Scudo Sports

Gökova 2014'e Bisiklete Gidiş Dönüş

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
953
Yaş
63
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba millet, bir planım var. :)

Muğla Bisiklet Derneği'nin her sene düzenlediği Gökova Bisiklet Turu'nu duymuşsunuzdur belki. Her yaz Muğla-Akyaka-Bodrum-Datça-Marmaris rotası, 5 günde toplam 275 km tamamlanacak şekilde turlanır. Çadır kampı yapılır, katılımcıların eşyaları bir kamp alanından diğerine kamyonet ile taşınır. Acil müdahale / ilk yardım aracı ve motosiklet eskortu var. Yemekler, kamyonet, eskort ve Bodrum-Datça feribot ücretini organizasyon karşılar. Geçen sene katılım ücreti 150 TL idi (bence gayet makul), bu sene nasıl belirlendi bilmiyorum. Pedal çeviren katılımcı yaş aralığı 10-80 arası olup yavaş-orta tempoda yol alınır, ve çok eğlenceli bir turdur.

Bu seneki Gökova Turu 15-19 Mayıs 2014 olarak belirlenmiş. Genelde tura katılım senaryosu şöyledir. Bisikletinizi otobüse atarak Muğla'ya bir evvelki akşam veya tur sabahı erkenden gelirsiniz (bir gün evvel gelenler için Muğla'da kamp yeri ayarlanıyor), 5 gün sonra tur Marmaris'te biter, bisikletinizi Marmaris'ten otobüse atıp evinize geri dönersiniz. Arabayla gelenler ise tura başlarken arabasını Akyaka'da bırakır ve tur bitiminde Marmaris'ten Akyaka'ya pedallayıp bisikletini arabaya atarak eve döner.

İlişkin linkler:
(link)
(link)

Benim bu seneki planım ise şöyle. Bu yaz nasıl olsa bir güney turu yapacaktım. Gökova ile güney turunu birleştirmek istiyorum. İstanbul'dan Akyaka'ya bisikletle giderim (10 gün), tura katılırım (5 gün), Marmaris'ten İstanbul'a yine bisikletle dönerim (10 gün). Toplamda 25 gün bisikletli tatil yapmış olurum - diye düşünüyorum. Biraz da sağa sola sarkarım, olur 1 ay. Mayıs ayını şimdiden komple rezerve ettim ben. Aslında Gökova turundan sonra Anamur'a devam etme niyetim de vardı ama hem dişçi randevularım, hem de Ramazan'ın yaklaşması sebebiyle bu sene Anamur yapamayacağım sanırım.

Marmara bölgesi, İzmir, Ankara ve havalisinden Gökova turuna katılacak olan varsa, yolda birleşip büyüyerek İstanbul'dan Muğla'ya akabiliriz. İlk konsantrasyon merkezimiz Çanakkale olur. Trakyadan gelenler kuzey Marmara (Tekirdağ) üzerinden, doğu Marmara bölgesinden gelenler güney Marmara (Bandırma) üzerinden Çanakkale'de buluşurlar. Son konsantrasyon merkezimiz de İzmir olur. Kuzeyden ve doğudan gelenler İzmir'de buluşurlar. Ara noktalardan da gruba katılanlar olabilir. Geçtiğimiz / geçeceğimiz yer ve tarihlerini buradan yayınlarız, isteyen bizi bulur. İzmir'den aşağı Akyaka'ya kadar kim tutar bizi. :)

Turu 3 bölüm olarak düşünürsek, güneye gidiş, Gökova turu, ve güneyden dönüş. İsteyen istediği bölüme kısmen veya tamamen katılır.

