimci,,




erol küçükbakırcı ,feridun tezbaşaran ile yarışlarda var oldular ,şimdi erol bey federasyon başkanı,,,
 
İlginiz için teşekkürler ama başta belirtmiştim: "Ali Sinan Deniz'in Türkçeleştirdiği bu yazıyı LaGruppa'dan aktarıyorum buraya." Ben bu kadar güzel çeviremezdim.

Forum çoğunluğu uzun yazı okumayı sevmiyor. Fondonun da uzunu değil kısası makbul. Bizde fondo kültürü henüz emekleme aşamasında. Bisiklet kültürü yatağını genişletip debisini yükselttikçe fondolar da sadece sportif bir rekabet unsuru olmaktan çıkıp, hayatın diğer alanlarına da temas edecek. O vakte dek ise, Marmara Gran Fondo örneğinde görüldüğü gibi, neoliberal kalkınmacı anlayışın siyasi iletişim aracı olmayı, yarışseverleri bu propaganda filminin figüranı yapmayı sürdürecek. İnsanımız ise ağzına çalınan bir parmak baldan mutlu olup, aman neyse ne banane yarıştım işte daha ne her şey çok şahane, deyip evine dönecek. Makbul vatandaş diye bir tanım vardır sosyal bilimlerde, bisiklet için de var zımnen böyle bir tanım, hattâ bisikletforum için de. Makbul olanın en önemli özelliği eleştiriden, sorgulamadan uzak durup, kendine sunulana razı olması, onun tadını çıkarması, fazlasını eksiğini doğrusunu yanlışını aramamasıdır. Makbul insan detay sevmez, uzadı mı sıkılır, zorlanır, sözün de fondonun da kısasını sever. Muktedirler makbul insan ister, makbul insan imal ederler.
 
"...Bu konuda herkes aynı fikirde! Diğerlerinden farklı olarak bu format yarışçılara segmentler arasında tekrar bir araya gelebilme ve dostlarıyla birlikte sürüş yapabilme imkânı veriyor. Aynı zamanda, bu formatı kullanan organizasyonlarda inişlerde yarış yapma ihtimali de ortadan kalkıyor..."

Cümlesine istinaden yazılmıştır.

Granfondo'dan büyük keyif alıyorum. Orada yarışmak değil, bisiklet sever insanların arasında olup, onlarla aynı heyecanı paylaşmak beni mutlu ediyor.

Granfondolarda, bir önceki yarışta tanıştığın kişilerle de yolda karşılaşıp pedal çevirirken sohbet etmek de ayrı bir mutluluk.
 
Burada gran fondoların ortaya çıkış sebepleri, organizasyon formatları ve meseleleri, katılımcıların deneyim ve talepleri, fondoların geleceğini konu edinen bir yazı paylaştım. Konuşulmaya değer bulunmayışını garipsemem, ama hiç olmazsa şu başlık altında kişisel bilgilerinizi boca etmeyin. Her fondo yazan yere aynı sözleri, bilgileri ve yine son derece bozuk bir dille döküyorsunuz. Forumda bu cümleler ezberlemeyen kalmadı, içinden lahavle çekenleri saymaya parmak yetmez, bunun adı spam'dır, tacizdir. Dahası, engellediğiniz bir üyenin açtığı başlığa yolladığı ilk mesajı dolaylı yollardan okuyup bir de o başlığa mesaj yollamak apaçık tutarsızlık, bir imkânın suistimali ve o imkânın ilkesizliğinin de kanıtıdır.

Yazıyı konuşalım, içeriğine odaklanalım, lütfen.
 
@Kerem Groims

kerem doğru diyorsun ,hem yarışanlar var hemde yarışmayan gezi amaçlı sürenler var,yalnız yolun dar olan kesimlerinde sorun olabilir, örnek çeşmede bazı arkadaşlar bu konuda şikayetçi oldu, arkadayım diyor hızla geliyor ve yolu kapatanlar yavaş sürenler yol vermiyor ,arkadan gelen zaman derdinde, bu dengenin sağlanması biraz zorluk yaratabilir,bazı pedalşörler bu konuda şikayetçi oldular ,çeşmede bazı yerde yolun dar olduğu kesim varmış ,yalnız granfondo marmara etapta yollar köprünün yolları olduğu için sorun olmadı, gezi amaçlı sürenlerde vardı ,fakat herhangi bir sorun olmadı, hem yarışanlar, hemde gezi amaçlı sürenler arasında bir trafik karışması olmadı.
 
