Scudo Sports

Gran fondo yarışlarından alınan ücretler

Gran fondo yarışlarında alınan ücretler makulmü ?


  • Toplam katılım
    160
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
@hamlet2006
Orada dur şimdi
Bir kere ücretsiz olunca ne oldu ,kürsü hatası oldu zati amatör yarış bu ,
Bir kere ne diyoruz çip parası çıkacak
Ne diyoruz limit kısa 100 ,ve uzun 150 çip parası çıktı
Federasyon birazda para istemesin niye 15.000 verilecek federasyona niye köstek oluyor federasyon ,allah allah yani ,,
Geriye ne kalıyor yemek kuponu ,madalya masrafları ,16 kalem giderlerden hayati olanlar ele alınmalı masraflar çıkarılmalı ,veloturk gibi cebinden karşılayacak iyi niyetli insanlara ihtiyaç var,
Bir kere tabiki edirne ücretsiz olarak alayına basıyor ama ,amasi 217 kışi diskalifiye olmuş ise bunun nedeni 35 'inci km 'de bir görevlinin olmaması benim gibi yanlış dönenler oldu ,gönüllü olanlardan bir allahın kulu orda yoktu,
Demekki neymiş iyi niyet yetmez işi bileceksin,
60 mastırda bahattin süregi kürsüye çağırdılar gelmedi çünki yoktu ,ertesi gün listede diskalifiye yazıyordu haaaaaa neden çünki çip yok ,hata olacak dedim ve dediğim çıktı,burada tecrübe konuşuyor boşa mermi atmam yeniler beni tanımaz eskiler bilir burada nasıl bisiklet turları organize ettiğimi ,ayrıca idmanları ,sakalimiz yokki laf dinletelim,
Gran fondoya katılana 150 lira vereceğiz yerine adam gibi amatör bisiklet yarışları duzenlensin birinciye 5000 ikinciye 2500 üçüncüye 1500

Sıkarrrrrrrrrrrr !!!!!!!

Aşağıda enflasyon oranında artan maliyetler

- Organizasyon (Web sitesi, online kayıt, tasarımlar, üretimler, araçlar, personeller vs.)
- Yarış kiti (Sırt numaraları, yarış rehberi, zamanlama çipi / kadro numarası, bırakma çantası vs.)
- İstasyonlarda sunulan yiyecek, içecek ve sağlık imkanları
- Zaman tutma hizmeti
- Finiş sonrası kumanya
- Yarışı bırakmak isteyen sporcular için süpürge otobüsleri hizmeti
- Yol güvenliğini sağlayan motorize ekip giderleri
- Hakem giderleri
- Ambulanslar ve sağlık personelleri giderleri
- Yarışı zaman limitleri içinde bitiren katılımcılara "bitirme madalyası"
- Kategorilerinde dereceye giren sporculara podyum madalyaları
- Her bir katılımcı için Bisiklet Federasyonu’na ödenen özel yarış ücreti
- Fotoğrafçı ücretleri
- Yarış sonrası sunulan masaj hizmeti
- Tişört
- KDV

Herkes okusun bakalım. Neymiş maliyetler haaaaaa
Bu kalemlerden hangisini eksiltirsek yarışa sekte vurmaz kafa yorun bakalım,

Nedenmi maliyetleri aza indirme açısından yani bunu düşünecekler sponsorlerdir
 
Scudo
1 kere çeşmeye katıldım oradaki yapılanlara göre amaca göre fiyatı makul buldum.
Argeus işin içinde diye antalyayada gözüm kapalı kayıt oldum.
@hamlet2006 ya katılıyorum en büyük sorun kişisel gelirimiz.kişi başı gelirimiz 5 katına çıksa burada bunları konuşmayız.
Bence kendimize gelirimizi nasıl arttırabiliriz onu sormalıyız.gerisi teferruat kalır.
 