Ne dersiniz? :)
 
Scudo
Abi fikir çok güzel; benim de yapmak istediğim bir şey ve Gökova'dan sonra Midilli'ye sallanma durumum da olabilir ama Akademik Takvim diye bir olgu var. Ona bir bakmam, izin durumlarımı ayarlamam lazım. Sonra üniversiteden aldığım izin belgesi ile çalıştığım firmadan da izin almam lazım :) Tüm bu olasılıkları oldurursam zaten ben bu tura kesin gelirim :)
 
merhabalar, bizim tatilimiz kısıtlı olduğu için arkadaşımla sadece gökova turuna katılacağız fakat bir kaç sorumuz var siz katılan birisi olarak belki yanıtlayabilirsiniz. birincisi bizim yol-yarış bisikleti tarzda bisikletimiz var. gerçekten sorun oluşturacak parkurlar oluyor mu? ya da bu parkurlar kısa ise o parkurları yürüyerek geçebiliriz. ikincisi de çadırı kendimiz sağlıyoruz sanırım değil mi? teşekkür ederim...
 
@vahapaydinKatılırsanız çok sevinirim Vahap bey. Belgrad'a gelemiyorum, Gökova yolunda tanışmış oluruz. :)
Midilli dediniz de aklıma geldi, bir ihtimal Ramazan'dan sonra Yunanistan-İtalya turu yapabilirim ben de. Tur hakkında zamanlama, rota, maliyet hesapları, vb. fikir alışverişi için bir başlık açmak istiyorum bir fırsat bulduğumda.

Bu arada kendi çevremden de katılımcı ayarlıyorum. 3 kişiye kadar katılım olabilir belki. Bunlardan ikisinin henüz bisikletleri yok, yakında bisiklet alacaklarından da habersizler üstelik... :)
@Fatih GüngörFatih bey merhaba :)

(link) sayfasından alıntılıyorum:
> Nasıl bir bisiklet ile gelmeliyim?
İnce tekerlekli yarış bisikleti olmadıktan sonra ortalama bir dağ bisikleti veya şehir bisikleti uygun olacaktır.

> Yanımıza ne almalıyız, donanım?
...
Kamp:
- Çadır
- Mat – Şişme yatak, yastık
- Uyku Tulumu
- El – Alın Lambası
- İp, ince tel, tamir bandı

(link) sayfasından;
Bütün parkur stabilize asfalt yollardan oluşuyor. Dolayısıyla her tip yol, tur, hybrid, cross, dağ bisikletine uygun. Sadece çok ince teker ve dişsiz lastikli bisikletler için uygun olmayacaktır.

Bu arada bir düzeltme yapayım, (link) sayfasından alıntılıyorum.
Bu yıl katılım “BAĞIŞ” ücreti minumum 175 Liradır.
...
Tur forması, kamp ücretleri, Datça-Bodrum feribot geçişi, 9 öğün yemek + 5 kahvaltıdan oluşan yemek servisi, yol boyunca içme suyu ve atıştırmalıklarla destek, bagaj taşıma bu ücrete dahildir.

Güzergah bilgisini de (link) sayfasında bulabilirsiniz.
 
@Abdullah.R

Abdullah bey; bu yurt dışı işini bir konuşabiliriz. Yunanistan ve sonrasında vapur ile İtalya çok uzun zamandır hayalini kurduğum bir şey, açıkçası cezbetmiyor da değil hani.
Gökova'ya kadar değil de katılır iseniz Şehitlere Saygı Turu'nda da tanışabiliriz. Havaların seyrine göre Tekirdağ'a da sürmek var planlarım arasında, Kamiloba'dan geçerken bir uğrayıp selam da verebilirim. Ama akademik takvimin beni epey etkileyeceği aşikar.
 
@vahapaydinŞehitlere saygı turuna ben de katılacaktım ilkin. "Kuruluştan Kurtuluşa Turu" gibi valiliklerin ve belediyelerin kısmi sponsorluğunda olacağını sanıyordum. Sonra baktım ki iş ticarete dökülmüş, vazgeçtim ben de. Çadır yeri bile ücretli.

Kamiloba'dan geçmeden evvel haberleşelim, geçiş saatinize göre Silivri, Marmara Ereğlisi, hatta Yeniçiftliğe kadar size eşlik edebilirim. Zaten Yeniçiftliğin 25 km ötesi Tekirdağ. :)

Hmmm şimdi aklıma geldi, siz yol bisikletiyle giderseniz size ayak uydurmam zor biraz. Benim doğal tempom dağ bisikletiyle 17 km/s, sizinki 25-30 arası olur sanırım.
 