@Kudret Kurtcebe Aslında grup sürüşü yapmakla alakalı o. Grup sürüşüne aşina olanlar, kendi adıma konuşmak gerekirse, yolun sağına atıyor kendini. Fakat bu tarz organizasyonlara ilk defa katılanlar maalesef bu tarz bir duyarlılıkta olmayabiliyor.

Aslında artık, @cahitakin Bey'in vermiş olduğu yabancı linkte olduğu gibi, yarışlar tek bir çatı altında toplanmış olması gerek. Burada nasıl bir parkur ve sürüş yapılması gerektiğine dair bilgiler mevcut. Bizim Granfondolarda da bu tarz Granfondoda uyulması beklenen uygulamalar (trafik kuralları tarzında) hakkında bilgi veren siteler ve bloglar artmalı. Böylece yarışmak isteyen yarışsın, keyif yapmak isteyen keyfini yapsın.

Şunu da eklemek gerek, Teknik toplantılara katılmakta önemli. Bu toplantılar internetten online olarak yayınlanmalı ve bunun takvimi yarışla beraber duyurulmalı. Yarışmayan biri bile o toplantıyı görüp bilgi almalı, gibi gibi... Birçok fırsatı ve riski içinde barındırsa bile bu spor umarım daha çok gelişecek Türkiye'de.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
Şunu da eklemek gerek, Teknik toplantılara katılmakta önemli. Bu toplantılar internetten online olarak yayınlanmalı ve bunun takvimi yarışla beraber duyurulmalı. Yarışmayan biri bile o toplantıyı görüp bilgi almalı, gibi gibi... Birçok fırsatı ve riski içinde barındırsa bile bu spor umarım daha çok gelişecek Türkiye'de.

katılıyorum aynen doğru dersin ,kerem bu sene katılacakmısın marmaraya ?

@mehmetsunu


eyyyyyy mehmet sunu cevap vermedin,
kayseride seni görmek istiyorum valla ben anlamaz ona göre.....:komik::komik::komik::komik::komik:
 


eyvahhhhhhh şimdi tartışma çıkacak vay efendim sen nasıl böyle dersin diye :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
meseleye bakalım ,mesele nedir ona bakalım ,dörtlük ilemi anlatayım :komik::komik::komik::komik::komik::komik:neyse boşver dörtlükleri başka yerde yaparız ,esasında bize özel bir konu olması lazım orada sadece dörtlük yarışları yapılması lazım ,lafı uzatmadan diyeceğime aynen geleyim ,valla haklısın , gran fondoda ,eğerki senin bu endişen bende yarış esnasında zuhur etse idi o vakit yarışa konsantre olamaz idim ,fakat sadece şöyle bir fark oldu,osmangazi köprüsünün otoban yolları geniş, birinin sana gelipte toslaması 1000 de bir idi,bu bakımdan kafamda endişe yok idi,çeşmede bazı dar yollar gördüm ,oraya gerçi katılmadım ,(vay efendim sen nasıl olurda gitmediğin yarış hakkında ahkam kesersin diye saldırı inşallah olmaz:eek::eek::eek::eek: ) parantez içindeki düşüncem seni asla ilgilendirmiyor biliyorsun ne oldu ............:komik::komik::komik::komik::komik::komik::komik:
kıssadan hisse eğerki kayseride yarış olacak ise yollar geniş olur ise sorun olmaz diye düşünüyorum ,tabi önceden keşif yaparsın ,bu yarışlar inşallah olur, eğer maliyetti yok zarttı zurttu olur ise gran fondo üzerine bi su içeriz .
 
@mehmetsunu

MEHMET SUNU KONU İLE SORU SOR BUNDAN SONRA ,YOKSA BAK KIZARIM SANA, NEDEN BÖYLE YAPIYORSUN ,BENİM KALBİMİ KIRIYORSUN ,SEN BANA Bİ SORU SORDUN NE DEDİN

KUDRET KURTCEBE -FONDODA NE GİBİ VARLIK GÖSTERECEKSİN ,YAV ARKADAŞ BENİ NİYE KÖTÜ YOLA SÜRÜKLEDİN ,ŞİMDİ ALACAĞIN OLSUN SENİN..