@Strada

Malesef marjinal kaldın dostum sende ,,,
Marjinal derken kişi başına asgari ücret 6500 lira olsa burada başka şeyler aynen konuşuruz
 
@Strada Aslında ülkemizde bisiklet sporu yolun başında emekleme aşamasında olduğu için ''olsun da kaça olursa olsun yeter ki olsun,biz de elimizden geleni yapalım maddi manevi desteği verelim'' diyebilmeliyiz.Zaten ileride bu yarışlara gereken arz ve talep oluştuğunda fiyatlar da otomatik olarak yerine oturacaktır.
Yoksa organizatör de kendince haklı,katılımcı da.

Ona hayır buna hayır,yok fiyatı yüksek, yarıştan portakallı pekin ördeği bekliyordum da tavuk döner çıktı diye diye bunları bile bulamayacağız.:krktm:
 
@Kudret Kurtcebe ağabey
Hayır diyen arkadaşlar peki sorunun çözümü nedir.siz çözüm getirin.60 tl mi olsun.
Mesafeler konaklamalar ne olacak.
Ben önyargısız baktım makul dedim.
@hamlet2006 nın dedigi gibi zamanla yerine oturacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamlet2006
@hamlet2006

Herkes zorlayarak da olsa bu fondolara katılacak .Başta katılarak talep edeceksin ki gran fondo yarış piyasasına başka organizatörler de girsin ''arz talep kanunu'' gereği fiyatlar normalleşsin.Organizasyonlara katılım arttıkça , büyük şirketlerin iştahı artacak ve sponsorluklar ile fiyatlar yine normalleşecek.
Katılımcılar her şeye bir kulp bulup durursa, yolun başındayken bu gran fondolar yok olup gidecek.
 
@hamlet2006
Tamamen katılıyorum sana. Ülkede kişi başına düşen gelir düşük olduğu sürece katılım olmaz ve istenilen kayıt fiyatlarıda fazla gelir. Kısa bir örnek vereyim. 1 Haziranda 43 yıldır düzenlenen bir klasik yarışa gireceğim, yarış dediğime bakma herkes kendinle yarışıyor kürsü falan yok. Ama zaman tutuyorlar(Çip ile) bir nevi zamana karşı gibi :) Katılım ücreti TL olarak 685 TL, geri dönüş için taşıma ücreti 260 TL, yarışa girebilmek için 1 günlük lisans ücreti 125 TL. Toplam maliyet 1070 TL. Buradakilerin gelir düzeyi yüksek olduğu için bu maliyet pek dokunmuyor insanlara. Hatta her sene 2500 kişiden aşağı katılımda olmuyormuş. En yüksek katılım sayısı ise 5bin kişi üzeriymiş..

Kısacası insanlarımızın geliri yüksek olmadığı sürece yapılan organizasyonlara katılım göstermesi zor ve ücret konusunu eleştirmeside çok doğal. Zira askeri ücretle geçinen uzak illerden kaç kişi katılım gösterebilir. 1 gün yarışmak için 1 ay aç kalmayı kimse göze almaz herhalde.
 
@Strada

Bu arada yarın benim iş çıktı
Söyle

Bir kere 16 kalem giderler var yukarda organizasyon için çip önemli,
Efendim federasyon para istemeyecek,
Çip parası çıkar
100 kısa
150 uzun
Hakemler için ücreti veloturk gibi bir sivil insiyatif yüklenebilir,
Podyum madalyaları olacak,
Su ,olacak
Fakat yiyecek bizden olacak yani yarış sonrası paramızla yeriz ,,
Motorlu ekip ambulans ,okey,
Diğerleri teferruat
 
@Kudret Kurtcebe ağabey
Peki ulaşım konaklama yemek yarış ucreti dahil bir organizasyon firmasına kaç para ödemeye razı olurdunuz.
100 kayıt ücretine ok dediniz yemekte cepten oderiz dediniz.
Bütün bunları düşünerek diyorumki eğer bireysel anlamda bisiklete binen insan sayısı artarsa sizin şu anda kafanızdan gecen ucrete veya cok az ustune bu işi yapanlar eminim çıkacaktır.

Bu arada bizim insanımız acı ama gerçek susuzluktan ağzı kurusada banka hesabında en az 25 asgari ücret karşılığı parasıda olsa evine 500 metre mesafede bile o suya 1 tl vermez.para,madde bizi bizden alıp goturmus durumda..uzulerek yazdım affola..
 