Bir fikir daha. Bana uygun değil ama başkasına uyabilir.

II. Mersin Bisiklet Festivali ( (link) ) 8-11 Mayıs (akşamı) arasında yapılıyor. Gökova ise 15 Mayıs sabahı başlıyor. İki tur arasında 3 gün var. Eğer bu süre 10-15 gün olsaydı (hangisinin evvel hangisinin sonra olduğu mühim değil), bir turu bitiren diğerine gezerek / pedallayarak yetişebilirdi. Aynı zamanda Mersin-Marmaris arası güney turu da yapmış olurdu.

Hala çok geç değil. Festivalin düzenleyicilerinden Zerrin Arslantaş, aynı zamanda Gökova Bisiklet Turunun Mersin sorumlusu. Yani Zerrin hanım (ve ekibi) Mersin Festivalinden sonra ayaklarının tozuyla Gökova'ya katılacaklar. Mersin festival organizasyonuyla veya Zerrin hanım ile irtibata geçilerek, Mersin festivalini ya 1-2 hafta erkene, veya 3 hafta sonraya çekmeleri rica edilebilir. Kim bilir? :)

O zaman uzun turculara gün doğar. Atıyorum Ankara'dan Mersin'e pedalla, Mersin Festivaline katıl, Mersin'den Akyaka'ya geze geze tadını çıkararak pedalla, Gökova turuna katıl, oradan İzmir üzerinden tekrar Ankara'ya pedalla....

Hayal kurmak ne güzel. :D
 
Selamlar Abdullah abi,
Rota,plan,organizasyon; her şey çok güzel. Davet için çok teşekkür ederim. İnan gelmeyi o kadar çok isterim ki. Fakat hali hazırda planladığım bir Karadeniz turu var. Açıkçası kafam karıştı biraz. Ve bazı endişelerim var. Bunların bazılarından kısa da olsa bahsetmiştim. Umarım en doğru kararı veririm.
 
@Ugur Basdagİnşallah engelleri sıkıntısız aşarsın abi. Gelirsen çok sevinirim. :)
 
abdullah bey , gökova etkinliği güzel ancak 150 tl bir ücreti var..çanakkalede ise ücretsiz bir seçenek mevcut..1 nisanda bende avcılardan keşan ve eceabata gideceğim ..dilerseniz birlikte sürebiliriz
 
@Abdullah.R
Abdullah Bey merhaba. Şehitlere saygı turunu ilk duyduğumda katılmak için düşünmeye ve planlar yapmaya başladım. Sizin yorumunuzu okuyunca -daha önce benzer tecrübem de olmadığı için- duraksadım. Onu bir kenara bırakalım şimdilik. Ben size başka bir yönünü soracağım. İlki 350, ikincisi 760 kişiyle yapılmış. Belki bu sene bin kişiye yaklaşacak. Bu kadar büyük bir katılım organizasyon açısından sorun yaratır mı? Kamp alanında, molalarda vs. Eğer katıldıysanız daha önce, tecrübeniz vardır...
 