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

@cazci

bana sorulan soruya sadece cevap verdim affola dostum,,,

@mehmetsunu

birde sen bi yorum yapsana mehmetsunu, senin fikirlerin önemlidir benim için, önce sen yap bende yaparım...ha bu konuyu açan arkadaşı banladığım için olayın ne olduğunu anlayamadım ama baktım önce senin mesaj çıktı bende zannettim sen açtın valla forumdan özür dilerim jeton şimdi düştü..forum ehalisinden özür dilerim..

bu arada hataya düştüm benim mesajlarımı yönetim siler ise mennun olurum karışıklık oldu resmen..

(link)

forumdan çıkınca banladığım arkadaşın lingini aldım şimdi anladım işte her neyse hata yaptım bir kere...

Maliyetlerdeki bu artış, hâlihazırda geleneksel bisiklet yarışlarındakine oranla daha yüksek olan katılım ücretlerinin de yükselmesine sebep oldu. Fluhme erken rezervasyon ücretini 199 dolarda tutsa da, yarış haftasında yapılan kayıtlardaki ücreti 219’dan 329 dolara yükseltti. Perez’in organizasyonunda 135 dolar olan katılım ücreti ise 165 dolara çıktı.

Organizatörler yükselen maliyetlerin, en nihayetinde gran fondo piyasasının büyümesinin önünü kesebileceği inancındalar. Bu piyasaya ilk kez adım atan organizatörler başlangıç yıllarında bir büyüme görebilirler ancak asıl olan şey şu ki; katılımcılar pozitif deneyimler elde etmedikleri takdirde bir daha organizasyona katılmayacaklardır.

işte bu kötü oldu buna yorum yapar isem bu sene 2017 gran fondo olmayabilirmi acaba , bilemem,türkiyeye nasıl yansıyacak, mete taşkın ile bi konuşmak lazım, erol beye en yakın o bakalım ne diyecek.
 
Konumuz, gran fondoların dünyada gördüğü ilginin sebepleri. Bizde henüz çok yeni. İlginin artacağını ve organizasyonların çeşitleneceğini öngörüyorum. Ama ülkenin siyasi şartları bu tür organizasyonların hemen yaygınlaşmasına müsait değil. Yeni seçilen federasyon yönetiminin de vizyonunda sadece uluslararası müsabakalarda Türkiye'nin kalıcı yer edinmesi ve madalya alınması var. Bisiklet sporunun halka ve şehirlere yaygınlaştırılması için daha zamana ihtiyaç var. Sivil toplum örgütlerinin de bu organizasyonlara müdahil olması sağlanmadan Türkiye'de fondoları geliştirmek mümkün olmayacak. Paylaştığım yazıda da görüleceği üzere, fondo düzenleme girişimlerinin belli sponsor firmaları aşarak yerel ölçekli girişimlere kadar çeşitlenmesi için daha özgür ve sivil bir ortama ihtiyaç olduğu aşikâr. Aksi takdirde, daha önce de yazdığım üzere, bu tür organizasyonlar siyasi iletişim kampanyalarının malzemesi hâline gelebilir, sportif hedefler ve eğlence geri planda kalmaya devam eder. Biz henüz bisikletseverlere yeterli çeşitlilikte fondo heyecanı sunmuyoruz, dolayısıyla onların beklentilerinin bir yön kazanmasını sağlayamıyoruz. Şimdilik çok sınırlı organizasyonlar karşısında, bu tür aktivitelere aç susuz kalmış bisikletlilerin anlık heyecanını gözlemlemek ve paylaşmakla yetiniyoruz. Bu yazı, burada çizdiğim çerçevenin farkına varmamız için de önemli bir paylaşım bence. Umarım yazının içine girebilir ve biz neredeyiz, ne yapıyoruz, ne isteyebiliriz, bunları konuşabiliriz.
 
Bisiklet sporunun farkındalığını artırıcı her organizasyon alkışlanmalı ve imkanlar ölçüsünde desteklenmeli. Her amatör bisikletçi buna çok sevinir. Dünyada Gran Fonda yarışlarının yayılarak devam etmesi bisiklet sporunun doğasından kaynaklanıyor. Sağlıklı mutlu pedallamalar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada
@cngz


geçen gran fondo marmarayı kimler organize etti

1- gençlik ve spor bakanlığı
2- bisiklet federasyonu
3- spor a.ş
4- bursa valiliği
5- kocaeli valiliği
6- istanbul valiliği
7- yalova valiliği
8- yalova belediyesi,bursa ,istanbul,kocaeli belediyeleri

hepsi benden tam not almıştır, teşekkürlerimi yeniden gençlik ve spor bakanlığına buradan sunarım ve bisiklet federasyonuna ve diğer devletin kurumlarına ,sağolsunlar ,varolsunlar ,mükemmel bir organizasyon idi, ufak tefek hatalar olabilir önemli değil..
 