@Strada
Aynen federasyon üstlenecek ulaşımi konaklama buda nedir bisiklet federasyonuna mali desteği hazine yapacak başka türlü olmaz ,,,ülkede devlet iş yapmıyor ,yani devletin başına ehliyetsizler geliyor iş devletin devlet devlet baba nerde acaba

Ya devlet başa ya da kuzgun leşe bunu atalarımız demiş

@Bigpatron

Çoook doğru analiz bura avrupa değil bazılarının kafası avrupa kafa onları ülkeye davet ediyorum ülke gerçeklerine

@Strada

Makul dedinde herkes senin vereceğin parayı artı masrafları ustlenemez,
Yukarıda hayirlar 50 ,
Evet 17
Malesef burada harbiden marjinal oldun ,,,:komik:
 
@Strada

Öneri için de uzun uzun yazdık.
Bakınız:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertan27
Günümüzde bisiklet sporu yapmak isteyenlerin ne şartlarla karşı karşıya kaldıklarını bisiklet sporuyla ilgilenen herkes üç aşağı beş yukarı biliyor. Yinelemeye gerek yok. Büyük bir çoğunluk imkânsızlıklar içinde bu sporu yapmak zorunda kalıyor. Federasyonun "makbul sporcu"larından değilseniz ya da arkanızda büyük kapitalist firmaların sponsorluk desteği yoksa bu sporu yapmanız teknik olarak mümkün değil. Neyse bunları herkes biliyor zaten. Lafı uzatmanın âlemi yok!
Türkiye'de yarış koşmak istiyorsanız iki alternatifiniz var. Ya federasyonun düzenlediği yarışlarda koşacaksınız ya da özel firmaların, turizm organizatörlerinin düzenlediği ücretli gran fondo yarışlarında koşacaksınız. Federasyon yarışlarına katılabilmek için lisans çıkarmak zorundasınız. Lisans çıkarmak ücretli. Yarışlara katılmak için cebinizde bir miktar para olacak öncelikle. Yaptığınız hacamaların bir kısmını federasyon karşılıyor; fakat o da yarıştan sonra. Federasyon yarışlarına katıldıktan sonra verilen harcırah şaka gibi, o da yarıştan aylar sonra yatıyor hesaba. Ücretli gran fondo yarışlarında o da yok. Üzerine para veriyorsunuz. Yol yatak falan derken yarış masrafı 1000 liraya çıkıyor. Ödül var mı peki? Kuru bi madalya! Kemirirsiniz artık. Bir tane ödüllü gran fondo yarışı var. O da sadece ilk üçe girenlerin yarış masrafını karşılayacak miktarda. Özel gran fondo yarışlarının ekonomi politik değerlendirmesini daha önceki bir yazımda yapmıştım. İsteyen o yazıya bakabilir. Uzatmıyorum...
Fondocular da federasyoncular da kendilerine göre bir düzen kurmuşlar. Çarkları çeviriyorlar. Bu şartlarda bu sporu yapmaya çalışan ve "makbul olmayan sporcular" için bir yaşam alanı yok. Kendi ceplerinden yarışmak zorundalar. Kişisel gayretleri ile birkaç sağlam sponsor bulup da yarışmalara onların desteğiyle katılma şansına sahip olan o küçük azınlıkta iseniz yarışmaya devam edebilirsiniz. Yoksa birkaç sene içinde umutsuzluk içinde bisiklet sporunu bırakırsınız. Girdiğiniz her yarışta kürsü gören bir sporcu olsanız da bu sizi kurtarmaz. "Makbul olmayan sporcu" için sitem içinde hayat şansı yoktur. Eee, yâni bu düzen bisikletçiye hiçbir şey vermiyor; ama buna rağmen onun üzerinde bağlayıcı bir etkiye sahip. Bu nasıl bir saçmalık. Kendi paramla takım taklavat düzüp (bisiklet, ekipman, vs) yarışlara kendi cebimden yaptığım harcamalarla hazırlanıp gideceğim; benim kazandığım başarı ile başkaları prim yapacak, "Bakınız bisiklet sporu ne kadar da gelişti." diyerek ahkâm kesecekler... Yok öyle yağma! Madem parayı veren benim, düdüğü de ben çalmalıyım. Doğal olan budur. Eşyanın tabiatı budur.