@adnan kahveciEvet Adnan bey, Gökova ücretli. Hatta bu sene 175 olmuş, ama karşılığını fazlasıyla veriyorlar. Çanakkale etkinliğine daha evvel hiç katılmadım, web sitelerinden baktığım kadarıyla düzen sağlamak dışında bir hizmet verilmiyor orada. Ona da fitim, ama memleketin dört bir yanından şehitlere saygı için millet çadırını kapmış gelmiş, bari çadır yerinden ücret almayın yahu. Gökova'da almaları doğal, çünkü turistik bir tur o. Oysa Çanakkale idealist bir tur. Yoksa yağmur ayında Çanakkale yollarında işim ne benim? Turistik değeri çok düşük o turun. Turun ruhuna uygun olarak belediye ve valiliğin hiç olmazsa çadır kamp alanını ayarlamalarını bekliyordum. Çanakkale'yi turistik bir tur kapsamına soktukları için, ben de idealist gözle değil, turist gözüyle baktım, yağmur ayında Çanakkale turu işime gelmedi. Ayrıca kuzey Ege'ye de pek rağbetim yoktur zaten. Katılmama sebebim budur. Öte yandan, tur hakkında atladığım bir şey olabilir, yanlış bilgilenmiş olabilirim, vs. Hatam varsa düzeltirseniz memnun olurum.
@Oktay ErkanMerhaba Oktay bey. Çanakkale turuna daha evvel hiç katılmadım. Eylül'de yapılan Kuruluştan Kurtuluşa turlarına da hiç katılmadım malesef. Sadece "online" bilgim var bu turlar hakkında. :) Geçmiş senelerdeki katılım sayılarını da ilk defa şimdi sizden öğreniyorum. Katılım oldukça yüksekmiş doğrusu. Organizasyon sıkıntısı olabilir evet. Zaten bu kadar yüksek katılım varsa, bir ihtimal kontenjan da koymuş olabilirler. Detaylar hakkında bir şey diyemeyeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oktay Erkan
@Abdullah.RGüncelleme: Gökova'dan sonra Anamur'a devam edip, oradan İstanbul'a otobüsle dönmeyi düşünüyorum.
@Abdullah.RDolayısıyla da bu fikir bana uygun hale geldi. Mersin festivali Gökova tur bitiminden 10 gün sonra başlasaydı mükemmel olacaktı ama olamadı işte. İnşallah seneye olur. :)
 
@Abdullah.R

abdullah bey , çadır ve ücretler hakkında murat bey e bende şikayette bulundum..çadırıyla gelen birisi için ücret istemeleri hiçte hoş bir durum değil..bende çanakkale ye ilk defa katılacağım..kendi çadırımla uygun bir yere kamp kurarak etkinliği gerçekleştireceğim..gökova ya katılmak isterdim yalnız 175 tl oldukça yüksek bir mebla sonuçta çadır ve matım 3.5 kg ..bunu etkinlik boyunca yanımda taşıyabilirim..yiyecek içinde self servis iadare edebilirim..bu şekilde ücret vermeden katılabilme imkanım varsa elbette katılırım
 
@adnan kahveciHaklısınız Adnan bey evet Çanakkale'de bağımsız çadır kurmak iyi fikir bence de. Yalnız kamp atmanın 2 olmazsa olmazı var: WC ve su. Tek giderken (izin alarak) bir benzinlikte gözden uzak bir köşeye veya bir camiye yakın kumsal, park gibi yerlere kamp atıyordum ben. Tek başınayken oluyor da, 100 kişi aynı şeyi yapmaya çalışırsa sıkıntı çıkabilir biraz. :)

Gökova hakkında da şunu diyebilirim. Öncelikle Gökova'da ben de herkes gibi dışarıdan bir katılımcıyım. Hatta kontenjan sebebiyle tura kabul edilip edilmeyeceğim bile belli değil. Yani organizasyonla hiç bir ilgim yok. Daha evvel 2009 ve 2013 senelerinde katılmıştım. Tur ücreti 175 TL bence pahalı değil, çünkü...Tur forması, kamp ücretleri, Datça-Bodrum feribot geçişi, 9 öğün yemek + 5 kahvaltıdan oluşan yemek servisi, yol boyunca içme suyu ve atıştırmalıklarla destek, bagaj taşıma bu ücrete dahildirForma, bagaj taşıma, atıştırmalıklar ve acil müdahale eskortunu es geçelim. Tek başıma turluyor olsaydım, duş ve çamaşır için en az 2 günde bir 15-25 TL kamping veya pansiyonda kalsam, 30-75 TL arası kamping giderim olacaktı. Artı 14 öğün tabldot + Datça-Bodrum feribotu... Tek başıma turlarken daha kısıtlı imkanlar için daha fazla harcama yapıyordum ben. 5 günlük tur için 175 TL fena rakam değil bence. Bana uyar en azından.