Merhabalar foruma yeni katıldım bisiklet sporuyla uzun zamandır ilgileniyorum dechatlon dan aldığım triban 520 yol bisikletim var ve bu yıl lisans çıkartıp yarışlara katılmak istiyorum 16 yaşındayım. Bu yıl katılabileceğim yarışlar var mı gran fondo vs gibi ve nezaman,nerede,nasıl olucak bilgilendirirseniz çok sevinirim
Teşekkürler.
 
@Kudret Kurtcebe

Marmara gran fondo etkinliğini Argeus Travel & Events düzenlemiştir.Hatta bu ülke sınırları içerisinde yapılan 4 gran fondo etkinliğinide argeus yapmıştır.Bide marmara gran fondo'sunu aşabilirsek önümüzdeki yarışlara bakabilirsek çok iyi olur.Hergün kafamızın içinde aynı yarışı koşarsak hiç bir yere varamayız değilmi ?
 
@Uğur_TR


geçen sene 16 yaş katogorisi var idi,katılma durumunuz var tabi ,

@Ozgurama


doğrudur ,gran fondo olmaz ,başka yarışlar olabilir ,konu granfondo ile ilgili olduğu için gran fondodan bahsedilmekte,bu geçen pazar bir yarış koşuldu ,astananın alt takımı geldi mesela..
yarışları düzenleyecek olanların yani sponsör firmaların çoğalması dileğiyle,




sponsör 8 kurum gözükmekte,

@Ozgurama

benim düşüncemi sorar iseniz ,bisiklet yarışında bir yere varmanın bedelide para olmalıdır,çam sakızı çoban armağanı, yani bedava koşulmayacak ,burada hem para vereceksiniz yarışa katılmak için hemde size kuru madalya verecekler ,ayrıca cebinizden para vererek yarış nerde ise oraya gideceksiniz ,aracınız var ise benzin parası sizin cebinizden çıkacak ve otobüstü konaklama idi ,gene cebinizden çıkacak ,fakir çocuklara bisiklet katkısı güzel bir düşünce ,ama her zaman aynı prosedür anlayışı ile çıkacaklar ise bu her yarışta olmaz,sponsör firma veya devlet veya belediye katılım parasını düşük tutabilir 150 lirayı veremeyecek olan var ,açıkça bana tuzluya gelmekte burdan kalk kayseriye git kıbrısa git çeşmeye git alanyaya git benim 3 aylık emekli maaşım yetmiyor malesef ,istanbuldan çıkamaz olduk ,marmara etap benim eknomik koşullarıma aynen uygun olduğu için katıldım ,cepten beş kuruş parada vermedim ,otobüsler bedave idi gidiş ve dönüş ,ama dönüşte otobüs bekledik, sona kaldık dona kaldık seronomiyi beklemeyen otobüs şöförleri yarışçıları almadan gider ise bu organizasyonun hatası olarak kayda geçerki geçmiştir,organizasyon ile otobüs şöförleri arasında ne gibi anlaşmazlıklar oldu onu bilmiyorum,tartışma oldu tabi otobüs şöförü ile yarışçılar arasında ,seronominin sonuna kadar bekleyecekti otobüs şöförleri,
tahminimce bu sene otobüsler bedava olmayacak gidiş ve dönüş paralı olacak az bir yekün tutacağından sorun olmayacak,yalnız bu sene 150 lira istenir ise gran fondo marmara etapta olmayacağımı aynen iletirim kıbrısta 50 lira alınırken ki o da gran fondo burada marmara etapta 150 lira alınması abesle iştikal olur .
 
@Kudret Kurtcebe bu sene daha türkiye turu için topik açılmadı. Erken davranıp bir tane bizmi açsak. Turdan bir tüyo yokmu, mesela etapların nerede düzenleneceği. Konya bankodur. Federasyon başkanıda konyalı bildiğim. Geçen senenin tur güzergahı devam edebilir.

fondodan kayseriye 150 tl stanbula beleş tarifesi uygulandı. Hakmıdır bu.
 
Geri