Sistemden yakınmak düzeni değiştirmek için yeterli olmuyor. Çünkü her alanda olduğu gibi bisiklet sporundan da eleştirenler ciddiye alınmıyor, camiada sevilmiyor, dışlanıyor. Düzen böyle. Bu düzeni yıkmak ve yerine daha âdil ve hakkaniyetli bir düzeni kurmak için düzen dışı alternatifler yaratmak şart. Aksi takdirde yapılan her eleştiri, düzenin bir şekilde devamlılığını sağlayan sinek vızıltıları seviyesinde olacaktır. Sivil bisiklet yarışları organize edecek bir örgütlenme aşamasına geçiş yapmak için bisiklet sporundan dışlanan, yahut bisiklet sporuna ayrılan bütçeden hak ettiği karşılığı alamayan tüm bireylerin katılımıyla sivil yarışlar düzenleyerek bu bozuk düzene alternatif olabilecek nitelikte yarışlar örgütlemek için çabalamalıyız. Öyle ya? Mademki bu sporu kendi cebimizden yaptığımız harcamalar ile yapıyoruz, başkalarının düzeninin çark dişlileri arasında ezilmenin âlemi yok! Para vermedikleri gibi paramızı da alacaklar ve bütün bunlara rağmen istediklerini yaptıracaklar, öyle mi?
Federasyonu ve turizm şirketlerini aradan çıkaran birtakım yarış organizasyonları yapılmalı. Ya da bunun imkânları araştırılmalıdır. Federasyona ayak bastı ücreti ödemeden bisiklet yarışı düzenlemenin yasal bir çerçevesi var mıdır yok mudur mutlaka irdelenmelidir. Federasyon, sadece kendi adamlarını kayırıyorsa, yönetime biat etmeyen sporcuları ve bisiklet aktivistlerini dışlıyorsa, pastadan pay alamayan tüm bileşenler ortak bir paydada toplanıp kendi alternatif düzenlerini kurmalılar. Çünkü sürekli dışlandığın bir düzenin içinde kalmak o düzeni meşrulaştırmaktan başka bir şeye hizmet etmeyecektir. Bir şeylerin düzelmesini istiyorsak, öncelikle kendimizden başlayarak biz düzeltmek zorundayız. Hakkaniyet esasına uygun yarışları kendi elimizle düzenleyerek bu işe başlayabiliriz.
Düzen ücretli yarış diyorsa siz ücretsiz yarışlar düzenleyecek organizasyon yeteneği ve disipline sahip bir örgütlenme içinde olacaksınız. Ücretli yarışlardan yakınıyorsak bu yarışlara alternatif olan ücretsiz yarışlar organize etmeliyiz. Ücretsiz yarış düzenleyen birkaç fedakâr arkadaşımıza destek olmalıyız. Onların ücretsiz yarış düzenleme tecrübelerinden yararlanarak bizler de kendi şehrimizde ücretsiz yarışlar düzenleyebilmeliyiz. Yoksa ancak forumlardan yazarak sorumluları eleştirmekle kalır, ona buna yakınıp dururuz. Çözüm ne? Ondan söz etmek lâzım. Çözüme yönelik öneriler bulmak lâzım. Bu düzeni kuranlar ve düzenden beslenenler, doğal olarak kendi istekleri ile bu düzeni değiştirmek istemeyeceklerdir. Doğal olan bu. Düzeni devam ettirmek için direnecekler. Siz ise onlar değiştirmemekte ısrar ettikçe düzen dışında hakkaniyetli, âdil, alternatif bir yarış sistemi kurarak onların düzenlerini alt üst edeceksiniz.
Alley Cat'ler organize edeceğiz, pazar yerlerinde sprey boyalarla kritertum parkuru yapıp Red Hook Criterium benzeri pist yarışları yapacağız. Bunlardan ücret alacaksak bile dekontlarını netten paylaşacağız, harcama faturalarını paylaşacağız, şeffaf bir para akışını alenen ilan edeceğiz, kalan parayı da ister bir vakfa bağışlayacağız, istersek bu yarışların kurumsallaşması için sermaye yapacağız. Fakat bu son seçenekte bile her aşama şeffaf olacak, artan para ne kadar, kimlerin adına ortak hesaba atıldı falan hepsi netten açıkça ulaşılabilir olacak. Millet sizin kendi rantınız için bu yarışları düzenlemediğinizi bir kere açıkça görsün. Bakın işte o zaman o ücretli gran fondo ekonomisi 2 yılda çöker gider. Ne federasyon kalır ortada ne de rantiye şirketler.