Self servis dediniz de aklıma geldi. Bu fikri Gökova yönetimine bir sorsanız? Eğer forma, yemekler, kamp alanı ve diğer hizmetlerden faydalanmayacaksam, feribotu da cepten öderim, o zaman yolda giden grupla beraber ben de sürebilir miyim? Bence hiç bir mahzuru olmaması lazım. Kontenjan sebebiyle tura katılamayanlar için de güzel bir çözüm olabilir bu. Öte yandan bu iş yayılır ve 250 kişilik turda 500 kişi pedal çevirmeye başlarsa, tur yönetimi bu işe ne der ne yapar bilemiyorum. :)
 
Geneli ilgilendiren konuları özelden konuşunca,

* Konuyu takip eden diğer kişilerin gelişmelerden haberleri olmuyor;
* Aynı soru-cevaplar defalarca tekrarlanmak zorunda kalınıyor;
* Konu toplum önünde değil de, iki kişi arasında tartışıldığı için daha iyi fikirlerin ortaya çıkma şansı kalmıyor.

Bu sebeplerden dolayı, özelden yapılan bir konuşmayı foruma aktarmak istiyorum.
... sizinle istanbuldan birlikte sürebilirim..yalnız planladığınız hız ve mesafe nedir...Mart sonuna kadar start tarihi, tempo, rota vs. katılımcılara göre esneterek herkese uygun yapalım diyoruz, Nisan başından itibaren programı artık donduralım, daha sonra katılanlar ya o kıstasklara uysunlar veya katılmasınlar diyoruz. Bu taktik size de uygun gelir mi bilmiyorum, biz daha iyisini bulamadık.
Şimdilik start tarihi 3 veya 4 Mayıs olsun, rahatça gidelim diyoruz. Diğer katılımcılara göre bu plan değişebilir belki. Şimdilik bir şey diyemiyorum. Size en uygun planı bildirirseniz, ona uyum sağlamaya çalışırız.
..günlük performansım maks 174 km ve 21.8 avg , min 85 km 20 avg dir ..ancak hergün maxs [100 ve üzeri]performansta süremem..o yüzden devamlılık açısından 75-90 km ve 18-23 avg yi düşünüyorum..bu değerler hakkında ne düşünüyorsunuz..?Açıkçası benim doğal tempom günlük 100 km ve ortalama 17 km/s.dir. Yani benden hızlısınız. Gerçi gruba bayan veya kondisyonsuz katılımcı olursa günlük ortalama 50 km.ye kadar düşebilir diye tahmin ediyorum. Bir de, ortalama hız çok mühim değil bence. Günlük alınan mesafe daha mühim. Çünkü grup biraz gevşek senkronize olarak farklı ortalama hızlar tolere edilebilir. Sabah-öğle-akşam bir araya gelip, herkeste cep telefonu olup, durak aralarında birbirinden koparak da gidilebilir. Veya herkes en yavaşın hızında pedal çevirerek sıkı senkronizasyon (göz teması) ile de gidilebilir. Bana her ikisi de uyar.
ben gurupla haraket etmeyi tercih ederim... telefonlarımızın şarz etme problemi var..elektrik bulabilsek dahi şarz için 2 saat beklememiz gerekecek ..haraket halinde bu nasıl sağlanacak? ..ikincisi yolda herhangi bir kaza veya aksaklık durumunda gruptan nasıl yardım talep edilecek? talep edilse bile guruptaki diğer arkadaşlar yardıma cevap verebilecek mesafede olacaklar mı?
yol esnasında mesafe önemli ancak avg de önemli..çünkü günlük 100 km gideceğimizi varsayarsak ,5 saat selede oturmak kimseyi rahatsız etmez ancak bu süre 8-10 saate çıkarsa bu yolculuk rahatsızlık vermeye başlar..o yüzden belli avg deki arkadaşlar guruplanarak sürerse daha iyi olacağı kanaatindeyim..
düşündüğüm fikir..:
8-14 avgsi olanları 1 grup
15-22 avgsi olanları 1 grup
23-30 avgsi olanları 1 grup
30 ve üzeri avg olanları 1 grup yapıp herkesin gün sonunda aynı noktada kamp kurmasını sağlamak..böylece herkes hızına uygun gurupla hareket eder ve performansına göre hedefe ulaşarak diğer guruptakileri bekler..:
katılımcı sayısı grup kuramayacak kadar az ise karma grup yapmaktan başka çare kalmıyor mağlesef... Benzer bir fikri şu linkte dile getirmiştim ( https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=127572&p=1595359&viewfull=1#post1595359 ). Ben yakın arkadaşlar vs. sıkı senkronize olabilirler demiştim, siz de yakın tempodakiler sıkı senkronize olsun demişsiniz. Çok mantıklı ve yerinde bir görüş bence de. Bu arada telefon şarjları akşamdan akşama olmak zorunda sanırım.
 