Federasyon bu yarışlara izin vermez demeyin. Zaten izin istemeyeceksiniz. Adı üzerinde bunlar sivil yarışlar olacak. Her yerinden amatörlük akan yarışlar olacak. Ama bir kimliği ve kişiliği olacak. Varsın çipli kontroller olmasın, varsın sonuçlar 2 gün sonra açıklansın, ne gam! 60'lı, 70'lı yıllarda nasıl yapılıyorsa bu yarışlar öyle yapılsın. Ne kaybederiz? Maliyeti çok düşük tutarak da kaliteli yarışlar düzenlenebilir. Bisikletin amatör ruhu, ama her şeyden önemlisi bu sporun bir ruhu olduğunu kanıtlayan organizasyonlar yapılabilir. Neden olmasın?
Şu aşamada öyle yol kapatmalı büyük organizasyonların içine girecek bir durumda değiliz. Asfalt kalitesi bakımından iyi ve geniş pazar yerlerini kullanarak düşük bütçeli kriteryum yarışları ile işe başlayabiliriz. Trafiğe tamamen kapalı 2 kilometrelik bir parkur bize yetecektir. Yarışlar trafiğe kapalı bir alanda düzenleneceği için yasal bir izin gerekeceğini de zannetmiyorum. (İşin yasal boyutuna vakıf olan bir arkadaşımız bu konuda teknik destek sağlayabilir.) Katagorize edilmiş bu yarışlar haftasonları düzenlenerek karnaval havasında bir bölgesel yarış iklimi yaratılabilir. Bölgesel yarışların birincileri ulusal bir turnuvada yarışabilir. Binlerce kişinin seyirci olarak gelmesiyle birlikte o pazar yerleri bir şölen alanına döner. Bu duruma hiçbir firma sessiz kalamaz. Bisiklet tedarikçileri başta olmakla birlikte pek çok firma, her hafta binlerce seyirciyi çeken bir yarışa duyarsız kalamaz. Buradan başlanabilir diye düşünüyorum. Tabii ki farklı yarış önerileri de değerlendirilebilir.
Bu yarışlar 100 yarışçı ile başlasa yeterlidir. Bu yüz yarışçı sadece kendi çevresindeki tanıdıklarını bu alanlara çeken en azından her hafta 500 kişilik bir seyirci kitlesi orada hazır bulunur. Sosyal medyadan ve geleneksel medya araçlarından tanıtımı düzgün bir pr stratejisi ile yapılırsa binlerce seyirciyi bu alanlara çekmek mümkün olur. Çünkü pazar yerleri şehrin en merkezi yerlerinde bulunur, ulaşımı kolaydır, tuvalet falan da vardır. Her hafta oraya 500 kişinin geleceğini bilen esnaf ise bala üşüşen arılar gibi oraya çökecektir. Sucu, dönerci, köfteci, çaycı derken bir de bakarsınız ki orada bir yarış ekonomisi kendiliğinden kurulmuş. Şimdi bazı arkadaşlar diyecek ki "Hani kurumsal kimlik? Amele gibi bir yarış olacak yâni!" Evet, aynen öyle olacak! Kurumsal kimliği sallayaman, amatör yarışlar olacak bunlar. Ben yarıştan sonra üzerime havlu atan bir suvanyör istemiyorum. Çaycının iskemlesine çöküp bütün samimiyetimle "Lan Ahmet, son sprint kapısında beni nasıl da tokatladın!" muhabbeti çevirmek istiyorum.
Yeni sivil yarış sistemi kitleselleşince düzeni değiştirmemekte direnen tüm kurumlar kendilerine bir çeki düzen vermek zorunda kalacaklardır. Bu sivil halk yarışları her yaştan her sınıftan bisiklet tutkununu çektikçe o duyarsız kulaklarda birtakım çınlamalar hasıl olacaktır. Öleyazan bir bisiklet sporunun yasını şimdiden tutmak yerine onun ölmesine izin vermemek için elimizden geleni yapmalıyız. Doğanın ve bilimin bize öğrettiği sarih gerçek budur.
(link)zaman: (link)
Paylaş