Herhangi bir aksilik olmazsa İstanbul'dan Muğla'ya kadar eşlik edeceğim. Gökova turuna katılmayıp otobüs ile dönüş yapacağım.
Yukarıda bahsi geçen konu hakkında fikir beyan etmek isterim. Kaç kişi katılacak bilmiyorum. Fakat kaç kişi olursak olalım toplu halde senkronize bir şekilde ilerlemenin, herkesin yararına olacağı kanaatindeyim. Böylelikle öndeki grup arkadakileri düşünmek zorunda kalmaz, arkadaki grup ise ön tarafa yetişmek için kendini kasmak zorunda kalmaz. Herkes birbirinden haberdar olur. Lastiği patlayana el birliği eder, yorulanı gerekirse çekeriz. Birlikte hareket etmeyeceksek, birlikte çıkmanın pek bir anlamı kalmıyor sanki.
 
özelden abdullah beye aktardığım gibi"kişi sayısı yeterli olduğu takdirde her kişiyi performansına göre gruplayıp,grup içerisindekilerin sıkı senkronize; gurupların arasında gevşek senkronize yönteminin en uygun yol olduğunu belirttim..bu şekilde lastik patlaması vs yardım talebini kişinin dahil olduğu gruptakiler çözer..hızlı giden grup kamp noktasına erken varıp ,geri kalan zamanı yüzerek vs değerlendirebilir..
burada kamp noktalarının önceden belirlenmesi ve her grupta rota konusunda klavuzluk edebilecek bir kişinin bulunması çok önemli..kamp alanını seçimi hususunda,daha önce aynı rotadan tur yapmış yada rota üzerinde oturanlar bize klavuzluk yapabilir..diğer bir hususta telefonların şarz problemi..abdullah bey akşam vakti bunu yapabileceğimizi belirtsede ,elektrik olmayan bir alana kamp kurulacaksa bunu nasıl gerçekleştirebileceğimiz aklımda soru işareti yaratıyor
 
Ya da elektrik sorunu olmasa bile katılım sayısı fazla olursa, elektriğini paylaşan kişi onca insana bu imkanı sağlayacak mı? Sırf bu yüzden şarjı uzun giden telefonlar bakmaya başladım. İki model buldum fakat piyasada yoklar. İkinci el olarak bulsak bile aynı batarya performansını gosteremeyebilirler. Philips xenium 513 ve samsung e2370 xcover modelleri. Bekleme süreleri 60 günün üzerinde. Normal kullanımda 10 gün idare edebilir.
 
Abdullah Bey çok teşekkür ederim lakin :)

İlgili sayfaları okudum fakat bu tura daha önce katılmış birisinin gözüyle bizim ince teker dişsiz bisikletimiz var bu durumda katılmak mantıksız mı? sayfada mantıksız demiş ama belki rotalar kısa ise yürüyüş yapabiliriz.

İkincisi konaklama konusunda anladığım kadarıyla sadece kamp yeri sağlanıyor çadır biz götürmek zorundayız doğru mudur?

Teşekkürler,
 
Geri