Helalllllllll ali kılıç
 
@Strada
Benim amacım kimseyi susturmak falan değildi. Beni yanlış anlamışsın. Sadece bu yarışların neye hizmet ettiğini daha açık bir biçimde görmen için bu konu hakkında yazdığım alternatif bir öneriyi de içeren bir yazıyı paylaştım. Amacım sadece sana bir fikir sunmaktı.

Yanlış anlaşıldım. Kırdıysam özür dilerim.
 
@Strada

Valla öyle diyor tablo makul değil diyenler 50 kişi
Evet 17 az olanlar marjinal oldu,,,,
Oylama yapıyoruz ne edek sonuç bu ,,:islik::koptum:

@Ali Kılıç 35.5

Sivil bisiklet yarışları organize edecek bir örgütlenme aşamasına geçiş yapmak için bisiklet sporundan dışlanan, yahut bisiklet sporuna ayrılan bütçeden hak ettiği karşılığı alamayan tüm bireylerin katılımıyla sivil yarışlar düzenleyerek bu bozuk düzene alternatif olabilecek nitelikte yarışlar örgütlemek için çabalamalıyız. Öyle ya? Mademki bu sporu kendi cebimizden yaptığımız harcamalar ile yapıyoruz, başkalarının düzeninin çark dişlileri arasında ezilmenin âlemi yok! Para vermedikleri gibi paramızı da alacaklar ve bütün bunlara rağmen istediklerini yaptıracaklar, öyle mi?
Federasyonu ve turizm şirketlerini aradan çıkaran birtakım yarış organizasyonları yapılmalı. Ya da bunun imkânları araştırılmalıdır. Federasyona ayak bastı ücreti ödemeden bisiklet yarışı düzenlemenin yasal bir çerçevesi var mıdır yok mudur mutlaka irdelenmelidir. Federasyon, sadece kendi adamlarını kayırıyorsa, yönetime biat etmeyen sporcuları ve bisiklet aktivistlerini dışlıyorsa, pastadan pay alamayan tüm bileşenler ortak bir paydada toplanıp kendi alternatif düzenlerini kurmalılar. Çünkü sürekli dışlandığın bir düzenin içinde kalmak o düzeni meşrulaştırmaktan başka bir şeye hizmet etmeyecektir. Bir şeylerin düzelmesini istiyorsak, öncelikle kendimizden başlayarak biz düzeltmek zorundayız. Hakkaniyet esasına uygun yarışları kendi elimizle düzenleyerek bu işe başlayabiliriz.

Bura önemli

Hayır 53
Evet 19 ,çoğunluk şikayetçi

Yüzde 73 hayır

Gran fondolara gitmemek ile ilk eylem başlatılmış olur
Burada 53 kişi hazır eylem için
Bu anket devam edecektir,
Marmaris fondo .kapadokya için eylem devam edecek
Ne zaman biter
Makul ücretlere çekildiği zaman aksi takdirde konunun sahibi olarak
burayı dinamit gibi patlatirim


Eyyyyyyyyyy
Gran fondo uyutma bizi,,,,,,

Gran fondo sonun geliyor senin ,sivil toplum örgütleri yarışlar düzenleyecek haberin ola,,,,,

Hayır 54
Evet 19
Hayırlar yüzde 72
 
@hamlet2006
Evet ya, yarış bedava olsa, yol, yemek ve konaklama bir dünya para. Bence de üste verilecek 150 lira çok az, 500 lira olmalı...:harika:
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri